Baby-babbels

• Straks terug naar de ka. De hoestbuien zijn na 8dagen aerosollen nog niet echt beter. Vooral 's nachts vaak schrikken. Manlief is meestal de 'geruste' maar vond dat we nu toch maar terug naar de dokter moeten.
    En flessen drinken doet ze nog steeds niet zo goed. Komt het door de verkoudheid? Of door het feit dat ze mama ruikt... Dus probeer ik af te wisselen borst en flesjes afgekolfde... Uit de fles drinkt ze meestal 90 à 110ml. 1x slechts 40 en 1x 140ml...
    Vooral ook benieuwd naar haar gewicht na zo'n weekje ziek zijn..

Ook hier ouderschapsverlof (tot 15mei) en dan wss 6wkn onbetaald, dan 2mnd vakantie (onderwijs) en dan op 1sept. terug werken. Ben nog op zoek naar een plaatsje dichtbij...
    Gp wss pas op 6lnd gecorrigeerd dus 5mei. Of als ze echt aanstalten doet mss op 6mnd gewoon (26maart). Maar normalerwijze 6mdn exclusief.
  • Pff, hier zitten we even in een dipje met de borstvoeding. Lijkt normaal te zijn rond deze leeftijd. Ons meisje werd dus 's nachts terug twee keer wakker voor een voeding, dus besloot ik om haar eens voor en na te wegen. Gemiddeld 100 ml per voeding... Soms 80 ml... Precies ook geen melk meer, dus tussendoor kolf ik wat bij. Aanvankelijk kreeg ik nog 10 ml gekolfd aan beide kanten. Vandaag gelukkig wat meer (70ml één kant) en 'zie' ik terug melk als ze drinkt, maar spijtig genoeg blijft ze nog onrustig tijdens het drinken. De afgekolfde melk gaat er vanzelf in zonder protest en dat vind ik nu moeilijk... disappointed.gif Precies of ze niet meer bij mama wil drinken. Ik zei ook altijd van af te bouwen als ze 4 maand was, maar nu het zover is weet ik het niet meer. Nog maar enkele dagen aanzien zeker???

Voor de rest is ze vrolijk genoeg en houdt ze iedereen goed in de gaten! Ze rolt al goed van haar rug op haar zijde en grijpt speelgoedjes al goed vast. En de hele dag aan het smakken op haar handjes <3
  • Hey!!

Liny...herkenbaar hoor...enkele weken terug had ik dit ook met ons ventje. Had toen ook duidelijk minder melk en heb toen ook afgekolfd tussendoor om de productie weer beter te krijgen...ben nu enkele weken verder en ben blij dat ik toch even heb doorgebeten toen...

Nu ben ik zelf een beetje in de fase gekomen dat ik er stilaan wel klaar mee ben met de BV, maar als ik er dan even wat langer over denk dan is het toch erg dubbel hoor. Maar dat is dan eerder over het emotionele van de BV. Want ik kijk er stilaan naar uit om terug gewone BH's te dragen en gewone kledij ipv de aangepast BV kleedjes en t-shirts...

Het is ook duidelijk dat ons ventje langer toekomt na een fles KV dan BV...ik weet dan ook hoeveel hij binnen heeft en dat geeft me dan weer een gerust gevoel.
    En eigelijk vind ik het geven van zo'n flesje ook echt wel heel erg gezellig...ook leuk dat iedereen dat kan doen content.gif .

Ik zit dus in de overgangsfase...combinatie BV en KV...en ik bekijk nog even hoe lang ik dit volhou.

Morgen naar K&G...ben eens benieuwd, maar ons dikkertje gaat zeker over de 7 kg zitten denk ik goofy.gif

Verder vliegt de tijd voorbij! Binnekort terug gaan werken en daar heb ik eigenlijk nog geen zin in, al goed dat we eerst nog op vakantie gaan...maar dat vind ik dan ook weer spannend met zo'n kleintje de bergen in...moet op sommige dingen wel letten (hoogte enzo...) Morgen bij K&G een informeren...

Iemand van jullie al ervaringen van zo'n langere autoreis met een kleintje? Tips?

Grtjs!
  • Dag dames,

tis weer een hele tijd geleden. En nu heb ik net gemerkt dat er al een november2013 clubje is. Wat gaat de tijd mij veel te snel. En als ik eraan denk. Een goed jaar geleden had ik een positieve zwangerschapstest in handen. (Twee eigenlijk smile.gif)
    En kijk nu, mijn kleine man ligt hier zalig te slapen naast mij smile.gif

Hier zijn we ook gestart met flesvoeding. De eerste poging drie weken geleden was zo geen succes. Maar vorige week nog eens opnieuw geprobeerd en nu lukt het wel. Gestart met een flesje van 90cc + 3 schepjes. En dan gemerkt dat het wel wat meer mocht zijn. Want na een uur en een half had meneertje weer honger. Nu drinkt hij dus 120cc+ 4schepjes bijna volledig uit en laat hij dan toch wel mooi wat tijd tussen. Hier krijgt hij de voorlaatste voeding KV. En het is wel leuk dat ik nu 's avonds ook eens iets anders doe dan de hele avond met mijn mannetje aan mijn borst liggen. Na het flesje KV drinkt hij nog een BV voor hij gaat slapen. (Wat een verschil!)
    De laatste voeding moet wel BV voor meneertje. Hij is een avond op logement geweest bij mijn ouders en ai ai. Oma en opa hebben drie uur een krijsende kleinzoon gehad die dan uiteindelijk van moeite wel een beetje afgekolfde melk wou drinken en daarna wou slapen. Het flesje 's morgens was geen enkel probleem. Dan gaan we het nog even uitstellen om eens weg te gaan he. (Volgende keer dat ik er echt niet onderuit kan is eind juni voor het trouwfeest van mijn beste vriendin, ik hoop dat het tegen dan wel lukt).

Ik ben nog thuis tot en met 20 maart. Maar ik heb ook echt nog geen zin om te gaan werken. Mijn mannetje achterlaten en zelf terug de nest die het op het werk is (weer een aantal collega's die ontslag genomen hebben, dus leerlingen die veel in de studie zitten en dus niet zo leuk zijn als ze in de les zitten). Maar ik probeer er nog niet aan te denken. En te genieten van de laatste weken samen. En als ik dan aan het werk denk, dan denk ik ook wel: een week en een half in lopen, dan paasvakantie en dan het laatste trimester nog voor de grote vakantie. En dan ben ik weer twee maand bij mijn ventje.
  • tollen, dat zijn wel goede vooruitzichten eh zeg.. Wat is het onderwijs op dat vlak toch een luxe als je zelf kinderen hebt? altijd thuis met hen... ik denk eraan om mij te herscholen naar kleuterleidster, is iets dat ik al jaren zeg... ik zou met mijn diploma's wat vrijstellingen hebben en het op een 2 jaar via afstandsonderwijs kunnen doen... als ik terug ga werken, ga ik alles eens op een rijtje zetten en de beslissing tegen september zien te nemen... tis niet evident om de studie te doen met 2 kleintjes in huis, maar ja, langs andere kant is het nu of nooit meer....
  • Hey beertje,

idd tijdens de vakanties ben ik altijd thuis als mijn kleine man thuis is.
    Het enige waar ik nu een beetje schrik voor heb zijn de lange dagen als ik ga werken. Voor onze mini-man er was vertrok ik om 6u20 naar school. Maar de creche is pas open om 6u30. Dus vertrek ik nu iets later en neem ik een trein later (en hopelijk niet teveel vertraging of ik moet een andere oplossing zoeken). En 's avonds kan ik hem gaan halen om 17u45 (en opnieuw hopen op weinig vertraging van de treinen). Ik zou kunnen zoeken naar een job dichterbij huis. Maar dat is toch niet altijd zo makkelijk en ik geef nu eenmaal heel graag les op de school waar ik nu sta. Ik ben verzot op les geven in Brussel. Maar dat zien we binnenkort wel of dat gaat. Als het echt niet goed lukt, kan ik nog altijd vrij eenvoudig minder uren vragen volgend schooljaar. (Nog een extra voordeel aan het onderwijs.) Maar dat zien we dan wel als we gaan werken. Gelukkig heb ik een lieve mama die ook helpt met de opvang van de kleine man.
    Pffff, zo echt geen zin om terug te gaan werken he. Het vroege opstaan (als nu de wekker afgaat om 5u20, dan neem ik de kleinen om hem eten te geven en daarna slapen wij met ons twee nog wat verder en vertrekt de papa naar zijn werk. Maar als ik ga werken mag ik dat stuk verder slapen vergeten smile.gif)
    Nu ja, dat zal zichzelf wel uitwijzen zeker eens het zover is. Nog niet teveel over nadenken. Woensdag al een half dagje wennen aan het terug werken. In de namiddag ga ik een bijscholing volgen die ik perse wou doen.

Kleuteronderwijs? Respect! Zou echt niets voor mij zijn. Geef mij maar mijn pubers smile.gif
  • Hey,

Onderwijs is idd ideaal als je kindjes hebt! Ik heb geprobeerd op mijn diploma bij te halen om les te kunnen geven, maar dit was voor mij niet te combineren met mijn huidige job. De lessen nog wel (dinsdagavond en zaterdag) maar de stages waren onmogelijk te plannen...jammer want nu zou het wel handig zijn. Alhoewel ik nu pas moet beginnen om 9u30 dus kleine rond 9u na de creche en de papa is om 17u00 al daar om hem op te pikken dus dat lijkt me nog wel ok!

Ach ja ik doe mijn job erg graag dus het zou ook enkel voor de kleine zijn en dat lijkt mij dan toch niet echt de juiste instelling als leerkracht blush.gif

Hoe dan ook geniet nog van de tijd met de kleine boelekes!! Alle ja..."klein"...ons ventje is best al een stevige brok goofy.gif

wave.gif
  • haha Tollen, en ik denk het omgekeerde: 'pubers', respect, dat zou ik niet aankunnen...
    ja, het voordeel van afstandsonderwijs is dat ik het thuis moet doen, ik hoef niet naar de school tijdens de week, enkel voor examens. De stages blijven uiteraard, maar daarvoor zou ik mijn verlof opofferen.. Mja, ik zie wel..'t is niet dat ik mijn huidige job niet graag doe, maar ik doe het ook niet 100% graag, ik voel dat het niet echt helemaal mijn ding is.. Ik werk in mijn eigen gemeente voor de gemeente, dat heeft veel voordelen, op 5 min sta ik op mijn werk, ik heb glijdende uren, een goed loon als niveau A, werkzekerheid.. Enfin ja, da maakt het soms zo moeilijk om los te laten en te kiezen voor het onbekende en iets compleet nieuws...
  • Trouwens hier met mijn meid vandaag een mindere dag: ze wil niet drinken! ze heeft van de ganse dag misschien 60 ml melk binnen... Maar geen koorts en ze heeft nog veel gelachen vandaag.. Vreemd hè? Heb ik met mijn zoon niet meegemaakt.. En moe dat ze is, ze ligt al bijna een hele dag in bed.. Ik vraag me wel af hoe de nacht zal zijn want zo zonder eten een hele dag.. pff, en ik ben al vrij moe...

morgen nog eens voor de 2e keer naar osteopaat voor haar nekje. Dat bleek toch gespannen te zijn (ondanks ze dat goed draait), maar ze raadde een 2e visite aan, dus doe ik dat maar. Baat het niet, dan schaadt het ook niet...
  • Hoi,

hout vasthouden hier, maar voorlopig lijkt het ergste weer gepasseerd op bv-vlak. Ze drinkt terug rustiger en toch 120 voor en na voeding gewogen. 's Avonds geef ik ze nog een beetje afgekolfde melk bij, niet veel, 60 ml of zo. En ze slaapt nu terug van 20u30 tot 4 uur. Nog even aanzien maar en nog maar even wachten met de groentepap.

Amai Tollen, met pubers werken en dan nog in het Brusselse. Zou echt niets voor mij zijn upset.gif Al een geluk dat ieder zo zijn interesses heeft. Ik heb het dan weer meer voor de senioren! wink.gif

Hoe is de nacht verlopen, Beertje? Hier soms ook van die echte slaapdagen, gelukkig zet zich dat 's nachts wel verder.

Volgende week weer naar kind en gezin. Weer een prikje, maar dan is ze er even vanaf. Gelukkig, want ze kennen haar daar al met haar ontzettend luide gekrijs smug.gif

Ben haar geboortefilm op de computer aan het zetten zodat ik die nog wat kan bewerken. Nu ja, de keizersnede zelf hebben we niet gefilmd, maar de eerste momenten daarna, want daar heb ik niks van gezien. Toch om weer een traantje bij weg te pinken, want het gaat zo snel...
  • de nacht viel nog redelijk mee, ik heb ze om middernacht wat laten drinken en om 5u terug. Daartussen wel 3 keer ofzo moeten gaan, maar goed, kwas al blij dat ze toch iets wou drinken.. Vandaag opnieuw van't zelfde, in totaal heeft ze maar 300 ml binnen tot nu toe, da's echt vreemd... en ze heeft knalrode kaken! ma geen koorts...
    iemand die dit herkent?
    als het morgen niet beter is zal ik de ka eens bellen.. Ik moet donderdag voor de 2e vaccins gaan en dit weekend gaan we een weekendje naar molenheide, heb er wel eens zin in!
  • Zo te zien is het bij de meeste de periode van de prikjes. Onze kleine man heeft er ook zijn tweede vaccinatie op zitten, en heeft er gelukkig niet te veel last van ondervonden. Buiten drie dagen platte rust (hij heeft ongelooflijk veel geslapen!) was hij meteen weer zijn vrolijke zelve. content.gif
    Succes aan jullie kleintjes! Hopelijk reageerden ze net zo goed als hier!

Beertje, hoe gaat het daar intussen met jullie kleine schat? Heeft ze nog moeilijk gegeten en weten jullie intussen wat er mis was? Ik hoop alleszins dat ze niet te veel last heeft van de vaccinatie vandaag...

Amai, Tollen, de pubers in het Brusselse lijken mij een enorme uitdaging! Ik heb ook graag mijn pubers, maar ik zit niet middenin het stad, dat zou ik niet zien zitten, denk ik.
  • dat moeilijk eten is hier weer beter, haar rode kaken zijn ook zo goed als weg... raar hè?
    gisteren werd ik opgebeld dat de vaccinatie bij k&g niet kon doorgaan, tis voor volgende week. Hopelijk heeft ze daar ook geen last van. Mijn zoontje heeft dat nooit geweten, die prikjes.
    heb haar trouwens al eens een groentenpapje laten eten, en ze lustte het, alleen was het nog moeilijk met de tong, ze duwt alles nog naar buiten.. misschien ga ik terug een weekje wachten om voort te doen, kweet het niet goed...
  • Hallo allemaal!

Dit weekend is ons kleintje voor de eerste keer bij oma en opa gaan slapen!
    Spannend, maar het is ons gelukt en hij heeft er goed geslapen.

Nu heb ik wel de indruk dat hij meer moeite krijgt met zijn ontlasting (wordt anders doordat er meer kunstvoeding wordt gegeven...)

Heeft iemand van jullie dit ook al gehad? Zo ja...zijn er middeltjes om dit vlotter te laten gaan want hij heeft er soms echt last van..

Grtjs!
  • @kleintje: hépar water wordt dan aangeraden.. en eens darmflora geven, probactiol infantis, werkt ook goed
  • Kleintje: hier was de stoelgang bij de overgang naar flesvoeding ook moeilijker maar uiteindelijk is dat in orde gekomen zonder iets te geven. De darmpjes moeten zich aanpassen. Het water kan een rol spelen maar ik ben gewoon chaufontaine blijven geven. Nu op de creche gaat hem verschillende soorten water krijgen. Ze wisselen daar regelmatig van merk.
  • Hier nog steeds ziek. Morgen zijn we al 3wkn aan't aerosollen. Vrijdag was't beter. Vannacht ineens veel slechter. Deze morgen naar ka in zh geweest. Bloedname, foto van de longen. Verdict: bronchitis en oorontsteking. Dus nog 1 week aerosol en antibiotica. Hopelijk betert het nu.
  • Het lijkt hier stilaan beter te gaan met onze kleine zijn darmwerking smile.gif

@ Sofi...das niet fijn voor jullie kleine meid, moet ze erg veel last van hebben!
    hopelijk gaat het nu snel beter want 3 weken ziek voor zo'n kleintje is denk ik erg vermoeiend (voor haar EN de mama en papa)

Vandaag proberen te genieten van het zonnetje en wat gaan wandelen se! Nu vind ik het nog erger dat ik binnekort terug moet gaan werken, nu die zon zo lekker begint te schijnen!
  • Hoi,

net naar K&G geweest. Ze is wel gezakt op de curves, maar ik had niet anders verwacht, gezien de productie hier snel minder is. Want vorige week liep het weer even goed en dan weer ineens terug 2 nachtvoedingen vragen. Vandaar dat ik nu een flesje 'probeer' te geven 's avonds. Ze drinkt het wel, maar in eerste instantie moet ze er niets van hebben. Als ik dan met haar rondwandel, wil ze het wel uitdrinken, maar van zodra ze afgeleid is, is het weer om zeep... Ik kolf nog wel nadien om de productie in de mate van het mogelijke in stand te houden. Groentepap nog niet geprobeerd.

Heerlijk weertje, gisteren met ons meisje op de arm de tuin even laten zien en de kippen, want dat was er nog niet van gekomen met dat ellendige weer. En lekker buiten slapen terwijl ik in de tuin bezig ben. Dat mag zo blijven! wink.gif
  • Ante is eindelijk precies wat aan de beterhand. Kiné doet deugd. Slijmen komen los nu. Dus ben ik wat gerustgesteld.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld