Baby-babbels

• oh tollen wat erg. Veel sterkte voor jou en je vriendin.

pff vandaag op de weegschaal gaan staan en 2 kilo erbij cry.gif
    Ik was terug op mijn gewicht maar nu ik gestopt ben met bv vliegen de kilo's er precies aan. En ik zie het ook mijn buikje steekt wat uit terwijl die plat was een paar weken terug, de poep is precies aan het uitzetten. Ik moet stoppen met al die chocolade te eten. Heb een mega verslaving opgebouwd blush.gif . iemand tips nervous.gif
    En veel sport doe ik nu niet om niet te zeggen niks. Als ik terug ga werken begin maart ga ik met de fiets naar het station. Terug wat beweging.

Ik kijk er nu wel naar uit om te gaan werken, ben het thuis zitten beu. Familie woont ook ver dus zit hier al weken alleen omdat ventje nu ook weekends en laat moet werken.

Met ons ventje is alles in orde, gisteren de creche gebeld en we moeten nog eens langsgaan vor de effectieve start.
    Zijn er die FV geven want ik heb een vraagje hierover wanneer verhoog je de hoeveelheid? Nu geef ik 5flesjes met 150ml water en 5 schepjes poeder.
  • Zoontje wordt vrijdag 12 weken en we zijn de flesjes gaan verhogen wanneer we van 6 naar 5 overgestapt zijn, dus wanneer hij de nachtvoeding oversloeg. Slaapt nu van '22u30 tot 6u ongeveer.
    Verhogen zij we met de laatste fles beginnen doen, enkele dagen erna de eerste en toen meneer de volgende dag na zn kleinere flessen direct begon te wenen, gaf hij aan dat ze allemaal verhoogd mochten worden:-)

Wij zijn wel half begonnen, zo van 165 met 5,5 schepjes. Nu drinkt hij vlot 5x180 met 6 schepjes en ze gaan bijna allemaal op.
    Hij is in die twaalf weken dan ook 14 cm gegroeid en verdubbeld in gewicht. Van een klein inhaalmanoever gesproken
  • Ante is sinds gisteren aan't hoesten... Hopelijk wordt het niet erger. Drinken gaat moeizamer. Vandaag komt de vroedvrouw om haar voor de laatste keer te wegen... Dan zijn onze 10 beurten op. Gaat weer zo'n emo-moment zijn. Nadat ze bij alle 3 de kdn. geweest zijn is dit echt de allerlaatste keer...
    Vorige week ook de wieg opgeruimd wegens verbouwingen is er wat plaatsgebrek. Bed, park en wieg stonden bijna naast elkaar smile.gif.

Groetjes.
  • Het gaat toch echt snel...12weken al!

Ons venteke begint ook sterker te worden...kan goed zijn hoofdje rechthouden ook op zijn buik...en heerlijk geluidjes maken en beginnen lache met geluid... <3

Hoe verlopen jullie dagen? Hebben jullie een "schema" ifv de voedingen en de slaapjes van jullie kindjes?
    Hier verloopt het erg wksselend, maar zou er graag een ritme in krijgen...alleen weet ik niet waar te beginne nervous.gif

Alle tips en ervaringen zijn welkom goofy.gif
  • Ons zoontje zit aan de medicatie dus zowiezo moeten we dat tweemaal per dag een halfuurtje voor het eten geven, dus rond half 10 en 17u30.
    Daardoor zit je toch snel in een ritme.
    Eerste fles rond 6u afhankelijk vanaf wnnr hij wakker wordt, tweede 10u, derde14u, dan 18u en 21u45.
    Drinkt 5x200, bijna altijd leeg.
    Na de fles van 6u leggen we hem direct in bed, wanneer hij terug wakker wordt wassen,spelen,oefeningen op de buik en zij(moeten we stimuleren bij hem).
    Hij slaapt tweemaal per dag in zn bedje: om 11u ongeveer en dan tegen 15u. Als hij niet lang genoeg in bed slaapt,spelen we ff samen en dan nog een tukje op ons.
    Na drie maand afgezien te hebben door reflux, huilbaby die tot twee weken geleden nog meer dan 6u weende per dag, mogen we hier zeker niet klagen!
  • Kleintje: een schema is misschien veel gezegd, maar onze kleine vent heeft een interne klok die bijna altijd op hetzelfde uur afgaat. Zo wordt hij 's morgens bijna altijd rond 8u wakker, zodat zijn dagen en vaak hetzelfde uitzien. Als hij toch eens wat vroeger wakker is, valt dat meestal in een weekend. Dus zijn 'werkdagen' zitten meestal wel op schema. goofy.gif
    De rest van zijn papjes zitten ook mooi op schema: 8u - 12u - 16u - 20u - 23u.
    De slaapjes overdag zijn hier altijd anders, dus daarvoor heeft hij nog geen schema uitgewerkt. Wij volgen hem daar ook in, en hij is ook erg flexibel als we op stap zijn. De ene keer slaapt hij in de voormiddag, de andere dag niet. Sommige dagen bestaan uit drie slaapjes tussendoor, soms zijn het er maar twee.

Tegen de zomer, als hij naar de opvang moet, zullen we toch ook zijn schema een beetje moeten aanpassen. Dan zal hij immers om 6u uit zijn bedje moeten, en er 's avonds liefst ook wat sneller in vliegen. Anders ben ik zelf ook geen mens meer! horror.gif

Ik denk dat het belangrijk is voor jezelf te bepalen welk ritme je wil: wanneer wil je hem in bed stoppen? Wanneer moet hij eruit? Welke dutjes wil je inplannen?
    En hoe ga je hem dat duidelijk maken: een slaapritueel. Liefst twee verschillende: eentje voor overdag en eentje voor de nacht.
    De eerste keren zal waarschijnlijk moeilijk zijn en heel wat doorzettingsvermogen vragen, maar eens hij het doorheeft, zal hij hopelijk snel mee in dat ritme zitten.

Zelf heb ik overdag dus ook nog geen ritme, maar als hij een maand of 4 à 5 is, wil ik daar ook graag mee starten. Ik las ergens dat het dan makkelijker is omdat ze dan ook al vaste voeding eten. Vraag me niet waarom, maar ik stel het nog maar even uit. Misschien kun jij mij daartegen tips geven! wink.gif Aangepast door Artemis op 12/02/2013 10:29
  • Na 4mnd is de 1e ziekte een feit. Gisteren toch naar de ka geweest. Hoesten is verergerd. En daardoor ook serieus overgeven door de slijmen. Dus nu zitten we aan de aerosol. Bij de ka geen koorts... enkele uurtjes later 39.1°. Maar nu beter... Vies om te zien als ze echt zo héél hard moet hoesten...

Al bij al toch goed kunnen slapen. Ante zelf slaapt ook zéér veel... Vanmorgen om 7.40 gegeten en nu slaapt ze alweer een poosje...
    Ante slaapt sowieso nog veel. Tussen elke voeding wordt er hier nog geslapen. En nog altijd in de woonkamer of keuken... Zelfs mer 2 rondlopende kleuters in huis...

Hopelijk is ze snel beter.
  • Hier heeft Lars een beetje zijn eigen ritme gevonden. Hoewel hij nog altijd borstvoeding krijgt, heeft hij sinds een 2weken een ritme van 6voedingen per dag. Starten rond 5u, dan terug direct slapen tot ong. 8u-8u30, terug eten rond 8u30-9u, tussen 11u-12u, tussen 14u-15u, tussen 17u-18u en dan rond 20u-21u. Dan tussen 21u en 22u in bed, meestal gaan wij mee slapen.

Daartussen zijn z'n slaapjes nog niet echt vast. Als hij te lang niet geslapen heeft, kan hij wel wat ambetant zijn. In de voormiddag slaapt hij sowieso nog 1uurtje, in de namiddag afhankelijk van hoeveel dutjes is het 30min tot 2u. Maar volgende week ga ik proberen om hem 's middags in zijn eigen bedje te leggen. Hij heeft al een paar keer een langere dut gedaan 's middags, dus ik denk dat hij er wel klaar voor is.

Hier gaan we wel wachten tot 6maand om te starten met fruit- of groentepap. De KA raadde dat aan ivm mogelijke allergieën en bv is voldoende de 1e 6maand. Ik ben nog thuis tot dan, dus perfect haalbaar.
  • Hoi,

wat betreft dat schema... Hier verloopt dat eigenlijk alle dagen anders. Het enige schema is hier eten, spelen, slapen. We zitten aan 5 à 6 voedingen. Maar de uren waarop verschillen nog hard. Vannacht om 4u30 voeding, maar soms is dat een uur later, soms wat vroeger. En nu ligt ze net in haar bedje en eet ze dus niet meer om 22u-23u.
    Ons meisje slaapt nog 3 à 4 keer overdag. Meestal een dutje van anderhalf uur tot zelfs 3 uur! Laten slapen maar, denk ik dan content.gif

Sofi, veel beterschap voor je kindje.

d, amai, bijna 200 ml! Wat een flinke eter! thumbup.gif Hier drinkt ze 150 à 160 ml afgekolfde melk.

Pfff, ik heb veel last van haaruitval thumbdown.gif Wat een zwangerschap toch met je lichaam kan doen... Hopelijk wordt het niet veel erger. Beter nieuws is dat ik nog maar 2 kilo boven m'n gewicht zit. Dat valt goed mee.
  • Die flesje van 200 dat wisselt soms nog hoor, vannacht al om 4u honger, dus worden hetv6 flesjes vn 165. En om de 3,5u zal het wel zijn denk ik. Toch nog eens raar om te moeten opstaan ipv tot 6u, maar goed de kleine man ligt te lachen dus hij vindt het zeker niet erg.
  • Ante hoest nog steeds maar ze lijkt er zelf niet echt véél last van te hebben.
    Sinds gisterenmiddag zijn de kids bij m'n ma want de chauffageketel heeft het begeven. Zit hier nu met een elektrisch vuurtje en 13° te wachten op de hersteller. Gisterenavond dan ook maar naar m'n ma gaan slapen.
    Zijn aan't verbouwen en binnen een maand ongeveer komt er een nieuwe gasketel... Hopelijk krijgen ze de oude ketel nog voor dat even aan de praat. Anders zullen we voor een maand gaan logeren...
    Door haar verkoudheid drinkt Ante wel niet zo goed. Bij m'n ma gisteren uit de fles 110ml. En voor de rest bij mij, aanhappen, enkele slokken en gedaan. Vanmorgen nog afgekolfd want echt bijna niks eruit. 200ml gekolfd... Nu krijgt ze bij m'n ma ook een fles. Hopelijk drinkt ze wat meer zodat ze niet blijft steken qua gewicht...

Groetjes
  • Hier is ze ook verkouden, khaal redelijk veel groene slijmen uit haar neusje, ocharme... en ze drinkt ook niet veel. Ben nu overgeschakeld op flesjes sinds een dikke week, maar vandaag drinkt ze maar 120, en daarnet kwam er veel terug (denk door slijmpjes).
    Pff, de nachten verlopen hier sinds een maand echt rampzalig.. Ik moet echt heeeeel vaak opstaan, ze begint altijd te jammeren na een uur, anderhalf uur.. Ik geef dan een tutje, maar na een dik uur doet ze dat weer.. Zo zie ik dus echt niets van slaap, ik ben ondertussen volledig op cry.gif Ik weet niet hoe het komt, dat is het ergste.. Ze lijkt veel last te hebben van krampjes, laat wel protjes 's nachts, maar toch, daar continu van wakker worden??? pfff... vreslijk.. Ik was goed uitgerust, maar nu is't omgekeerde terwijl ik binnenkort moet gaan werken, ik zie het plots allemaal zo somber..
  • Goed en slecht nieuws hier. Het goede nieuws is dat de verwarming terug werkt. Slechte nieuws: Ante drinkt minder en minder aan de borst door haar ziek zijn. Dus i.p.v. 5x per dag borst, gaan we proberen 6x per dag een fles van 150ml erin te krijgen. Dus kolven, kolven, kolven maar... En evt. wat melk uit de diepvries verder opwerken.
    Ze slaapt redelijk goed 's nachts maar veel last van hoestbuien dus ik ben echt ongerust 's nachts....Aangepast door Sofi op 17/02/2013 15:07
  • Veel beterschap voor de zieke kleintjes!!

Gelukkige hier nog geen last van snottebellen...maar dat kan snel veranderen met dit wisselend weer!

Wij geven nu sinds 2 weken ongeveer als laatste voeding een flesje KV van 200ml...daar drinkt ons ventje 160 -180ml van op soms helemaal leeg.

Voor derest is het om de 3-4u borstvoeding...zolang het gaat en ik voel me er ok bij dan blijven we dat doen hè smile.gif .
    Als ik op stap ben zorg ik dat ik altijd een flesje en poeder bij heb...soms heb ik gewoon geen zin in bv nervous.gif . Als ik dan teveel melk heb kolf ik thuis af...

Meestal heeft hij 's morgens tussen 5u - 6u een hongerke...drinkt hij even kort meestal aan 1v borst en slaapt hij nog tot 8 -9u...'s avonds gaat hij tussen 22u en 23u in zijn bedje na zijn flesje.

Zijn goede nachten en ik hoop dat het zo blijft, maar ja dat zien we wel...

Maar hoe dan ook vind ik het echt zo geweldig leuk...kijk er nu al tegenop om terug te moeten gaan werken...

Wanneer beginnen jullie terug te werken??
  • Ik begin terug op 14 maart, en in 4/5e om één dag in de week voor mijn twee rakkers te zorgen (en een dagje dubbele crèche uit te sparen). tzal er spijtig genoeg snel zijn, heb er nog geen zin in...
    Ben trouwens aan't denken om mij te herscholen en aan de opleiding kleuteronderwijs te starten in september (via afstandsonderwijs)...
    zorgen voor later, nog efkes thuis nu en daar wil ik bewust het beste van maken en van genieten...
  • Hoi,

hier gaat alles goed met ons meisje. Ze heeft 2 nachten minder goed geslapen en wou wat vaker eten, maar nu lijkt ze haar ritme weer gevonden te hebben. Laatste voeding tss 19u en 20u, bedje in en rond 4 uur terug een voeding. Volgende week ga ik met groentenpap starten. Iemand van jullie daar al mee begonnen?

Het plan is dat ik dan stilaan ga afbouwen met bv, maar nu het dichterbij komt, kan ik er soms al de tranen van in mijn ogen krijgen. Maar anderzijds begin ik het ook wel beu te worden. Ze drinkt vaak onrustig, weent tijdens het voeden, terwijl ze tussendoor rustig is, levendig, voldoende plast... Pfff, niet makkelijk. Wie weet verander ik nog wel van gedachte.

Ik ben nog tot in de zomer thuis, ik neem al mijn ouderschapsverlof op en dan nog verlof. 't Zal snel zover zijn, vrees ik. sad.gif Als je al bedenkt dat onze meid 4 maanden wordt...
  • Hier was dat ook zo Liny, dat onrustig drinken aan de borst.. Ook wenen tijdens het voeden, loslaten, terug happen, terug loslaten, ne keer wenen.. terwijl ze ook voldoende bijkomt en vaak plast en kaka doet.. Maar ik was dat ook wat beu op die manier, dus ik ben dan gestopt en nu staat ze volledig op flesjes en eerlijk gezegd voel ik me er wel goed bij. Efkes een traan gelaten bij het stoppen, maar nu geniet ik ook van haar flesje geven..
    ik ga op 4 maanden ook starten met groentenpap. Allé, eigenlijk een week vroeger, want ze gaat op exact 4 maanden naar de crèche en ik zou het wel leuk vinden als ze daar al kan mee eten met een groentenpapje...
  • Veel beterschap aan jullie zieke schatten! Wij zijn er gelukkig nog van gespaard gebleven. Morgen zal misschien anders zijn, dan krijgen wij de tweede vaccinatie bij Kind en Gezin. Ik hoop dat hij net zo goed als vorige keer reageert: toen heeft hij 's avonds een beetje koorts gemaakt, maar niet meer dan dat.

Zelf ben ik nog tot juni thuis, aangezien ik al mijn ouderschapsverlof opneem. Wij zullen op vier maand met groentepapjes starten, maar daar heb ik momenteel dus nog geen ervaring mee. Ik ben wel benieuwd hoe dat bij jullie verloopt! Succes alleszins, thumbup.gif ik vind het zelf ook al spannend om volgende maand te gaan "experimenteren"...
  • Wij zijn voorlopig ook nog gespaard gebleven van ziekte. En volgende week ook 2e spuitjes. Ben eigenlijk vooral benieuwd hoeveel hij weegt en hoe groot hij is, aan de 7,5kg zit hij volgens mij al.

Ik ben nog tot mei thuis, ook omdat ik ouderschapsverlof neem. Maar ik start maar op 6maand met zijn papjes. KA raadde dat aan ivm allergieën en op zich is dat eigenlijk ook beter voor de darmpjes. Dus hij gaat de 2weken nog geen papjes eten in de creche, dan ga ik in een lang weekend zelf beginnen er mee.

Hier heeft hij trouwens ook de laatste dagen wat moeilijker met borstvoeding. Maar dat hoort blijkbaar bij het 19-wekensprongetje, wat tussen de 14 en 17weken begint. Als hij niet echt honger heeft, dan hapt hij, laat los, weent, terug happen enz. Nu weet ik dat ik dan moet stoppen en meestal gewoon in slaap doen dan.

Beertje, hier werd hij ook veel wakker van protjes en kaka doen. Is echt ambetant voor hun. Ik ben naar een osteopaat geweest en nu gaat het super. Ik drink wel nog altijd zelf hepar en eet gedroogde pruimen. Maar dat is voornamelijk omdat ikzelf anders last heb van het speen ponder.gif
  • hier ook nog geen zieke baby gehad maar denk dat ik mij er wel aan mag verwachten als hem vanaf maart naar de creche gaat.

Gisteren de 2de inenting gehad en dat resulteerde in een nachtvoeding.Dat was nu al een tijdje geleden. Hij is onertussen 61.5cm en weegt 6kg370. Hij zit dus iets boven de p50. Hij is ook blijkbaar een dikkopje want de hoofdomtrek was 42 cm wat boven de P75 is. Hij zal veel hersentjes hebben goofy.gif .

We zijn gisteren ook bij de creche geweest en ik denk dat hij daar supergoed verzorgd gaat worden bigsmile.gif . Volgende week gaat hij woesndag een half dagje en vrijdag een hele dag. En vanaf de week erop dus elke dag.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld