Baby-babbels

• Kleintje: ik heb eerst de voorlaatse voeding vervangen (rond 19-20u soms was dit de laatste want ons ventje had nog steeds geen patroon). En dan 3-4 dagen zo gehouden tot er geen stuwing meer was. Vervolgens heb ik die rond 10u vervangen (dit was de tweede van de dag). En weer 3-4 dagen. en zo door tot alle voedingen zijn vervangen. Je kan ook langer dan 3-4 dagen wachten voor je nog een vervangt, doen waar jij je goed bij voelt.
    Casper dronk soms 8 keer maar door over te schakelen zit hij op 5-6 voedingen van 150 ml met 5 schepjes poeder (hij drinkt ze wel niet allemaal uit). Ik ben op vraag blijven geven. En de KA zei dat je eigenlijk niet veel verkeerd kunt doen. Het enige wat kan gebeuren is dat je stuwing krijgt.
    Ik ben nu 3 dagen volledig overgeschakeld en heb nog volle borsten maar geen stuwing. Ik heb wel gisteren een traantje gelaten ook al vond ik bv niet super maar ons ventje begint nu te duimzuigen omdat hij de borst mist denk ik. Gelukkig pakt hij nu wel een tutje en dat geef ik enkel als hem duimzuigt.
  • Hier ook nog steeds bv en had laatst ook 2 dagen het gevoel dat het niet goed ging... En dan ongesteld dus ik linkte dit... Weet niet of het klopt. Wat betreft een flesje geven ,dat is net hetgeen waar ik tegenop zie. 1x per week krijgt ze een fles afgekolfde om het niet af te leren maar wat zie ik er tegenop. Eerst fles geven, dan nog kolven, afwassen, steriliseren... Dus hier nog zo lang mogelijk bv... Weet nu al dat ik het er moelijk mee ga hebben om te stoppen want nu is't echt de laatste keer...
    (en dan weten dat ik de 1e weken niks anders deed dan afkolven en invriezen...)

Vrijdag terug naar K&g.

Groetjes
  • Moeilijke keuzes die we nu al zo snel moete maken vind ik hoor...zou liefst nog zo lang mogelijk doorgaan met bv maar probeer me er nu al op voor te bereiden dat dit zal moeten stoppen...

@liny: ik heb daar wel wat schrik voor dat al ik begin met meerdere flessen te wisselen door fv dat mijn bv erg snel achteruit gaat gaan...het zou wel eens kunnen dat het hier alles of niets is goofy.gif

@ freggeltje: mss ook eens proberen de laatste voeding te wisselen door fv...hier drinkt onze flinke vent toch altijd 7 - 8 keer...

@ Sofi: voor dat steriliseren heb ik iets super handig...zakken van Medela voor in de microgolf...echt erg handig want wij geven hier de flesjes afgekolvde melk met het calma speentje en we hebben er maar eentje nervous.gif
  • pff, dat stoppen, dat was bij mij vorige keer ook met tranen...
    en hier is't ook de laatste keer bv geven...

twas hiernet crisis zeg.. Mijn zoon deed zo lastig, niet te doen.. Mijn man kreeg er echt genoeg van en is heel kwaad geworden, hem in de hoek gezet, maar echt geroepen. En normaal roepen wij nooit, en maken ook nauwelijks ruzie.. dus ja, mijn zoontje wenen, schreeuwen, die was echt onder den indruk, en ondertussen begon Mona ook te wenen natuurlijk... Hem heb ik snel in bed gestoken, maar zij had er duidelijk nog last van achteraf.. Ik denk dat ze de spanning voelde, ze bleef maar wenen.. Maar goed,ik heb ze nu toch in haar bed gekregen, hopelijk lukt het wat vannacht.. veel heeft ze niet gedronken, dus ik verwacht mij er deze nacht aan...
  • @Kleintje Flessen genoeg hier. Ik vind gewoon live voeden veel gemakkelijker en leuker... Wss omdat het in't begin nog niet kon dat ik nu altijd wil geven... Als ik niet thuis ben, zit ik er niks mee in maar vind het zo'n dubbel werk... ach j, alles voor ons meisje hé... Zoonlief heeft altijd live gedronken en nam hierdoor geen fles meer aan dus daarom dat we ze nu 1x per week toch een fles geven... Bij mij drinkt ze uit een fles maar een goei 90ml, bij anderen toch 180ml...
  • (@ Sofi, menstrueren verandert de smaak van de melk lichtjes en ook de hoeveelheid, hier loopt de bv ook altijd moeizamer dan)
  • help, bestaat er zoiets als een 11 weken sprong ofzo?? amai, mijn meisje maakt veel sneller van haar oren, wil continu gepakt worden, is een ganse dag moe maar slaapt niet gemakkelijk in... wil vaker drinken, maar door haar op te winden komt de melk vaak terug...
    dat dit maar snel voorbij is, vermoeiend ze!!
  • Dag dames,

even een emo berichtje. Mijn beste vriendin werd vandaag normaal ingeleid. Gisteren voelde ze de baby niet meer bewegen en is ze naar het ziekenhuis gegaan. Daar kreeg ze volgens mij de ergste woorden te horen die je maar te horen kan krijgen. Ik ben er echt ziek van. Heb al heel wat tranen gelaten. Ze had me gisteren al gebeld om het te zeggen. (Ik denk nog deels in schok) Daarnet dan het bericht gekregen dat haar kindje* geboren is.

Pfff, ben er echt ni goe van. Dit is toch zo oneerlijk. We zagen ons al in de vakantie samen afspreken zodat de kindjes samen konden spelen. Ik heb haar een bericht gestuurd om haar veel sterkte te wensen en als ze wou dat ik er altijd voor haar ben. Ik zou wel kunnen begrijpen dat ze het nu moeilijk heeft om mij te zien/ te horen.

Sorry voor het emo berichtje, maar ik moest het echt eens neer schrijven.
  • dat is vreselijk nieuws,echt erg... hoe kom je dat te boven zeg? pff...
    weet je dat dit de 2e is waarvan ik dit hoor...net voor ik bevallen ben van mijn zoontje was er in het ziekenhuis waar ik ging ook zo'n geval, en iemand die ik dan nog ken ook (weliswaar van ver). vreselijk, echt...
  • Wat een vreselijk nieuws...dat is volgens mij niet te verwerken...

Hopelijk krijgt ze samen met haar partner goede ondersteuning om het te verwerken.

Ik kan me haar pijn niet voorstellen, maar hoop het zelf niet mee te maken.

Eventjes bij stilstaan dat het ook anders kan lopen...en nog maar eens extra ons kleintjes bewonderen...
  • Tollen, verschrikkelijk nieuws. Het zal haar zwaar zijn om jullie kleintje te moeten zien, maar blijf haar toch maar steunen he.

Beertje, de 12weken sprong kan beginnen op 11 weken. Wij hebben het hier ook zitten. Gisteren nog een heel moeilijke avond gehad, niet te troosten, meer dan 1uur aan een stuk. De laatste dagen slaapt hij dan ook tussen ons in. Maar het begint stilaan wat te beteren terug.

Wij gaan normaal door met bv tot zijn 6maand ong. Ben ook zo lang thuis. Hier doen we het vooral om allergieën te vermijden. Hij is trouwens getest (bloedgeprikt) op allergieën en hij heeft er toch nog geen. Gevoelig huidje.
    Hij drinkt soms zijn flesje, maar niet elke week hoor. Bij mij is het nooit zo veel, bij mijn man heeft hij dan al eens 60ml leeggedronken (meer zat er niet in) en dan wou hij wel nog de borst. Volgende week gaan we eens samen weg, dus dan moet hij naar de grootmoeder en krijgt hij een flesje. We zijn maar 3uurtjes weg, dus als hij het echt niet wilt, gaat hij ook geen honger lijden.
  • Tollen, zo verschrikkelijk voor je vriendin! Dat wil gewoon niemand meemaken... cry.gif

Beertje, de 12wekensprong heeft hier toch 4 à 5 dagen geduurd. Ik heb ons meisje toen overdag geregeld terug in de draagdoek moeten nemen omdat ze anders niet wou slapen.

Vandaag de laatste keer naar de kine geweest voor haar nekje. De kine heeft ook telkens wat voetreflexologie gedaan om haar krampjes te verminderen en regelmatiger stoelgang te maken. En dat heeft heel goed geholpen. Ze is vooral 's avonds opmerkelijk rustiger. Super!

Amai, dat slechte weer begint tegen te zitten... Ik ga zo graag wandelen met ons meisje, maar om eerlijk te zijn heb ik niet veel zin om in dit weer buiten te komen... thumbdown.gif
  • @Liny. Manduca in en man's regenjas aan en wandelen maar...

Hier gisteren naar k&g geweest. 18wkn, 5.840gram en 58.5cm. Grote zus al lang voorbij gestoken qua gewicht en grote broer bijna!!! En dat voor ons kleinste prul!!! Super fier!!!

2 spuitjes gehad en gisterenavond een beetje koorts dus wat perdolan gegeven. Wel heel de dag diep geslapen, door de spuitjes of niet??? En om 19.50u de nacht ingegaan dus deze nacht nog eens om 2.30u gedronken. Was lang geleden zo'n nachtvoeding. Maar ze ahd dus gisteren slechts 4x gedronken...

@Tollen, Veel sterkte voor jou en je vriendin.
  • @Liny, waar ga jij bij de osteopaat? je bent toevallig niet van vlaams brabant? ik zoek een goeie... had gebeld naar iemand, maar 't was haar antwoordapparaat en ze belt me niet terug...

hier daarnet voor eerste keer een flesje getest, twas moeilijk, maar ze heeft er toch 90 ml van gedronken en nog wat aan mijn borst ook.. ik wou het 's avonds voor het slapengaan eens testen om te zien of ze nu meer verzadigd is, want ze wordt echt nog heel vaak wakker snachts...

Om hoe laat leggen jullie jullie kindje in bed voor de nacht? mijn zoontje gaat om 19u slapen en ik tracht toch ook Mona rond 19 à 20u in bed te steken, kwestie van ze wat hetzelfde ritme te geven...
  • @ Beertje: toch goede hoeveelheid voor zo'n eerste flesje lijkt mij!

Hier is het ook nog beetje moeilijk met te plannen wanneer onze vent juist in bed gaat...meestal proberen we dit na zijn voeding rond 21uur te doen...dan is het na het drinken bedje in en slaapt hij meestal tot half 4 of 5u...

Nu heeft hij gisteren gewoon nog bv gehad rond 21uur en dan om 23u30 een flesje kunstvoeding...en heeft hij geslapen tot 7u30 astonished.gif

Dus we gaat dit vandaag weer proberen zo te doen en zien of het dan weer zo'n lange nacht gaat worden, maar ik denk dat het een eenmalig iets was...maar het was wel eens leuk goofy.gif ...alhoewel ik rond 5u30 toch maar eens ben gaan kijken of hij nog lekker lag te slape nervous.gif
  • Hallo,

Beertje, ik ben niet van vlaams-brabant (van antwerpen), dus kan ik je geen adresje vlakbij jou geven.

Ons meisje is deze week steeds haar nacht ingegaan tussen 19u en 20 uur. Ze lag dan nog beneden in haar wiegje en dan heb ik haar nog telkens wakker gemaakt rond 22 uur voor nog een voeding (zelf had ze niet wakker geworden) en om ze dan op onze kamer te leggen. Ze was dan steeds rond 4u terug wakker.
    Gisteren heb ik haar dus rond 20u in bed gelegd boven en ze gewoon laten slapen. Het was ook 4 uur toen ze wakker werd.
    Dus vanaf nu gaat ons meisje boven slapen na haar voeding van 19 uur, babyfoon aan en laten slapen. Ik geef liever om 4 uur nog eens eten dan dat ik om 22u nog moet voeden, terwijl ik al heel moe ben en liefst zo snel mogelijk wil slapen. En ze slaapt er toch niet langer mee door... smug.gif

Mijn zoontje had hetzelfde ritme en heeft nog tot 5 maanden nachtvoeding gehad, dus dit lijkt dezelfde richting uit te gaan.

Groetjes wave.gif
  • waaauw al lange slapertjes bij jullie zeg! hier rond 19u in bed, maar dan vaak nog een keer of 2 wakker en laat ik ze telkens nog wat drinken aan de borst. Vannacht werd ze om 2u30 wakker en daarna 5u30.. Valt wel mee vind ik, maar als ik jullie hoor wil ik ook wat langere tijd tussen...
    Ach ja, anderzijds: mijn zoon slaapt pas door sinds de geboorte van zijn zus (een maand nadien om precies te zijn). 17 maanden zijn wij heeeel vaak moeten opstaan. Dus ik maak me geen illusies en heb nog wat geduld content.gif
  • Tollen, heel veel sterkte voor jou en je vriendin! Dat is echt verschrikkelijk nieuws.

Onze kleine man krijgt rond 23u zijn laatste flesje en daarna gaat hij zijn bedje in. Hij slaapt dan meestal tot 7 à 8u 's morgens.
    We hebben al enkele keren geprobeerd om zijn papjes lichtjes te verschuiven zodat hij rond 22u in zijn bed kan, en daar heeft hij op het moment zelf geen probleem mee. Toch slaagt hij er telkens weer in om een dag later opnieuw langer te slapen en min of meer weer op zijn eigen ritme te zitten.
    Nog maar even zo laten dus... smile.gif
  • Tollen, heel veel sterkte, voor jou en je vriendin... Da's echt verschrikkelijk!

Voor al die 'goede slapers' heb ik echt bewondering! Ons meisje haar oogjes vallen pas ten vroegste dicht rond 23h na een goede huilbeurt en om 7h is ze opnieuw klaarwakker. 's Nachts heeft ze dan nog eens tussen 3 en 4h moeten eten... Ook overdag lijkt ze bijna geen slaap nodig te hebben. 's Morgens na het aankleden slaapt ze nog wel eventjes (van 8 tot 9 ongeveer) en soms ook nog een half uurtje rond 11h.
    In de namiddag komt ze met een half uurtje slaap toe, evenals 's avonds, dan slaapt ze een half uurtje rond 7h. Voor de rest, altijd wakker... Da's wel leuk, maar ook héél vermoeiend!

De laatste dagen heeft ze ook heel veel last van krampjes. Waarschijnlijk door de Rotarix. Maar ze huilt nu echt verschrikkelijk veel! Iemand een idee wat je kan doen om de pijn een beetje te verlichten?

Voorlopig blijf ik nog BV geven. M'n vriend vindt het een mooi moeder-dochter-moment zodus ga ik (nog) niet afkolven. 'k Weet niet of dat iets voor mij zou zijn. Ons meisje is altijd in m'n buurt, dus dan is dat ook niet echt nodig natuurlijk...
  • Bedankt dames voor het medeleven.

Hier wordt onze kleine man groot. Sinds een week of twee slaapt hij nu ook in zijn eigen bedje (komt nog wel es voor een voeding tussen vier en vijf uur en dan kan het wel eens gebeuren dat hij bij mij blijft liggen als ik in slaap val als hij aan het eten is).

En sinds eergisteren ook gestart met hem te slapen leggen voor wij gaan slapen. (Is nog niet echt een succes, maar we zien wel)

Vandaag ook eens geprobeerd om hem in de middag in zijn bedje te leggen. En dit is wel een succes vandaag (maar een dagje zegt nog niet veel he). Hij slaapt al van half twee en is nog niet wakker. Ik had het gevoel dat hij overdag moeite had om beneden te slapen. Hij viel in slaap maar altijd maar kort. Dus ik hoop dat hem in zijn bedje leggen wel helpt.

Ook deze week gestart met een flesje KV te geven. Enkel om hem te leren wennen aan de smaak (en ook voor mijn eigen gemoedsrust). Hij drinkt daar wel niet zoveel van (een goeie 50CC en dan nog mama melk).
    Normaal heeft hij nog een 7à8 voedingen per dag. (Een luxe, tot over twee weken zat hij nog aan 10 of meer voedingen. En nu komt hij toch minder vragen.)

Vrijdag gaan wij met zijn tweetjes de eerste keer 's avonds weg. Dus gaat hij de eerste keer slapen bij oma en opa. Gelukkig wonen ze naast ons. Dus moest het niet lukken, dan bellen ze mij (we staan op tien min terug thuis) en dan blijft hij bij ons. Al denk ik dat het moeilijker gaat zijn voor de mama en de papa als voor onze kleine man. (Daarom ook dat ik toch al gestart ben met een flesje KV per dag. Moest er niet genoeg BV melk zijn, al heb ik toch een mooie voorraad, maar ja, ik panikeer nogal rap en ga me zo veiliger voelen)

Morgen naar K&G voor de tweede spuitjes.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld