Baby-babbels

• Af en toe kolf ik wel. De lactatiedeskundige had gezegd om 30ml na een maaltijd te kolven (van hem wel te verstaan), dan heb je geen kans op stuwing ofzo. En dat doe ik af en toe. Of ik kolf de borst dan leeg. Als ik kolf, doe ik dat een paar keer die dag en de volgende dag was ik dan de spulletjes af. Dus tussendoor was ik dat niet af. Maar ik vries het meeste wel in. Gisteren heeft hij nog eens een flesje gehad, daarvan heeft hij 50ml gedronken, maar daarna wou hij wel de borst.

Hier heeft hij vandaag ook een moeilijke dag, maar zijn 8wekensprongetje is al gepasseerd. Hopelijk slaapt hij vannacht wel terug beter, want gisteren was hij er om de 3u. Normaal slaapt hij 7 tot 9u. En vandaag liet hij er ook max 2u tussen (behalve 1keer 4u). En nu is hij al wakker van 17u (tot nu al tot 22u30)

Normaal staat hij op 6-7 voedingen (vandaag al 10gehad ponder.gif )
    En we hebben ook nog 2maand ouderschapsverlof bijgenomen. Ben er wel blij van, zou het niet zien zitten om in februari al aan de slag te gaan. Dus we blijven thuis tot 1mei.En dan nog anderhalve maand halftijds (die eerste halve maand tot 1mei vul ik op met verlof).
  • Hallo allemaal,

Als nieuweling op het forum wilde ik eerst hier eens komen piepen, aangezien ons zoontje ook in november geboren is. Leuk om te kunnen volgen hoe jullie kleine schatten het doen!

Ons ventje is intussen 8,5 weken oud, heeft tijdens de feestdagen (de beste wensen trouwens!) twee nachten wat moeilijker geslapen wegens het welbekende sprongetje en is nu ons zonnetje in huis. Fantastisch om hem te zien lachen en horen brabbelen. Zelfs als hij in zijn parkje in de woonkamer ligt, kan hij bijzonder expressief tegen zijn knuffels babbelen!

Eind deze week krijgt hij bij K&G zijn eerste vaccinaties, en dat vind ik op z'n minst spannend. Zelf ben ik geen fan van naalden en ik hoop dat hij er achteraf geen last van heeft.

Ik kijk er alvast naar uit om hier verder te volgen en ervaringen te delen!

Groetjes!
  • @ Artemis: welkom wink.gif

@ Kleintje: hier 't zelfde verhaal... Heel druk met de kleine spruit maar dan 's avonds de blik van mijn vriend wanneer hij naar de 'rommel' kijkt. Ook soms woorden over 't gerief dat blijft liggen (bv tijdens het koken is ons meisje altijd wakker met huilen en krijsen tot ik haar pak. Dan kook ik verder met haar op mijn arm maar dan heb je niet echt veel mogelijkheden om op te ruimen tijdens 't koken. Alles neemt dan veel meer tijd in beslag! Daarbij heb ik dan ook nog eens m'n legamenten gescheurd, dus veel kan ik met m'n linkerhand niet doen).

Hij zegt wel dat hij 'het snapt' en dat hij wel vindt dat ik "m'n best wel doe" maar soms komt dat niet gemeend over...

Langs de andere kant, gelukkig dat hij er is, want de meeste momenten zijn wel zalig! Zo met ons drietjes... 't Is echt niet dat het niet vlot gaat, maar soms is het wel eens goed om te klagen wink.gif
  • Hier start het ouderschapsverlof. Ante is vandaag al 16wkn intussen. Wat vliegt de tijd.

Intussen ben ik terug gerustgesteld. 2wkn geleden woog ze bij k&g 5.370gram, vorige week bij de vroedvrouw maar 5.320... Dus i.p.v. haar eigen ritme te volgen, terug overdag meer wakker maken zodat ze op 5voedingen blijft. Vandaag even naar k&g gewandeld met de kids (1kilometertje) en joepie.... 5.580gram en 1.5cm erbij.!57cm nu).

@Kleintje: aangezien ik een serieuze voorraad moedermelk in de diepvries heb, kolf ik enkel als ze niet bij mij gedronken heeft. 1x per week geef ik sowieso een flesje om het niet afgeleerd te geraken en af en toe (tot hiertoe keer of 4) gaan we al eens een avondje of namiddagje weg (iets eten, optreden meepikken, zwemmen met de 2 anderen).

Als je een voorraadje wilt aanleggen, steeds even kolven na de voeding en dan zo opsparen.

Gisterenavond heeft ze bij mij een fles gedronken van 190ml!!! Verschoot ervan dat ze dat al binnen kreeg...

Groetjes
  • Hey!

Mijn ventje was vandaag echt een schatje! Hopelijk nu nog een goede nacht met goei pauzes tussen de voedingen...

Gisteren heeft de papa een flesje gegeven en heb ik gekolfd omdat ik dan toch mijn borsten wou legen...en ik kwam aan 210ml astonished.gif
    Ni moeilijk dat mijn prutske al meer dan 6kg weegt als hij da elke keer drinkt goofy.gif

@ Sofi...het gaat echt snel, ik vind het nu al voorbij vliegen en kijk al beetje op tegen dat ik terug moet gaan werken (wel pas eind april maar toch)

@ Ann1610...de papa's beleven dit gewoon allemaal op een andere manier dan wij hè. Ik heb soms het gevoel dat het zelfs een beetje jaloezie is omdat ik zowel heel de dag van ons zoontje kan genieten en heel de dag thuis ben en kan doen wat ik wil...maar ik heb het gisteren toch nog maar eens even gezegd dat ik best wel veel doe en ook moe ben en blijkbaar heeft dit geholpe content.gif

@ Artemis : Welkom! Ook hier volgende week maandag de eerste prikjes, ben eens benieuwd hoe hij gaat reageren nervous.gif
  • Hallo,

Welkom Artemis, proficiat met je zoontje! De eerste prikjes vielen hier goed mee, 's avonds lichte koorts, meer niet.

Ik kolf meestal een uurtje na de voeding, meestal 50 of 60 ml aan de 2 kanten. Een volledige voeding kolven, dan heb ik 120 of 130 ml. Dus kleintje, 210 ml. Wauw! Ik 'spaar' voor een volledige voeding (130-150 ml) en vries het dan in. Ze heeft tot nu toe 3 keer een flesje gehad en dat ging goed. Vandaag nog een keertje proberen, want morgenavond gaan we op stap en moet ze de eerste keer bij iemand anders drinken. Spannend! Al gaat dat avondje uit wel een deugd doen, want ik heb de voorbije dagen het gevoel volledig opgeslorpt te worden door m'n kinderen en ben nogal snel geïrriteerd. Tijd voor verademing dus... smug.gif

Hier heeft de papa best begrip voor mijn vermoeidheid en het feit dat niet alles spik en span is, al lukt het me 'redelijk' om alles onder controle te houden. 't Is dan ook al de derde keer dat we in de pampers zitten. Hij begint het te kennen wink.gif Hij geniet ook volop van ons meisje, 't is dan ook de laatste keer...

wave.gif
  • Bedankt allemaal!

Onze kleine man is superflink geweest tijdens zijn vaccinatie. thumbup.gif Hij heeft wel eventjes gehuild, maar dat was snel weer voorbij eens hij terug bij mij op schoot mocht. Ik vond het toch vies dat er iemand met twee naalden in zijn billetjes zat te prikken, but it's all for the best...
    Ik ben alleszins blij dat het achter de rug is en hoop dat hij nu geen koorts krijgt. Momenteel ligt-ie vredig te slapen in zijn parkje, omgeven door troostbiedende knuffelberen.

@ Kleintje, veel succes maandag! Ik hoop ook dat jullie kleine schat goed reageert op de spuitjes!

Groetjes van een trotse mama smile.gif
  • Artemis: welkom bigsmile.gif

Vandaag naar k&g voor de spuitjes. Hij was zo dapper ons manneke. Eventjes een traantje maar daarna gewoon in slaapgevallen toen ik bij de verpleegster zat. Hij weegt nu 5.370 kg en is 57.5cm groot. hij zit op de P50 met alles.
    Trouwens dat zijn wel mega naalden voor zo een baby'ke. brrr
    Hier wel een temperatuur van 38°C maar ik ga sebiet nog eens meten want hij was daarjuist nog heel opgewekt dus nog geen perdolan gegeven.
  • @ kleintje: misschien is het wel een vorm van 'jaloezie'. Tenslotte was vroeger alle aandacht voor hem én kan hij nu minder bij ons meisje zijn... Gisteren en eergisteren had hij twee dagjes 'weekend'. Een immens verschil! Hij is zo gelukkig als hij hele dagen bij ons kan zijn. Ik heb dat al door: mensen zijn niet gemaakt om te werken wanneer er een kleintje bij is gekomen.
    In Zweden hebben ze dat wel beter gezien: beide partners hebben (in het totaal) recht op 480 dagen (betaald voor 80%) ouderschapsverlof! Toch wel een beetje jaloers als ik dat hoor... >sad.gif
  • Hallo!!

@Ann1610: hier ook telkens een groot verschil als hij een hele dag thuis is! Heerlijk om ze zo bezig te zien met twee <3
    En tja...in Zweden is het idd beter geregeld als ik dat zo lees!

Ik heb deze middag een verplichting voor het werk en ga een hele middag en avond weg zijn! Heb al voldoende melk uit de vriezer gehaald maar toch ook maar gezorgd dat ik FV heb staan...stel u voor dat onze kleine man honger moet hebben nervous.gif
    Maar de papa kan wel genieten van zijn zoon!

Ik neem voor de zekerheid mijn kolf apparaat mee...want als ik daar zit met stuwing zal mijn concentratie ook ver zoeken zijn denk ik horror.gif

Het is de eerste keer dat ik onze ventje zo lang niet ga zien, dus ben benieuwd...het langste tot nu toe was een uurtje ofzo en is het ineens veel langer...kan zelfs zijn dat hij al in bed ligt al ik terug ben astonished.gif

Maar we gaan toch proberen genieten van de baby-loze middag met de colelga's smile.gif

Fijn weekend
    wave.gif
  • Hoi!

En Kleintje, genoten van de namiddagje uit of had je 't moeilijk om je kindje achter te laten?

Ons meisje zit in haar 12 wekensprongetje. Ze heeft al redelijk wat gehuild, gisteren en vandaag. Ze raakt niet zo vlot in slaap en is niet lang tevreden in het park of haar relax. Dus tijdens de ochtenddrukte heeft ze wat moeten wachten en veel traantjes gelaten. Pff, leuk is iets anders. 's Nachts terug eten nodig (de groeispurt van 3 maanden, vermoed ik).

Gisteren heeft ze voor het eerst zitten schaterlachen. Ik kwam zelf niet meer bij van het lachen. Ze hinnikte en schrok dan merkbaar van haar 'kabaal' en dan begon ze weer te gibberen... <3 Geweldig!

Volgende week nog naar de kine met haar, voor haar voorkeurshouding. Ik merk al veel beterschap.

Hoe gaat het met jullie bengeltjes? wave.gif
  • Hier loopt alles prima. 17wkn intussen... Wat vliegt de tijd, bijna 4maanden... Vandaag naar de osteopaat geweest voor reflux en voorkeurhouding. Hoe stil ze de 2 vorige keren was, zo hard heeft ze deze keer gebruld. 1tje met karakter volgens de osteo... En nu ligt ze vredig te slapen.

Gisteren nog eens een fles afgekolfde mm willen geven maar daar had ze duidelijk geen zin in. Ze dronk er +-90ml van en dan nog een beetje bij mama gedronken.

Gisteren en vandaag héél véél gewandeld met de manduca. Boodschappen gaan doen, kort ziekenhuisbezoek aan m'n tante en langs couveuse gepasseerd om ze te laten zien tongue.gif .

Morgen een me-avondje voor de mama. Dus hopelijk drinkt ze dan wel van de fles bij papa. Of genoeg drinken en wachten tot mama terug is. Optredentje meepikken in een cafeetje vlakbij dus...

Groetjes.
  • Dag dames,

hier ook eentje in groeispurt en sprongetje gok ik (en hoop ik ook wel). De voorbije twee dagen geen zin om te slapen (of kleine dutjes van een kwartier max), vaak komen eten (bijna heel de middag enkel bij mama aan de borst willen liggen en anders brullen). Dit in combinatie met hoofdpijn van de mama ben ik toch blij dat de papa straks thuis komt. Hoofdpijn komt uit mijn nek die vast zit (had het vorige week al voelen aankomen, heb daar nog wel eens last van en herken het ondertussen wel.) Dus straks als de papa thuis komt (zal binnen een kwartierke zijn) dan kan hij maar mijn nek en schouders eens masseren. Dat helpt altijd.

Voor de rest gaat het allemaal goed hoor. Ook nog eens met de creche gebeld en in maart gaan we dan eens afspreken hoe we het gaan doen. Ik ga ondertussen ook eens met mijn collega bellen om te zien hoe zij het gedaan heeft om af te kolven op het werk. Ben er nog niet uit wat ik ga doen. Vooral omdat meneerke toch nog 8à10 keer per dag komt eten. (Kan tegen einde maart al helemaal anders zijn natuurlijk). Maar weet nog niet of ik ga omschakelen naar flesjes of toch bv ga blijven doorzetten. Ik heb nog tijd om daarover na te denken.

De kleine man is trouwens een echte verteller. Hij kan echt minutenlang vertellen. Zalig!

Hoe is het met de andere dames?
  • hey! tollen, die nekpijn heb ik ook regelmatig nu, door het borstvoeden en vaak in dezelfde houding zo naar beneden kijken zit dat bij mij een beetje vast...
    Alles goed hier met mijn meisje, morgen haar eerste prikje en nog eens gemeten en gewogen worden, ben benieuwd! Verder babbelt ze heel veel, en enorm veel lachen. Ik moet nog maar naar haar kijken en zelf lachen en ze lacht zowieso terug smile.gif zalig!!!
    nog altijd wel wat last van krampjes en protjes laten...

zo'n me-avondje, daar snak ik stilaan toch ook naar.. Of eens met mijn man... maar ik ben nog steeds niet aan't kolven, ik heb er echt geen zin in deze keer.. en ja, dan kunt ge moeilijk weg natuurlijk... Maar ook, ik laat ze 's avonds nog niet graag achter zolang ze nog geen vast ritme heeft.. Hoewel ze meestal wel rond 20u haar bed ingaat, maar dan kan het gebeuren dat ze nog een paar keer aan de borst wil hangen voor ze echt aan haar nacht begint..
    Die me-time komt wel nog zeker? ik snak er ook enorm naar om terug te sporten. Ben deze week met postnatale begonnen en mijn bekkenbodem is al vrij goed terug in orde, maar de kinesist zei toch nog minstens een maand te wachten met joggen om verzakking niet in de hand te werken en het nog wat op zijn plaats te laten komen...
  • Beertje en Tollen, die hoofdpijn, daar had ik ook veel last van omdat mijn nek en schouders al langer vast zitten, maar nu met het borstvoeden, draagdoek dragen... had ik voortdurend hoofdpijn. Ik heb dit ook aan mijn kine gezegd, dus naast m'n postnatale oefeningen, worden mijn nek- en schouderspieren ook onder handen genomen. Na één sessie was ik al van de hoofdpijn vanaf. Dus wel de moeite om hier even mee te gaan.

Enkele dagen terug ben ik een avondje weg geweest. Een huilende baby moeten achterlaten, dus 't was maar met een klein hartje. Toen ik terug kwam, lag ze vredig te slapen (van 5 minuten na ik vertrokken was) en het flesje afgekolfde melk niet nodig gehad. Dus dit was voor papa ook goed meegevallen. thumbup.gif
  • zo te zien gaat het bij iedereen goed thumbup.gif

ik ben aan het overschakelen op kunstvoeding en dat gaat redelijk goed. Hij drinkt het dik papje goed. alleen heb ik schrik dat als ik elke bv vervangen heb door kv hij te veel drinkt. Misschien dat er nog een voeding wegvalt ofzo we zullen zien. Anders bel ik wel naar de KA smug.gif .

Gisteren hier ook voor de eerste keer weggeweest zonder mijn klein ventje. De collega's kwamen speciaal van Leuven naar Antwerpen voor het nieuwjaarsdiner. Wij gaan elk jaar met ons klein groepje iets eten. Nu zijn ze dus eerst thuis komen aperitieven en dan naar het restaurant. blijkbaar heeft ons klein ventje veel geweend bij de papa maar toen ik thuis kwam sliep hij wel vredig. Hij had een moeilijk dagje dus had wel verwacht dat hij nog wat ging wenen. Vandaag is hem tot u toe heel vrolijk.
    goofy.gif .
  • Hier alles supergoed in orde.
    Vandaag ook gehoord dat m'n nichtje zwanger is! Supertof... Mijn zwangerschapskledij krijgen opnieuw nut en ons Madelien over enkele maanden een speelkameraadje! Echt super!

Ook nog eventjes een vraagje... Zoveel mensen spreken over kine voor het kindje m.b.t. voorkeurshouding. Ik ben eventjes niet mee... Wat wordt hier dan getraind? Is dit noodzaak voor alle kindjes? Of? 't Is iets waar ik nog nooit van gehoord had, vandaar...

De me-time beperkt zich hier momenteel enkel tot us-time. Op sommige momenten verlang ik er wel naar, maar 'k wil nog niet afkolven. 'k Geniet veel te erg van de bv wink.gif Dus ja...
  • @Ann1610 Ik ben met Ante naar de osteo gegaan voor haar reflux en voorkeurshouding. Ons 2e kindje had ook een erge voorkeurshouding en heeft daardoor toch een beetje een plat stukje in z'n schedel. Nu merkte we bij Ante ook al snel een voorkeur en willen vermijden dat het te erg wordt. Wat de osteopaat zoal doet: nagaan of alles goed los zit, zoniet wat rekken e.d. Tips geven voor thuis en oefeningen om haar nekje/hoofdje te 'trainen'.
  • Hallo!!

Het middagje met de collega's was eigenlijk heel erg fijn! Heeft ook goed gedaan bij de papa zo wat quality time met zijn zoon smile.gif

Onze flinke is nu al 60 cm en weegt 6,320kg...dus ik denk dat de bv wel goed loopt...maar toch heb ik het gevoel dat het de laatste dagen minder is...zou dat kunnen? Heeft iemand van jullie dit ook?

Ik ben ook sinds vorige week terug ongesteld, misschien heeft dat er iets mee te maken...? Hoe dan ook, dat heb ik toch niet gemist hoor bored.gif
    Misschien komt het omdat ik het af en toe beetje vermoeiend vind en liever een flesje afgekolfde melk geef ipv mijn borsten weer boven te halen...zeer vervelend en dubbel gevoel...

Verder geniet ik er zoveel mogelijk van, wat het gaat zo snel astonished.gif

@freggeltje: hoe doe jij die overgang naar FV? Vervang je ineens meerdere maaltijden?

@ Ann1610: ik ben ook naar de kinderosteopaat geweest omdat dit tijdens de prenatele werd aangeraden (zeker ook na een keizersnede)

@ Tollen: ik denk er soms ook over om als ik terug ga werken BV te blijven geven ('s morgens en 's avonds dan) maar heb geen idee hoe ik dit "uitgelegd" ga krijgen aan mijn lichaam...heb zo een beetje het gevoel dat vanaf dat je begint af te bouwen het ook snel gedaan kan zijn met de melkproductie...dus momenteel zie ik dat nog niet zitten, maar alle info is welkom wink.gif
  • Hoi,

Kleintje, ik begrijp je gevoel best, hoor. Steeds die borst 'bovenhalen'. Ik geniet er ook erg van om een flesje te geven. Dat is dan ook de reden waarom ik binnenkort ga afbouwen. Ik ga proberen haar 4 maand volledig te geven en dan te beginnen met groentenpap en dan verder af te bouwen. Al vind ik dat emotioneel wel een moeilijk moment, vooral die laatste keren heb ik altijd een traantje gelaten. Maar vroeg of laat moet je daar toch even door.
    Wat betreft enkel de voeding 's morgens en 's avonds. Bij m'n oudste ging dat 1 week, bij de middelste 2 weken en dan merkte ik dat ze niet genoeg meer binnenkregen omdat ze niet verzadigd waren. Het afbouwen heb ik telkens over enkele weken gespreid en zo had ik nooit last van stuwing.

Ons meisje doet het erg goed. Haar sprong is voorbij. 't Is weer het zonnetje in huis! wink.gif Ze is wel snel afgeleid bij het voeden. Als ze me in de gaten krijgt, lost ze en begint ze een heel verhaal te vertellen. Schattig! <3

Volgende week terug naar kind en gezin.

Daag!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld