Baby-babbels

• @Kleintje Heb bij de 2 vorige kids zo'n sessie massage gevolgd van kind& gezin. vond dat wel leuk maar nu praktisch niet zo makkelijk meer met de 2 andere kids... Dus weet nog niet of ik het nog ga volgen. Ken de stappen nog dus doe het gewoon zelf thuis...

Hier gisteren vroedvrouw geweest. Sinds donderdag slaapt Ante klokje rond maar als ze dan overdag 4uren tussen laat, komen we nog maar aan 4 voedingen. En daar is ze nog wat te klein voor. Dus overdag vroeger wakker maken om 5x te kunnen drinken. En goed opvolgen qua gewicht vanaf nu want ze was deze week bijna niks bij....

Vorige week k&g 5370g, gisteren vroedvrouw 5320g netto....
    Vorige week wel met volle maag en pamper, gisteren net voor de voeding.
    Hopelijk tegen binnen 14 dagen wat meer bij.....

Groetjes
  • Inderdaad, alles voor ons kleine wondertje <3 Sowieso wou ik verder bv geven, net omdat ikzelf en in mijn familie er redelijk wat allergiën en eczeem is.

Hier was onze Lars vorige vrijdag al 6,040kg. Dus ondanks zijn KMA komt hij wel heel goed bij content.gif En slapen lukt ook goed hoor, hij laat er ook 7 tot 8u tussen 's nachts.

Die babymassage-sessie van K&G ga ik ook wel eens doen. Maar in december wisten ze nog niet wanneer juist het dit jaar gaat doorgaan.
  • hey iedereen! ik heb bij mijn zoontje babymassage gevolgd, was leuk! moest wel bij één sessie bv geven, maar ik vond het leuk eens onder mama's te zijn.. Nu heb ik me ingeschreven, ik wacht nog op bevestiging.
    Verder alles ook hier heel goed met mijn meid! ze slaapt overdag wel wat moeilijker, wordt altijd na een uurtje al wakker. Ik dacht daarnet: ok, dan ga ik maar eens op stap. Heb 2u geshopt en ze sliep continu smile.gif leuke soldekes gevonden! ik ben dus content! hehe
    's nachts laat ze van 20u tot 3à 4u 's ochtends tussen, maar ze wroet wel veel en kmoet af en toe dat tutje eens insteken... ik ga eens horen straks bij apotheker voor probactiol voor baby's, misschien helpt haar dat voor haar winderigheid. 't is namelijk daarvan dat ze altijd wroet.. Ze ligt dan te draaien met haar hoofd en te duwen en dan laat ze wat protjes...
    jullie kindjes daar geen last van?
    de bv gaat hier ook supergoed, ze vraagt zo'n 6 keer per dag en groeit goed, kmoet al maatje 62 aandoen... Ik ben nog thuis tot midden maart en kga zo lang mogelijk proberen te geven.. Eens ik ga werken denk ik da'k ga stoppen..
  • Dag dames,

hier vandaag naar K&G voor de eerste prikjes. Onze kleine man vond het niet zo fijn, maar zijn verdriet was vlug over. Hij weegt nu al 5,130kg en meet 57 cm. Zit niet meer op P3 maar op P25. Dus hij komt goed bij.

De verpleegster vond wel dat hij nog vrij veel dronk en stelde voor om hem 's avonds toch iets meer te laten wenen. AL denk ik nu niet dat ik dat advies ga opvolgen. Mijn kleine man kan serieus zijn keelgat openzetten als hij wil eten. En is dat 's avonds dan wat meer, dan is dat zo. Zolang ik als mama mij daar kan in vinden, lijkt mij dat geen probleem.

Hij heeft de feestdagen eindelijk verteerd en laat snachts terug wat tijd tussen. (Na de feestadagen wou hij weer om de twee à drie uur drinken, ook snachts). Gisteren nacht was er zeven uur tussen en deze nacht zes uur. Dus mama content (en goed uitgeslapen).

Het is eigenlijk een heel vrolijk ventje (lacht veel, brabbelt kei schattig), maar heeft toch nog veel last van krampjes. De dokter zei daarstraks dat het vooral komt omdat hij toch wel onrustig drinkt en dus wat lucht mee binnen krijgt. (Dat onrustig zijn, moet ik echt niet zoeken van wie hij het heeft, Ik ben net hetzelfde.)

Hier ben ik ook aan het kijken voor baby massage. Kan je hier bij de cm doen. Maar toen ik hem vorige keer wou inschrijven, lukte het niet omdat het nummer niet juist was. Dus moet nog es uitzoeken hoe ik dat moet doen.

Normaal staan er hier nog twee weken zwangerschapsverlof op het programma. Maar ben zo blij dat ik er nog twee maand ouderschapsverlof heb achter geplakt. Ik heb nog geen zin om zo vroeg al terug beginnen te werken.

Maar op werkgebied toch ook goed nieuws gekregen. Normaal komt deze of volgende maand op de gemeenteraad van de stad brussel mijn aanvraag voor benoeming voor. (Als je les geeft in het stedelijk onderwijs, dan moet je benoeming voor de gemeenteraad komen dus). En deze moet in principe goed gekeurd worden. (mits positieve evaluatie van mijn baas, maar dat lijkt mij geen probleem te vormen). Dus dan zou ik al een deel uren benoemd zijn. (Hoeveel dat zal ik wel nog moeten afwachten, heb alles aangevraagd, maar denk niet dat ik alles al kan krijgen, maar wie niet waagt ...)

edit: moesten er dames zin hebben, mijn kleine man doet mee aan de baby van de maand op de site. Jullie mogen altijd stemmen. (Foto negen, Noah)Aangepast door Tollen op 09/01/2013 14:26
  • tollen: leuk nieuws van je werk thumbup.gif

ik ben ook aan het kijken voor babymassage. De locaties van de cm vind ik niet zo praktisch (heb geen auto en met het openbaar vervoer is het wat ver vind ik) maar ik zag dat bij mijn kiné het ook zou georganiseerd worden morgen eens vragen of er nog een plaatsje is goofy.gif .

Volgende week wordt mijn ventje nog eens gewogen en gemeten ben benieuwd hoe groot hij is. Hij krijgt dan ook zijn prikjes disappointed.gif .

kleintje die 7 uur is niet allemaal slapen, hij is vaak nog wel 2 uurkes wakker maar geen honger.

Ohja ik heb hier al 3 verschillende tutten liggen maar hij wil er geen denk ik. Hij heeft er pas een gekregen op 7 weken. Hij spuwt ze uit en trekt zo een vies gezicht erbij. HEb er 1 van sauvinex, 1 van difrax en 1 van MAM. Die van MAM blijft een aantal sec langer zitten maar komt er ook uit. Hij steekt wel zachte rammelaarkes en zo in de mond om op te zuigen maar de tut lukt dus niet.
  • @ Tollen
    Ik ontdek net de site hier en lees hier juist het hele topic (ben ook in november bevallen) en wou maar even zeggen dat je blijkbaar een verpleegster van K&G getroffen hebt die er niks van afweet smile.gif. Het basisprincipe van een geslaagde bv is namelijk eten geven op vraag. Héél typisch is het clusteren 's avonds. Dus zoals je schreef heel lang aanliggen en kleine slokjes nemen. (Misschien omdat we 's avonds wat minder melk hebben en om de nacht door te kunnen?) Geloof me, ik ken er alles van wink.gif. Ik heb nog nooit zoveel tv gekeken als nu smile.gif). Maar dat is juist het fantastische aan bv he, dat ze nooit te véél melk kunnen drinken. Ik denk dus dat ze in de war is met fv, daarbij mogen ze idd niet te veel van hebben. Toch wel jammer vind ik, dat foute advies... Maar allez, je zei al dat je 't advies niet ging volgen...
    PS: Net gestemd op Noah! smile.gif
  • @ Nina: En vooral de reden die ze zei. Anders wordt het te zwaar voor jou. Als ik het inderdaad te zwaar vindt, dan zoek ik wel een oplossing. Maar ik vind het fijn zo. En ik ben nog een dikke twee maand thuis, dus ik kan wel nog even doorgaan. Bedankt ook om te stemmen.

Och ja, dit weekend ook mogen horen op het familie feest ze. Tantes kwamen ook al zeggen dat ik moest flesvoeding bijgeven want zoveel keer komen eten wil zeggen dat hij niet genoeg eten krijgt. Mijn zoon komt goed bij en is vrolijk, dus ik denk niet dat hij tekort heeft aan melk. Ik lach dan eens en denk er het mijne van. Ik ga niet in discussie.
    Zo kreeg ik voor de bevalling wel opmerkingen als: gij borstvoeding? Ge hebt geen borsten, hoe kunde dan borstvoeding geven. (Ter info: ik had voor mijn zwangerschap een B-cup en vanaf de zwangerschap een C-cup)
    Ik ben gelukkig, mijn vriend is gelukkig en mijn kleine mannetje is gelukkig. Dat is voor mij het voornaamste. (En ook wel leuk dat mijn ouders heel trots zijn dat ik borstvoeding geef en dat ook wel zeggen. Ik ben namelijk in ons gezin de eerste die borstvoeding geeft. Wij hebben altijd flesjes gekregen en ook mijn twee neefjes kregen flesvoeding. Mijn mama heeft zelfs gezegd dat ze stiekem een beetje jaloers is en spijt heeft dat ze dat nooit zelf gedaan heeft nu ze mij zo ziet.)
  • hier vandaag naar de KA geweest.
    ONs ventje weent sinds deze week veel en vandaag was nog harder en feller dan gisteren. Het is niet klagerig wenen maar van de pijn volgens mij. Ik zag ook geschifte melk in zijn mondje nog al een paar keer gezien deze week. Hij heeft nooit echt zichtbaar teruggegeven, af en toe wel een mondje maar dat is normaal zeiden ze bij k&g. Aan de borst dronk hem maar weende gelijkertijd nog wat. En spartelde redelijk in het rond.Hij wil ook continue drinken.

De KA zegt dat het duidelijk wijst op reflux (verborgen omdat er niets of weinig uit zijn mondje komt). Ik heb gaviscon voorgeschreven gekregen en ook een balsemke wat hij heeft eczeem op zijn wangen. Morgen naar de apotheek. Als gaviscon niet helpt moet ik binnen een weekje terugkomen.

Ik vroeg ook hoe ik het best op kunstvoeding overstap en de welke en ze raadde NAN RA aan omdat hij reflux heeft en gevoelig is (de eczeem). Iemand ervaring hiermee? Ik heb 6 pakjes poeder meegekregen om te proberen. Is telkens voor 1 flesje met 210 ml water (lijkt me veel voor 1 voeding, ons ventje weegt nu 5;2 kg).
    Ik heb gelezen dat deze voeding dikker is. ik gebruik tommee tippee flesjes en vroeg me af welke speen dan ok is. heb nu gewoon de 1 voor afgekolvde melk.
    Ze zei wel dat bv beter is voor reflux en eczeem maar ook al zou ik nog even door gaan eind februari ga ik terug werken en dan moet het kunstvoeding zijn want op mijn werk is er een te groot risico met chemicaliën en dat risico wil ik niet nemen. OVer het overstappen ik niks verkeerd kon doen. In 1 keer stoppen (raadde ze af wegens stuwng) of langzaam of iets tussen in. Maar ons ventje eet de ene dag 7 keer de andere 10 hoe kan je dan een voeding vervangen disappointed.gif . Ze zei dat ik moest zien dat ik gewoon niet 2 voedingen achtereen kunstvoeding heb in het begin zodat de borsten niet de feel stuwing krijgen.

zo zielig als ons manneke weent cry.gif . Vorige week nog veel lachen, nu vooral huilbuien maar toch af en toe lachen. het is zo een opgewekt manneke normaal.
  • Hallo!

weer veel geschreven de voorbije dagen, dus even bezig met alles bij te lezen.

Freggeltje, ons meisje is goed met de tutjes van Bibi. Deze kon ze ook beter inhouden dan die van Difrax of Mam. De vorm is iets anders. Bv geven kan inderdaad heel vermoeiend en intensief zijn, zeker als een voeding een uur duurt en vaak pijnlijk is. Dus voel je helemaal niet schuldig als je wil stoppen. Wat je kindje heeft gehad aan bv, pakken ze al niet meer af! wink.gif

Tollen, super dat de bv zo goed lukt. Super dat je je niet van de wijs laat brengen door anderen hun reactie (ik was daar bij m'n eerste heel gevoelig aan). Laat je kleintje maar lekkeris het de clusteren, mijn zoontje heeft dit tot bijna 10 weken gedaan. Ik ging in de zetel liggen met de tv aan, dus dat was voor mij ontspanning.

Beertje, ons meisje laat ook veel protjes en moet vaak hard wenen als ze er eentje laat, gelukkig is ze nadien direct kalm. Al is het de voorbije dagen precies wat minder. Ik drink alle dagen enkele tassen venkelthee en beperk de koolsoorten in mijn voeding. Wat is die Probiactol juist? Heb je het al uitgeprobeerd?

Oei, ze wordt wakker! Tot later! wave.gif
  • Gisteren de eerste keer naar K&G geweest. Onze meid is supergoed bijgekomen! Van onder P3 met de geboorte, is ze nu naar net boven B50 gegroeid! In lengte is 't verschil niet zo groot, maar ik denk dat ze er hebben naastgemeten met die dikke luier (wasbare luiers zijn een pak dikker dan pampers en zo kan ze haar beentjes niet strekken dus ja..).

@Tollen: ik heb ook nog eens nagevraagd van BV 's avonds. De KA zei me dat het juist heel belangrijk is dat ze 's avonds veel drinkt, want ze moet leren de hele nacht hierop door te komen. En ze bevestigde nogmaals dat je bij BV niet te veel kan geven, want wat je eventueel te veel zou geven, geven ze terug. Dus... Goed bezig! thumbup.gif

@Freggeltje: Ons Madelientje zit nu ook in een echte huil-periode. Vooral 's nachts (tussen half 11 en half 1 heeft ze haar huil-uurtje, gelukkig wel met tussenpozen) is 't erg. Maar daar had de KA ook een goede tip voor: veel mama's (ik ook) wandelen 's nachts rond met hun kindje terwijl ze ertegen praten of liedjes zingen om te sussen. Dat is helemaal normaal, maar hierdoor verlegt ze haar nacht wel. Beter zou zijn om haar in slaap te sussen door te wandelen in 't donker (zo donker mogelijk) en dan zo snel mogelijk te gaan liggen (al dan niet met haar op je lichaam) en absoluut niets meer te zeggen vanaf het moment dat je wil dat haar bedtijd wordt. Hierdoor leert het kindje dat het 's nachts donker en stil is en dat iedereen wil rustig liggen (slapen). Deze nacht geprobeerd en... door zelf niets meer te zeggen een véél rustigere nacht gehad!
    Een andere tip die ze meegaf was een hangmatje. Plat op de rug slapen zou een heel onnatuurlijke houding zijn voor een baby en een hangmatje zou dan soelaas brengen. Gewoon een eenpersoonslaken stevig aan de uiteinden van bed / box bevestigen en het kindje erin leggen. Gisteren was m'n ventje te laat thuis van 't werk dus heeft hij het bedje nog niet kunnen verlagen, maar vandaag wordt dit zeker uitgetest! Ik hou jullie op de hoogte wink.gif
  • Ondertussen ben ik begonnen met die darmflora, theet niet probactiol, maar tis iets gelijkaardigs, maar in druppeltjes. Ik geef het nu 3 dagen, maar veel verschil merk ik voorlopig nog niet... Nog steeds veel protjes met huiltjes erbij...
    De laatste dagen wil ze heel moeilijk in haar bed, en al zeker niet meer overdag... En ook hier clustert ze 's avonds, heb net een uur als tut in bed gelegen met haar.. Maar dan had ik er wel effe genoeg van en mijn tepel door tut vervangen en ze heeft zo voortgetut wink.gif Hoe leuk ik het ook vind, 'k voelde mij efkes 'leeggezogen' en doodmoe.. Hadden ook bezoek deze namiddag, misschien daarmee dat ik plots zo moe ben...
    Hoeveel keer drinken jullie kindjes nog aan de borst? Hier was ze altijd op 6 voedingen, maar de laatste dagen echt wel meer, kan het zelfs niet bijhouden, tis soms maar kort drinken, maar wel vaker na elkaar... Misschien een paar regeldagen of een groeispurtje, kan ook zeker?
  • Hey beertje,

hier toch wel wat meer voedingen dan zes op een dag. Ik gok tussen de acht en tien voedingen. 's Avonds ben ik ook af en toe tut. Maar vervangen door een echte tut helpt hier niet. Hij braakt op elke tut die ik al geprobeerd heb. Het zal geen tutman zijn. (Maar gelukkig ook geen duim man)

Normaal start deze week mijn laatste week zwangerschapsverlof. Ben echt blij dat ik nog twee maand ouderschapsverlof bij neem. Want met het aantal keer dat mijn kleine man drinkt, is het echt neit te doen om bv te blijven geven als ik ga werken. Nu kan ik kijken hoe het gaat. Misschien komt er toch meer regelmaat in en begint hij minder voedingen te vragen.
  • ja, Tollen, normaal gezien zou ik binnen 2 weken ook moeten beginnen werken, maar ik zag dat ook niet zitten en heb ook een maand ouderschapsverlof en nog 10 dagen verlof van vorig jaar bijgenomen. Ik start terug op 14 maart, dan is ze 4 maanden oud... Mijn zoontje is ook op 4 maanden naar de crèche gegaan. Ik dacht toen ook nog bv op het werk te geven en af te kolven voor in de crèche, maar ben uiteindelijk voor ik begon te werken toch gestopt.. Echt met een dubbel gevoel, tot ik aan't werken was.. Om eerlijk te zijn was ik toen wel blij dat ik geen bv meer gaf, maar wat meer 'vrijheid' had voor mezelf, mij op het werk daar geen zorgen over te moeten maken, ... Maar nu twijfel ik terug.. Ik ga het ook nog even afwachten of er meer ritme in komt (en dat komt wel hoor, ik ben alleen vergeten wanneer dat bij mijn zoontje nu juist was). Het wijst zichzelf wel uit, voorlopig nog van genieten nu we nog thuis zijn en bv kunnen geven!
    Vannacht een slecht nacht... Ze vroeg tussen 21u en 3u30 geen voeding, maar weer zo wroeten en protjes laten.... stom hè, dan slaapt ze op zich door, maar ligt ze daarvan wakker met af en toe een schreeuwtje... De tut helpt, maar als ge 10 keer een tut moet geven slaapt ge ook niet veel natuurlijk...
    Ze sliep een paar weken geleden precies beter dan nu, stom hè....
  • @beertje:

Onze zoon is van de 16de november en heeft de voorbije dagen wat hetzelfde. Veel wakker worden snachts, veel willen drinken as elke twee uur en gisteren een totale rampdag. Niets was goed voor meneer en enorm humeurig ed. Ff opgezocht op internet en mss hebben ze nu hun 8weken sprongetje.
    Sedert twee dagen kan hij nu ook alleen wat rondkijken in zn speelapijt of in de zetel. En hij lacht ook veel meer, dus mss is het hetzelfde?
  • Hoi,

ons meisje eet meestal 7 keer per dag, soms 6 keer. Gelukkig laat ze 's nachts een langere periode tussen, maar overdag betekent dat doorgaans om de 3 uur een voeding. Afkolven gaat ook goed, ben m'n voorraadje aan het uitbreiden.

Beertje, valt het mee met je oudste erbij? Ik zie net op je banners dat er niet zoveel leeftijdsverschil is.

Normaal gezien zou ik overmorgen terug moeten gaan werken upset.gif . Leve het ouderschapsverlof, dus ik moet voorlopig niet aan werken denken. Oef! 't Is toch veel te kort eigenlijk, de gewone bevallingsrust. Ik zou m'n meisje nog niet naar de opvang kunnen doen...

Roosje, hoe gaat het met jouw kindje? Is het al wat rustiger?

wave.gif
  • inderdaad, er zit maar 16 maanden tussen mijn 2 schatten smile.gif
    wel, iedereen was echt heel sceptisch tegen ons: 'het gaat zwaar zijn', enz. Maar eigenlijk vallen de voorbije 2 maanden heel goed mee! Ok, het is druk met een peuterke in huis, die continu aandacht vraagt, wil gepakt worden, enzo, maar op zich valt dat vind ik persoonlijk echt supergoe mee... 't Heeft eerder wat praktische nadelen, bijvoorbeeld hij kan nog niet alleen de trap naar beneden. Dus als zij boven weent en ik moet ze gaan halen, wil hij per se mee, maar als ik dan één van de 2 eerst naar beneden breng is dat huilen en krijsen tot en met wink.gif Of eens een uitstapje maken alleen met de 2 rakkers is ook niet evident. Hij kan perfect alleen stappen, maar een steentje leidt zijn aandacht al af wink.gif dus je hebt je handen vol met een buggy en hij moet ook een handje hebben, da's moeilijk... Maar wij wilden er graag 2 kort opeen, en ik ben echt heel blij dat het zo gelukt is ook...
  • Beertje: ik vind het nu al een heel gedoe om de deur uit te geraken. Maar het is mijn eerste. Wel leuk denk ik zo 2 kleintjes. Ik denk dat bij ons niet snel een 2de zal zijn omdat we financieel geen 2 kindjes naar de creche kunnen doen. We verdienen goed maar dat zou 1000 euro per maand zijn, wat we dus teveel vinden. ONs familie woont niet in de buurt dus grootouders kunnen niet helpen. Als ons ventje naar de kleuterklas gaat kan er eentje bijkomen.

ik ben de zaterdag begonnen met kunstvoeding. de voeding van 20u vervangen en hij dronk 170 ml astonished.gif vandaag zelfs 200 ml. Dit is misschien te veel maar KA zei dat ik niks mis kan doen bij het overstappen. Het zijn trouwens staaltjes eten dat je in 210 ml moet oplossen, vandaag de doos gaan halen. Straks eens zien wat de richtlijnen zijn. Hij krijgt ook nog bv dus denk dat als hem volledig op kunstvoeding zit dit wel in orde komt. Donderdag ook aan k&g raad vragen.
    Als ik morgenvroeg geen stuwing meer heb dan vervang ik de 2de voeding van de dag, rond 10u is dat ongeveer. Hij is nu ook van 8-10 voedingen gezakt naar 6 met dat flesje kunstvoeding.

Hoeveel flesjes hebben jullie in huis en welke maat? Ik heb er 4 van 240ml, moet wel nog 2 speentjes gaan bijhalen zodat er op elke fles een variable flow speentje staat.

Ik heb ook nog een voorraadje bv in de diepvries dat is voor als ik de laatste bv vervang door kunstvoeding.

een weetje: het spuitje van de gaviscon kan je niet steriliseren goofy.gif het smelt namelijk

ohja nu met de flesvoeding ziet zijn kaka wat groenig en is het minder vloeibaar, is dit normaal?
  • jep, spinaziegroene stoelgang vanaf de flesjes, ik herinner het me smile.gif

hier toch eentje die overdag niet gemakkelijk in haar bedje wil.. en zo'n korte slaapjes dat ze doet..
  • Gewoon om te laten weten...
    Hangmatje = een succes!
    In plaats van max.1uur in het bedje slapen, is dat nu al 4 tot 5 uur aan één stuk in het hangmatje! Eindelijk 'door'slapen! Bij ons is het alvast een groot succes, ik zou het alle 'moeilijke slapers' aanraden wink.gif
  • Hallo!

Ik heb een vraag voor de bv mama's onder ons...kolven jullie? Enzo ja wanneer doen jullie dit? Ik doe dit nu wanneer het past zodat ik elke keer een flesje klaarheid staan..als het niet gebruikt wordt gaat het in de vriezer...
    Ik denk soms om al over te stappen naar flesvoeding omdat ik het best wel vermoeiend vind, vooral de nachtvoeding. En dan kan de papa dit ook eens doen.
    Ik heb ook het gevoel dat ik hem wat meer moet laten doen, hij vind nu soms dat ik niets doe op een dag...best wel erg pijnlijk om te horen als je de hele dag was en plas hebt gedaan en hebt gekookt en boodschappen en op bezoek bij oma en oh ja daarnaast gezorgd voor ons kleintje...

Sorry voor het geklaag maar het moet even van mij af...

Maar uiteraard genieten we van onze flinke zoon...hij is meestal echt heel vrolijk en begint goed te lachen als hij je ziet...heerlijk! <3
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld