Baby-babbels

• Hier 12wkn vandaag en naar de osteopaat geweest voor haar reflux.
    Viel zeer goed mee. Ze heeft zelfs nog even verder geslapen. In haar nekje voelde hij 1 werveltje dat wat vastzat en ook 1 heup die minder was. Binnen 2 weekjes gaan we terug.

Slapen doet ze 's nachts wonderwel perfect zelfs al eens 11uren tussen gelaten thumbup.gif Intussen al 3 nachten niet meer moeten opstaan. Van half 11 tot 7.45, van 20 tot 7 en vorige nacht van 22 tot 8.

Overdag slaapt ze voornamelijk in de draagdoek. Als ze dan inslaapt, kan ik ze ook niet wegleggen, onmiddellijk weer wakker...

@Roosje, Mss kan je je kindje met een soort broekje vastmaken in haar bedje zodat ze niet onderin schuift...
  • Oh Sofi, heerlijk zo'n lange nachten! thumbup.gif

Daar zullen we hier nog even op moeten wachten. Ons meisje slaat nu al eens een voeding over 's nachts, dus kan ik al eens 4-5 uur aan een stuk slapen. Maar da's ook al goed. Ze slaapt nu doorgaans in haar wiegje 's nachts (valt aan de borst in slaap, soms nog tutje geven als ze terug wakker wordt).

Haar heupen waren in orde na de stuit. De KA heeft nog wel kine aangeraden voor haar voorkeurshouding.

Roosje en d, net zoals Pedro voor jullie veel sterkte want ik kan me voorstellen dat het een zware periode is voor jullie.

Oei, etenstijd voor de jongedame wink.gif Daag!
  • Er lijkt eindelijk verandering te komen in ons meisje's slaap-eet-patroon. De laatste dagen slaap ik nogal veel in de zetel met haar (zodat papa kan doorslapen, hij moet er 's morgens vroeg uit om een hele dag te werken) en ik merk verschil...
    Ze heeft nu ook elke dag haar 'huilmomentje', jammer genoeg tussen 11 en 12 's nachts, en slaapt daarna wel goed. Sinds gisteren huilt ze ook elke nacht tegen 4 uur en 7 uur maar ze wil dan niet eten. Precies of 't gewoon krampjes zijn voor een protje (ze laat dan een windje en daarna is ze terug rustig). Ik hoop dat dit een teken wordt dat ze stilaan die nachtelijke voedingen kan missen en de huilbuien ook minderen en dat ze daarna een nachtje gaat doorslapen...

Zou het kunnen dat onze kleine pruts het 's nachts te koud heeft om in haar bedje (wieg) te slapen? Ik leg haar momenteel in een rompertje met lange mouwen in een slaapzak in bed. Over haar een lakentje en fleece maar dan huilt ze soms zo snel terug en heeft ze ijskoude handjes. Wantjes helpen niet want die doet ze uit... Als ik haar tegen mij houd, of zelfs nog maar bij ons in bed pak (ze moet niet persé tegen me liggen), slaapt ze wel...

'k Heb maar schrik dat dit 'gewenning' zal worden (hoewel dat onder 2 maand niet zou kunnen werd me gezegd) maar langs de andere kant kan mijn moederhart haar niet elke keer zo luid horen huilen... Iemand tips?
  • Dag anno,

L is nu 6 weken oud,maar ik denk soms ook al dat er wat gewenning opzit.
    Hij weent van zodra hij in bed/park ligt, als we hem vastpakken of zelfs nog maar zn kamer binnengaan zonder praten of licht,is het al gedaan. Het maakt zelfs niet uit wie er komt,mn broer, familie,vrienden,...
    Dus hier ook twijfel ze of ze het al of niet reeds doorhebben
  • hier ook hetzelfde.
    Hij valt in slaap op onze arm en als we hem neerleggen wenen en als ik de kamer durf verlaten weent hem ook, kom ik terug binnen dan stopt hij vaak.

tussen 22u en 24u meestal. Dan begint hem ook veel op alles de zuigen. Hoe zie je het verschil tussen honger en zuigbehoefte? Want ik denk dat als hij een half uur tot uurke na het eten weer weent dat hij gewoon wilt zuigen niet echt drinken aan de borst maar ik ben dus niet zeker.

Ann mij hebben ze gezegd in het nekje te voelen om te weten of ze het te warm of te koud hebben. De handjes en voetjes zijn vaak koud. Maar ik heb vaak ook koude handen dus dat is niet echt optimaal om in het nekje te voelen goofy.gif
  • Dag dames,

vandaag de welness voormiddag gehad. Ik weet niet meer wie het gevraagd had, maar ik had dus twee flesjes van 60ml melk afgekolfd. Onze kleine man zit nog niet in ritme, dus ik vond het moeilijk om in te schatten hoeveel hij op die tijd bij mijn mama zou drinken. De ene dag drinkt hij 's morgens twee keer, de andere drie keer, de andere dag slaapt hij heel de ochtend. Maar hij had gedronken voor we vertrokken (rond acht uur) en heeft geslapen tot 12u en dan 90 ml gedronken. De volgende keer dat hij wou drinken was dan rond drie uur. En toen waren we alweer terug thuis.
    De welness was heel leuk en ontspannend, maar toch was ik constant aan het denken aan mijn kleine man. Nadien gingen we nog iets drinken, maar eigenlijk ging het ons niet af en zijn we dan maar naar huis gegaan. smile.gif
    Oma en opa vonden dat het nog wat langer mocht duren en dat we te vroeg terug thuis waren, maar voor ons was het genoeg.

Voor de rest doet de man het eigenlijk wel goed. Hij slaapt wel nog steeds bij ons in bed. Dus kan niet helpen om truukjes te geven om in hun eigen kamer te slapen. Al blijf ik dat hier ook volgen. Van zodra meneer 's nachts niet meer wil drinken (nu drinkt hij tussen 12 en 1, meestal bijna een uur dat hij bij mij wil liggen, drinken en in slaap vallen) en dan rond vijf uur. Ik zou toch willen dat hij een week van 12 tot zes of zeven slaapt en dan pas gaan we terug proberen om hem in zijn eigen bedje te leggen. Nu slaapt hij op de helft van het bed tussen het borstvoedingskussen.

Maar vooral 's avonds is het hier ook het liefste bij mama. Dus dan ligt hij in de zetel naast mij en drinkt hij als hij er zin in heeft. Kan soms een uur kleine slokjes drinken.

Kunnen onze kleintjes eigenlijk al nachtmerries hebben? Wij hebben hier al twee keer voor gehad dat hij wakker schiet en echt wel huilt. (niet het ik wil eten weentje, want dan lijkt zijn ween op het roepen naar lait) En dan kalmeert hij ook enkel dicht tegen mama haar borst. (En meestal zelfs zonder te drinken). Maar ik weet dus niet of het een nachtmerrie kan zijn of niet.

Nu ligt hij in zijn park en is hij aan het vertellen tegen de samsonbeer die nog van zijn papa is geweest. Hij kan ook al geweldig mooi lachen. Toch zo zalig he! Als hij wakker is, dan ligt hij ook niet meer stil, dan beweegt hij echt wel veel. Is dus nu wel oppassen op de verzorgingstafel, daar wil ik hem toch niet zien afvallen.

Hier beginnen ook de krampjes te minderen. Hij heeft er wel nog last van, maar toch al minder dan enkele weken geleden. Nu is hij nog maar af en toe ontroostbaar. Een paar weken geleden kon het een hele dag zijn soms. Maar dat is ook al even geleden.
  • hoi iedereen,

het dromen heb ik ook al gemerkt... Onze meid kan soms opeens met een gil wakker schrikken en dan verder slapen. Een enkele keer start ze dan nog harden te huilen maar stopt ze als mama of papa over haar bolletje aaien en zachtjes tegen haar praten. Ze slaapt dan snel verder en wordt niet echt wakker...

In bedje slapen blijft zeer moeilijk. 't Probleem is vooral dat, wanneer ze wakker is of moet eten, ze luid kan krijsen. Papa moet 's morgens uit z'n bed om te gaan werken en 't gevolg is dat ik dus zo snel mogelijk met haar uit de kamer verdwijn. Ondertussen ben ik zeer getraind in het rechtop zittend slapen (wij hebben alleen eenpersoonsstoelen als zetel, vandaar)...

Gisterennacht heeft ons meisje voor het eerst 'lang' geslapen. 's Avonds heeft ze ons nog wel getrakteerd op een huilbui (tot half 12) maar daarna heeft ze geslapen tot 2h, in haar eigen bedje (in de living, want 'k wou de papa natuurlijk niet wakker maken).
    Daarna heeft ze gegeten en geslapen tot 6uur (dus 4 uur aan één stuk, superblij!!! Wel in m'n armen, in de zetel). Toen een schone luier aangedaan en verder geslapen tot 9uur (onze meid, ik moest er al vroeger uit) dus eigenlijk slaapt ze 7 uur achter elkaar zonder te eten. Jammer van de natte luier tough.gif maar... ze kan het dus wel!

Heeft iemand al het geheim ontdekt om het doorslapen 's nachts te verkrijgen? Een badje 's avonds zorgt alleen voor nog meer huilen...

En nu, eerst gaan troosten... Ik hoor serieus wat gekreun van uit het bedje komen dus zal 't weldra wel een sirene worden... (ja, nu dus upset.gif

Maar zelfs ondanks de huilbuien blijft ons kleine wondertje toch prachtig en zou ik, na amper een maandje haar bij ons te hebben, al niet meer zonder kunnen <3
  • Onze Lars kan ook dromen. En soms echt zo 'vertellen' in zijn slaap. Dus verschillende kreuntjes en geluidjes <3
    Hier heeft hij de laatste dagen ook wel geen zin meer om alleen in te slapen. Maar ik steek het op de feestdagen, want daardoor was hij compleet van slag. Ook veel meer wenen voor niets. Nu begint het terug wat te beteren, gisteren heeft hij geslapen (overdag) in zijn bedje door hem er wakker in te leggen en vanmorgen ook in zijn park (toen wel op zijn buikje). Hier ligt hij zeker nog tot na nieuwjaar bij ons in bed, omdat hij dan al zo van slag is, dat ik hem graag tussen ons in heb. Beter voor zijn nachtrust en dus ook voor de mijne content.gif

Lars wordt niet wakker van een natte pamper, maar wel van te moeten kakken. Het gaat nog altijd moeilijk bij hem (en bij mij ook, heb speen gehad ondertussen ook). Want als hij daar niet van wakker wordt, slaapt hij ong 7u aan een stuk (toch al 3 keer gehad). Anders wordt hij wakker na 4-5 u om te kakken en dan wil hij ook terug wat eten natuurlijk.

Ann1610, echt he, je kan dat hummeltje niet meer missen he <3 En zeker nu ze beginnen lachen. Zo schattig bigsmile.gif Hij doet het wel nog niet heel veel, maar toch een keer per dag, soms wat meer. En nu begint hij echt zo breeduit te lachen als je teruglacht <3

Hier liggen mijn 2 ventjes naast me te slapen se goofy.gif
  • Hier overdag al een zeer goed ritme. Eten om de +- 4 uurtjes. 's Avonds laatste voeding tussen 20.00 en 21.45u en dan meestal 1x 's nachts. Dat varieert ook tussen 3u en 7u. Dus slaapt 6 tot 10 uren aan een stuk 's nachts. En soms dus ook 2x 5uren ofzo. Overdag probeer ik ze dan zeker wel om de +-4u eten te geven want wil nog aan 5 voedingen geraken.

Intussen is ze 3maanden geworden. De ene dag is ze al wat actiever dan de andere maar er wordt nog steeds veel geslapen. Volgen gaat zeer goed, lachen lukt nog niet echt...

Groetjes
  • hoe gaat dat hier dames? amai, lang geleden dat ik nog eens de tijd vond om hier bij te lezen en te schrijven..
    een gelukkig nieuwjaar trouwens!
    HIer alles goed met mijn kleine meid, die wordt bijna 2 maanden, het vliegt toch ze. Ze blijft 6 voedingen per dag vragen, was van in het begin al zo. qua slapen 's nachts mogen wij niet klagen. Meestal leggen we ze rond 20u in haar bedje en slaapt ze blokjes van een uur of 5. Ze heeft ook al eens tijd tot 4u 's ochtends tussengelaten. Maar dan ligt ze wel vanaf 1u wat te wroeten. Een tut geven helpt dan, maar altijd maar voor een half uurtje ofzo en dan uiteindelijk geef ik maar de borst, dan is ze langer stil. Maar echt honger heeft ze volgens mij niet, eerder wat last van winderigheid en krampjes... Dat blijft toch maar duren, die krampjes...
    Verder heeft ze ook een licht verkoudheidje, en ben ik goed haar neusje aan't spoelen en aan't uitzuigen... met een grote (kleine) broer van 18 maanden in huis is dat hier echt onvermijdbaar...

groetjes!
  • Hoi, gelukkig nieuwjaar!

Hier is alles goed, maar wel even druk nu de oudsten ook thuis zijn overdag!
    Ons meisje is nu 10 weken en krijgt nog bv, nog 7 voedingen, maar 's nachts laat ze 6 uurtjes tussen en slaapt ze na de voeding direct verder. Dus da's al goed. Ze kan haar hoofdje goed rechthouden en kijkt aandachtig rond. de mobiel boven haar park vindt ze super! Dan zit ze voortdurend te lachen en te fraselen... <3

Ze heeft 's avonds nog wel haar huilmomentjes, gelukkig niet elke avond. Volgende week nog eens naar kind en gezin voor de eerste prikjes!

Binnenkort enkele avondjes weg, dus een van de dagen zal ik eens proberen om een flesje te geven, als ik genoeg bijeen gekolfd krijg.

Hoe doen de andere baby'tjes het?

wave.gif
  • Ook van hieruit een gelukkig nieuwjaar gewenst party.gif

De feestdagen trouwens goed doorgekomen? Want hier heeft hij zijn 8-wekensprongetje gehad, gestart met kerstavond tot de 28e. Was wel even moeilijk, maar het resultaat is wel tof, want nu kan hij echt zo veel meer. Hij lacht, probeert te brabbelen (komt niet altijd iets uit content.gif ), is veel meer alert en aandacht voor de omgeving. Maar het allerschattigst zijn toch wel die lachjes. Nu ook echt als antwoord op ons (mijn) lachen, gewoon om te smelten <3

En het positieve was ook dat hij begint door te slapen. Tussen de 7 en de 9u. Voorbeeld de 1e januari heeft hij gegeten om 22u, in bed om 23u (waren nog weg) en dan geslapen tot 7u15. Toch zalig content.gif Alleen vannacht was hij er terug om 3u30 en 6u45. Ik weet niet of het ligt aan het feit dat hij in zijn eigen bedje lag of door krampjes. Hij heeft vandaag wel last van krampjes (heb gisteren witte kool gegeten thumbdown.gif ), dus ik hoop dat het daarvan komt. En niet door het feit dat hij in zijn eigen bedje ligt (wel naast ons hoor). Dus vandaag zit hij terug aan 8 voedingen, normaal tussen de 6 en 7.

Ik ga morgen wel naar de KA, gewoon omdat hij nog altijd verkouden is (sedert de geboorte) en ik met het fysiologisch water en het peuteren met een doekje al een klein beetje bloed zag. Dus waarschijnlijk wel geïrriteerd neusje. En hij heeft uitslag, zijn gezicht en een klein beetje op zijn lijfje. Ik smeer het goed in met amandelolie en cold cream van mustella en daar gaat het wel beter mee. Maar dan ben ik zeker. En dan heb ik de KA al eens gezien, voor het ernstig zou zijn. En zij ook ons en ons venteke.

Ik heb al wel wat afgekolfd, en hij heeft al een paar keer een beetje gehad in een flesje. Maar max 60ml. Ik wil nu de calma-speen van medela proberen, die wou hij laatst niet. Maar die bootst het principe van een borst na, dus dat wou ik wel proberen. Maar ik heb toch al 420ml in de vriezer thumbup.gif

Morgen een weekendje naar de zee. Normaal is het ook het plan om eens te gaan eten, dus ben benieuwd hoe dat gaat gaan. Is wel niet onder ons 2tjes (3tjes wink.gif ), maar mijn zus en schoonbroer gaan ook mee.

En dan maandag komt K&G terug thuis langs, om Lars nog eens te wegen. Ben wel benieuwd, op 6 weken woog hij 5,5kg, dus normaal zou hij wel over de 6kg zitten. Dan is hij exact 2 maand. En op 22/01 krijgt hij ook zijn 1e prikjes. Hoop dat het niet te veel pijn gaat doen disappointed.gif
    De tijd gaat wel goed vooruit met zo'n kleintje in huis he bigsmile.gif
  • Eerst en vooral de beste wensen voor 2013!

Hier intussen 14wkn en de 2e prikjes gehad.
    Ze weegt nu 5.370kg, meet 55.5cm.

Ze doet het prima, ook al 2x naar de osteopaat geweest voor reflux en voorkeurshouding. Alles zit goed los nu...

Alles gaat prima, soms heel alert maar heel vaak nog zeer slaperig.

Groetjes
    Sofie.
  • Hoi,

leuk hé, Pedro, dat je al zoveel interactie hebt met je baby. Daarnet ook nog een lang gesprekje gehad met ons dametje. <3 De feestdagen zijn we doorgekomen, maar wel met de draagdoek erbij. Ze raakte toch overstuur van de drukte en zo had ik er ook wat aan.
    Die uitslag is misschien baby-acné. Ons meisje had dit ook op 8 weken, net zoals m'n andere twee kinderen. Onschuldig en het verdwijnt vanzelf. Maar voor alle zekerheid toch laten nakijken.
    Veel plezier aan zee!

Ze heeft daarnet voor de eerste keer uit een flesje gedronken. Dat ging goed. Ze at heel traag (aan de borst is ze sneller klaar), maar ik ben wel blij dat het lukte. Ik heb 100 ml kunnen afkolven. Vanmorgen 130 ml, want ze heeft heel lang geslapen vannacht. Om 20u30 nog gegeten, om 5 uur was ze wakker, maar weigerde resoluut te eten en om 7 uur was ze terug daar... Met dat ritme heb ik geen probleem wink.gif

Daarstraks in Dreamland van die moedermelkbewaarzakjes van Medela gevonden. Kan je rechtstreeks in kolven! thumbup.gif Waarschijnlijk bij iedereen al bekend, maar voor mij een reuze-ontdekking. Bij de vorige zat ik steeds te knoeien met ijsblokzakjes (en die ijsblokjes geraakten dan niet in m'n dodieflessen).

Groeten!
  • Hallo allemaal!

Ook voor mij lang geleden dat ik hier nog eens ben komen lezen...maar ook van hier de beste wensen voor het nieuwe jaar!!

Als ik het zo lees gaat het hier allemaal prima met de kleintjes en de mama's!
    Hier ook echt heerlijk genieten van onze knappe zoon! Hij is bijna 7 weken en doet het heel erg goed!

Hij is ook al heel erg sterk en sinds afgelopen week enorm alert naar alles wat beweegt! Heerlijk om hem te zien volgen naar waar je gaat en dan breed te lachen als je weer terugkomt <3

's Nachts nog wel wakker om te eten, meestal zitten er zo'n 3 uurtjes tussen soms iets langer. Maar het lukt met nog wel.
    Ik ben ook helemaal fan van de medela producten! Ook het calma speentje werkt hier heel erg goed, al heeft hij soms niet meteen door dat het een flesje is en dat er dus drinken inzit smile.gif

We proberen het altijd stilletjes te houden 's nachts omdat ook hier papa 's morgens moet gaan werken.
    Hoe doen jullie mannen het met de baby?

Hier een erg trotse papa die geniet van zijn zoon. Maar soms lijkt het ook wel alsof hij het niet goed snapt wat hij moet doen of waarom ik iets doe met hem.
    Het is natuurlijk helemaal anders voor hem dan voor mij, zeker omdat ik dan nog BV geef.

Hoe dan ook genieten we volop en zijn we 2013 goed gestart!

Grtjs!
  • Hier ook een supertrotse papa maar soms ziet hij de dingen anders dan mij. Ons meisje is, vind ik, een vrij rustige baby die alleen huilt als er 'iets' is (luier, krampjes, honger...) of 's avonds tussen half 11 en half 12, haar huilmomentje. Voor mij een zaligheid!
    De papa moet de hele dag gaan werken en wanneer hij 's morgens vertrekt, krijgt ons meisje honger, dus huilen. Dat is wel snel gesust maar aangezien ik nog steeds te veel melk heb, zit er te veel druk achter en verslikt ze zich vaak (dus ook wel tussendoor huilen).
    Als papa 's middags thuis komt, is ze meestal ook aan 't tutten en zijn er dus ook tussentijdse huilmomentjes.
    's Avonds komt hij pas tegen 7 uur thuis en dan is ze meestal eerst wel rustig maar ja, hoe later het wordt, hoe dichterbij haar huilmomentje... Gevolg: hij vindt dat ze veel huilt. Op (voor hem) vrije dagen durft hij moeilijk met ons ergens heen gaan omdat hij denkt dat ze 'de hele tijd zal huilen'. Laatst zijn we nog naar een meubelwinkel geweest waar we meer dan een uur hebben kunnen rondwandelen (draagdoek) en heb ik haar ondertussen eten gegeven. Zij kei flink, tot ik even een schone luier heb moeten aandoen.

Dus ja, papa denkt dat ons meisje veel huilt disappointed.gif terwijl dat eigenlijk niet zo is...

'k Vind wel dat hij heel erg 'gewoon' raakt aan onze kleine meid. In 't begin kon hij echt niets als hij haar vast had, nu kan hij ook de tafel dekken, computerwerk... terwijl hij haar sust en vasthoudt. thumbup.gif

En natuurlijk genieten wij nog steeds met volle teugen! Want 't blijft toch echt een klein wonder hé! <3

Volgende week naar K&G. Ons meisje is dan juist 6 weken. Zou ze dan al haar prikjes krijgen? Hebben jullie kindjes hier last van gehad? Want 'ze' hebben me al goed 'bang' gemaakt (koorts, nog meer huilen...).

Slapen is nog steeds een ramp... Nog steeds bij ons in bed, en dan nog... 'k Schaam me soms een beetje hiervoor, maar ik ben echt té uitgeput om de strijd aan te gaan en haar in bed te leggen (een hele nacht gehuil vrees ik dan...) Als iemand tips heeft om dit vlotter te laten verlopen???

Ale, ons meisje is stil... Tijd om (proberen) naar bed te gaan!
  • Ann1610, gewoon nog in je bed laten slapen. Ik leg hem alleen in zijn eigen bedje als ik weet dat hij er gaat slapen (dus als hij een goede nacht gaat hebben). Anders leg ik hem bij ons. Niets om u voor te schamen hoor wink.gif

Ik ben vorige vrijdag dus naar KA geweest, en gelukkig maar, want ons ventje heeft koemelkallergie. Dus de mama moet haar dieet aanpassen. Maar voor ons kleine wondertje graag bigsmile.gif De babyacne had hij al gehad (is normaal ook rond de 6weken dacht ik). Maar de uitslag in zijn gezicht, het verstopt neusje en de moeilijke stoelgang wijzen allemaal op KMA, en zouden dus moeten beteren. De stoelgang is al aan het beteren, nu de rest nog. Hij had dit weekend wel wat meer last van krampjes, maar kan ook zijn omdat we een weekendje weg waren naar de zee.

Hier is papa ook zo trots. Maar hij begrijpt perfect dat ik het soms anders zie dan hem, omdat ik hem de hele dag zie. Hij snapt ook dat ik soms dagen heb dat ik niets in huis kan doen. Zo zei ik gisteren dat ik vandaag ging opruimen en zijn antwoord direct: 'Als je tijd gaat hebben he'.
  • ik heb nog wel meegelezen de afgelopen dagen maar nog geen gehad om te reageren.
    Dus allemaal nog een super gelukkig 2013 gewenst!

amai pedro KMA dat is toch een hele aanpassing dan voor jou, of at je niet zoveel melkproducten? veel succes ermee.

Ann1610 de eerste prikjes zijn bij 2 maanden normaal gezien dus denk niet dat ze dat al op 6 weken zetten wink.gif
    Ik moet 17 januari gaan voor zijn eerste prikjes. ben benieuwd hoeveel hij weegt en meet want maatje 56 is nu wat te kelin aan het worden bigsmile.gif

Kleintje: hier is er ook eentje alert sinds de laatste 2 weken, best wel leuk zo interactie krijgen. Vorige week had hij wel een moeilijk weekje maar ondertussen is het weer beter.

Ons ventje zijn gezichtje stond tijdens de feesten vol baby-acne maar nu is het aan het weggaan. Zijn baby-velleke komt terug te voorschijn.

Ik vind bv trouwens heel vermoeiend. meestal ben ik een uur bezig ermee: drinken, boertje, pamper en dan nog wat drinken. Hij drinkt soms 10 keer en als je weet dat hij er 's nachts 7 u tussen laat de laatste dagen is dat door de dag bijna constant drinken. Ik ging zowizo stoppen als ik terug moet gaan werken (eind februari) maar nu heb ik gezegd dat ik na zijn eerste prikjes wil overschakelen ik vind het echt niet meer leuk de bv nooit echt heel tof gevonden. Hij heeft dan toch 2 maand bv gehad. Voel me wel schuldig dat ik wil stoppen maar ik voel me er echt niet meer happy bij. Ik heb ook nog steeds last van het syndroom van raynaud dus mijn tepels zijn vaak pijnlijk na en tussen voedingen, ik ben zo blij als ik de warme douche in geraak wat niet altijd evident.
  • Wel een redelijke aanpassing. Ik at wel veel kaas, yoghurt en dronk veel melk. Dus dat vervang ik nu door sojaproducten. Maar het zit wel in meer dingen waar je niet direct aan denkt. Geen bechamelsaus, tenzij zelfgemaakte (met sojamelk ofzo), geen pizza, geen chocolade, geen koekjes, ... Van de KA moest ik niet direct drastisch gaan en alle koekjes laten, maar ik at dat toch niet zo veel. En de uitslag is al beter, dus het werkt precies wel.

Freggeltje, bv is goed, maar je moet er toch zelf achter staan. En als dat niet is, zijn flesjes een goed alternatief he. Ikzelf vind bv echt leuk en ben dus echt van plan om nog wat verder te doen.
  • @ freggeltje: waauw nachten van 7u! Lijkt me heerlijk ! Ik geef ook bv en dat gaat tot nu toe nog erg goed, maar het is inderdaad best wel vermoeiend. Maar ik probeer nu geregeld af te kolven en laat papa dan een flesje geven. Goed voor de papa-zoon binding smile.gif

@pedro: toch wel meer aanpassing dan ik zou zou denken, maar ik begrijp je visie...alles voor die kleintjes hè <3

Ik ga denk ik binnekort eens een sessie babymassage volgen, lijkt me wel leuk om je kleintje zo te verwennen! Al mama's die dat al gedaan hebben?

wave.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld