Baby-babbels

• Hoi, hier ook op controle geweest bij kind en gezin. Al 4370 gram en 54 cm! Is dus al ruim een kilo bijgekomen sinds de geboorte.
    Maandag ga ik er mee naar de osteopaat omdat haar hoofdje begint af te vlakken aan één kant. Ze heeft een voorkeur voor rechts.

Roosje, gelukkig een gezond kindje, da's het belangrijkste natuurlijk. Hopelijk mindert het huilen spoedig.

Oei, de oudsten wat gaat bezig houden... Ruzie! tired.gif
  • Ik heb de volgende dag ook nog naar Kind en Gezin gebeld. Daar hetzelfde advies; laten wenen.

Dus dan maar geprobeerd..... ons kindje is een doorbijtertje, heeft ongeveer 3 uur geweend (wel met enkele tussenpauzes) en dan eindelijk in slaap gevallen.
    Maar de volgende keren dat ik het uitgeprobeerd heb was het maar maximaal 20 minuten. (andere keren maar 5 minuten)

Je moet van je hart dan echt een steen maken. Maar nu valt ons kindje eindelijk in slaap. Daarvoor trooste ik steeds en bleef die wakker, uren aan een stuk met veel gehuil.
    Dus liever de korte pijn en daarna een uitgerust en gelukkig kind, dan een kind die heel de dag huiliger is. (en waar je zelf op den duur mee meehuilt omdat je op bent en niet weet hoe je die nog moet troosten of in slaap moet krijgen)Aangepast door Roosje op 02/12/2012 19:32
  • iedereen druk bezig met het baby'tje precies bigsmile.gif

toch wonderlijk zo een kleintje <3

ik gebruik nog altijd maatje 1 van pampers maar heb de indruk dat ze wat aan de kleine kant zijn nu. Maar het ventje had nog 2 dozen bijgekocht en ik was vergeten te zeggen een maatje groter mee te brengen smug.gif . nog 1.5 doos te gaan. Nu ja ze passen nog maar denk dat ik daarna direct maat 3 probeer want die had het ventje bij het eerste winkelbezoek bij goofy.gif heb toen gezegd dat daar verschillende maten in zijn en dat hij de grootste mee had.

en kerst komt dichter. ik wil een nieuwe outfit maar de meeste kleedjes zijn niet geschikt voor borstvoeding maar heb er wel super mooie gezien.

Ohja ben voor een pomp geweest bij de thuiszorgwinkel en ze waren allemaal verhuurd thumbdown.gif maandag bellen om te vragen of er eentje binnen is en deze aan de kant te houden voor mij. Kan die dan wel pas dinsdag halen want de winkel is maandag maar open tot 13u en het ventje moet werken dus geraak er niet.
  • Freggeltje,boops-n-burps heeft mooie bv-kleedjes en die hebben een web-shop ook wink.gif

Zo'n kleintje zorgt er inderdaad voor dat je niet veel anders meer doet he... Zeker omdat de papa de afgelopen weken 6/7 moest werken thumbdown.gif Dan sta je er een beetje alleen voor en blijft het huishouden wel liggen. Ik mag ook nog niet kuisen van de kine,dus moet t ventje het wel doen...

Met de kleine is wel alles goe.Zijn stoelgang is wel terug redelijk, dus ben al content. Vannacht had hij wel terug een moeilijk nachtje, maar ik mag niet klagen.
    Hij woog maandag 4,480g, dus op bijna 4weken net geen kilo bij. Ik mag dinsdag terug naar k&g.
  • pedro ben bij boobs-n-burpbs geweest: heb daar 2 t-shirten en 2 bh's gekocht wink.gif

bij ons is het 1 maand bezoek van k&g gelijk met de eerste vaccinatie (dus later) omdat het te druk is in ons consultatiecentrum. Ben ons ventje vorige week wel gaan laten wegen en meten. Hij was ne halve cm gekrompen tongue.gif tov demeting van de pediater de week ervoor en ze wegen daar met pamper terwijl daarvoor (ziekenhuis en kraamghulp) altijd zonder. Met pamper woog hem op 3 weken ongeveer 4kg.
  • Ik heb daar al 5 t-shirts gekocht en 2 bh's. Had er maar 3 en heb in het ziekenhuis er rap nog 2 bijbesteld. Is zo gemakkelijk. En heb nu een kleedje bestelt, omdat er korting op was (en gratis levering). Voor de feestdagen wil ik toch iets feestelijker dan een gewoon t-shirt wink.gif

Ik mag straks dus naar k&g, hij is er morgen 6 weken. Dus denk ik dat ik toch nog terug moet voor de spuitjes zeker. Ik ben echt benieuwd, hoop dat hij goed bijkomt. Maar denk het wel, hij heeft al zo'n mooie dikke 'chubby' billetjes goofy.gif

Freggeltje, als ze met (propere) pamper wegen, dan trekken ze toch die 20g af? Maar sowieso is elke meting wel wat verschillend, vooral de lengte. Dat hangt wat af van het al dan niet gemakkelijk strekken he. Of hoofdje net iets schuiner en dat verklaart dan al die halve cm.
  • Hier vandaag nog eens gewogen door de vroedvrouw: 4800gram (netto wink.gif ), morgen 11wkn.
    En voor de 1e keer op m'n rug in de mei tai gedaan. Ze krijgt meer last van haar reflux dus veel dragen. Manduca heeft ze al veel ingezeten op m'n buik maar om patatjes te schillen, te strijken, ... is op de rug mss iets makkelijker. Naar buiten gaan blijft op de buik, voor de warmte ...

Groetjes
    Sofie
  • Zou graag ook nog wat bv-bloesjes kopen maar durf dat niet goed op't net. Pas het liever zelf.. Spijtig genoeg vind ik hier in de buurt niet veel. 1tje gekocht bij bella belli van mamalicious maar was het enige dat ze hadden en 1 van c& a maar dat is al totaal afgewassen sad.gif dus wordt enkel 's avonds en 's nachts nog gedragen...
  • dag dames,

tis weer te lang geleden dat ik nog iets ben komen schrijven. Lezen kom ik nog vaak doen, maar schrijven lukt niet altijd.

Onze kleine man hier doet het goed. Hij komt goed bij (zit nu ongeveer op 4,2kg). Sinds vorige week ook het maatje 50 aan kant gelegd. (Blij dat hij er zo lang ingekund heeft, maar het wordt nog eens duidelijk dat hij niet klein gaat blijven).

We beginnen hier goed onzen draai te vinden. Huishouden en zoon combineren lukt toch al. Al ben ik blij dat ik nog een hele tijd thuis ben, want ik heb nog geen zin om te gaan werken.

De bv loopt ook nog altijd vlot. Jipie! Is echt wel makkelijk als je dus ergens naar toe gaat. Zo nemen wij onze zoon mee als we gaan eten (ik reserveer nu dus voor twee personen en een baby in een wandelwagen smile.gif, winkelen, ... . (Lang leve het rookverbod!)

's Nachts slaapt onze kleine man nog niet in zijn bedje. Hij ligt in het grote bed bij mama en papa. We gaan nog even wachten om opnieuw te proberen om hem in zijn bedje te laten slapen.

Binnenkort staat er voor mama en papa een relaxvoormiddag gepland en dan gaat onze mini man enkele uren naar de oma. Massage, sauna, ... . Ik kijk er al naar uit. (Cadeautje voor nieuwjaar en kerstmis van onszelf voor onszelf. Wij geven geen cadeautjes aan elkaar, maar zoeken telkens iets om samen te doen. Nu dus verwenvoormiddag)
  • tollen: leuk dat alles goed gaat.

Als je gaat eten geef je dan bv met een flesje of haal je je borst boven goofy.gif Ik heb er nog geen ervaring mee. Ik geef ook bv maar ik ben nog niet zo lang buiten geweest dat ik bv moest geven op verplaatsing.

Ik ga volgende week winkelen in wijnegem shoppingcentrum daar hebben ze een babycorner waar je bv kan geven. In het centrum van antwerpen weet ik niet echt waar je dat kan doen tenzij gewoon op cafe of restaurant?

Leuk trouwens zo een relaxvoormiddag. Mag dat al sauna? Ik moet wachten met zwemmen en zo tot na de controle, ben wel ingescheurd geweest.

Hi Sofi, boobs-n-burbps is echt wel goed, en volgens mij mag je terugsturen als het niet past. Ik heb zelf een bv t-shirt van premaman maar ik moet het nog omhoog trekken want mijn borsten zijn te groot voor de gaatjes blush.gif . Heb nu een ander systeem gekocht van mama feelsgood en dat zijn leuke t-shirts, je ziet niet echt dat het voor bv is.
  • Hey freggeltje: ik haal dan idd mijn borst naar boven. Ik had nooit gedacht dat ik daar zo weinig moeite mee ging hebben. Maar eigenlijk zie je ook niet echt iets als ik bv geef. Als je er echt op let, dan zie je op het moment dat mijn mannetje los laat heel even een stukje tepel. Maar eigenlijk zien andere mensen dat niet echt ze.

Ik heb maandag al nacontrole en de verwenvm is gepland eind december. Dus normaal mag dat geen probleem zijn he.

Vorige keer heb ik mij in de c&a in een pashokje gezet om bv te geven. Onze kleine man had echt honger en kon niet meer wachten. Er was vrij veel volk dus heb ik maar een pashokje ingenomen.

Ik moet zeggen dat weinig mensen echt raar opkijken. Ze zullen wel eens kijken als je aan het eten geven bent, maar echt negatieve reacties heb ik nog niet gehad. Tijdens het eten wel eens enkele puberjongens die hun subtiel omdraaiden omdat er een van hen gezien had dat ik bv aan het geven was. En het was eens stoer om naar mij te kijken. Maar dat vind ik zo erg eigenlijk niet. Ik lach dan eens lief naar hen.
  • Ik heb ook wel steeds minder moeite om de borst boven te halen, maar met een serieuze boezem als ik heb, is er toch altijd wel te zien. De tepel natuurlijk niet echt.
    Maar bij vrienden of (schoon)familie heb ik er geen probleem mee.

Tollen, kolf je dan af? Wij zouden in februari of maart ook nog eens een verwendagje plannen, maar ik vind het moeilijk om hem achter te laten denk ik. Ik heb vandaag voor de 3e keer eens een klein beetje afgekolfd, zodat mijn ventje dat vanavond kan geven. Vrijdag toch eens naar boops-n-burps en eens zien voor een kolf denk ik. Doe het voorlopig nog gewoon met de hand, en ik denk dat ik gewoon een handkolf ga nemen. Uiteindelijk ga ik het niet zo veel doen, want ik ben nog thuis tot mei, dus niet nodig om af te kolven voor mijn werk.

Ik heb ook maandag nacontrole. Ik had keizersnee, dus vanonder is alles in orde wink.gif De gyn had gezegd dat ik wel al eens een bad mocht nemen, maar nog niet echt weken. En vrijen mochten we ook, eens de bloedingen waren gestopt en liefst toch een 3tal weken wachten. Dus dat hebben we ook al eens geprobeerd content.gif Wel raar hoor. Ook omdat we nu even met condoom vrijen en dat daarvoor niet deden. En natuurlijk de kleine die naast je ligt.

Sofi, hier ook tevreden van boops-n-burps content.gif Vandaag mijn nieuw kleedje toegekregen. Moet dus morgen eens in bad om mijn benen terug te epileren, dat we dat kleedje direct kunnen uittesten content.gif Ik moet wel zeggen dat als ik weet dat ik niet weg moet (tenzij voor korte geplande uitjes), ik kijk wat ik kan gebruiken van mijn 'oude' kledij. Ik heb nooit echt zin om te strijken wink.gif

Gisteren trouwens naar K&G en onze kleine man wordt al groot bigsmile.gif Op zijn 5 weken weegt hij 4,990kg en is 57cm groot <3 2 weken geleden woog hij nog 4,100kg en was 52,5cm. Dus hij schiet goed op. Zit nu op de p75, zowel voor lengte als gewicht. Hij doet het super met mama's melkje thumbup.gif
  • Wauw Pedro, jouw kindje groeit erg goed! Super dat het zo goed gaat!

Freggeltje, in het openbaar (café of restaurant) zocht ik altijd een hoekje vanachter uit om toch iets rustiger te voeden. Pashokjes zijn ook ideaal. de babycorner in Wijnegem is wel goed om te voeden, maar het kan er soms ook ontzettend druk zijn.

De meesten geven hier bv precies en zonder al te veel problemen. thumbup.gif Hier loopt het ook erg vlot. M'n dochtertje heeft meestal op 10 minuten gegeten. Meestal aan één borst, soms nog heel even aan de andere. Maar meestal begint ze dan snel te huilen en heeft ze genoeg. Ze blijft niet echt meer 'tutten' bij mij en heeft dit ook niet echt meer nodig om in slaap te vallen, dit gaat vrij goed met haar tutje. Enkel als ze wat overstuur is en hard heeft gehuild leg ik ze even aan, en dan is ze snel rustig.

Bvkleding heb ik eigenlijk niet. Ik doe het met de kledij die ik heb, een truitje dat opzij wat bedekt of een sjaaltje.

Ik heb enkele dagen terug de mobiel boven haar parkje gehangen en daar kijkt ze al mooi naar. Zo schattig om haar die diertjes te zien volgen <3 Soms fraselt ze al wat, dan smelt ik gewoon...

Volgende week moet ze nog een echo van haar heupen laten nemen owv de
    stuitligging. Hopelijk is dat in orde...

Nog veel plezier met jullie kleintjes en met het kerstshoppen!
  • Voor de geïnteresseerden, op de site van de Waalse cm kan je gratis een kartonnen puzzel aanvragen van een foto met jouw baby. Heb het van de 2 andere kids ook gedaan toen dus nu opnieuw en wou het graag delen. [url=www.bebepuzzle-mc.be/index.php">www.bebepuzzle-mc.be/index.php]www.bebepuzzle-mc.be/index.php">www.bebepuzzle-mc.be/index.php[/url] Dit is de link, gewoon naam, geboortedatum e.d. invullen en dan ontvang je dat thuis... Het kan voor kids die geboren zijn van 2009 tot heden dus van grote broer nog 1tje laten maken wink.gif Duurt +- 8 wkn...

Groetjes
  • Hier zitten jullie wink.gif 'k was jullie een beetje kwijt... Maar wie zoekt, die vindt wink.gif

Wij zijn nu zo'n twee weken thuis. Ons meisje wordt donderdag 3 weken. Ze doet het heel erg goed, eet goed en slaapt goed (vooral overdag, 's nachts is nog een probleempje...). Toen we naar huis gingen woog ze al meer dan haar geboortegewicht en na 14 dagen is ze gewogen door k&g en was ze zo'n 500g bijgekomen sinds de geboorte. smile.gif

Hier ook bv, gaat heel goed. Wel een serieuze boezem gekregen (al tijdens de zwangerschap maar met die stuwing was het echt wel immens). Maar 'k heb een superdiscrete, -mooie bv-bh gevonden van mammae ([url=http://www.mammae.be/">http://www.mammae.be/]http://www.mammae.be/">http://www.mammae.be/[/url]) Hiermee durf ik ook in 't openbaar ons meisje eten te geven. En nu eens kijken op de webshop van boobs-'n-burps (dankjewel voor de tip!) want ik zoek ook nog een jurkje voor de feesten...

Vanmorgen een beetje ongeruste mama geweest want onze meid stond vol uitslag, direct ha gebeld, is wss gewoon uitslag van na de bevalling. Ik dacht dat ze dan 'pukkeltjes' konden krijgen maar dit lijkt meer op netelroos. Ze heeft geen koorts en lijkt er ook geen last van hebben dus gewoon goed in de gaten houden. Gelukkig loos alarm (hoop ik toch).

Tollen, hoe ga jij dat doen, op verwendagje? Neem je je kleintje dan mee? Of afkolven? Of? Want momenteel lijk ik echt 'vast te hangen' aan ons meisje, langer dan een uurtje durf ik niet weg te gaan want 'k heb constant schrik dat ze honger zou krijgen ofzo...

I.v.m. het inbakeren; gebruiken jullie dan een bijzondere inbakerdoek of 'gewoon' een tetradoek ofzo?

Nog eventjes voor de geïnteresseerden: de katoenen luiers werken hier heel goed! Alle 4 dagen een machientje wassen en in 't begin waren ze nog wel wat groot maar ondertussen is dat al echt routine (raar dat je van routine kan spreken hoewel ze nog geen drie weken oud is...)

Zo, ik denk dat ik bijgebabbeld ben... Blij dat ik jullie heb teruggevonden wink.gif
  • Hier wordt er ingebakerd met 1 gewone tetradoek en 1 groe doek van Aden en anais, zijn reuze-tetradoeken. Heb er zo 8 liggen wink.gif.
  • Ik heb van die inbakerzakken, zeer simpel in gebruik en een pure noodzaak met ons onrustig kindje wink.gif

Ondertussen al langs de ostepaat en kinderarts langs geweest. We hebben dan ook 'officieel' een huilbaby sad.gif
    Ons kindje heeft zeker reflux. En misschien ook een koemelkallergie volgens de KA en een nekwerveltje dat vastzit volgens de osteopaat.

Overdag is ons kindje het meest onrustig.
    Vorige week zondag was het het ergste met het slapen. Van 4:30 tot 22:30 ongeveer 1.5 uur geslapen in kleine beetjes, veel geween. En het uitproberen van een nieuwe voeding op advies van de KA was een drama op vlak van gekrijs. Direct na elke voeding minstens 2 uur lang gekrijs, niet zomaar wenen, echt krijsen, zo zielig.... We zijn na een dag ermee gestopt, ik kon het gewoonweg niet meer. (voor ons kindje en voor mezelf)

Maar nu de laatste 2 dagen is ons kindje echt een pak rustiger, wat een verademing! Duimen dat het zo blijft....

Het eerste stuk van de nacht gaat meestal goed, dan is het vaak 5 uur tussen 2 voedingen, maar na de nachtvoeding (tussen 3 en 5:30 uur, elke nacht is het een ander uur) is het vaak gedaan met slapen. Dus we proberen de laatste voeding altijd zo laat mogelijk te geven, juist voor ik ga slapen of mijn partner. (dan slaap ik toch 4 uur op een nacht of iets langer als mijn partner nog de vorige voeding geeft en ik iets vroeger ga slapen) Overdag bijslapen -als ik alleen ben- lukt me niet. Ons kindje slaapt nooit door, typisch in hazeslaapjes. (dus 15 minuten, een half uur, max een uur)

Op zich groeit ons kindje goed, hoofje alsmaar steviger rechthouden, goed rondkijen en lacht ook al, zo leuk om te zien <3
  • Roosje,

Jouw verhaal is hier ook volledig van toepassing.

Ook hier verborgen reflux ij combinatie met een huilbaby. Hij wordt enkel rustig id draagdoek, en als hij dan diep slaapt op ons,leggen we hem in zn bedje en na 5 min is het volop gekrijs. Pakken we hem vast,is het over. Ook heeft hij een sterke voorkeurshouding, dus mss heeft hij daar wel last van wanneer hij plat ligt. Ik probeer hem zoveel mogelijk op zn buik te leggen om zn nek zoveel mogelijk te bewegen en ik leg kersenpitje tgn zn hoofd en op zn buik,zodat hij met zn hoofd niet naar zn voorkeur kan draaien.
    Idem dito hier na de laatste voeding,slaapt hij meestal een uur of 4, om na de nachtvoeding het op een krijsen te zetten. Hij heeft dan twee uur op mn man geslapen,diep in slaap in zn bedje gestoken en 5 minlater was het om zeep. Dan anderhalf uur nodig gehad om hem terug te kalmeren.

Ons zoontje is vrijdag 5 weken, ik hoop dat het rap iets betert, want het is toch moeilijk vol te houden he zo. Ik kan ook niet bijslapen overdag helaas,maar nu gaat de opa ff oppassen zodat ik vanmiddag ff boodschappen kan doen en er eens uit kan
  • Hier over het algemeen een rustige kleine, maar als hij het moeilijk heeft slaapt hij ook op de mama of de papa, maar dan leggen we hem niet (altijd) weg. Ik kan toch slapen zo, misschien ook proberen?

Ik zou het wel niet kunnen met een huilbaby. Hij heeft zijn 5wekensprongetje al geghad en de dag erna zijn regeldagen en dan was ik al kapot. Dus ik wens jullie echt veel sterkte hug.gif

Ik 'baker' hem in met een zelfgemaakt sekentje, maar ik laat de armpjes vrij. Het is hier ook niet zo nodig. En heb ook de grote doeken van aden en anais, voor de zomer (en omdat ze zo mooi zijn blush.gif )
  • Ons kindje slaapt veel op de borst, maar dat kan je niet 24 op 24 uur doen. Zelf slaap je dan ook niet echt diep. En als ons kindje echt wakker is kan je echt niet meer slapen door de bewegende beentjes en armpjes. Ons kindje kruipt steeds naar boven.
    In de bakerzak 'ontsnapt' ons kindje ook steeds weer, maar dit is gelukkig meestal pas na enkele uurtjes.

Met een dekentje zijn de armpjes al na een minuutje los.

We hebben de matras al een tijdje schuin staan, dit help wel een beetje, maar het nadeel is wel dat je kindje naar beneden schuift.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld