Baby-babbels

• Hey

Hier nog net geen 6 maand.

Buiten het slapen (dan vooral het inslapen 's nachts) gaat het hier allemaal terug zijn gangetje. Het tutten mag nog steeds niet, maar ze begint nu te zoeken om te "tutten " op iets anders (lakentjes, vingers) dus zijn we toch aan het overwegen de tut terug te geven zodra het mag.

Voorlopig hier nog geen vlees en vis. Wat hebben jullie eerst aangeboden? vlees of vis.

Rollen en brabbelen is hier heel de dag door. Was ze eigenlijk vrij snel mee weg. De box wordt volledig overhoop gehaald. Elk speelgoedje beland wel ergens anders. Ook als we haar op de speelmat leggen. Niets is meer veilig.

Onze huisdieren beginnen te beseffen dat ze nog maar weinig tijd hebben, om rustig ergens te gaan liggen bigsmile.gif

Wat worden ze toch snel groot.

@ Artemis: Als onze kleine meid soms niet wil slapen overdag, leggen we haar ook wel eens op haar buikje in het park. Soms hielp dat ze dan toch 10 min sliep overdag. Nu werkt dat niet meer, want dan rolt ze ofwel gewoon terug, of begint ze zo kruip bewegingen te forceren goofy.gif

Hebben jullie ook een box die je in hoogte kan verstellen? Wanneer zouden jullie dit verstellen dan?

groetjes
  • Zowel bed als park zijn in hoogte verstelbaar. Van zodra hij zich kan rechttrekken of kan rechtop zitten, gaan ze naar de laagste stand. Maar dat is voorlopig nog niet het geval...

Wij hebben eerst vlees gegeven. We zijn gestart met kip en kalkoen, aangezien dat toch erg mager vlees is. De eerste keer was kip-wortel-aardappel en dat viel erg in de smaak. Ik heb ook al een potje vis gegeven (witte vis met courgette, tomaat en rijst) en ook dat vond hij prima smaken.
  • Iedereen lekker druk bezig zeker? content.gif
    Hier gaat ook alles goed, tis echt genieten. Ze begint al goed zelfstandig op haar poepje te zitten. En het grijpen van de teentjes is haar favoriete bezigheid wink.gif
    Ook hier een goed etertje, alle groentjes lust ze,sinds kort ook al kip gegeven dat gaat ook goed binnen. En gisteren zaten we met ons 4 aan tafel boterhammen te eten en ze wou ook zo graag mee eten, heb haar al eens laten proeven van stukjes brood en ze heeft ver een ganse boterham op! en zo smaken dat het deed! zalig om te zien...
    volgens k&g-boek mag dat nog niet maar bon, denk nu niet dat dat echt kwaad kan...
  • Beertje, als ik één ding geleerd heb de afgelopen maanden, is 't wel dat 'de gemiddelde baby' niet bestaat... De aanbevelingen van k&g zijn maar aanbevelingen, en 'k merk dat je ze soms echt moet draaien tot het jezelf goed uitkomt...

Ons meisje slaapt nog steeds in de VM in de draagdoek. Anders doet ze geen oog dicht en blijft ze huilen. Na het eten gaat ze 's middags in haar bedje of box of op de zetel en slaapt ze ook wel eventjes, zolang er niet te veel geluid hoorbaar is. 't Lijkt wel alsof ze alles wil horen en zien!
    Eten lukt vlot. Alleen nog maar gp maar dan ook met véél smaak (met uitzondering van bloemkool; geeft altijd krampjes 's nachts).

Wat ik vooral zo raar vind, is dat de tijd supersnel gaat! Die eerste zes maanden (bijna) zijn echt om gevlogen! En zo hard groeien.... 't Is een echt wonder!

Over veertien dagen gaan we voor 't eerst vliegen. Ik ben benieuwd naar haar reactie... Zijn er al mensen op vakantie geweest met hun kleine spruit? Vliegvakantie? Hoe is het verlopen? Misschien een paar nuttige tips???
    'k Heb hier al een lijstje liggen met dingen die ik 'zeker niet mag vergeten', maar 'k zie het zo gebeuren dat ik toch vanalles ga ontdekken dat beter mee was genomen. Dus alle tips zijn welkom!
  • Naar waar vlieg je Ann? ik ben altijd op zoek naar leuke hotels om met kids naartoe te gaan... wij overwegen volgend jaar een vliegvakantie, nu vind ik het nog iets te vroeg met haar... En een autovakantie naar 't zuiden met onze 2 kleintjes zien we ook niet zitten dit jaar, tis zo'n lange rit, vooral voor onze 2 jarige is dat moeilijker en moeilijker..
    Wij zijn in maart eens op weekend geweest naar molenheide, dat was wel supertof!
    als je vliegt, vooral de luiers en iets om te drinken/melk voorzien, en ik zou wat speeltjes meenemen dat ze op kan bijten bvb.. Veel hebben die kleintjes nog niet nodig en die zijn nog rap content als ze vastgehouden worden (ons dochter toch, die klaagt niet rap..)
  • Hier wordt ook niet altijd rekening gehouden met wat K&G zegt. Anders had ik nooit lang bv gegeven en had mijn kleine meid meer honger dan wat anders.
    Ik ga vooral voor de weging, meting en voor de vaccinaties naar daar. Moest ik effectief iets bijzonder willen weten, vraag ik het wel aan mijn eigen arts.

Vliegvakantie hebben we hier nog niet gedaan, wel een trein vakantie met een kindje van 4 maand. Op zich vind je heel veel ter plaatsen. Enige wat ik heel handig vond, zijn weg werp bavetten. Na haar eten kon ik dat dan ineens weggooien, ipv die overal mee naar toe te nemen + soms zijn ze echt vuil blush.gif
    Tijdens de treinreis hadden we wat speelgoed bij (nieuw + oud) en natuurlijk waren wij nog het beste speelgoed voor haar.

Wat ik wel aanraad is extra eten mee te nemen voor de vliegreis. Soms door al die indrukken en vreemde plaatsen, eten ze soms net iets minder of in stukjes.

Wij gaan in september op vliegvakantie dus Ann laat je nadien even weten hoe het is geweest ? Alvast een goede reis en beter weer dan hier

groetjes
  • Op zoek naar leuke babyspulletjes
    Word gerust lid van het groepje SeMaFe kleertjes op facebook.
    Ik verkoop mijn kleertjes aan schappelijke prijsjes. Onze kinderwens is volledig ingevuld. Niet akkoord met een prijsje, dan kan dat besproken worden.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld