Baby-babbels

• enyo: ik huurde het toestel bij de apotheek 0.75 euro per dag. Ik geraakte niet in de thuiszorgwinkel om deze van de cm te huren. Bij de CM is het 2.5 euro per maand dus veel goedkoper maar ja die winkels zijn maar open van 9-17u en voor werkende mensen is dit dus niet handig wink.gif .
    Ja ik was niet zo voor aerosollen maar ons zoontje kwam uit het ziekenhuis met een hoestje en dat werd erger en erger. Hij kon moeilijk ademen vandaar dat we naar de dokter zijn geweest en deze aerosol voorschreef. Nu is hij nog verkouden maar geen aerosol meer.

Volgend jaar kunnen onze kleintjes paaseitjes rapen easterbunny.gif

Hoe gaat het met de andere kindjes?
  • Wij hebben bij onze zoon al een aerosol toestel aangekocht. Onze kinderarts zei dat dat een goede investering was wink.gif en ik moet zeggen op die 21 maanden hebben we hem toch al ne keer of 6 (zeker) bovengehaald. Nu terug trouwens, gisteren naar KA geweest, heeft weer dikke verkoudheid, vocht achter oorkes...

met mijn meisje alles goed! die is echt rustig.. heb de indruk dat die niet veel goesting heeft om te bewegen.. Die is gewoon met haar armen bezig, maar haar benen zwiert ze niet in de lucht... maar die is altijd zo vrolijk, zalig!
  • Hoy iedereen

Vandaag net terug van een korte citytrip. Wat kan het eens fijn zijn even weg te zijn. Het was toch wat zoeken met een 4,5 maand oud kleintje.
    Het is reuze meegevallen en het zal wss niet het laatste tripje zijn goofy.gif

Momenteel hebben we geluk met ziekte. Voorlopig is onze kleine meid nog geen enkele keer echt ziek geweest. Wat natuurlijk nog altijd kan komen. Enige waar we wat me sukkelen is haar huid.

Laten jullie kindjes het aerosollen gemakkelijk toe?

Gaan jullie eigenlijk zwemmen met jullie kindjes?
  • Hier ook nog steeds een rustig meisje. Als ze wakker is, ligt ze te kraaien, beentjes in de lucht, ... Omrollen gebeurt nog niet, ze probeert wel al een beetje recht te komen als ze in de relax zit of op schoot.
    Maar dus ook nog veel slapen. Meestal wordt er nog tussen elke voeding geslapen. En ze krijgt meestal nog 5 voedingen. Gisteren slechts 4 want ze had héél véél geslapen.
    Voorlopig nog steeds exclusief bv. Maandag heeft ze 1 lepeltje preipuree geproefd. Twijfel nog steeds wanneer we ermee gaan beginnen. Ze is intussen wel 6mnd en gecorrigeerd 5mnd+1wk...

Zo dadelijk naar de ha want denk dat de oudste een blaasontsteking heeft.

Groetjes
  • Hoi iedereen,

zo veel kindjes hebben al moeten aerosollen? Hiervan zijn wij (voorlopig) nog gespaard gebleven... 't Zijn veel slapeloze nachtjes hier maar ziek is ze nog niet geweest!

Ik las dat iemand sprak van gemengde groenten- (en fruit-)papjes? Hoe doen jullie dat dan? Wij geven ons meisje nog niet alle dagen groentepap (op 2 dagen in de week na nog steeds 100% BV) maar ik merk wel dat ze al een voorkeur heeft. Zondag nog 150g venkelpatatjes gegeten, vandaag maar enkele hapjes broccoli gegeten. Blijkbaar ligt die smaak haar niet zo. Zou ik dan eens een keertje half venkel, half broccoli durven doen? Of lijkt jullie dat raar? 'k Weet het niet goed, en de raad van de oma's is niet steeds even duidelijk wink.gif

Ook met de fruitpap weet ik niet direct raad. Ze heeft dit nog niet gekregen, maar 'k hoor dat dat bij velen zo is. Ik kan echter niets zeggen over haar darmwerking want ze heeft zo van die typische BV-kaka (heel plat dus). Beter dan wachten tot ze elke dag groentepap krijgt? Of zou ik ook al eens tussendoor proberen?

Ja, die voedingen doen nieuwe vragen rijzen blush.gif
  • @ann: ik zou wel maar starten met één soort voeding, ik bedoel OF groenten of Fruit, kwestie dat ze aan de smaken kunnen wennen. Ikzelf heb nooit soorten groenten gemengd, wij doen dat zelf thuis ook niet, ik vond dat wat vreemd om dat dan wel aan hen te geven... wortelen is heel zacht en zoet, dat lusten ze vaak. Ook pompoen is daarvoor niet slecht.

Hier voor de eerste keer haar volledige fruitpap op, een gans appelke en en een kwart banaan met een beetje koekjesmeel.
    Groentenpap eet ze al een volle maand nu.
  • Wij zijn ook al ff gestart met groentenpap, maar ik heb wel altijd gemengd. De pure smaken gaan er hier niet echt in.
    Ook hier na de eerste dag creche ziek gevallen en aan het aerosollen geslagen. Enkele dagen krap gezeten met de voeding, hij dronk maar tussen de 300 en 400 op een dag. En alle bijvoeding eruit gelaten, ben ens benieuwd of dat heropstarten direct zal gaan.
    Hier geeft mini ook aan dat 4 voedingen genoeg zijn, hij slaapt tussen 20u en 7u non stop. Ik probeerde een tijdje met 5 maar dat werkt behoorlijk op zn systeem en laat hem niet pruimen.
    Hoeveel drinken jullie kindjes nog naast de bijvoeding?
    En is aerosollen ook gegarandeerd een krijsconcert? Hier duurt dat 20 min per keer en dat 3x per dag,pfpfpf
  • Wat hier van groentenpap id smaak viel:
    Wortel/courgette al dan niet met venkel bij
    Courgette/witloof/wortel
  • Hoy

@Ann soms doe ik eens 2 soorten groenten/ fruit bij elkaar bv: witloof en peer. Dan is het 50 gram aard 100 gram witloof en 50 gram peer. Dus de groenten overheersen wel. Zo gaat het bittere wat weg. Volgende keer (binnen een maand ofzo) ga ik ook eens broccoli met iets mengen. Dit lust ze tot hier toe niet graag.

@ Sofi amaai wat een goede slaper heb jij : content.gif Hier zitten we als we geluk hebben aan 2 slaapjes over heel de dag.

Hier sinds vandaag gestopt met bv: ik heb het toch 4maand en half gegeven. goofy.gif Wat ik van me zelf nooit had verwacht blush.gif

groetjes

Geniet van het mooie weer dit weekend hé
  • Hoi!

Enyo, hier ook vandaag gestopt met bv... 't Is raar, vooral omdat het nu voor altijd gedaan is, aangezien het de laatste is. Dus tussendoor laat ik hier nog een traantje. Ze kan nog enkele dagen afgekolfde melk krijgen. Maar net zoals jou, ook wel een beetje trots dat ze toch 5,5 maand bv heeft gekregen.

Ann, hier ook geen broccoli-liefhebber. Een beetje broccoli met een andere groente gaat wel. Witloof lustte ze ook niet. Voor de rest lust ze alles graag. Tomaten combineer ik doorgaans ook, omdat het anders wat zuur is. Sinds een weekje krijgt ze ook fruitpap, dat ging vanzelf naar binnen! Ze eet een 250 gram van haar papjes! Veel hé! Je ziet het aan haar kaakjes dat ze wat dikker wordt.

Ze draait volledige toertjes op haar rug en kan vlot van rug op zij draaien, duwt zich met haar voetjes omhoog. Staat supergraag op haar beentjes recht (met ondersteuning uiteraard). Ze gilt en krijst en blaast de hele tijd bellen en zevert alles onder (zo prrrrtt wink.gif ). Een schatje is het!

Groeten!
  • De groentjes vlotten hier intussen. Na een maand GP valt vooral wortel en witloof in de smaak. Brocolli is ook hier niet geliefd: dan begint hij te krijsen en wil echt niet verder eten. Daarom wil ik dat binnenkort ook wel eens met iets mengen. Enig idee wat daar goed bij kan passen?
    Bloemkool vindt hij lekker, maar gegarandeerd heeft hij nadien superveel krampen, dus dat beperk ik ook. Ik wil hem niet elke keer zo hard laten afzien.
    Op zich meng ik alleen courgette met tomaat (courgette alleen lust hij wel, maar hij is er niet dol op), en soms witloof met appel. Voor de rest neem ik telkens groenten apart.

Sinds gisteren zijn wij ook gestart met fruitpap. Ik mengde banaan-peer-betterfood (van die pletkoekjes) en dat vond hij duidelijk lekker. Hoewel hij niet zo dol was op de brokjes, at hij toch bijna 100 gr. Amai, liny, 250 gr is superflink! Dat zie ik hier niet snel gebeuren.
    Ik plet/rasp alles, zodat er nog hier en daar wat brokjes in zitten. Doen jullie het ook zo? Of mixen jullie het fruit?
    Je merkt dat hij rare gezichten trekt omdat hij die textuur niet gewend is, maar hij eet wel goed (uiteraard met véél smossen)!

Het bellen blazen en prrrt'en herken ik hier volledig! Als hij in zijn relax zit te spelen kun je zijn truitje na een kwartier bijna uitwringen van het gezever. Ik laat hem soms wat langer een slab dragen, dan is hij niet elke keer zo nat.

d, wij zitten hier ook al meer dan een maand op 4 voedingen per dag. Hij heeft er duidelijk genoeg mee, dus wil ik er zeker geen vijf opdringen.
    's Morgens drinkt hij zo'n 250ml, 's middags GP met wat water (zo'n 20ml) erna, in de namiddag nu fruitpap en 's avonds drinkt hij tussen 180ml - 220ml. Meestal valt hij op het einde van zijn pap in slaap, zodat we hem rustig in zijn bedje kunnen stoppen.

Hopelijk hebben jullie ook van het zonnetje kunnen genieten gisteren! Wij alleszins wel, en onze kleine man vond de buitenlucht met de zon ook super! Een extra-happy baby is zo fijn! thumbup.gif
  • Zalig, al die goede eters en lachebekjes te horen...
    Ik zit er ook met zo eentje en geniet met volle teugen <3

Hier nog steeds BV, op de tweewekelijkse GP na, en dus ook nog tamelijk veel voedingen. Vooral 's nachts begint dit door te wegen. Maar we houden vol, zolang het kan...

Even een heel ander vraagje:
    mijn schoonmoeder heeft een (tweedehands)wandelwagen van Quinny. Wij gaan regelmatig in 't bos wandelen bij haar maar de bandjes zijn héél plat. Nu hebben wij al vanalles geprobeerd om de banden op te pompen, maar die 'chepappe' (vraag me niet hoe het mooi Nederlands woord is) staat op zo'n onmogelijke plaats... EEN RAMP!
    Heeft er iemand nog zo'n buggy en weet je dan ook hoe we wat meer lucht in die bandjes kunnen krijgen? Alle tips welkom!
  • hey

@Artememis Ik had eens gelezen brocolli mengen met worteltjes. Je kan bv in begin de wortel smaak meer laten overheersen en geleidelijk aan de worteltjes verminderen. Is proberen soms waard denk ik.

@ Ann ik kan je jammer genoeg geen raad geven ivm de banden op te pompen.

Hier is er ondertussen een hele fijne structuur gekomen. Alleen hebben we nu s nachts nog onderbroken momenten. Ze wil geen eten, ze wil ook haar tut niet. Ze wil gewoon van 4h tot 6h een babbeltje doen. Vaak tegen zich zelf. Probleem ik kan dan totaal niet meer slapen. Weet ook niet hoe ik het moet oplossen. Tegen 6 a 7h valt ze dan in slaap om tegen 8h haar eerste pap te willen.
    Iemand tips om het gepraat 's nachts te minderen?

groetjes
  • ann, is het juiste woord daarvoor niet ventiel? smile.gif maar verder geen idee...

hier ook een babbelaarke 's nachts, vannacht ook om 3u30, maar heb ze dan uiteindelijk een flesje gegeven en dan is ze toch in slaap gevallen...
  • Hoi, babbelen doet ons meisje niet hoor, 's nachts, ze zet het direct op een wenen wink.gif . Meestal met haar tut opgelost, maar soms moet ik ze even oppakken om ze te troosten. Ze slaapt nog bij ons op de kamer (vlak naast mij, zodat ik m'n bed niet uit moet voor haar tut). Zolang ze nog geregeld haar tutje moet hebben, laat ik ze maar bij ons slapen.

Ann, bij onze Quinny zat destijds een pompje bij, maar dat konden we niet meer vinden (na enkele jaren op zolder te staan en een verhuis kwijtgeraakt, vermoed ik). De papa heeft het met veel moeite met een fietspomp gedaan gekregen. Misschien eens langs een fietsenmaker langsgaan? Die zullen dat wel opgepompt krijgen.

Groeten!
  • Hey

Ooh wat kan mooi weer toch leuk zijn.

Binnenkort moet ons meisje het even stellen zonder tut. Oh wat kijk ik daar tegen op. Vooral omdat ze die tut echt wil voor het inslapen. Iemand tips? Hoe slapen jullie kindjes in? Welke routine hebben jullie ondertussen ingebouwd om te gaan slapen?

@ Beertje: toch leuk zo een babbelaartje hebben "s nachts. Overdag hier ook hoor, dan is dat leuk en schattig, maar 's nachts vinden we dat net iets minder leuk.

groetjes
  • Hoi enyo, zonder tutje moeten slapen? Waarom zo opeens (als ik zo nieuwsgierig mag zijn)? Ons meisje heeft nooit een tutje gehad dus ik kan je geen gerichte tips geven maar... 'k heb wel hét inslaap-geheim ontdekt! Vroeger altijd toch nog even huilen, maar sinds ze mijn borstkompres (ik geef nog steeds BV en gebruik uitwasbare kompressen) meegeef, mort ze niet meer! Gewoon eventjes 'knuffelen' (met de meest bekende geur) en stilletjes slapen... Zalig!
    Misschien kan je ook eens proberen met iets wat jouw geur heeft? Mij werd m'n jurk of t-shirt aangeraden maar aangezien ze dat altijd onderplaste tegen de avond heb ik deze oplossing gevonden content.gif

Hier verder alles super!
    Een rond en gezond meisje wink.gif
  • hoy

@Ann ze moest geopereerd worden, waardoor ze dus een tijdje niet mocht tutten.
    Nu hadden we net een goed routine gekregen ivm slapen gaan. Ze was er voor niet bepaald een gemakkelijke slaper. De tut hielp toen enorm.

Sinds ze de tut niet meer mag hebben. Vraagt ze dus nu weer een nacht voeding thumbdown.gif , nu we er net vanaf waren. Jammer genoeg laten liggen is geen optie. Ze houd het echt 2 a 3 h vol. Heb er eentje met veel pit en wilskracht <3

Hoe gaat het met de andere november kindjes ?

groetjes
  • Ons manneke is een happy 6 maanderke. Je moet er nog maar naar kijken en hij lacht al. Alle mensen die hem zien familie, vrienden of kennissen allemaal krijgen ze een lachje en zijn ze er zot van. Wat gaat de tijd toch snel al 6 maand. Als ik terug kijk in me foto's van de eerste maanden is hij al zo veel veranderd want had toch zo'n klein pietje. Maar hij heeft alles goed ingehaald. Hij eet goed zijn fp en gp. Kan soms al enkele minuten zonder steun zitten en rolt dat het een lieve lust is en brabbelt de hele dag door. Ik heb lang op me ventje moeten wachten maar als ik hem bezig zie nu t was wachten meer dan waard.

En hoe vergaat het de andere kindjes?

vele groetjes
    els
  • Hier ook een happy 6-maandertje. Hij eet sinds enkele dagen vlees bij zijn GP en vindt dat duidelijk erg lekker! Vis gaat er ook in, maar vlees krijgt precies de voorkeur.
    Ook de FP gaat zeer goed. Ik heb zelfs de indruk dat hij die iets liever eet zelfs dan zijn patatjes. Dat zal hij van mij hebben, ik eet ook liever fruit (gewoon 'zoet') dan groenten. smile.gif

Rollen doet ons ventje ook graag, al kan hij alleen nog maar van rug naar buik rollen. Terug kan hij nog niet, maar hij laat wel duidelijk horen wanneer hij weer op z'n rugje wil liggen, hoor.
    Ik heb hem ook al enkele ochtenden op zijn buikje teruggevonden, dus wordt hij precies een buikslaper. Zelf vind ik dat niet zo fijn, maar hij duidelijk wel. Zijn er onder jullie kindjes nog buikslapers?

Het valt me ook op dat hij overdag in zijn park ook meer en meer op zijn buik draait om dan aan zijn middagdutje te starten. Slapen jullie kindjes overdag nog beneden over in hun eigen bedje? Hier gebeurt dat dus nog steeds beneden in zijn park, en zo lang hij daar geen problemen mee heeft (hij valt vrij makkelijk in slaap en doet meestal een dutje van 45 à 90 min.) gaan wij dat ook zo houden.

Brabbelen begint ook meer zijn opmars te maken. Ongelooflijk schattig om hem al die klanken te horen maken! Hij gebruikt ook steeds meer zijn tong, die dan enkele centimeters ver uit zijn mond gekegeld wordt om met ons mee te b(r)abbelen.

Het gaat inderdaad allemaal zo snel. Die 9 maanden vooraf leken een eeuwigheid en nu is er al 6 maand voorbij gevlogen!

Hoe gaat het verder met jullie kleine schatten?
    Enyo, hopelijk hebben jullie intussen een manier gevonden om jullie kleine meid te slapen te leggen!?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld