Baby-babbels

• Dag dames,

velen van ons zijn intussen bevallen en de anderen wachten nog (on-)geduldig af. Misschien is het fijn om hier te starten met een topic om over onze babietjes te praten?

Ik ga alvast van start!
    Ons dochtertje is intussen ruim 3 weken en doet het erg goed. Ik geef bv en momenteel zit ons meisje aan 7 voedingen per dag. Ze is al goed bijgekomen, bijna 4 kilo! Ze is op sommige momenten al heel goed wakker en begint al goed rond te kijken <3 Ik wacht vol spanning op haar eerste glimlach!
    't Is een rustige jongedame, wat voor onze oudere kinderen wel fijn is, zodat zij ook nog de nodige aandacht kunnen krijgen. Ze zorgen goed mee voor hun zusje en zijn lief voor haar. Hopelijk blijft dit zo. wink.gif

Ik moet mijn banner nog wel even aanpassen, maar da's voor een andere keer!
    wave.gif
  • Hier is ons meisje bijna twee weekjes oud, wat vliegt de tijd. Ik zeg meerdere malen per dag, blijf nog maar eventjes klein. Wellicht omdat ik weet dat 2 dochters genoeg zijn en er geen meer bijkomt...dus ik wil echt volop genieten van dat klein klein baby'tje.

Ze drinkt 6 flesje per dag en slaapt van fles tot fles. Behalve tussen haar voorlaatste en laatste fles van de dag heeft ze krampjes. Dan krijst ze bijna 3 uur aan een stuk.. Zo zielig...

Hoe is het met de andere pasgeboren kindjes?

wave.gif
  • Hier intussen bijna 8wkn (woe.) en normaal 6 voedingen per dag. Sinds donderdag drinkt ze alle voedingen aan de borst. Ervoor dronk ze 's nachts nog afgekolfde mm om goed bij te komen.

Ze weegt intussen 3.860kg en slaapt nog bijna de ganse dag...
  • hier sinds maandag thuis. Maandag was een moeilijke dag. Ons klein ventje weende vaak en wou niet slapen. Daarbij kwam dat ik mij ook heel emotioneel voelde kon elk moment beginnen wenen en dan has ik ook stuwing , amai dat is pijnlijk. De stuwing is al veel beter enkel mijn tepels doen nu nog zeer (zeker als ik een koude kamer binnen ga drunk.gif ). Hij heeft maandag ook 2 keer bloed overgegeven maar dat zou van kloven op mijn tepels komen(hun maagje verteert geen bloed).
    De kraamhulp is heel attent. Alleen weet ik niet altijd wat haar te laten doen blush.gif .
    's nachts is nog niet optimaal: onze babyboy slaapt precies niet graag in zijn bedje. Ik ga een ander deken proberen. Maar het is wel vermoeiend. Hij heeft gegeten is moe maar valt niet in slaap in zijn bedje. leg hem dan bij mij maar ik kan dan niet meer slapen omdat ik schrik heb dat ik er op ga liggen of hij uit bed valt of dat hij geen lucht krijgt als het donsdeken over zijn hoofd komt. Nuja we zijn pas thuis. We zullen wel een ritme vinden zeker en een manier om hem in zijn bedje te laten slapen.
  • Hier is ons kleintje morgen drie weken. WE beginnen wat in ritme te komen en ook de borstvoeding loopt vrij vlot. Ik heb gisteren de eerste keer op verplaatsing borstvoeding gegeven (zaten in het waasland shopping center). Ik was eigenlijk best wel fier op mezelf smile.gif

Hier valt onze kleine man altijd bij ons in bed in slaap. In het ziekenhuis heeft de vroedvrouw het mij zelfs aangeraden (moeilijke slaper, zeker in het ziekenhuis). Ik had ook schrik om op hem te rollen of het deken over hem te doen, maar ze verzekerde mij toch wel dat je instinct het niet toelaat dat je op je baby rolt. Je moet wel zien dat hij niet uit bed kan rollen. (Ik leg het borstvoedingskussen naast ons en mijn arm ligt altijd over de baby ook).

Hij heeft twee dagen moeilijker geslapen, maar deze nacht was het weer goed. Al was mama in slaap gevallen tijdens het voeden. Om een uur heeft hij nog een keer gegeten en ik ben in slaap gevallen en om half drie wakker geworden. Meneer had ondertussen al gedaan met eten en was ook in slaap gevallen. Heb hem dan in zijn bedje gelegd. Rond vijf uur heeft hij nog eens gegeten en dan nog eens rond acht uur. Na die laatste voeding blijft hij altijd in het grote bed snoezen met de mama en de papa. (Zalig!)
    Al zijn het de laatste dagen dat papa thuis is. Vrijdag moet hij terug gaan werken (en daar zien we hier wel tegenop).

Vrijdag heeft hij zijn gehoortest. Dan worden we om tien uur verwacht bij kind en gezin. Ga ook vragen om hem nog eens te meten (heeft die mevrouw bij het huisbezoek niet gedaan, hij was toen goed aan het slapen).

@ freggeltje: stuwing is helemaal niet zo fijn he. Ik heb die dagen met stuwing bh's aan mijn mama moeten vragen (voor de zwangerschap had ik b-cup, tijdens de zwangerschap c-cup en toen had ik echt een d-cup nodig want in de c-cup kon ik niet in, nu kan ik weer mijn c-cup bh's aandoen en ik moet eerlijk zeggen dat die d-cup niets voor mij is:) ).

@ Lien: ze blijven niet klein he. Ze veranderen zo vlug. Ik vind dat wel leuk om te zien, maar ik vind het ook zo angstaanjagend dat hij zo vlug verandert. Mijn kleine man. (Nu pas begrijp ik de uitspraak, ze groeien zo vlug.)

@ Liny: ik heb wel nog meer voedingen per dag. Ik geef altijd eten als meneertje erom vraagt. Ik vraag me soms wel af, of ik hem niet teveel eten kan geven.
  • hallo dames , ons meisje komt maandag al 3weken oud
    ,vandaag gehoortest, woog bij de geboorte 3.520op 37weken zwangerschap
  • Voor de slechte slapers: inbakeren al geprobeerd?
    Hier thuis 1 nacht met slaapzak geprobeerd, lukte niet dus vanaf toen altijd ingebakerd. Hadden we bij onze tweede ook gedaan en wat een zaligheid!
  • Ons kindje is ondertussen 2 weken en 3 dagen. Ik geef flesvoeding (omwille van medische redenen)
    We hebben een zeer gulzig kindje en die had na het flesje nog steeds honger. We hebben dus dan de dosis verhoogd en aantal voedingen verminderd. (op advies van K&G, zitten nu op 5 voedingen per dag)
    Sinds gisteren heb ik ook een vast stramien ingelast voor de tijdstippen van de voeding. Ervoor gaven we ook steeds op vraag, maar op een halve minuut tijd kan ons kindje van slapende toestand naar hysterische toestand omslaan van de honger. (met meer gulzigheid tot gevolg) Het vast stramien werkt een pak beter.

Wel heel veel krampjes (omwille van de gulzigheid) en dag en nachtritme is totaal omgedraaid sad.gif

Ik had in het ziekenhuis onder mijn voeten gekregen dat ik ons kindje in het bedje liet slapen. Dus... kindje slaapt nu tussen ons op/in het zwangerschapskussen. Mag je doen tot de leeftijd van 2 maanden... Tot die leeftijd kan je ze veel verwennen zonder dat ze er zelf een gewoonte van maken.

Ik ga ook een inbakerdoek gaan halen, want de slapeloze nachten beginnen zwaar te wegen. Ons kindje slaat te veel met de armpjes en ik zie als ik die in een draagdoek steek valt die vrij direct in slaap. (op de kramploze momenten uiteraard)Aangepast door Roosje op 22/11/2012 17:19
  • Hallo,

het inslapen is hier ook niet altijd even makkelijk. Aan de borst valt ze goed in slaap 's nachts. Overdag wil ik dat vermijden en geef ik een tutje, maar dan slaapt ze niet echt vast en moet je telkens het tutje terug geven. In de draagdoek (zit ze nu ook in) valt ze snel in slaap. Binnen enkele weken voer ik een vast schema in (eten-wakker-slapen in wiegje). Bij mijn zoontje heb ik dat ook rond 2 maanden beginnen doen en dat lukte goed. Al is ieder kind anders natuurlijk.

Gisteren had ons meisje veel krampen en ze had al 2 dagen geen kaka gedaan, dus heb ik even een glycerinesuppo gegeven. Dat heeft zijn werk goed gedaan, nadien was ze al veel rustiger. Hebben jullie kindjes daar last van?

Tollen, hier slaapt ze ook vaak in het bed naast mij, gewoon omdat ik zelf terug in slaap val tijdens het voeden. Ik leg steeds het bvkussen achter haar, mijn ene arm boven haar, de andere onder haar. Donsdeken goed naar achter, zijzelf ligt in de lodger. Je draait idd niet op je kindje, mijn vroedvrouw zei dat dit veilig is, maar dat je geen alcohol mag drinken en ook geen roker mag zijn.
    De papa moet het alleen met wat minder plaats stellen content.gif

Vandaag is ze net 4 weken, de tijd vliegt. Ze heeft zelfs al een keertje gelachen! <3 Ik dacht dat dat pas rond 5 weken was.

Zo, maar wat huishouden doen. Ik geniet er wel van omdat je niet meer beperkt bent owv die dikke buik!
  • Ik heb al even niet gereageerd, maar ben dus op 7/11 bevallen van Lars.

Hij is een super braaf kereltje, weent bijna niet (behalve om te eten). Zelfs bij het verpamperen of badje is hij relatief rustig. Hij slaapt dus ook wel relatief goed, maar kan soms ook wel lang wakker blijven. Vaak is hij in de namiddag wel eens wakker tussen 2 voedingen (dus 2u of meer). Maar hij is dan (meestal) wel rustig, dus vind ik het niet erg. Ik kan hem dan zelfs ook gewoon in zijn park leggen ofzo dat hij rustig blijft.

's nachts ligt hij in zijn bedje, alleen als de papa 's morgens opstaat om te gaan werken, dan mag hij bij de mama in het grote bed. Ook in het ziekenhuis heeft hij af en toe bij mij gelegen. Je rolt er echt niet op, ik merk dat ik dan gewoon niet verroer in mijn slaap (en toch slaap ik echt). En ook 1 arm over hem. En het bovenste van de dons zit niet meer goed (dus enkel laken) en dat leg ik tot aan zijn armpjes en dan ligt hij in zijn eigen dekentje gewikkeld.
    Meestal laat hij er 's nachts een 4tal uur tussen, dus ik kan wel redelijk goed slapen. Maar ik val wel niet aan slaap met hem aan mijn borst. In het ziekenhuis heb ik vaak liggend gevoed, maar thuis vind ik ons bed wat smal (1m40, en dat met 2 volwassenen en dan nog een kleine ponder.gif )

Hij slaapt sowieso wel goed, maar slaapt precies iets rustiger als ik hem inwikkel in zijn deken. Is een zelfgemaakte deken (van mijn mama) en daar draai ik hem in. Soms met zijn armen mee, soms onder zijn oksels (dus armen vrij). Zo'n beetje het idee van inbakeren, maar op eigen manier. Hij is anders een luidruchtige slaper en denk dat hij soms zijn eigen ook wel wakker maakt, en zo precies wat minder.

Hier heeft hij ook een tutje, maar als hij slaapt (of bijna) moet ik het niet meer terugsteken. Anders begon hij zelfs al op zijn handje (en dus duimpje) te zuigen, dus dat wou ik echt vermijden. Als hij wakker is en hij verliest zijn tutje, zoekt hij dat wel terug met zijn mondje. Wel grappig content.gif

Freggeltje, door de keizersnee was ik nog in het ziekenhuis met de stuwing en daar was ik wel echt blij mee. Sowieso had ik ook wat last van babyblues, dus was content dat ik nog daar zat. En als ik naar huis ging, was ik echt compleet op gang met bv (en al de rest) en was dus helemaal gerust. Maar na 1 dag was de stuwing wel gedaan, dus ik hoop mee voor jou thumbup.gif Kloven heb ik trouwens ook in het zh gehad, net niet bloedend (maar wel bloed zichtbaar). Ik mag hem dus echt niet laten tutteren aan de borst (wat hij in het begin deed). Daarom ook tutje, en nu drinkt hij ook super aan de borst. Vaak maar 15 min. (beide kanten samen). Maar hij komt goed bij. Hij woog na 1 week al terug zijn geboortegewicht, en op 12dagen zat hij er al 200gr boven. Dus ons ventje doet het super he <3

Dinsdag ook gaan voor gehoortest se.
  • Amaai Pedro, wat heb jij een rustig kindje! Ik denk dat ik mijn kindje al bij de "onrustig" mag rekenen. Maar ik weet het niet, het is mijn eerste, dus...
    We kunnen ons kindje eigenlijk niet gewoon neerleggen, dan is het huilen of zwieren met de ramen en huilen tot gevolg. Na het eten krampen en/of reflux? (of gewoon gulzigheid en onrustig?) Ons kindje geeft met tijden veel melk terug (en huilen) en anderzijds ook verschillende keren per dag bijna ontroostbaar, heel het lichaam gespannen, armen en beentjes krachtdadig strekken,... 's avonds meer dan in de ochtend. Kan al vanaf 16:00 uur beginnen tot 3 uur s' nachts en dan slaapt ons kindje soms tussendoor met moeite.
    Een draagdoek helpt meestal wel na een tijdje (maar dan ook rondstappen) Dus we zijn onze kilometers aan het afleggen in huis wink.gif
    We denken vaak dat ons kindje dan goed in slaap gevallen is (in onze armen of draagdoek) en leggen ins kindje dan neer, 5 minuten later wakker en huilen... disappointed.gif Aangepast door Roosje op 24/11/2012 12:46
  • Roosje: ik hoop voor jou dat het slapen van je kleintje vlug beter gaat.
    Verlies de moed niet, je doet dat super thumbup.gif .

Doet ij eraan denken dat ik de draagzak eens moet testen. Heb een beco butterfly gekocht en kijk er echt naar uit hiermee rond te wandelen. MAar eerst binnenshuis wat oefenen met aan en uit doen. smug.gif
  • Ja Roosje, ik mag echt mijn beide pollekes kussen zenne. Ik kan me voorstellen dat het voor jou veel vermoeiender is en veel zwaarder. Vooral het feit dat je hem soms gewoon niet kan troosten moet toch wel pijn doen.
    Klinkt wel al wat als reflux ook natuurlijk, dat opspannen doen ze vooral als ze krampen hebben (hebben ze mij verteld). Ons ventje heeft 2 keer in de kliniek krampen gehad en dan spande hij zich ook zo op. Wat hielp was met de beentjes fietsen of hem met zijn buikje op je onderarm leggen (en hem dus van je weg laten kijken). Maar ik kan me voorstellen dat je al alles geprobeerd hebt. Ik wens je veel moed en hopelijk verbetert het toch snel hug.gif Eén pluspuntje, het helpt wel om snel je slanke lijn terug te krijgen goofy.gif

Draagdoek heb ik trouwens ook. Ik steek hem daar soms in om naar de schoonmoeder te gaan (is niet ver). En dan ligt hij wel direct in slaap. Is wel schattig om te zien en tof om te gebruiken.
  • pff ik vermoed dat we een spruw infectie hebben. witte vlekjes opde tong van Casper. upset.gif
    Heb vlug een afspraak gemaakt met de huisarts morgenvroeg.
  • en waarschijnlijk is het spruw dus 1 tabletje fluconazole gekregen.
    Omdat ik waarschijnlijk ook nog een vaginale infectie heb thumbdown.gif
    Dit zou in de moedermelk komen en dan is ons beebje ook ineens behandeld.

Vrijdag moet ik naar de kinderarts als het dan niet beter is zal die wel iets anders voorschrijven zeker.
  • Hoi,

Freggeltje, hopelijk heeft Casper geen last van de spruw. Je bent er op tijd bij, da's goed!

Roosje, het is niet gemakkelijk als je kindje onrustig is en je hem niet altijd kan troosten... Los elkaar wat af met het troosten of vraag hulp aan familie of vrienden om je even te ontlasten. Ben je al naar de dokter geweest om iets medisch uit te sluiten? De tips van Pedro hielpen bij onze kindjes ook bij krampen.

Ons meisje is terug iets rustiger, ze heeft terug iets regelmatiger kaka gedaan. Ze is wel een beetje verkouden. Haar neusje zit wat verstopt, maar voor de rest moet ze niet hoesten of heeft ze geen koorts, dus wachten we maar af.

Hoe reageren de oudere kinderen bij jullie? Hier heel goed (ze zijn al wel 6 en 4), ze eisen volledig de aandacht op van hun zusje als die wakker is, geven voortdurend kusjes, willen ze pakken en helpen graag mee met het badje. Vooral de oudste is in haar nopjes als ze mag meehelpen met het pampertje en het aankleden! thumbup.gif
    Alleen beginnen ze zelf als een baby te huilen als ze hun zin niet krijgen van mama of papa bored.gif

Zo, ik ga al wat grotere kruippakjes uitkiezen, want er passen er niet zo veel meer. Daag!
  • Hier een rustig meisje dat graag slaapt! een groot verschil met mijn eerste. Die was toch een pak onrustiger. Ik baker haar wel in, al vanaf het begin in't ziekenhuis. En dat helpt enorm. Ze valt heel snel in slaap zo.. 's Nachts duurt het altijd wel even voor ze slaapt, maar ze maakt toch mooie blokjes van 4, à 5 of soms wel 6 uur tussen. Tussendoor maakt ze wel eens lawaai of geef ik haar tutje eens, maar tis echt een flinke. Ook hier heeft ze al meer in ons bed geslapen dan in haar eigen bed. Gewoon ook omdat het makkelijker is om niet continu uit bed te moeten om eens te kijken of dat tutje te geven... Ach, zou dat zoveel kwaad kunnen om hen nu tussen ons te nemen in bed? denk dat niet... En je eigen rust is ook veel waard..
    Ik voel de vermoeidheid toch wel, en dan ook vooral door de aanwezigheid van mijn druk peutertje van bijna 17 maanden.. Amai, die eist continu aandacht.. Vanaf vrijdag gaat hij terug naar de opvang en ben ik overdag met mijn dochter alleen.. Weer wennen maar kijk ook wel uit naar de rust overdag..
    Zaterdagnacht moet mijn man gaan werken en sta ik er voor de eerste keer echt alleen voor met 2 rakkers. En de oudste staat tegenwoordig om 5u30 al op, slik! zal een zwaar weekend worden vrees ik, maar goed, ook dat hoort er allemaal bij...
  • Hier vandaag 1e prikjes gehad. Intussen al goed gegroeid en verdikt. 4.460g en 52.5cm dus al 2.200g bijgekomen en 8.5cm gegroeid op 9 wkn tijd!
  • Sofi: je kindje groeit idd flink bigsmile.gif

Vandaag thuisbezoek gehad van k&g. Ons kleintje is toch ook al een 300 gr zwaarder op amper twee weekjes goofy.gif . Hij heeft de 3,5 kg bereikt. Die van K&G vond het raar 1 pilletje voor spruw en geen zalf voor de baby. Ze raadde aan terug te gaan maar denk dat mijn HA er niet veel van weet anders had die wel iets anders voorgeschreven. ik moet toch vrijdag naar de kinderarts in het ziekenhuis en vraag daar wel om even te kijken die hebben toch meer ervaring met zo een dingen. Ik heb niet echt last ervan en ons beebje denk ik ook niet. Maar toch wil ik zeker zijn dus vrijdag morgen ff navragen of het idd spruw is en of de behandeling volstond of als ik iets anders moet doen.
  • Gisteren op controle geweest bij de kinderarts. Ons kindje is sinds de geboorte een kilo erbij en 4 cm gegroeid (op 3 weken en 4 dagen)Die groeien echt als kolen wink.gif

Ze hebben andere voeding aangeraden. Ik heb nu het eerste flesje gegeven en het projectiel braken is er tot nu toe nog niet geweest. Wel onrustig en wenen. Sinds deze ochtend ( 9 uur, het is nu 15:00 uur) heeft ons kindje ongeveer al 2 uur geslapen in totaal. (verschillende slaapjes) Dus echt vermoeiend. De arts zei dat we ons kindje moesten laten huilen, maar dat wordt dan alleen maar erger.....en nog moeilijker om te troosten daarna. Langs de andere kant kunnen we ons kindje ook geen 24 op 24 vastnemen.

Mijn partner heeft deze nacht op de sofa geslapen, ik mag deze nacht, gewoon om eens bij te slapen smile.gif

We zullen gewoon een onrustig kindje hebben, voor de rest is alles in orde, een perfecte gezonde baby.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld