25 weken zwanger Placenta previa bloedingen. Zh opname

• Hallo dames, Ik ben 25 weken zwanger, en heb een gedeeltelijke voorliggende placenta. Op dit moment lig ik al 5 dagen in het ziekenhuis. Kreeg thuis een bloeding en met spoed naar het ziekenhuis voor opname. Overdag gaat het goed, maar s'avonds in het ziekenhuis menstruatie-achtige kramp met als gevolg s'nachts bloedverlies. Gisteren hebben de artsen besloten om me prikken te geven die de longblaasjes rijpen van de baby omdat ze niet weten hoe dit gaat verlopen. Elke dag weer hoop ik naar mijn man en kinderen naar huis te kunnen, maar dan weer een bloeding wetende weer een dag niet naar huis. Morgen krijg ik een rondleiding op de IC voor te vroeg geboren baby's en ik ben heel bang! Ik voel de kleine goed bewegen, en ik hoop en bid dat de kleine nog een poosje blijft zitten. Heeft me wel even opgelucht om dit op te schrijven, en hoop dat er iemand (jammergenoeg) ervaring mee heeft. Ik weet niet wat ik kan verwachten en ben bang. De artsen kunnen me niks met zekerheid zeggen, en ik weet daarom ook niet of de baby het tot aan de geplande ks volhoud.

Liefs....
  • Hallo Gerianne,
    Ik heb ook al mijn volledige zwangerschap last van bloedingen, maar hier niet door een voorliggende placenta. Eventjes werd er voor gevreesd, maar blijkbaar zit alles op z'n plaats en is er niet geweten van waar de bloedingen komen. Heb er ook al 2 ziekenhuisopnames opzitten. Heel beangstigend hè die bloedingen. Ik hoop dat je kleine spruit nog lang lag blijven zitten en alles goed komt! Gelukkig kan er nu al veel gedaan worden voor te vroeg geboren kindjes. Positief blijven en ik zal aan je denken als ik mijn dagelijkse kaarsje brand! Volhouden hè! candle.gif
  • Gerianne,

Wat erg. Elke dag dat je baby'tje langer in je buik blijft is een dag gewonnen. Het is goed dat je in het ziekenhuis bent, niet leuk natuurlijk maar dit is het beste. Ik hoop dat je nog een aantal weken zwanger kan zijn.

Als je vragen hebt blijft de dokters lastig vallen ermee. Maar het kan zijn dat ze gewoon moeten afwachten. Maar praat over je angsten en onzekerheden met de dokters.

Ik duim voor je candle.gif .
  • Hoi meiden

Kreeg net te horen dat ik morgen naar huis mag! Ben er zo blij mee. Afgelopen nacht is het goed gegaan en heb ik geen bloedverlies gehad. De artsen hebben me er wel op gewezen dat de kans groot is dat ik tussendoor nog wel eens een bloeding zou kunnen krijgen, en dan weer een dag opname in het ziekenhuis, maar ja ik blijf positief. Vanavond ga ik naar de IC voor te vroeg geboren baby's en ze laten me dan ook een kindje zien die ongeveer net zo jong als mijn kindje is. Morgen ben ik hier 6 dagen en heb amper geslapen, heb huilbuien bij de verpleegkundigen, en thuis lukt het mijn man ook niet om orde te houden met de 2 kids en het huishouden. Mijn jongste dochter en mijn man hebben allebei buikgriep dus ik zal wel in een zwijnenstal thuiskomen. Hopelijk kan ik mijn jeukende knokkels bedwingen om niet alles te gaan opruimen en schoonmaken want ik moet het rustig aan doen. Dus wens me sterkte voor vanavond en de komende dagen thuis.

Liefs...
  • Veel rusten Gerianne, het is echt nodig en het helpt wel. Heb je medicatie gekregen om je baarmoeder te kalmeren? Ik moet 3x per dag utrogestan nemen en volgens mijn gynaecoloog is het bewezen dat het helpt. Ondertussen lig ik hier al bijna 20 weken plat en het is soms lastig, maar het is voor een goed doel hè. Ik heb natuurlijk nog geen andere kindjes rondlopen, dus lukt het ons hier vrij goed om alles zelf op te lossen. Hopelijk lukt het je om alles rustig aan te doen en probeer je zeker niet druk te maken in rommel wink.gif Veel succes candle2.gif
  • Gerianne, ben je al terug thuis? Hopelijk alles ok?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld