Wanneer "kriebelde" het terug bij jullie?

• Het begon te kriebelen toen zoontje bijna 1,5 was. Maar mijn man was er eerst totaal niet voor te vinden. Daarna is hij wat bijgedraaid en heb ik mijn spiraaltje laten weghalen en meteen zwanger. Nog heel pril, maar ik hoop echt dat het goed mag blijven gaan
  • Leuk om te zien dat sommigen er hier voor gaan bigsmile.gif
    Alvast proficiat @Glamm_It ! Dat was snel dan!!

Ik hoop dat wij er binnenkort ook weer voor gaan! De kriebel word erger wink.gif
    Net een emotionele eerste verjaardag achter de boog. Had wel heel de dag kunnen beginnen wenen! Van geluk uiteraard goofy.gif
    Zo onrealistisch als ik naar onze dochter kijk... soms besef ik dan precies nog niet goed dat ze er wel degelijk is.... heel raar love.gif

Denk wel dat het er hier uiteindelijk van zal komen maar ik probeer er nog steeds niet achter te "zagen" blush.gif
  • Zoontje is nu 10 maanden en bij mijn man kriebelt het ook wel al terug. Ik wil liever eerst nog wat van hem alleen genieten en onze tijd als gezinnetje van drie voor we er terug voor gaan.
    Gisteren schoonzus bezocht die net bevallen is, en zo'n klein patoetje zien liggen, doet u wel iets he. Die hormonen toch he!
  • Hier is zoontje 4 maand nu, en ben terug gestart met foliumzuur te nemen.
    Even voorraadje aanleggen en dan beginnen we er aan bigsmile.gif
    Hopelijk is volgende kindje ook zo'n braaf schatje, dat versnelt wel de 2de kinderwens bij ons
  • @Glamm_It oh dikke proficiat!!
    @HappyJ ook proficiat met je dochtertje! De 1 komt hier ook dichterbij. Mijn baby word stilletjes aan een peuter horror.gif zo een inimini verse baby mis ik wel. Die kleine kreetjes en huiltjes love.gif
  • @Amoxiclav Ik weet heel goed wat je bedoelt happy.gif Hoewel ik me herinner dat ik het soms toch best moeilijk vond die eerste maanden lijken die nu minder en minder moeilijk te zijn geweest ... hehe... net zoals de bevalling! vlak erna dacht ik "ik doe dit nooit meer"... nu vond ik het precies nogal meevallen goofy.gif

Ik mis vooral die Kleine ietwat hulpeloze baby precies..... blush.gif, die eerste lachjes, de intimiteit van de borstvoeding,....
    Nu is het al zo'n zelfstandige karaktervolle meid! Loopt guitig rond, wil alles zelf doen, "praat" erop los en weet heel goed duidelijk te maken wat ze wil. Als we zeker wisten dat het zo terug zou zijn zou mijn man al tekenen denk ik goofy.gif
    Hij heeft vooral bang van het "wat als".... want wat als het een huilbaby word, eentje die wel allergiรซn of reflux heeft, wat als er complicaties zouden zijn tijdens de zwangerschap.... noem maar op. Hij is altijd al wel de denker geweest van ons twee dus daar schrik ik al niet meer van. Soms is het zelfs wel goed dat hij toch iets meer beredeneert tongue.gif
  • @HappyJ onze tweede dochter was ook een huilbaby. Ook had ze reflux, kma en was ze ziek. Maar weetje, voor je aan een tweede kindje begint kan je veel "wat als" en "stel dat" gedachten hebben zoals jou man. Maar als je er nou eenmaal midde in zit roei je gewoon door. Je legt je erbij neer het is zo als het is en je houd echt niet minder van je kindje omdat het eem huilbaby is.
  • Succes voor de dames die er echt voor gaan! ๐Ÿ˜‰๐Ÿ‘
    Het kriebelt alweer een tijdje maar gelukkig kan ik die kriebels ook uitzetten zeg maar. ๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜…
    Als het mij lag ging ik er voor alhoewel we maar 2 slaapkamers hebben en dat we binnen een jaar of 2 willen weg gaan uit dit huurhuisje. Ik denk dan alles zal wel op zen pootjes terecht komen. Mijn vriend daaraantegen houd de boot enorm af! Voor hem hoeft er totaal geen tweede bij te komen door verschillende reden. Is het financieel wel haalbaar? Wat ik raar vind want we werken allebei hij voltijds en ik 4/5! Jayden was een droombaby en de bevalling ook. Hij is echt bang voor een huilbaby want hij gaat dat niet aankunnen zegt hij.. Pasop we hebben nu wel een helse tijd gekend met de gezondheid van ons zoontje sinds vorig jaar in mei. Hij is veel ziek geweest, we veel onderbroken nachten overwonnen door dat hij ziek was (klierkoorts met een bacteriรซle en virale infectie, oorontstekingen, ziekenhuisopnames, kleine operatie sinds kort geleden-poliepen eruit gehaald en buisjes gestoken in de oren.) Dus dat zal er ook niet goed aan gedaan hebben om hem als nog te kunnen overtuigen. Ik probeer maar het haalt niet veel uit.. Ik heb al gedacht om eens een brief te schrijven naar hem want er over praten lukt niet. Ik heb al verschillende keren geprobeerd en het enigste dat hij doet is luisteren naar mij en dan niks zeggen. Het word tijd voor duidelijkheid, weten waar ik sta want nu blijf ik maar hopen dat hij ooit van gedacht veranderd. ๐Ÿ˜’
    Ik heb ook het gevoel dat ik precies de enige ben en dat het bij andere koppels allemaal ze vlot gaat zonder bij na te denken en ik of wij denken er veel te veel over na... ๐Ÿ˜“
  • Hm, zoals ik hier had verteld, rond de eerste verjaardag had ik heel erg kriebels, mijn kleine baby werd groot. Anticonceptie weg gelaten en onmiddellijk zwanger, dat had ik wel helemaal niet verwacht. Nog maar 8w ver, dus nog pril hoor.

@HappyJ we zaten samen in laatste 10w topic Hihi ๐Ÿ˜
  • bij ons kriebelt het ook al terug.
    Vooral bij mij dan.
    Onze dochter is nu 5 maanden.
    Ik ben ook bijna 37 dus ik wil zeker geen jaar meer wachten.
    Ik redeneer NU of Nooit gezien mijn leeftijd en die van mijn man.
    We gaan ook niet eindeloos blijven proberen.
  • Even een vraagje:

Hoe zit dat nu juist met foliumzuur ?
    De bijsluiter zegt van het minstens 1 maand op voorhand te nemen, bij de stop van anticonceptie dus.
    Maar anderen (apotheek bv) zeggen best 3 maanden...
  • @Muisje Je bent echt niet alleen hoor bigsmile.gif Ik denk het ook wel eens. Veel anderen hoor je zeggen dat ze laten vallen aan hun Partner dat ze zin hebben in een tweede/derde/vierde... en deze blijkt direct akkoord! Hier was dat bij de eerste al niet!! En nu met de tweede ook niet hoor blush.gif
    Mijn man wou trouwens uberhaupt geen kinderen in het begin! Ik wou al op 25 een kindje maar Emma is er pas gekomen toen ik dus bijna 33 was.
    Heel veel geduld moeten hebben en mezelf ook gezegd dat ik het zowiezo laat vallen als hij het nooit had gewild. Ik wou een kind van HEM, niet van eender wie dus ja. En kijk.... in november 2015 liet hij me weten dat hij het toch wel zag zitten! 6 maanden later was ik zwanger.
    Dus nee... die keuze maken gaat niet bij iedereen even vlot.

@Kaboutertje Proficiat!!! Ik herinner me wel wat ja maar het laatste 10 weken topic was toen helaas niet zo druk eigenlijk toen wij dan eindelijk in onze laatste 10 weken zaten he surprised.gif Vond ik toen wel spijtig maar hey... jij kan er over een 22tal weken weer terug naartoe dan goofy.gif
    Hopelijk verloopt alles vlotjes voor je thumbup.gif

Voor de vraag van foliumzuur heb ik ook eerder gehoord 3 maanden maar ikzelf heb er niet direct naar gekeken.... direct begonnen met proberen bij het stoppen van de pil en het nemen van foliumzuur. "meestal" ben je toch ook niet direct zwanger in die eerste maand happy.gif

We hebben het er wel weer over gehad van't weekend. Hetgeen mijn man blijkbaar het meeste tegenzit is dat hij de allerlaatste dagen van de zwangerschap en de allereerste dagen na de bevalling heel erg moeilijk vond en dat niet zo graag meer mee zou maken.
    Moet je wel weten dat dat bij ons nu ook niet bepaald normaal is verlopen dus ja, ik kan het hem niet kwalijk nemen drunk.gif Maar heb hem wel uitgelegd dat dat nu anders "kan" lopen en dat we bepaalde zaken zowiezo anders zouden aanpakken nu!
    Mij zien afzien vond hij allesbehalve aangenaam.... Kan ook niet anders. Ik ben binnengegaan op dinsdagochtend om in te leiden en Emma is pas vrijdagavond om half8 geboren. Aangezien we in het buitenland woonden hadden we de allereerste dagen dan alvast twee mensen in huis logeren en daar moest hij dus lekker voor opdraaien terwijl ik in het ziekenhuis lag en hij dus op en af kon rijden voor alles.... bored.gif
    Ik dacht dat hij de eerste dagen thuis moeilijk had gevonden maar blijkbaar niet goofy.gif het zoeken bij een eerste kindje en het af en toe niet weten heeft hij niet traumatisch gevonden blijkbaar.... dat was eerder ik die dat dan weer moeilijk vond blush.gif
  • Ik had toen een andere nick @HappyJ ๐Ÿ˜ ik was Tii.
    Mannen hebben het moeilijk met andere dingen dan wij blijkbaar, raar he soms!
  • Even een vraagje:

Hoe zit dat nu juist met foliumzuur ?
    De bijsluiter zegt van het minstens 1 maand op voorhand te nemen, bij de stop van anticonceptie dus.
    Maar anderen (apotheek bv) zeggen best 3 maanden...Elaria @ 26/03/18

Dat ga ik ook doen. Bij de stop van de pil weer foliumzuur innemen en mss al vitamines aanschaffen. Hopelijk kan ik beter tegen dan vorige zwangerschap goofy.gif
  • Dag dames,

Hier ondertussen (alweer) halfweg de tweede zwangerschap.
    Ik heb geen foliumzuur genomen (was ook onmiddellijk zwanger) en bij mijn eerste zwangerschap ook maar heel laat.
    Toch raden ze aan om foliumzuur in te nemen van voor de zwangerschap.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld