Wanneer "kriebelde" het terug bij jullie?

• Een bevalling weegt ook minder op dan wat je ervoor in de plaats krijgt he @elaria
    Ik had een vlotte (ingeleide) bevalling en ik teken opnieuw om zo vlot te mogen bevallen.. Voor 2018 heb ik al veel zwangerschapsaankondigingen zien passeren en stiekem toch we jaloers goofy.gif hoewel we in de zomer van 2019 opnieuw gaan proberen denk ik smile.gif
  • @amoxiclav: ja dat is zeker waar. Maar ik was zo ondersteboven van de intense pijn, dat ik het niet voor mogelijk zag om dat nog eens te kunnen doorstaan. Maar als ik zie hoe gelukkig ons zoontje mij maakt. En de pijn is idd snel "Vergeten.
  • Bij ons begon de kriebeling wanneer ons zoontje ongeveer 2 jaar was. Wij hebben die plannen toen nog eventjes uitgesteld en voorop gesteld dat we er vanaf deze zomer werk van zouden maken. Uiteindelijk was het van de eerste keer raak. Ons zoontje zal bijna 4 zijn wanneer ons 2de kindje geboren zal worden.
  • Als TS toch nog eens terug komen piepen hé...

De "kriebel" blijft hier zeker aanwezig. Emma is nu 10 maanden en loopt, danst en maakt enorme sprongen vooruit astonished.gif
    Het is echt nooit een Klein plat babietje geweest blush.gif

Ondertussen er al wel eens over gepraat met mijn man... hij zegt niet ja maar ook geen nee. Voorlopig wil hij niet maar hij zegt ook niet definitief nee.
    Ik geloof dat hij er wel wat mee bezig is en begint er dan ook soms zelf over.
    Zijn meningen zijn vooral:
    Waarom zouden we het risico nemen? Emma is gezond, jij hebt geen problemen gehad tijdens de zwangerschap en alles verloopt op wieltjes. Een tweede gaat misschien moeilijker, is weer zoeken naar het evenwicht, wat als de zwangerschap moeilijk word of zelf gevaarlijk of het kindje niet in goede gezondheid blijkt te zijn. Waarom riskeren om eens mee te maken wat een miskraam is?
    Hij wil eigenlijk ook niet nog eens een bevalling meemaken, er bij moeten staan en niks kunnen doen, mij zien afzien,.... en hij heeft me dan ook al wel eens gevraagd of ik me dat wel allemaal herinner goofy.gif
    Gisterenavond begon hij er zelf over toen we carpaccio aan het smullen waren... ja dan moet je dat weer allemaal laten hé, weer veel vis eten en noten, niet drinken.... goh.... 't is wel wat hé.... en dan je regels terug krijgen... dat vind je toch ook niet fijn hé tongue.gif

Ja tuurlijk herinner ik me dat... maar ik ben nu eenmaal een gevoelsmens, meer dan hij die alles 100x overpeinst tongue.gif
    Dus het willen van een tweede doet me inderdaad vergeten hoe moeilijk het was voor de bevalling en welke moeilijke momenten je ook bij zo'n Klein sprotje wel eens beleefd. Niet weten waarom ze wenen, ze niet getroost krijgen, afvragen of ze wel genoeg eten, warm genoeg aangekleed zijn, elke keer ze iets langer slapen je afvragen of alles wel goed is en dus vele malen controleren of ze nog wel ademen....
    Niet altijd evident nee, maar de wil doet dit alles lijken alsof het helemaal niet erg was bigsmile.gif

We zullen zien wat het word.... Voorlopig lijkt hij er nog niet voor te willen gaan en als dat zo blijft is dat ook goed. We hebben een gezonde flinke dochter dus het is geen noodzaak, maar het zou wel leuk zijn thumbup.gif
  • @HappyJ Amai loopt je dochtertje al? Zo leuk!
    Een 2e zwangerschap blijft een verassing hé. Al denk ik dat het een sprong in het ongewisse is. Gaat het wel zo vlot gaan als vorige keer? Meer zorgen omdat je wéét wat er gaat gebeuren en tis ook een hele verandering van 1 naar 2 kindjes natuurlijk.

Wij gaan 2018 sowieso skippen, niet zwanger worden en geen nieuwe baby. Maar midden 2019 willen we er weer voor gaan gift.gif
  • Hier ook al aan het kriebelen bij ons alletwee. Dus we gebruiken geen anticonceptie en we zien wel. Ik zou het heel fijn vinden om dit jaar al een tweede te hebben of begin volgend jaar. Maar je kan het niet kiezen he! Dus we zien wel wanneer nr. 2 besluit om te komen... Toch blijft het spannend bigsmile.gif

• Bij de geboorte van ons zoontje voelde ik me voldaan. Maar ook heel snel kwam de vraag van onze familie en vrienden nog een tweede? Wij zeiden toen misschien maar we voelen ons nu compleet! Ik was eerlijk verbaasd van me vriend dat hij geen neen zei toen. Maar dat is al snel veranderd... Ons zoontje werd ouder en het antwoord voor een tweede werd als snel een neen voor mijn partner. No worry's dacht ik we hebben tijd genoegd en een tweede kind hoefde nog niet voor mij. Tot ons zoontje 3 werd daar kwamen die kriebels alweer... Ik heb er al paar keer over gehad maar hij hield de bood af. Ik kon gelukkig die kriebels een beetje weg steken en ik dacht bij me zelf we zien wel! Vooral niet pushen.
    Nu werd vorige week 29 jaar en ik had het moeilijk! Ons zoontje word groter, 4 jaar in september en hij zou dat zo goed doen als grote broer omdat hij zo sociaal is! Heb me vriend geconfronteerd met mijn gevoelens over een tweede maar hij zei dat het zo goed was zoals het nu is..
    We moeten denken aan de toekomst zegt hij want het word er niet gemakkelijk op. Hij wil alles kunnen geven aan ons zoontje en hij is bang dat hij dit niet ga kunnen met een tweede kindje erbij... Ik begrijp wel zijn bezorgdheid over de toekomst maar we werken allebei, hij voltijds en ik 4/5e. We komen mooie rond hebben over. Hij heeft gewoon de schrik dat dit allemaal niet ga lukken. Bij ons zoontje hebben we een zorgeloze zwangerschap en bevalling gehad. Ook zijn eerste levensjaar was een droom, direct door slapen, goed drinken en eten. Alleen sinds zijn 2,5 jaar nu is hij veel ziek geweest de voorbije maanden.. Dus aan dit ligt het niet alleen zijn angsten zijn een probleem! Ik wil hem graag hier over heen helpen dat hij niet bang hoef te zijn! Maar ik geef hem meer tijd misschien dat het wel slijt naar een tijd!
  • Bij mij is het nooit gestopt met kriebelen en zou het liefst drie of vier kinderen willen. Mocht zw worden nu eens vlotter lukken bij ons zou dit denk ik zeker wel realiteit zijn.

@Muisje ik zou er persoonlijk meer en open over praten met je man in plaats van de tijd te laten passeren.
    Een man redeneert ook helemaal anders dan een vrouw. Wordt er niet meer over gepraat wordt het al snel vergeten bij een man.
    Ik hoop voor jou dat jullie samen eruit raken en iedereen vrede kan vinden in eender wat jullie beslissen
  • @Evy, dit werkt bij hem averrechts. Had ik ondervonden van nog voor ons zoontje er was toen ik al een wens had en hij nog niet. wink.gif
    Toen ik er niet meer over begon kwam hij later van tijd zelf naar mij. En dankjewel, dat hoop ik ook! 😊
  • Hoi,

Zijn dat hormonen, volgende week wordt mijn prinsesje 1 jaar en ineens voel ik het erg kriebelen voor een 2de.
    Vraag me af of dat ligt aan het feit, dat ze ineens groot wordt en ik het baby-tijdperk moet vaarwel zeggen stilaan...?
    Nog dames met deze ervaringen?
  • Bij ons eerst was ik direct zwanger. Na 6 maand gingen we voor een 2de. Nu is ze 18 maand maar nog geen tweede zsangerschap. Nu probeer ik het positef te zien : ze kan steeds meer en het word gemakkelijker. Maar kort opeen gaan ze niet meer volgen e. We blijven hopen op een 2de wonder natuurlijk!
  • Hier ook wel een kriebel, maar dat probeer ik zo veel mogelijk te negeren.

Mijn man en ik schelen wat in leeftijd en hij heeft reeds 2 kinderen die halftijds (ma-di en weekend week om week) bij ons zijn. Mijn man wou mijn kinderwens niet afnemen, maar twijfelde ook heel erg. We gingen de stap wagen of niet de zomer dat ons dochtertje geboren werd. Ik was echter onverwacht zwanger. Een shock voor ons beide. Het heeft lang geduurd voor het inzonk bij mij. En mijn man wisselde de eerste maand tussen we gaan er voor en toch wel happy zijn en mega stress.
    Heel slechte zwangerschap gehad, nog slechtere bevalling (massaal bloedverlies en het maar net gehaald). Desondanks weet ik dat dit de kriebel naar een tweede niet bij mij verhinderd. Maar weet ook dat mijn man het niet zou zien zitten.
    We hadden nog niet beslist als we er voor gingen gaan toen ik zwanger werd. Enerzijds wou mijn man het wel, maar anderzijds had hij veel schrik voor eventueel nog een scheiding enzo en hij wist niet of hij weer een babyperiode aan kon. Daarnaast heeft mijn man nooit een normale bevalling meegemaakt (2 prematuren en 1 keer zijn vrouw zien bijna doodbloeden) waardoor ik hem volledig snap dat hij absoluut het niet meer zie zitten.

Nu is mijn schoonzus zwanger en dat steekt toch wel, maar kan me er ook wel bij neerleggen. Maar het kriebelt wel, ergens ook omdat ik me eens goed wil voelen bij mij zwangerschap (zwangerschap en bevalling was slecht, maar ik stoor me meer aan het feit dat ik me heel erg ongehoord heb gevoeld gedurende heel die periode door mijn gynaecoloog en heb daar nog steeds veel moeite mee)

Mijn dochter is bijna 1,5 jaar en het kriebelt alweer een tijde (rond 8M begon het)
  • Dag dames,
    Ons wolkje is nu 9 maanden.
    Ik wou altijd dat er ongeveer 2 jaar tussen onze kinderen zat. Mijn man vond 2 jaar het maximum.
    Daarnaast wou ik er ook niet vroeger aan beginnen voor Anna-Marie 9 maanden was, kwestie van dat ze toch minimum 1,5 scheelden.
    Vorige maand dus opnieuw begonnen en wonder bij wonder, prijs bij ronde 1!!
    Uitgerekend voor oktober 2018, en ik moet zeggen dat ik toch wel wat verschoten was. Ik weet nog altijd niet goed wat ik moet voelen, dit had ik echt niet verwacht. Ik had gedacht dat dit wel een paar maandjes zou duren... niet dus.
    Maar aan de andere kant zullen ze hopelijk veel aan elkaar hebben. Bij mijn eerste had ik een gemakkelijke zwangerschap (enkel vermoeidheid) en een droombevalling. Voorlopig ook nog geen enkel kwaaltje (ook nog maar 5 weekjes ver) en hopelijk opnieuw een goede bevalling.
    Je moet daar gewoon je hart in volgen!
  • Oh een hele dikke proficiat @Twinkle !!! Geniet ervan!!
    Kan geloven dat je niet verwachtte dat het zo snel ging gaan happy.gif
  • Geen tijd om de kriebels te voelen

Van harte gefeliciteerd met de prijs van de eerste ronde tongue.gif. Bij ons is het ook zo snel gegaan, nog voor het begon te kriebelen want mijn tweede zwangerschap was een complete verrassing. We hadden het liefst nog wat gewacht voor het kriebelen weer begon, maar zijn allebei in de wolken met deze nieuwe zwangerschap! love.gif
  • Oh amai proficiat allebei!!
    Wat een fijne verrassingen!

Hoe oud is je eerste kindje?
  • Ik herken wat sommigen hoer schrijven.
    Al zwanger nog voor de kriebel er was 😄😃.
    Resultaat 2 keer bevallen op 11maand tijd 😄.
  • Bij ons eerste kon ik niet wachten om naar de gynae te bellen enzo, nu heb ik dat gevoel wel minder.
    Ik denk 'als ik 6 weken ben zal ik wel eens bellen'. Het moet gelijk nog allemaal bezinken, soms ben ik dan reuzeblij, maar soms dan wat paniekerig. Maar aan de andere kan denk ik dan, ik moet eigenlijk gezegend zijn, er zijn er zovelen bij wie het maar niet of moeilijk wil lukken en van ons wel smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld