Toch nog zwanger worden na miskraam?

• Toch nog zwanger worden na miskraam?

Onze vreugde kon begin dit jaar niet op nadat bleek dat ik zwanger was van ons derde kindje. Helaas bleek bij een tweede echo dat het mis was gegaan. Nu zitten we met heel wat twijfels. We hebben al twee geweldige zonen en twijfelen of we nu terug voor een derde moeten gaan. Wat als er weer iets mis gaat?Misschien moeten we maar tevreden zijn met wat we hebben. Uiteindelijk is dat al geweldig.

Dus: het hart volgen of het verstand???

• Risico op een miskraam is er altijd. Of het nu om een eerste, tweede of derde gaat. Of jullie dat risico willen nemen, kunnen natuurlijk alleen jullie beslissen. Ik kan alleen meegeven hoe ik er tegenover stond.
    Zelf heb ik 3 kinderen. Tussen de zwangerschappen zaten 5 (vroege) miskramen. Drie van die miskramen gebeurden tussen de tweede en derde zwangerschap. Ik heb nooit overwogen om niet langer voor een derde te gaan. Dat we al twee kinderen hadden, heeft me wel geholpen om de situatie beter te kunnen plaatsen. De psychologische impact van de eerste twee miskramen was veel zwaarder. Door de miskramen hebben we wel de plannen voor een vierde kindje opgeborgen. Een beetje uit ongerustheid om weer door miskramen te moeten, maar ook omdat ik ondertussen al wat ouder werd.
    Geen makkelijke beslissing voor jullie. Succes.
  • Hoi ,

Hier net zo heb 20 maart eerste echo gehad vruchtje was kleiner dan verwacht en gyn dat wel nog hartje te zien dus weet later nieuwe echo maaar helaas kregen we 2de x minder goed nieuws weg alle hoop ..
    30 Maart curettage laten doen en nu volop aan het wachten tot mijn lichaam het start signaal geeft door ongesteld te worden .
    Ook met mijn leeftijd voel ik mijn klok stilaan tikken zelf heb ik al 2 kinderen maar mijn partner niet .

mvg
  • Ik begrijp je wel, hier hetzelfde doorgemaakt / aan het doormaken. We hebben 2 gezonde kindjes, maar begin dit jaar een missed abortion gehad... Het heeft ons extra aan het denken gezet. Graag zou ik zelf gewoon mijn hart volgen en het erop wagen, maar ik merk dat mijn partner eerder naar het rationele neigt. Het is ook zo moeilijk hé. De emotionele argumenten zijn zo veel moeilijker te benoemen dan de rationele...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld