petitie erkenning doodgeboren kinderen

• Ook getekend...

Ons zoontje pas verloren...en ja ook hij bestaat niet...

Hebben hem laten cremeren, omdat we anonieme begrafenis niet zagen zitten...maar daar waar onze Nio voor staat niet bestaat, moesten we wel toestemming vragen tot crematie, tot vervoer van ziekenhuis naar crematorium...moest er arts gaan kijken of ons kind inderdaad overleden was en niet met geweld omgekomen was (stonden daar met twee attesten van gyn), moesten toestemming om assen in hangertje mee naar huis te nemen, toestemming om de rest van de assen mee te nemen, hierbij moesten we adres noteren, als we ooit zouden verhuizen, zouden we dat terug moeten aangeven...en toch bestaat Nio niet...

Toen we zijn assen gingen halen in crematorium, moesten we tekenen, dat wij vanaf nu verantwoordelijk zijn voor de assen...als je met een levend kindje het ziekenhuis verlaat, moet je minder verantwoording afleggen... Op de urne van het crematorium (we hebben de assen in een blijvende kunstwerkje gedaan) staat FOETUS NIO, want hehe, onze zoon was te jong en dus geen recht om de achternaam van zijn papa te dragen...hallo, op alle toestemmingsattesten stond dat wel... We moesten via de zij ingang binnen gaan om de assen te gaan halen...Toen we de urne hadden en de knuffel terugkregen die we bij zijn kistje gezet hadden, mja, toen moesten we via de hoofdingang naar buiten, waar al een familie klaarstond...Moeilijk, daar sta je met je urne en knuffel en zie je mensen kijken ...

Zucht...sommige dingen zijn misschien details voor anderen, maar voor ons als ouders...toch wel pijnlijk...Wilden we wat van onze zoon in huis hebben, dan moesten we deze pijnlijke weg afleggen, gelukkig hebben de mensen in het ziekenhuis ons goed geholpen, anders waren we er nooit in geslaagd....

Mien
  • @ Mien: je verhaal grijpt me echt naar de keel. sad.gif
    Ik wist echt niet dat het zo erg was. Het is gewoon schandalig. Ik kan alleen maar hopen dat ze de wetgeving hiervan gaan veranderen.
    Je klinkt als een sterke dame. Ik wens je heel veel moed en sterkte (ook je man/vriend) en familie.
    candle.gif
  • Dank je voor je lieve woordjes annb...

Helemaal geen sterke dame hoor, gewoon op zoek naar een evenwicht in ons leven...een andere weg,dan de uitgestippelde route...

Mien
  • @Mien: Dit vind ik echt verschrikkelijk om te lezen.. sad.gif
    Het moet zoveel pijn doen voor jou en je man om zoiets mee te maken en vooral als dan alles nog tegen mekaar botst van wat ze zeggen en doen.. Sterkte! Knuffel.
  • ik ben nummer 9061.....getekend dus!!

ik ben nu zelf 11 weken zwanger en ik moest echt even traantje wegpinken bij het verhaal van mien.

mijn reaktie was dan ook:

ik vind dit heel erg en een nog treurig einde voor de mensen die al zoveel verdriet hebben. Ik vind dit echt niet kunnen.Dit zou juist zo belangrijk zijn voor de verwerking en het een echt plekje kunnen geven.
  • Ken zelf iemand die haar kind verloren is, dus heb zeker getekend. Mijn neef zen zoontje was net oud genoeg om te overleven toen hij geboren werd, maar anders zou ook hij waarschijnlijk niet bestaan hebben...
  • Ik heb ook getekend!
  • getekend en gedeeld op facebook
    sterkte candle.gif
  • een kind wordt erkend vanaf 22weken, 25cm en 500gr
  • getekend!
  • getekend!
  • Getekend!

Mien ik hoop ook voor jou dat je dit jaar mooi zwanger mag zijn en dat je op het einde van de rit een mooi en gezond kindje(s) in je armen mag houden.
    Wij zaten samen op het december forum 2011
  • getekend
  • getekend, was intussen nr 9518
  • hoe moet ik dit doen?
  • ik wil graag de petitie steunen

Maar de link werkt gelijk niet als ik erop klik?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld