Oh nee... net bevallen en terug zwanger?

• Oh nee... net bevallen en terug zwanger?

Ik ben 10 weken geleden bevallen van mijn derde en laatste kindje.
    Ik geef voltijds borstvoeding en zou dus in principe beschermd moeten zijn tegen zwangerschap.
    6 dagen geleden hebben we onbeschermd (Ik weet het...) gevreeën met het idee dat ik nu niet zwanger kan worden.
    Alleen... Ik ben me beginnen inlezen in de Billings-methode en volgens mij was ik toen net vruchtbaar disappointed.gif ik heb nog geen me gehad, dus kan daar niet op tellen...

Wie heeft ervaring met zo snel terug zwanger zijn? Of met vier kindjes hebben?

Ik zal wel binnen een dag of 8 kunnen testen zeker?
  • Voltijds borstvoeding is sowieso geen anticonceptie.
    Ik gaf voltijds borstvoeding en nam de minipil en was HEEL snel terug zwanger.
    De 1ste keer na de bevalling en direct prijs.
    Achteraf op een Facebook pg beland en dat komt veel vaker voor dan je denkt.

Met 4 heb ik geen ervaring.
  • Neuzeke, kan je mij die fb pagina doorgeven?
    Ik heb veel info gevonden dat je bij voltijds bv geven en samen slapen en nog geen ms gehad hebben, je 98% beschermd bent...
    Hoe snel was jij terug zwanger?
  • Die Facebook pagina is zo dood als wat. Daar word al een hele tijd niet meer geschreven dus daar ga je niets aan hebben.
    Maar er zullen nog zo wel pagina's zijn.
    Onze kinderen schelen 11maand en 4 dagen.

Ik moet mijn maandstonden ofwel niet gehad hebben ofwel super snel, zodat ik ze nog als nabloedingen bekeek.
    Bij mijn laatste bevalling had ik ook direct terug een gewone cyclus
  • Ik gaf volledig bv en had na minder dan 6w al terug mijn eerste ms en herstart van normale cyclus. Dat je niet kon zw worden tijdens bv leek mij plots niet meer geloofwaardig. Gelukkig had ik zo snel terug mijn regels, dat we nog niet terug met sex begonnen waren en meteen extra voorzorgen konden nemen.
    Hopelijk is het nu loos alarm.
    Er zijn er inderdaad die maanden aan een stuk geen ms hebben door bv, maar zeker niet bij iedereen zo.
    Nog een weekje geduld voor te testen, succes
  • Oei oei. Denk maar hoe meer zielen, hoe meer vreugde smile.gif!
  • Dit is het eerste wat ik daar van hoor!
    Mij is altijd verteld dat borstvoeding geen anticonceptie is!
    Heb 3 keer borstvoeding gegeven en de gyn drukte er ook steeds op dat ik snel terug zwanger kon worden tijdens de borstvoeding, dus dat ik bijkomende anticonceptie moest nemen...

Niet zwanger kunnen worden tijdens de borstvoeding zijn zo van die volksfabeltjes.
  • In theorie krijg je als je volledig op vraag voedt inderdaad je cyclus nog niet terug. Maar in de maatschappij dag van vandaag wordt er zo weinig nog zo gevoed dat je daar inderdaad niet meer op kan rekenen. Vroeger kregen vrouwen hun cyclus vaak pas terug nadat ze stopten met bv maar die baby’s hingen dan ook bijna letterlijk de ganse dag aan de tepel.
    Dus geen volksfabeltje maar gewoon niet echt realistisch meer de dag van vandaag en dus niet betrouwbaar als anticonceptie wink.gif
  • Sorry dat ik zo even kom binnenvallen, dat is niet zo slim van je om zonder anticonceptie te vrijen ook al geef je borstvoeding. En zeker omdat je bij deze 3de beslist hebt dat het de laatste zwangerschap was. Dan moet je er toch alles aan doen om dat te voorkomen. Als je een test doet gaat die 9 van de 10 positief zijn, want het hcg van je vorige zwangerschap is sowieso nog aanwezig. Ik zou toch maar zo snel mogelijk naar je huisarts gaan en je niet blindstaren op mogelijke scenario's. Het kan dus wel dat je positief test en toch niet zwanger bent. En dan ga je je voor niets ongerust maken.
    Succes
  • Zeefje de topic starter was al 10 weken bevallen.
    Toen ik naar de gynaecoloog ging stelde ik namelijk de vraag of het van mijn zwangerschap kon zijn.
    Het antwoord toen was 3 en uiterlijk 6 weken na de bevalling is hcg verdwenen.
    Dus ik denk persoonlijk noet dat dit nog kan.
  • Ik gaf 2 keer bv en samen slapen en werd 2 keer niet ongesteld zolang ik bv gaf. Ik gaf niet bij ieder kijkje de borst maar wel zoveel mogelijk op vraag maar toch vielen we al snel in een structuur van om de zoveel uur. Ik denk dat het bij iedereen anders is maar bv alleen is onvoldoende anticonceptie
    Dat werd mij beide keren na mijn bevalling door gyn op het hart gedrukt en ik vertrok iedere keer na mijn bevalling naar huis met een voorschrift voor de minipil! Wel vreemd dat je hierover niet ingelicht werd!
    Ik denk dat je niets anders kan doen dan afwachten!
  • Positieve noot

Borstvoeding mag nooit als een vorm van anticonceptie beschouwd worden. Ik heb altijd gehoord dat de kans op een zwangerschap kleiner is, maar niet onbestaand. Maar daar heb jij nu waarschijnlijk niet veel aan. Blijf het positief zien: eenmaal je uit de luiers bent zullen je twee jongste kinderen heel veel aan elkaar hebben en dat is toch een mooie zaak, niet?
  • was ze nu uiteindelijk zwanger of niet?
  • @Flupper: en?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld