Nog een kindje - waarom wel / niet?

• Nog een kindje - waarom wel / niet?

Hallo,

Ik heb eerder dit jaar een miskraam gehad, waardoor onze wens voor nog een kindje (derde) nog veel meer dan ervoor onder de spots wordt gehouden... We hebben veel verdriet (gehad) om wat we verloren, en ik merk dat mijn partner en ik daar nu elk op een eigen manier mee om gaan.

Zelf vind ik het balen dat mijn lichaam zo veel (kostbare) tijd neemt om te herstellen, en het liefst van al zou ik er nu meteen terug voor gaan, al zit de twijfel en schrik er nu ook wel harder in dan voorheen. Ondanks het verdriet rond het verlies, blijf ik ontzettend hard verlangen naar nog een kindje.
    Bij m'n partner ligt dat weer anders, hij vindt dat ik eerst fysiek en emotioneel voldoende moet herstellen... en... hij is wat banger geworden, is meer gaan nadenken over zouden-we-nog-wel? Bang dat ik bij nog een miskraam weer zo veel verdriet zou hebben, bang dat er iets mis zou zijn met het kindje etc.

En nu komt het: ik lees vaak de bemerking / tip dat je eens alle voor en tegens moet oplijsten en afwegen, maar dit vind ik net zo moeilijk.
    - Op praktisch vlak kan je altijd heel wat argumenten bedenken, die duidelijk benoembaar zijn. En meestal zijn dat dan tegelijk ook de mogelijke tegen-argumenten. Ik denk maar aan al dan niet voldoende plaats in huis, zijn er centjes voor een grotere wagen, hebben we voldoende financiële capaciteit (opvang bvb.), etc.
    - Op emotioneel vlak - wat dan vaak de pro-argumenten zijn, ben je vrij snel 'op'. Want hoe druk je dat uit in een lijstje, dat intense verlangen naar... Bij mij is dat gewoon één grote kluwen aan gevoelens, die ik onmogelijk kan vergelijken met een praktisch argument.

Ik zie niet goed hoe je die zaken goed naast elkaar kunt plaatsen...

Tips van ervaringsdeskundigen hier wink.gif ?
  • Je moet voor je zelf uitmaken wat het zwaarst weegt. Zijn alle praktische zaken en ideeen om het niet te doen goed genoeg en belangrijker dan wat je hart je ingeeft?

Ik.denk dat als ik mijn hart achterna moet gaan er geen eind aan komt en er nog makkelijk 5 kindjes bij kunnen, echt serieus. Maar financieel haalbaar? Nee. Ruimte genoeg? Nee. Geld voor grotere auto? Nee.

Dus dan is het kijken na wat voor jou belangrijker is.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld