Nog één keer proberen voor een meisje?

• Nog één keer proberen voor een meisje?

Goedenavond!

In 2007 zijn wij onze dochter verloren 💔 hierna twee prachtige zoons mogen krijgen! Nu leeft vooral bij mij nog de wens om nog één keer zwanger te mogen raken. En dan het liefst van een dochter. Om mijn kans zo groot mogelijk te maken, heb ik hier stevig onderzoek naar gedaan. Mijn leefstijl aangepast en wij zijn er klaar voor! Nu is het enkel wachten op de conceptie, iets dat niet altijd zo vanzelfsprekend is helaas. Zijn er meer moeders met dit verlangen? En hoe ga jij om met de reacties van mensen die het niet begrijpen? Het is nogal een taboe! Natuurlijk is een mooie zoon net zo welkom ❤️ maar dan zal ik wel afscheid moeten nemen van mijn dochter wens. Dat is dubbel maar mag wat mij betreft wel naast elkaar bestaan. De liefde voor een kind is er toch wel!
  • Veel sterkte. Ik kan me voorstellen dat de wens groot is. Anderzijds zou ik je wel goed aanraden om ook stil te staan bij het gevoel dat je zou hebben als het opnieuw een jongen is. Want zelfs als je de kans met een paar percentages omhoog haalt, is de kans nog steeds bijna 1/2 dat je een jongen krijgt. Als hij ook welkom is, zou ik zeggen: veel succes. Je leest veel tegenstrijdige dingen, dames bij wie het ‘gelukt’ is en dames voor wie het niet het gewenste geslacht was. Je kan je afvragen of dat het gevolg was van een dieet of puur toeval
  • Veel mensen zullen het niet snappen. Boos worden, raar vinden etc. Maar ik zal me er niks van aantrekken.

Ik snap je gevoel volledig. Je hebt een wens, een droom, een verlangen. Je wilt dat zo graag! Maar hoe uit je dat na de buitenwereld? Eigenlijk beter niet, want niet iedereen zal dat even goed kunnen waarderen.

Ik heb hetzelfde met een zoon. Mijn verlangen na een jongen in zo immens groot. Ik ben dan de trotse moeder van 3 dochters. En ook al voel ik me gezegend met mijn gezin dan nog kan ik niet loslaten dat ik nooit een zoon zal krijgen. Maar mensen snappen dat niet. Vinden het raar.

Ik wil je veel succes wensen! Hopelijk lijkt het bij jullie de derde keer wel! Hier was dat dus niet het geval. Wat niet betekend dat je dan minder van je derde kind houd hoor wink.gif
  • Ik begrijp je volledig. Ik ben niet bezig geweest met aanpassingen voor een meisje te kunnen krijgen. Maar het was even slikken toen de gynaecoloog zag dat het weer een jongen werd. Teleurgesteld is zeker niet het juiste woord. Wat waren we blij dat het een gezonde jongen was met alles erop en eraan. En wat zijn we nu blij met ons jongensgezin. En toch.... blijft het knagen. Niet omdat ik niet blij ben met mijn jongens, absoluut en zeker weten van niet. Ik heb een druk gezin waar veel ruzie gemaakt wordt maar waar de broers ook geregeld heel fijn kunnen spelen. En dan denken aan samen op stap kunnen gaan later, samen gaan voetballen op het pleintje in de buurt. Heerlijk.
    Maar ik zal waarschijnlijk nooit een meisje krijgen. Als ik langs roze babykleertjes loop of hoor van een meisje dat geboren is of lees op fb van een moeder-dochter dagje. Ja, het knaagt.
    Aangepast door Mara op 16/03/2019 23:22
  • Hallo,

Hier hetzelfde gevoel. Ik heb 3 prachtige zonen. En toch blijft het knagen. Ik had zo graag een dochter gehad. En dit wil niet zeggen dat ik mijn 3 jongens niet graag zie he.
    Ik twijfel ook heel erg om voor een vierde te gaan... Maar mijn reden om voor een vierde te gaan is om nog eens te proberen voor een meisje. En bij nr 3 was dit niet het geval. Ik wou echt 3 kinderen...
    Wij hebben ook een zorgenkindje. Dus echt twijfel twijfel.... Maar meer en meer heb ik wel het gevoel dat we compleet zijn. En het doet mij wel veel verdriet omdat ik nu echt afscheid moet nemen van het idee een dochter te hebben.
    Buitenstaanders verstaan dit niet, dus ik kan dit met niemand delen....
  • Ik begrijp jou zo hard!!! Ook eerste kindje verloren, was een meisje. Intussen 2 jongetjes op de wereld gezet. Ik kon het ook niet loslaten en nu bijna 9 weken zwanger van een '?' …. Ik zou in winterslaap willen gaan tot ik het geslacht weet … Ik hoop ook zo hard op dat meisje!!! En zal idd even slikken zijn als het toch een jongetje blijkt te zijn … maar dan ga ik het wel kunnen loslaten, dan is het een teken dat ik een jongensmama moest zijn.
  • Hoi, ik begrijp je gevoel helemaal. Ik ben momenteel zwanger van ons derde kindje, en de hoop voor een meisje was toch ook een pak groter dit keer. Uiteraard wilden we een derde kind en niet perse een meisje, dat zou ook helemaal niet ok zijn want de kans is en blijft 50%, en een ongewenst kindje puur omwille van geslacht is gewoon vreselijk.
    Wij zijn nogal een vruchtbaar koppel en steeds vrijwel onmiddelijk zwanger, wat we nu dus wel gedaan hebben is max 3 dagen voor de eisprong het gezellig gemaakt en daarna niet meer. Dit zouden de kansen op een meisje verhogen had ik nogal vaak gelezen. Vrouwelijke zaadcellen zouden trager zijn maar langer leven. Geen idee of het klopt of niet.
    Maaaaaaaaar zo gezegd, zo gedaan en we verwachten nu wel een meisje!
    Daarom dat ik het even hier deel. Ik doe het wel anoniem omdat hoe je het draait of keert, het blijft een gevoelig onderwerp wat voor sommigen taboe is. Wij zijn dolgelukkig dat die ene wens ook nog mocht uitkomen. Twee stoeren grote broers die nog een klein zusje krijgen love.gif

Ik duim dat voor jullie hetzelfde is weggelegd, maar zoniet: boys are awesome! love.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld