Fysiek ongemak 2 zwangerschappen kort opeen

• Fysiek ongemak 2 zwangerschappen kort opeen

Oktober 2018 zijn wij onze zoon verloren na 34 weken zwangerschap. Nu raad mijn gyn aan om 3 maand te wachten. Wat we ook doen. In januari zouden we dan gaan voor een regenboog baby.
    Nu had ik bij mijn eerste zwangerschap last van mijn heupen rond 35wk. Bij mijn 2de al rond 28wk. Tussen zwangerschap 1 &2 zat 18maand zwangerloos zeg maar. Nu vraag ik me af door zo snel een 3de keer zwanger te zijn of mijn lichaam niet sneller last zal ondervinden. Nu is ons oudste wel ouder enzo en ik heb geen baby dus dat scheelt. De gyn zei enkel dat het kon maar niet per se.
    Ik vroeg me af of hier nog mensen on soortgelijke situatie hebben gezeten en wat hun ervaring was. Want mss is aantal maanden extra wachten de oplossing al weet ik dat niks met garanties komt
  • Dag Diedy,
    Eerst en vooral een dikke knuffel ๐Ÿ’—
    Tussen mijn twee dochtertjes ( waarvan mijn jongste dochtertje overleden is) zat 13 maanden.
    Ik vond deze zwangerschap een zalige zwangerschap. Geen kwaaltjes, ik straalde...
    Momenteel proberen we na 5 maanden na ons Sterrenmeisje opnieuw voor een regenboogje.
    Lichamelijk ziet er alles ok uit volgens de gynaecoloog. Er is niet meer kans op complicaties of andere zwangerschappen volgens gynae.
    Lukt het wat om jullie doorheen deze emotionele rollercoaster te functioneren ๐Ÿ’—๐Ÿ’—
  • Onze kindjes schelen 11maand en ik had wel meer fysieke klachten en ook veel sneller en die waren volgens de gynaecoloog en kinรฉ doordat ik te snel op elkaar zwanger was. Ik geloof dat zelf ook wel.
    Mijn gynaecoloog destijds had mij wel wat zaken doorgegeven waarvan ze denken dat het risico groter is als je snel terug zwanger word.
    Allemaal weet ik ze niet meer maar de 2 die me bijgebleven zijn, was prematuur bevallen en loslaten placenta.
    Mss moet je het eens bespreken met een arts en mss zelfs meer dan 1tje.
  • Hier was de gynaecoloog en de professor ervan overtuigd dat de placenta loslating niks te maken heeft met het snel opnieuw zwanger worden...
    Beste is gewoon de adviezen van je eigen gynaecoloog opvolgen en een goede begeleiding bij een nieuwe zwangerschap. Anders wordt je helemaal tureluur... Mijn gynaecoloog is daar eerlijk in, een zwangerschap is niet vanzelfsprekend. Er kan altijd iets gebeuren, niemand is daar vrij van... Maar de waarom en hoe...
  • Tja ik zeg natuurlijk maar wat er mij gezegd werd e.
    Dus mijn arts zal daar een andere mening rond gehad hebben.
    Dat is wel al 8jaar geleden dus de kans dat ze daar nu al een heel ander beeld rond hebben is natuurlijk ook aanwezig.

• @Neuzeke geen kritiek hรจ, we praten elk gewoon vanuit ons eigen ervaring!
  • @'Mama Emromi*' het is zwaar. Heel zwaar maar jij weet ook wat wij nu meemaken e. Wij willen sowieso niet lang wachten omdat we zo graag een kindje willen. Ik ben blij te horen dat fysiek het dus kan zonder pijn smile.gif

De gyn zei idd iets van prematuur maar ik maak grote kindjes. Dus qua gewicht enzo moest ik me niet direct zorgen maken. Onze zoon woog op 34wk al 3kg. En mijn eerste op 39wk ruim 4kg. Verder had ze het over gedragsstoornis maar dat is enkel van toepassing met 2kindjes kort opeen. Omdat ze dan op een cruciale fase al de zorg zouden moeten delen. Alsinds niet bij ons van toespassingen. Over placentaloslating sprak ze niet. Het laatste wat ik wil is het nog eens mee maken... mss informeer ik me daarvoor best nog es.

@'Mama Emromi*' heeft ze bij jullie niks gezegd ivm kans op herhaling?
  • @Diedy hier stelde mijn gynaecoloog enkel dat ik evenveel/weinig kans maak om dit opnieuw mee te maken als ieder ander.
    Bij ons was het acute placenta loslating. Zomaar, opeens, net zoals die andere 0,02% die ook zoals onze situatie hun kindje verliezen.
    Hier hadden we geen typische harde plank buik of hevige bloedding, gewoon een raar gevoel...
    Aangezien onze dochter kerngezond was en er uit de bloedresultaten van mij niks is uitgekomen schrijft de gynae preventief asaflow voor die ik direct moet starten bij een positieve test.
    Hoe gaat het verder mentaal en lichamelijk met je? Het is toch een emotionele rollercoaster om hierdoor te slaan hรจ... Knuffel ๐Ÿ’—
  • @'Mama Emromi*' ik Pm je. Niet iedereen hoeft dat hier te weten
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld