Derde kindje na 2019 ( belgie )

• Derde kindje na 2019 ( belgie )

Hallo, wij blijven maar twijfelen over een derde kindje nadat ik vorig jaar een onverwachtse zwangerschap verloor op 10 weken. Vanaf 2019 veranderd de kinderbijslag en een derde kindje hierna zou natuurlijk enorm nadelig uitvallen omdat we in 2 verschillende systemen terecht komen, dit mag natuurlijk geen rol spelen in de keuze voor een derde kindje ja of neen, maar toch zit het wat in mijn hoofd... nu halsoverkop beginnen ( snel zwanger ) lijkt me ook niet de oplossing, het zal dus een derde kindje worden in 2019 of 2020, nog dames die ervoor zouden gaan ? Vu
  • Ik ben nu een 1,5 jaar aan het proberen. Had gehoopt voor 2019 nog een 3de, Zou mooi meegenomen zijn moest het lukken, maar eigenlijk maakt het niet uit wanneer die gaat komen.

• Zoontje gaat nov.19 naar school, dus rond die periode willen wij ons tweede kindje, zal dus ook eind 2019 - begin 2020 zijn bigsmile.gif
  • Ons derde kindje zou normaal gezien in augustus geboren worden. Helaas kreeg ik een miskraam. Als we nu nog terug aan een derde beginnen, zal het dus in 2019 geboren worden. Zo komen we in het nieuwe systeem van kindergeld. Maandelijks 90 euro minder dan in het oude systeem of 70 euro minder dan gezinnen die hun 3 kinderen krijgen in het nieuwe systeem. Dat is zo oneerlijk! Op maand basis lijkt het niet veel maar op jaarbasis of na 10 jaar...
  • Hier ook een gelijklopend verhaal... Derde kindje was onderweg nog voor dit jaar, maar het heeft ook niet mogen zijn. Dus als het nog lukt om terug zwanger te worden, zal het sowieso ten vroegste 2019 worden als geboortejaar. Het is natuurlijk even vloeken als je bedenkt hoe oneerlijk dit systeem in elkaar steekt, maar ik zou er nu ook niet dadelijk m'n kinderwens door laten temperen. Zie het als één van de vele oneerlijke systemen die er gangbaar zijn. De ene oneerlijkheid treft de ene, de andere iemand anders - en zo wordt iedereen wel met iets geconfronteerd smile.gif. Probeer het maar snel van je af te zetten, dit, en als jullie nog een kindje willen, ga ervoor!
  • We gaan onze kinderwens er zeker niet voor laten... Het verlangen naar een derde kindje is zo groot.
    We hopen dat er ooit nog een derde kindje kan komen. Maar ik ben wel heel bang om terug een miskraam te krijgen. Dus is er soms wel wat twijfel om terug zwanger te worden. Ik denk niet dat ik zo'n verdriet nog eens aankan.
  • Wat is dat nu voor onzin. Je krijgt toch kinderen omdat je kinderen wil, niet voor het geld? Of zo zou het toch moeten zijn.
    Zo is trouwens iedereen benadeeld die maar één of twee kinderen kreeg voor 2019, want die krijgen ook veel minder dan mensen die 1 of 2 kinderen krijgen na 2019.
    Het eerlijks zou zijn dat vanaf 2019 iedereen voor alle kinderen in het nieuwe systeem zou vallen, ongeacht de geboortedatum. Maar ja, dan verliezen de (weliswaar meestal allochtone) kroostrijke gezinnen te veel geld en dat mocht dus niet...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld