het gevoel dat het altijd om hem en zijn kinderen draait...

• Bedankt in elk geval voor de vele reacties. Het geeft echt wel stof tot nadenken!
    Ik heb hem ook het hele topic laten lezen. Ik dacht dat dit misschien ook verhelderend kon werken voor hem. Dat bleek iets minder, hij voelde hem enorm aangevallen als vader. Wat ik ergens ook wel snap. Gaat het over je kinderen, dan wordt het natuurlijk altijd wel persoonlijk.
    Ik lees dat velen er wel wat problemen zouden mee hebben. Anderen, die heel vaak zelf in de situatie hebben gestaan, hebben het er blijkbaar minder moeilijk mee. Zo zie je natuurlijk maar weer dat iedereen anders is. Het doet mij inderdaad ook wel wat nadenken. Als ik voor een gezin wil gaan, en niet 3 + 3 zal ik inderdaad ook wel wat inspanningen moeten doen en wat moeten accepteren.
    Ik wil ook wel oog hebben voor zijn behoeften maar het blijft soms wel wat wringen.
    Zijn andere kinderen hebben het inderdaad moeilijk met het feit dat er heel veel aandacht gaat naar één van zijn kinderen (de sportieve jongen).
    Ter compensatie wil hij dan graag wat tijd alleen met zijn andere, wat ik ook wel snap.
    Alleen was er dit weekend weer een dergelijk geval. Zaterdagavond een feestje, zijn oudste (niet de sportieve) mocht iets langer opblijven samen met de volwassenen. Wat extra tijd voor hem dus. Zondag stond de hele dag in teken van zijn kinderen. In de voormiddag ging hij met zijn sportieve zoon naar een match, de andere bleven bij oma. In de namiddag een eetfestijn voor zijn oudste waar hij samen naartoe ging met zijn andere twee kinderen en zijn moeder. Zo kon ik ook een dag er tussen uit met mijn kinderen. En dat is eigenlijk best wel bevallen.
    Ik had het gevoel dat ik dus wel rekening hield met zijn behoefte en ondertussen ook tijd kon maken voor mijn kinderen.
    Alleen kwam hij dan vanavond thuis en moest hij persé nog iets doen met zijn oudste omdat hij ook zijn aandacht verdient (terwijl hij er wel zaterdagavond al een extra moment mee had, zondagnamiddag mee naar een eetfestijn was gegaan dat voor hem was en er vanavond even mee alleen was gaan shoppen). Dan bleef ik achter met de andere vijf, waaronder zijn dochter die de hele tijd huilde omdat haar papa er niet was en ze bij mij moest blijven. Dan kreeg ik toch echt wel weer het gevoel dat ik probeer rekening te houden met zijn behoefte maar hij niet met de mijne.
    Iets met een vinger geven en een hand nemen... Want zo is er natuurlijk ook geen ruimte voor mijn kinderen. Ik kan gewoon ook zoiets niet doen met één van mijn kinderen want hij is er gewoon altijd van door...
  • je moet meer inspanningen doen?
    je zit al altijd alleen met jouw en zijn kinderen als hij na een hele zaterdag werken met zijn sportieve zoon op de wedstrijd zit?
    Wat vinden jouw kinderen eigenlijk van hem, dat hij niets met hen wil doen?
    Moeten die dan ook meer inspanning doen?
  • Goh da s geen gemakkelijke situatie.

Ik heb zelf geen samengesteld gezin, maar ben wel een kind uit een samengensteld gezin. Ook mijn broer is hertrouwd en daar was het verhaal gelijkaardig. Mijn schoonzus maakt nog altijd duidelijk een onderscheid tussen hun kinderen, en dat heeft veel negatieve gevolgen gehad...

Ik heb zelf een heel goed contact met mijn stiefmama, na 20 jaar zien wij elkaar echt als familie. Maar ik merk toch ook dat mijn eigen moeder, nog steeds wat meer over heeft voor mij.

Ik denk dat je 2 dingen hebt in deze situatie, die veel voorkomen;
    1) iemand wil heel graag een voltallig gezin, geen 2+2, maar 4 zoals eerder gezegd. Maar volgens mij is dat echt de uitzondering hoor. Het wordt misschien niet graag gezegd, maar voor uw eigen kinderen heb je vaak toch nog wat meer over, en over gevoelens durf ik geen uitspraken doen...
    Het is echt zoeken naar nieuwe verhoudingen en gewoontes waar iedereen zich goed bij voelt, en dat zal idd wel een tijd duren. Maar dit kan zeker beter, je heb zeker gelijk dat JIJ meer inspanningen verwacht van uw vriend om samen dingen te doen met het hele gezin.
    De inspanningen komen toch vooral langs jouw kant blijkbaar.

2) iemand wil graag zijn oude leven verderzetten maar dan met een nieuwe liefde. En dat is iets wat ik precies bij je vriend zie. Hij leidt precies hetzelfde leven als voor jou, zijn gewoontes met zijn kinderen. Jij bent dacht ik ook in zijn huis getrokken als ik het goed las.
    Hij spendeert ook niet zoveel tijd met jou en je kinderen.. dus wat is er eigenlijk veranderd voor hem ?
    Een leuke vrouw die hij graag ziet en de kinderen neemt hij er bij ? Zo voel ik het aan...
    Na een jaar samen zijn, zou dat toch voor mij mogen veranderen. Een nieuw leven opbouwen waarbij iedereen zich goed voelt.
    Ik ken jullie niet persoonlijk, dus hoe sterk het engagement/liefde voor elkaar is, kan je niet op basis van zo n topic maken.
    Dus ik wil uw vriend ook niet aanvallen, ik kan begrijpen dat hij zich zo voelt na deze berichten.
    Maar het is duidelijk dat jullie elk wat anders willen momenteel.
    Maar
    Dan is het maar de vraag; gaat uw vriend inspanningen doen om jouw behoeften tegemoet te komen, en/of verander jij jouw behoeften...
    Denk dat jullie best een heel openhartig gesprek voeren over wat jullie verwachten van elkaar, hoe jullie de nieuwe gezinssituatie liefst zien ?
  • Wij hebben drie sportende zonen dus ons weekend bestaat helaas ook enkel uit rondrijden voor matchen ( verplaatsingen tot 80 km van huis dus voor een match van een uur zijn we al gauw 4 tot 5 uur weg. Ik begrijp dat je man heel graag die wedstrijden wil zien. Maar dan blijft er nog genoeg tijd samen over. Er is een eetfestijn geweest. Waarom ga je niet gewoon met je kinderen mee? Dat zijn toch dingen die je als gezin kan doen? Ik denk dat je voor jezelf alles op rijtje moet zetten. Jij lijkt me voor hem een goedkope huishoudster en babysit...hij gedraagt zich als een narcist. Enkel hij en die ene zoon zijn heel belangrijk, zijn kinderen komen op tweede plaats, daarna jij en dan pas jouw kinderen 🤔😩
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld