Zwangere vrouwen onder elkaar - ongeacht wanneer je bent uitgerekend

• @Ditske proficiat !

ja moeilijk he die weken dat je nog "moet" zwijgen.
    Wat bedoel je met jezelf beschermen ?

Zwangerschap 1 onmiddellijk verteld en helaas miskraam gehad. Voordeel is dat je veel steun krijgt. Nadeel is dat je ook iedereen hier weer over moet inlichten.
    Zwangerschap 2 iets langer gewacht op een paar uitzonderingen na.
    Zwangerschap 3 (nu) gewacht met te vertellen aan IEDEREEN tot na 12w. Werd niet zo best onthaald door sommige vriendinnen.
    Dus volledig zwijgen zou ik nooit meer doen. Voor ons was het leuk en spannend zo maar de buitenwereld dacht er wel wat anders over en dat maakt dat het ook weer wat een domper werd. Je moeten verantwoorden voor je eigen stilzwijgen over zwangerschap.
  • @Asil : Bedankt voor de Tip. Daarstraks een pak gaan kopen. Ook tuckoekjes en aquarius (schijnt ook te helpen)
    Hoh amaai, had een kwaaltje gevraagd als bevestiging maar dit hoefde nu ook niet smile.gif Wordt snachts wakker van de misselijkheid en het blijft de hele hele dag duren.
    Is je echo morgenochtend of namiddag ? nog één keer slapen ! wink.gif hihi

@Zeefje : Kijk inderdaad al uit naar vrijdag en hoop dan het hartje te horen!
    Disneyland was op zich wel leuk maar aangezien de misselijkheid vrijdag begonnen is heb ik er eigenlijk niet super veel aangehad, heb misschien op 4 trage bootjes gezeten in 2 dagen ...
    De knallen van de roltrap waren de zaterdag (toen waren wij aan het shoppen) pas zondag en maandag naar Disneyland gegaan.

@TieMa : Super spannend, hoop dat we ook een hartslagje te koren krijgen smile.gif
    Helpen die medicijnen echt? Zoals die antimetil ? Gaat het evenjes over of eerder wat minder?
    Wanneer jouw volgende echo? smile.gif
  • Over die misselijkheid, het is bij iedereen anders maar noch antimetil noch primperan hielpen bij mij. Ik wil gerust mijn restje opsturen wink.gif
    Ik ben ondertussen de 16 weken voorbij en kan eindelijk zeggen dat de misselijkheid zo goed als voorbij is! Enkel als ik enkele uren aan een stuk niets eet komt het lichtjes opzetten.
    Ik lig nu wel geveld met een serieuze verkoudheid met een dosis hoofdpijn en vermoeidheid. Ook geen pretje. Ik hoop maar dat het geen cmv opstoot is ofzo. Daar blijf ik toch angstig over. Nog 4 weken tot de punctie en dan een week geduld tot de uitslag.
  • @Bruggegirl super om je hier te zien! Een hele dikke proficiat!!! Ik sta zwaar achter maar ben een heeeele tijd niet meer op het forum geweest
    😅🎉🎉🎉
  • @Bruggegirl Bij mij helpt Antimetil absoluut niet. Primperan een beetje (maar ook te zien welke dag het is, als ik echt een slechte dag hebt, helpt ook dat niet. Ik heb bij mijn vorige consultatie bij de gynaecoloog Postafene voorgeschreven gekregen. Dat is uit de handel genomen, maar als alternatief kreeg ik Agyrax (ook uit de handel genomen, maar de apotheker had het kunnen bestellen in Frankrijk). Die Agyrax werkt precies wel beste, al voel ik mij er wel een beetje slaperig door. Alhoewel, het kan ook gewoon door de hormonen zijn natuurlijk, dat ik slaperig ben wink.gif
    Mijn volgende echo is nu vrijdag (overmorgen dus), en dan volgende week gaan voor de NIP-test. Ik ben heel benieuwd!
    En voor jou, courage met de kwaaltjes wink.gif Ik dacht er net hetzelfde over, ik wou ook een kwaaltje als bevestiging, maar intussen heb ik die kwaaltjes ook al wel vervloekt...
  • @ditske en @asil Wij hebben nu bij ons eerste kundje ook gewacht met vertellen tot op 12 weken. En goh... enkel van de ouders mss een beetje negatieve reactie. Ze hadden het graag vroeger geweten... maar het blijft naar mijn mening nog lang genoeg hoor om over te babbelen. 😉 dus een weekje vroeger of later...
    Maar bij ons viel het ook midden in de feestdagen...en ik wou het graag over nog iets anders hebben dan over mijn buik. 😁
  • @asil
    Ik heb al 2 mk achter de rug en dat heeft zo'n inpakt gehad op mijn leven dat ik het wel moest zeggen tegen een paar mensen.
    Maar ik wou niet dat ze wisten dat we aan het proberen waren.
    Nu uiteindelijk ben ik wel blij dat ik iets heb gezegd en konden ze me beter begrijpen in mijn gedrag.
    Nu hebben we (man en ik) wel de mensen die veel voor ons betekenen iets gezegd.
    Toch blijft de schrik voor een mk er. Iedere keer bij een wc bezoek hoop ik niets te vinden.
    Wat tot nu toe iedere keer een opluchting is, dat ik niets vind.
    Maar toch die angst blijft.

Voor de rest zijn mijn ochtenden volledig anders, regelmatig terug gaan liggen omdat ik me duizelig voel.
    Eten gaat niet, moet ik niet aan denken of ik begin misselijk te worden, maar moet wel iets eten natuurlijk.
    Maiskoeken en beschuiten zijn momenteel mijn grote vrienden tongue.gif
    Dat kan ik rustig eten zonder dat ik een stop in men keel krijg. Andere dingen is 1 hapje en nee genoeg.
    Terwijl mijn maag iets anders zegt. Braken doe ik dan weer niet.
    Ben al een paar kg kwijt door te weinig te eten. Ik wil wel eten maar alles steekt na een paar happen tegen.
    een kwartier recht staan lukt me niet, want ik voel me snel duizelig, wrs ook te maken met dat ik weinig eet.
    Dus ik probeer om de zo veel tijd een maiskoek of beschuitje te eten.

Ik hoop dat dit niet de hele zwangerschap gaat blijven hangen.. Maar dat zal de toekomst moeten uitwijzen.
    Volgens de gynaecoloog komt dit nog wel meer voor. Ze maakt zich niet direct zorgen, omdat ik voldoende drink.

Sorry voor de lange tekst bigsmile.gif
    xx Ditske
  • Hopelijk voelen de dames die zich hier misselijk en duizelig voelen zich snel beter!

Wij hebben het altijd direct verteld eigenlijk… zowel bij Emma als bij deze pruts. Ik kan zowiezo niet zwijgen!
    Alleen had ik er deze keer minder zin in om het tegen iedereen persoonlijk te vertellen. Had echt zin om het op faceboek en in WhatsApp te gooien tongue.gif
    Ik hou niet zo van die melige toestanden, tenzij tussen mij en mijn man en kinderen…
    Vroeger nooit thuis geleerd dat emoties bestaan verder dus voel ik mij daar ook ongemakkelijk bij. Als je het dus dan verteld aan bepaalde mensen die dan ongelofelijk enthousiast rond je nek zwieren of een traantje laten heb ik wel even zoiets van "kom op man, doe normaal, 't is maar een zwangerschap hoor" blush.gif Dus ja, de aankondiging zelf krijg ik het niet echt warm van
  • @Liemke1709 : hihi, dankjewel hoor! smile.gif Hoe gaat het met jou??

@TieMa : vrees dat die antimetil hier ook niets doet sad.gif deze middag terug naar huis gekomen. Gaat echt niet op het werk. Voel me constant echt kots misselijk en kan niets eten, heb ook in niets geen zin.
    Zou echt al veel zijn moest ik me een paar uur terug gewoon kunnen voelen.
    Leuk vrijdag ECHO (ik heb vrijdag ook terug echo) - super de NIP test, dan zul je eindelijk de geslachten weten? wink.gif

Hoe doen jullie dat op het werk met die misselijkheid ??
  • @Bruggegirl Ik zit ook al 4 weken thuis van het werk. Ik zit voor mijn werk veel op de baan en elke dag op een andere plaats. Het ging ook niet meer. Vraag vrijdag aan uw gynaecoloog maar een ander middel tegen de misselijkheid. Het is inderdaad geen doen als je de hele dag door zo slecht bent...
    Ik moet normaalgezien maandag terug gaan werken (en ik wil ook echt terug gaan werken), maar ik ben eigenlijk nog altijd niet goed... Wordt ook afzien.
  • @HappyJ
    Ja idem hier.
    Wij zijn wel een heel gevoelige familie. Wij wenen wel snel (echt iedereen - gewoon belachelijk) maar ik voel me ook ongemakkelijk bij die uiting van emoties. Ik zal wel een traantje wegpinken zonder dat iemand mij moet troosten. Zoiets. Begrijp je wat ik bedoel ? Ben ook niet goed in die grote "oooohhh ben zo blij voor jullie " en knuffels en gedoe... Dacht altijd ook dat ik een open boek was maar blijkbaar ben ik dat totaal niet. Ik oefen maar niet simpel. Kan me inbeelden dat jij dan ook niet altijd je gevoelens uit ?

Ik ben gelukkig nooit echt zo misselijk geweest op een paar weken na (heb maar 3x moeten overgeven) dus ik wens jullie allemaal die misselijk zijn veel beterschap toe ! Niet leuk !

Gisteren echo gehad en onze babygirl doet het uitstekend. helemaal op schema. Ze lag al met haar hoofd naar beneden en met veel wringen en wroeten hebben we zelfs haar gezichtje niet kunnen zien. Wat hersenen en het hartje. Ze zou nu 210 gr wegen. Lengte weet ik niet maar ik dacht af te leiden uit de echo 13cm. Weet niet of dat kan. Haar lengte en gewicht kwam overeen met 17w6d dus op schema !
    En Placenta lijkt deze keer ook goed te liggen ! bigsmile.gif
  • @TieMa : ah zooo, ok ik dacht al iedereen gaat hier naar z'n werk en ik zit hier te zeuren dat het niet lukt.
    inderdaad als je vaak in de auto moet zitten gaat dat ook niet hé, gisteren met een zakje naar m'n werk gereden wink.gif vandaag gesmst dat ik van thuis werk vandaag en morgen. hopelijk kan gynaecoloog iets geven en gaat het volgende week dan wat beter.
    Vandaag na het eten van m'n soep plots wat beter, heb dan blijven iets eten zo om de zoveel tijd. Dus hopelijk is het een manier ..
    Langs andere kant denk je ook meteen, hmmm is toch wel normaal hé. smile.gif Maar morgen Echo en ook voor jou. Dus spanned! wink.gif

@Asil : leuk zo'n echo hé. Hebben jullie al een naam voor jullie meisje?
  • @happyj en @asil ik snap het wel. Hier niet direct verteld om de oooh en de aaah reacties nog wat uit te stellen. En op het werk had ik koekjes gemaakt in de vorm van een fopspeen en een konderAgen en dan uitgedeeld. Zo wist iedereen het op hetzelfde rijdtip en was ik er 1 keer vanaf.
    Paar mensen met tranen in hun ogen, vind ik wel aandoenlijk. Ik bedoel... fijn dat ze zo meeleven. Ik denk niet ik dat zelf zou hebben.
  • @Asil ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Ik uit mijn gevoelens wel makkelijk naar mijn man toe maar niet naar de buitenwereld nee. Ik zal ook eerder een traantje wegpinken als niemand het ziet en verwerk mijn verdriet bv ook liever alleen. Alleen mijn man mag dat eigenlijk zien zeg maar.
    Heel raar
    Ik vind het dan ook ongemakkelijk als iemand tranen in de ogen krijgt als je zegt dat je zwanger bent! En al zeker als je die mensen niet perse goed kent of dicht bij het hart staan.
  • @HappyJ ik ben wel jaloers op mensen die zo openlijk kunnen praten over vanalles. Vriendinnen zeggen me dat ik te weinig terug geef want als ze aan mij vragen hoe het gaat dan zeg ik ook in 99.99 % van de gevallen "Goed". Ik heb ook heel vaak het gevoel dat ik echt NIETS te vertellen heb. Ik voel me wel eens minder en dan eens euforisch maar om dat te onthouden en dan te vertellen dat doe ik dan weer niet. Heeft ook wel wat te maken met mijn frustraties rond mijn leven. Vooral een kabbelend beekske, geen stroomversnellingen, geen watervallen, ... Beetje boring soms. Dus moet het heft wat meer in handen nemen om het om te draaien maar dat is echt niet simpel.
    Ik kan wel oprecht kei blij zijn voor mensen en ik huil dan ook gemakkelijk mee als een vriendin echt verdriet heeft.
    Andersom zal ik niet snel huilen bij mensen, ook niet bij mijn man. Als die vraagt wat er is , zeg ik ook meestal "niets" smile.gif
    ben thuis ook niet opgegroeid met een mama en papa die knuffelden (doe ik ook zelden met mijn man - voel me zelfs daar ongemakkelijk bij). Ik knuffel mijn dochter wel ontzettend veel en ik hoop dat ik dat kan blijven doen dat zij toch een ander idee krijgt.

@Bruggegirl neen nog geen naam. Zo moeilijk . Ik heb wel een voorkeur en mijn man ook. We zijn er nog niet uit. Hebben jullie al wel ideekes ?
  • @asil : Ooh spannend wat het dan gaat worden. Allesinds nog tijd genoeg he wink.gif
    Aangezien we er al 2 jaar mee bezig zijn hebben we al een naam voor zowel jongentje als meisje.
    (Voor meisje hadden we er eigenlijk twee : xxxxx en Olivia) maar men schoonzus is dikke maand terug bevallen en het noemt Olivia. Dusja dan bleef er nog 1 over)
    Ik ben 100% zeker dat het een jongentje wordt en gebruik zen naam zelfs al soms ☺️ Hihi
  • Hier nu 25 weken en nog altijd geen naam tongue.gif
    Voor een meisje geen probleem, maar een jongen is wat moeilijker. Er is 1 naam die nu wel bovenaan staat, maar mijn man is niet 100% overtuigd en wil nog een andere naam zoeken. Wie weet hebben we pas een naam als hij geboren wordt smile.gif

Net resultaat gekregen van de suikertest, alles was gelukkig ok! Weer een stapje verder!
  • @BLBL Goed nieuws van de suikertest !
    Als je graag mijn lijstje jongensnamen hebt, ik ga ze niet meer gebruiken smile.gif

@Bruggegirl amai jullie zijn er snel bij ! Wij hadden altijd een fake name voor de baby. Leontine bigsmile.gif en mijn baas zei altijd Rachelleke wink.gif Dus denk dat we nu ook een fake name moeten gaan verzinnen. Misschien eerst werk maken van de echte naam tongue.gif
    Dat maakt het wel gemakkelijker dat je schoonzus al een Olivia heeft... weg keuzestress ! bigsmile.gif
  • Wij weten ook zowiezo al wat de naam gaat worden bigsmile.gif
    Zowiezo hadden we bij Emma ook een jongensnaam en aangezien het een meisje werd houden we nog steeds vast aan die naam voor een Jongen. Een meisjesnaam hebben we nog niet zo lang geleden beslist en is helemaal de ontdekking van mijn man geweest maar ik was er ook direct verliefd op!
  • Wij vinden een jongensnaam ongelooflijk moeilijk. Meisjesnaam hebben we al.
    Zelf heb ik een voorgevoel dat t een jongen zal zijn. Heb een voorkeur, maar in de vriendenkring van mijn vriend zijn er daar al tig variaties op, en dat lijkt het niet zo origineel he
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld