Zwangere vrouwen onder elkaar - ongeacht wanneer je bent uitgerekend

• Whaaaa vrijdag 30 weken. Nog maximum 7 weken en onze jongens zijn er ♥️
    Ondertussen moet ik elke week aan de monitor.
    Gisteren moest ik ook gaan. Alles was in orde, maar blijkbaar is mijn baarmoeder erg geprikkeld. Ik ben dus een beetje zenuwachtig aan het worden. Ik wil echt wel dat ze nog enkele weken blijven zitten.

Vrijdag moet ik naar de gyn. Vorige week dacht een andere gyn verschil in gewicht te zien, dus dat moet opgevolgd worden.
    Vandaag ga ik eens beginnen naar ideetjes te zoeken voor de doopsuiker, want ik heb zo een gevoel dat ii wat vroeger dan 37 weken ga bevallen🙈
  • @Bruggegirl proficiat en veel plezier vrijdag ! Ik duim alvast mee !

@HappyJ Ja idd, de "angst" om dingen die mis kunnen gaan zijn me veel bewuster nu dan de vorige keer.
    Vorige zwangerschap hadden we een placenta preavia dus toch wat gevaar voor de baby als ik zou beginnen bloeden. Uiteindelijk is ze met de vierde bloeding geboren. Was een heel surreële ochtend ! Totaal niet voorbereid... Shit ik bloed ... shit we moeten echt naar ziekenhuis en straks zijn we ouders ! OH JEE ... Nog drie weken vroeger dan de geplande keizersnede. Mijn man helemaal in schok. Ik heb me nog ff gewassen (snel want mijn man was in alle staten smile.gif ocharme) en dan gevlogen naar het ziekenhuis. Bleek toch iets minder dramatisch dan dat wij dachten. Op een klein uurtje was ze geboren. En toen we de diagnose hoorden dacht ik "ok het is wat het is, ik kan het niet veranderen - we maken mee wat we moeten meemaken " (misschien rare instelling maar dat helpt me wel) en ondertussen me wat laten "verwennen". Niet meer heffen, niet veel doen in huishouden, niet te lang wandelen, genoeg rusten, ...
    Nu denk ik toch "oh jee wat als hartje niet oké is ??? " Bij die placenta was de baby wel gezond maar lag de placenta gewoon verkeerd. Andere insteek..
  • @zeefje : inderdaad lang moeten wachten! Hopelijk kan ik vanaf vrijdag ergens toch beginnen genieten! Besef het soms nog niet goed!
    Zal nog een lange week zijn tot vrijdag 🙈
    Jullie verwachten een zoontje?

@Asil : dankjewel hoor 😄 hoop echt dat het een moment is om nooit te vergeten.
    Eindelijk eens voor iets anders dan folikelmetingen gaan naar de gynaecoloog wink.gifAangepast door Bruggegirl op 19/03/2019 12:52
  • Vraagje... Zou een gynaecoloog op 13 weken het geslacht al kunnen zien? Deze ochtend controle gehad en ik vermoed dat de gynae wat zag. Ze vroeg of we het al wisten en zei dan ah nee jullie deden net de Nipt dan ga je het volgende week weten. Volgende week weten we het inderdaad zelf dus heb daarom er ook niet naar gevraagd. Bij mijn zoon werd deze niet terugbetaald en hebben we 3 weken moeten wachten, dus een weekje is niets he dan. Ben gewoon benieuwd of je zo vroeg al iets kan zien. Iemand ervaring mee?
  • @Este
    bij ons heeft gyn het tweemaal gezien rond 12w.
    en blijkbaar zien ze meisjes sneller dan jongentjes wink.gif
    Nipt heeft dan telkens bevestigd dat Gyn gelijk had.
    (twee keer meisje bij ons)
  • @Este Ja, dat kan. Van mijn zoontje zag de gyn het op 11w5d (en wij ook, daar moest je niet voor gestudeerd hebben wink.gif ).
    Nu deze zwangerschap had ik op exact 13w mijn 12w echo en gyn vroeg ook of we het geslacht wilden weten. Ze zei “Je ziet hier 2 horizontale streepjes tussen de beentjes, dat is wat later uitgroeit tot de schaamlippen”. Wij waren nogal verbaasd want we dachten beiden dat het terug een jongen zou zijn (geen voorkeur, gewoon voorgevoel omdat er tot nu toe enkel jongens/mannen in de familie van m’n vriend zijn geboren op een vrouw van +40 jaar na wink.gif ). Toen ze zag dat we zo schrokken zei ze wel “er is wel een kleine kans dat ik me vergis he op deze termijn, je moet nog niks kopen tot je de uitslag van de nipt hebt” wink.gif Maar ze was dus correct.
  • @asil grappig hier werd ons altijd gezegd dat het bij jongens sneller duidelijk is en ook minder voor twijfel zorgt.

Hier was het 2 keer duidelijk bij de echo die je krijgt rond de tijd van de nekplooi meting (12tal weken).
    1 keer was er wat twijfel door de navelstreng maar ook daar was de 1ste gok dus toch juist.

Hahaha dreamy hier ook.
    Bij onze 1ste was het twijfelen en bij nr 2 en 3 vroeg ze of we het geslacht wouden weten en moes de arts zelfs niets zeggen.
    We hadden het al lang zelf gezien
  • @Neuzeke
    kan zijn dat ik mis ben zenne maar ze zei dacht ik (bij de eerste zwangerschap) dat je bij meisjes DRIE streepjes ziet en dat je dan eigenlijk niet kan missen. (schaamlipjes en schaambeen ? ) Maar het is lang geleden dus mss vergis ik me wel.
  • @TieMa en @Elena86 Voor de primperan, dat werkt ook wat in op uw hersenen, dat die minder signaal krijgen van misselijk, niet alleen op de maag zelf zoals bijvoorbeeld die antimetil (die bij mij trouwens niet veel deed). Je mag daarom ook niet wachten tot je misselijk bent om het in te nemen, maar werkt beter als je het al preventief inneemt, dus 's morgens als je nog in bed ligt en dan op vast tijdstip(pen) in de dag. Ok voor Elena nogal moeilijk als je echt continue ziek bent shocked.gif soigneer u goed en op tijd naar de dokter als je echt veel afvalt.
    @Bruggegirl zoooo veel minder erg om dan te zitten wachten bij de gyn bigsmile.gif
  • Wauw…. mij werd net verteld dat je het niet kan zien op de echo voor de 16 weken omdat daarvoor zowel een Jongen als een meisje hetzelfde ontwikkeld. Ze hebben beide een uitsteekseltje tussen de beentjes dat vanaf 11 weken begint om te vormen naar oftewel de clitoris of de penis.
    Daarom dat de Nub-theorie bestaat waarbij dit uitsteekseltje op 12 weken zou kunnen voorspellen of het een Jongen of een meisje word naargelang hoe die "staat".
    Lijkt me dus toch sterk om het al zo vroeg te zien …. Misschien daarom dat een meisje duidelijker is als dat uitsteekseltje al verdwenen blijkt te zijn bij 12 weken...
  • @happyj ik denk dat net dat de uitleg was dat een jongen makkelijker te herkennen was 🤣(lijkt al eeuwen geleden).
    Een duidelijk en omhoog wijzend uitsteeksel kan enkel bij jongens.
    Maar de 1ne jongen zijn uitsteeksel is al sneller ontwikkeld dan de andere het zijne
    Ik moet niet overtuigd worden dat het al voor de 16 weken kan 🤣😂.
    Bij de jongste was de echo opvallend duidelijker dan 7 jaar ervoor ook. Bij hem zal je ook snel een zakje.
  • @Minie Ah, dat wist ik niet, dat je Primperan ook preventief moest nemen. Ik mag er 3 per dag nemen, maar ik vergeet er wel af en toe eentje.
    @Este Tegen ons zij de gynaecoloog vorige zaterdag (ik was toen 11 weken) dat hij het geslacht vanaf 12 weken kon zien. Hij heeft wel duidelijk getoond 'Kijk, dit is hier de genitale knobbel' (dus de 'nub'), en die lag superplat, echt perfect horizontaal. Volgens de nub-theorie wordt dat dus een meisje, maar de gyn zei 'Daar moet je niet op letten, dat zegt niks over het geslacht' tongue.gif Maar zij mogen daar niet in meegaan hé, in die theorieën. Het is en blijft maar een theorie, en is waarschijnlijk niet erg wetenschappelijk onderbouwd, denk ik. Van het andere baby'tje hebben we nog niets gezien. Tot nu ligt het tweede altijd achter het eerste, en is het al iedere keer minder goed te zien geweest. Ik ben mega benieuwd om te weten wat het zal zijn!
  • @Minie Antimetil deed ook niks bij mij. Toen ik dat nam waren net de ergste momenten. Ik probeer wel wat zuinig te zijn op die primperan. Heb maar 1 voorschrift waar er dertig in zien. Aan 3 per dag kom ik er maar 10 dagen mee toe en mag maar binnen 2 weken naar de gyn. Ik kan ook helemaal niet goed tegen die primperan. Ik krijg daar overal kriebels van en heel slecht gezind. Postafene ging viel beter maar helaas. Allesinds toch beter dan 10/15 per dag overgeven. Nu is het nog maar 3/4 per dag.

Iedereen toch wel fel bezig met het geslacht smile.gif. Je hebt natuurlijk altijd een droom voor ogen. Mijn droom was altijd een meisje maar het zal toch terug een jongen worden. Ach ja, zolang het maar gezond is!
  • Ik wil ook helemaal niemand overtuigen dat het voor 16 weken niet kan surprised.gif blijkbaar baseert de gyn zich dan toch ook op de nub-theorie en niet of er al een penis of vagina te zien is. Op 11 à 12 weken blijft het in mijn ogen dus een gok.
    Maakt ook niet uit waar ze zich op baseren, is leuk om een gok te doen zo vroeg maar ik denk wel dat je best in je achterhoofd houdt dat misschien nog geen definitief antwoord is.
    Mijn gyn wou pas op 16 weken een kijkje nemen bij Emma maar op 12 weken wou hij zelfs niet proberen om te kijken omdat hij dat te onzeker vond. Kon nog alle kanten opgaan en de nub-theorie bleef een theorie vond hij.
    Met de NIPT weet je het in Belgie toch al heel vroeg smile.gif

• @HappyJ Bij ons zoontje was dat nochtans echt al een ‘piemeltje’. Je zag ook wat de balzak moest worden. Ik heb daar nog een duidelijke echo van liggen, wijd met zijn benen op van bovenaf zogezegd bekeken. 2 beentjes daartussen iets rond met een stokje eraan tongue.gif De gyn zei toen ook al lachend “ik denk dat we niet meer moeten twijfelen hé wink.gifbigsmile.gif

• Dreamy wij hebben ook zo een echo.
    Bij de 2 waar het duidelijk zichtbaar was, kan je bij ons niet vak een gok spreken.
    Wat er was kon niet meer afvallen 🤣😂.
    Allé tmaakt niet uit.
    Ik geloof dat het kan en gelooft iemand anders dat niet, even goed e 😉.
  • @Elena86 : mijn eerste kindje is een jongen. Vreselijk misselijk van geweest. En enorm veel puistjes.
    De tweede is een meisje, en ook veel misselijk geweest.
    De derde terug een jongen en de misselijkheid viel mee, dan de vierde baby was een meisje (ons engeltje)
    en ook zeer misselijk geweest.
    Nu zwanger van een jongen en totaal niet misselijk of moe. Tot nu toe de zaligste zwangerschap en ook nog geen bekkeninstabiliteit.
  • Hier niet echt een voorkeur, wel heel nieuwsgierig. Ik zie regelmatig leuke kleertjes voorbij komen, maar zo van die uniseks toestanden voor een meisje vind ik eigenlijk maar niks, dus ik hou me nog ff in 😋
  • @Este ja hoor, bij ons wisten ze het geslacht op 12 weken adhv echo. Nipt test bevestigde het een weekje later
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld