Zwangere vrouwen onder elkaar - ongeacht wanneer je bent uitgerekend

• @Mammie84 ik vind het ook moeilijk qua kleren, maar heb zowel rompers met lange en korte mouwen nu. Ik hoop wel op een warme zomer. Heb wat setjes met korte mouwen maar ook al wat vestjes voor erover.
    En het is ook snel bijgekocht. wink.gif
  • @blbl en @mammie84 ah, dat probleem hebben wij ook. En vooral omdat het een eerste kindje is. Maar lanfs de andere kant, zoals jullie zeggen. Het is snel bijgekocht. Wij kochten ook setje van elke maat 1tje. En we kregen al heel wat kledij.
    Dus ik zou niet teveel kopen, ik ga misschien nog wel eens kijken in de solden in augustus. Nog wat bodykes, maar ga mij echt proberen in te houden . 😊
    Zijn er nog mamaaatjes die naar babyboom gaan?
  • @Asil ongerust genoeg om me een week langer thuis te houden.

Ik ben nu voor t eerst in 1,5 week terug op weg naar het werk (met een tas gemberthee om de misselijkheid wat onder controle te houden 🙈)

Afgelopen week hebben we het nieuws verteld aan beide gezinnen en aan een goed bevriend koppel. Na de volgende controle zullen we het aan een iets groter deel van de vriendenkring vertellen. Blijft toch spannend allemaal
  • @Eihpos blijkbaar komt er in mei een nieuwe stockverkoop van babyoutlet, daar zal ik wss ook naartoe gaan. Hopen dat ik tegen dan het geslacht am weet. Ik heb nu al een body’ke gekocht dat uniseks is, maar betrap mezelf dat ik dat eigenlijk te jongensachtig zou vinden voor een meisje 😋
  • Ik vind het kleren issue ook echt het moeilijkste aan alles wat baby is ... Te warm, te koud, ... Ik vind het vreselijk moeilijk inschatten.
    Mij hadden ze vroeger gezegd "wat je zelf aan doet en een laag extra" maar ik heb het altijd koud dus ik denk niet dat ik een referentiepunt ben smile.gif
  • Ik voorzie qua kledij ook wat vanalles. Een pasgeborene leg je sowieso niet te snel in heel weinig kleertjes, die houden hun temperatuur nog niet zo goed zelf onder controle hé.
    Ik heb voor onze mei baby (vorig jaar in mei serieuze hittegolf als jullie je dat nog herinneren) pyjamaatjes met lange mouwen maar wel van katoen. Bodys heb ik met spaghettibandjes, met korte mouwen en met lange mouwen. Ik heb kleedjes met korte mouwtjes en heb vestjes voor erover en evt een leggingbroekje eronder. Zo kan je altijd inspelen op de temperatuur want in België weet je uiteraard nooit. Een body met een dun broekje erover en ze zijn ook gekleed hé, is ook al een laagje minder dan body + truitje of shirtje.

En idd het is snel bijgekocht.
  • @Nananou Succes op ‘t werk!! Hopelijk helpt de gemberthee goed!
  • @Nananou Succes vandaag!

Hier een maart kindje dus geen problemen gehad met kledij en nu word het een oktober kindje dus ik denk dat dat wel mee gaat vallen bigsmile.gif
    Tegen dat het bij Emma zomer was ze al een 4 maand oud en heeft ze wel heel veel tijd doorgebracht gewoon in een body met korte mouwen… heel veel zomerkledij is er dus niet veel gebruikt!

Ik betrap mezelf erop dat ik volop fantaseer over ons meisje…. maar we weten nog niet eens dat het een meisje of Jongen gaat zijn!!! We willen beide graag terug een meisje dus tja… nu wel wat bang als ik zo doorga dat ik "teleurgesteld" ga zijn als het toch een Jongen is… Uiteraard is de gezondheid het belangrijkste maar toch….
  • @Bruggegirl : OH een dikke proficiat,meid. Hoeveelste ronde was dit? Ben heel blij voor je.

wave.gif
  • @HappyJ ik heb tzelfde maar andersom, ik heb steeds t gevoel dat t een jongen zal zijn. Mss omdat dat bij ons in de familie wel veel geweest is, dat de eerste een jongen is. Heb geen uitgesproken voorkeur 😊

Qua kleertjes is het bij ons echt nog te vroeg. Ik wil gewoon al eerst weten of ik voor een jongen of meisje koop 😊
  • Ik had ook elke keer gevoel van "JONGEN" maar het is elke keer een meisje.
    Ik ben nu veel ongeduldiger precies als bij de eerste zwangerschap.
    Ik heb nu meer "gezonde" stress. Hoe gaat ze er uit zien ? Gaat ze even rustig zijn als de zus ? Gaat ze goed slapen en eten ?
    Aan de andere kant heb ik nu meer "stress" voor de zaken die fout kunnen gaan. Is ze wel gezond ? Maar daar heb je geen vat op natuurlijk.
    Elke echo ben je even gerust gesteld maar dat gaat na een paar dagen al weer weg.
    Zo smooth , alles zit goed gevoel heb ik toch nooit echt lang :- )
  • @Mammie84 Postafene heb ik ook genomen bij mijn vorige zwangerschap maar is nu uit de handel genomen. Primperan is minder goed vind ik. Ik krijg daar overal jeuk van. Was er verschil/gelijkenissen tussen je zwangerschappen en geslacht?

Veel succes @nananou. Hopelijk valt het de eerste werkdag terug goed mee.
  • @HappyJ Een oktober baby vond ik ideaal. Tijdens de koudste maanden ben je gezellig thuis bij je baby. Als je buiten gaat, deed ik zo een super schattig berenpakje aan en in de maxi cosi zak is het ook lekker warm. Bij mij wordt het deze keer september dus ik heb 2x ongeveer dezelfde periode. Ideaal hier voor mijn zwangerschapskledij happy.gif
  • @Mammie84 en @Elena86 Ik ben ook nog steeds misselijk, ook met de Primperan. Moet ook nog steeds geregeld overgeven dus het helpt bij mij ook niet zo goed... Ik wissel af met Antimetil (iets op basis van gember, wat je zonder voorschrift kunt krijgen). Ik had vorige zaterdag van de gynaecoloog ook Postafene voorgeschreven gekregen (dat of Agyrax, zei hij), maar beiden zijn niet te krijgen. Postafene inderdaad uit de handel genomen en Agyrax voor onbepaalde tijd niet te verkrijgen... Gynaecoloog zei dat het bij mij normaalgezien binnen een week of 2 beter zou moeten zijn, dus ik hoop dat hij gelijk heeft...
  • @Zeefje : Dankjewel ! wink.gif Dit was ronde 19 en hoop dat het een plakkertje is deze keer! Vrijdag Echo, kan niet wachten!
    jij bijna 20 weken al! Leuk! wink.gif
  • @Elena86 is goed meegevallen hoor, je rolt er zo terug in 🙃
  • @TieMa ik was vorige week elke ochtend misselijk, deze week valt t heel goed mee, soms een beetje s avonds maar helemaal niet heel erg
  • Oei ik ben echt wel aan t spammen met al mijn aparte berichtjes 😅 maar heb toch nog een vraag: heeft iemand ervaring met de kleding van happymum? Ik vind dat er regelmatig mooie dingen bij zitten, maar ze zijn ook (voor de dingen die ik mooi vind dan toch) redelijk prijzig. Ik vraag me dus af hoe de kwaliteit ervan is...
  • Ik had ook elke keer gevoel van "JONGEN" maar het is elke keer een meisje.
    Ik ben nu veel ongeduldiger precies als bij de eerste zwangerschap.
    Ik heb nu meer "gezonde" stress. Hoe gaat ze er uit zien ? Gaat ze even rustig zijn als de zus ? Gaat ze goed slapen en eten ?
    Aan de andere kant heb ik nu meer "stress" voor de zaken die fout kunnen gaan. Is ze wel gezond ? Maar daar heb je geen vat op natuurlijk.
    Elke echo ben je even gerust gesteld maar dat gaat na een paar dagen al weer weg.
    Zo smooth , alles zit goed gevoel heb ik toch nooit echt lang :- )Asil @ Gisteren 11:09

Ik hoor precies mezelf praten @Asil !
    Bij Emma helemaal overtuigd dat het een Jongen werd…. wou ik ook echt eigenlijk, terwijl mijn man direct zei dat het een meisje ging worden!
    Nu ook veel ongeduldiger…. de volgende echo lijkt weer eeeeeeeeeuwen weg en ik vraag me enorm af of ze net zoals de zus gaat zijn.
    En verder sta ik er echt veel meer bij stil wat er fout kan gaan… wat als ze bij de volgende echo niet gezond blijkt, de nekplooi niet goed is, open ruggetje heeft wie weet…. Bij mijn eerste zwangerschap dacht ik daar helemaal niet bij na eigenlijk. Eens de 8weken echo goed was was het vertrokken voor mij, er kon niks meer misgaan…. dat is nu helemaal anders merk ik

• @Bruggegirl : Ja, het gaat snel. Vrijdag al 20 weken. Jij vrijdag de echo, spannend. Alles zal wel oké zijn. Zolang moeten wachten. Je geduld wordt eindelijk beloond. Ik duim heel hard mee thumbup.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld