Zwangere vrouwen onder elkaar - ongeacht wanneer je bent uitgerekend

• @Liv super zeg! proficiat!!!

@sv8 oh neeeee! hopelijk draait ze nog een keer zeg! zo al kuren voor de bevalling wink.gif je gaat daar nog met af zien! bigsmile.gif

@tiema hopelijk mag je snel terug naar huis. Hebben ze ondertussen nog testen gedaan?

@bruggegirl ik denk zelf een 2e zoontje (maar hoop stiekem toch wat op een meisje). Maar ben er eigenlijk v overtuigd dat het een 2e zoontje wordt en dat gaat ook fantastisch zijn bigsmile.gif
  • @'Princess ' Zeg wel, ‘t is nu al een dwarsligger. Letterlijk soms 😉
    Haar positie hindert mij echt op bepaalde momenten. Ik voel ze ook veeeeel minder, bijna niet.
    Eigenlijk maakt het mij gek!
  • Ik ben thuis! Was precies nog niet 100% naar de zin van de gynaecoloog, want ik had nog altijd redelijk wat bruinverlies. Ik moet morgen al terug op controle, dus dat zal wel geholpen hebben om mij toch naar huis te laten gaan. Hij wou zeker zijn dat mijn vliezen niet gescheurd waren, want dan mocht ik tot het einde gewoon niet meer naar huis. Die waren niet gescheurd dus 👍 beide kindjes lagen nog altijd goed om natuurlijk te bevallen. Eentje weegt al 1kg400 en eentje 1kg130. Blijkbaar zeer goeie gewichtjes voor deze termijn want de gynaecoloog van wacht die mij zondag opgenomen heeft vroeg of ik wel zeker was van de termijn 😛
  • @Liv dikke proficiat 💕

Straks mijn eerste echo, ben zo nerveus 😮 zal echt blij zijn als alles oké is💕
  • Hey dames! Gisteren onze echo gehad, ik was zooo zenuwachtig! Had mezelf op voorhand zot gemaakt door te beginnen lezen op een forum over missed abortions (super dom v mezelf, i know!) dus ik was zoooo blij een baby’tje te zien i.p.v. een klompje cellen, en het hartje te zien kloppen. Oef zeg!! Baby’tje wou niet meewerken vr de nekplooi, de gyn heeft zowel op de buik, inwendig en daarna nog eens op de buik moeten kijken voor ze de nekplooi deftig kon zien. Vonden wij niet erg, want zo hebben we baby’tje in alle richtingen goed kunnen bewonderen. Zo magisch toch dat dat op bijna 12 weken al een echt baby’tje is 🥰

Nu ben ik wel gerust en ga ik meer kunnen genieten. Is toch echt een magische grens die je over gaat hè. Vandaag ook nipt geprikt, volgende week weten we die resultaten ook.

13/8 mag ik terug en 14/8 wordt de cerclage gepland om vroeggeboorte deze keer tegen te gaan. Vanaf dan me zo rustig mogelijk houden om mijn baarmoederhals en baby’tje alle kansen te geven om zo lang mogelijk te blijven zitten 😊 mr dat zijn zorgen vr volgende maand. Nu genieten en iedereen die het nog niet wist; verder inlichten! 🥰
  • @TieMa : Leuk dat je naar huis mocht, toch wat aangenamer thuis wat rusten ipv i/h ziekenhuis éh!
    goed dat je beebjes mooi groeien en "dikken" smile.gif hoe was je controle gisteren ? nog last ?

@Princess : super goed nieuws! bigsmile.gif zo zalig dat je jullie kindje van alle hoeken en kanten hebt kunnen zien!
    Nu spannend wachten op de niptest !!
    Echt zot hoe snel ze op een echt babytje lijken hé.
    Ik had mijn eerste echo's op : 5 weken - 6 weken - 8 weken & 11 weken. Dat verschil was altijd zooo gygantisch! bigsmile.gif zo mooi.
    Geniet nu idd nog maar van deze maand voor je het wat rustiger aan moet doen!!
  • @'Princess ' : Wat goed van je echo. Die echo van 12 weken vind ik persoonlijk de fijnste. Want bij 8 weken zie je nog niet zoveel, enkel een klein garnaaltje. Op 12 weken is dat toch al een grote scampi en zie je de bewegingen al heel goed en toch voel je er nog niets van.
    Sorry als ik dat gemist heb van de vroeggeboorte? Je vorige zwangerschap?

• @Zeefje vorige zwangerschap zagen ze op 31 weken dat mijn baarmoederhals volledig verstreken was. Direct doorgestuurd naar het UZ voor longrijping. Daar een weekje kunnen rekken maar helaas op 32 weken water gebroken. Bleek achteraf dat ik een korte baarmoederhals had, die dus van nature al zwakker is.
    ik hoop dus door de cerclage en door extra te rusten, deze keer er toch een dikke maand zwangerschap bij te lappen! bigsmile.gif
  • @'Princess ' : Heeft je kindje lang in de couveuse moeten liggen? Ik ben bevallen op 35 weken en 3 dagen. Mijn water was gebroken en ja dan heb je 24 uur de tijd en dan moet je bevallen zijn. Ben je vaginaal bevallen? Heeft je kindje er nog iets aan overgehouden?
  • @zeefje ik ben gewoon vaginaal bevallen maar dat was echt geen fijne ervaring. Ik moest bevallen maar elke vezel in mij wou nog niet. Hij heeft het wel direct goed gedaan hoor, slechts 1 nachtje cpap en daarna zonder ondersteuning ademen. Hij is 2 weken in het uz gebleven en dan nog 2 weken in het regionaal ziekenhuis. De laatste week dronk hij perfect aan de borst, woog hij al meer dan de verplichte 2400, en moesten we gewoon wachten tot hij officieel 36 weken was, wat de grens was om naar huis te mogen. Dat was uiteindelijk de dag waarop onze trouw voor de wet gepland stond, dus die dag werd toen extra speciaal.
    Nu zie je geen verschil tussen hem en een andere tweejarige wink.gif

Blij dat Lilou het ook altijd zo goed heeft gedaan! Moest ze dan in de couveuse of mocht ze gewoon bij je op de kamer?
  • @'Princess ' : Lilou is 's middags geboren en mocht 's avonds al op mijn kamer. Ze woog iets meer dan 2 kg 400. Buiten dat het drinken aan een flesje niet goed ging de 1ste dagen deed ze het prima voor een kindje dat een maand te vroeg was geboren.
    Je zoontje zal dan ook bijna 3 jaar zijn als brusje er is. Dan zal hij wel al naar school gaan?
  • @zeefje de baby is uitgerekend begin februari en hij start met school begin januari. Beetje slecht getimed daarvoor, maar ik hoop dat dat wel vlot zal lopen.. op zich ook wel fijn dat hij overdag naar school zal zijn en de baby en ik dan q-tijd alleen hebben. Lukt het bij jou wat met de kindjes samen thuis?
    Hoe reageerde Lars op zijn zusje? Georges is totaaal nog niet klaar vr een broer of zus tongue.gif. Van als ik maar naar een ander kindje kijk, springt hij in mijn armen. Als ik vertel over de baby, zegt hij: neen, sjosj baby moeke! Hij heeft gelukkig nog wat tijd om aan het idee te wennen tongue.gif
  • @'Princess ' Super dat alles er zo goed uit ziet! 😊
    @Bruggegirl bij mij is er op de controle donderdag een grote bloedklonter ontdekt naast één van de twee moederkoeken. Niet zo’n goed nieuws want bloed prikkelt de vliezen extra, waardoor vanaf nu het risico op vroegtijdig breken van de vliezen en vroeggeboorte groter wordt. Ik moet mij nu kalm houden, niet te veel meer doen. De baby’s zelf hebben er geen last van. Het meisje weegt al 1kg448, en zit daarmee op percentiel 93. De jongen weegt 1kg196, en zit daarmee op percentiel 55 (perfect in de midden dus). Door het grote verschil tussen de twee en door de bloedklonter moet ik binnen een dikke week al terug op controle. De baby’s zouden nog zeker 5 weken moeten blijven zitten, tot 34 weken, en bij voorkeur natuurlijk tot 36 of 38 weken.
  • @TieMa : Wow, heftig seg. Dat zal wel schrikken zijn. Ben je thuis? Rust maar goed.

@'Princess ' : Lijkt me juist goed getimed. Als het zo mooi zou uitkomen, jouw ventje in januari naar school en dan begin februari kan je je bezighouden met de baby als je zoontje naar school is. Georges, wat een leuke naam
    Hij heeft nog een halfjaar de tijd om te wennen en als je buik groter wordt en hij de baby met zijn handje op je buik kan voelen dan zal het ook meer realistisch worden. Hier heeft Lars er niet zoveel moeite mee eigenlijk. Voor hem is ze een levend poppeke. Hij speelt zelf ook graag met (Barbie) poppen van stiefzus 😀 2 keer aangepast. Laatste keer door Zeefje op 20/07/2019 14:40
  • @zeefje eerste echo was goed, een goed kloppend hartje gehoord 💕 6/8 terug en dan doen ze ook de nipt test.
  • @Jolien28 : Leuk van je goede echo. Is toch altijd een 1ste geruststelling. Voor wanneer ben je uitgerekend?
  • @zeefje voor 20/02, een dagje na mijn verjaardag 😍 en jij?
  • @Jolien28 : Ik ben al bevallen, morgen is mijn meisje 2 weekjes oud 😊
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld