Zwangere vrouwen onder elkaar - ongeacht wanneer je bent uitgerekend

• Proficiat @BLBL !! Gefeliciteerd met Viktor !! En idd wat een mooi gewichtje voor 48cm !
    Fijn te horen dat alles zo vlot verlopen is.
    OP welke kleur wolk zit je nu ? Roze ? smile.gif
  • @Glamm-it Ah ja die namen kende ik al nu ik ze nog eens hoor smile.gif
    ben zeer benieuwd hoe oudste dochter gaat reageren op babyzus.
  • @BLBL hele dikke proficiat! Prachtige naam, stond/staat ook hoog op ons lijstje!
  • Proficiat @BLBL !!!
    Geniet er maar volop van en laat die eerste dagen maar lekker over je heen komen smile.gif

Hier superdruk weekend gehad! Vorige donderdag nog kleine controle bij de gyn, alles was goed, goed gegroeid en hartje klonk weer prima. Nog geen verkorting of opening te bespeuren dus tja… alles van een leien dakje. Even gewogen, +6kg, en hop weer buiten. Net geen 10min binnen geweest bigsmile.gif
    En dan thuis van't weekend nog eens goed een lap erop gegeven. De hele tuin staat onkruidvrij (hoewel het wel moeilijk begint te worden om te bukken met die buik!) en binnen is de hele verdiepingvloer uitgebroken. Vandaag normaal de nieuwe ijzeren balk erin… spannend… hoop echt dat ik niet thuis kom en dat alles is ingestort…. dat is echt nog mijn grootste vrees door de omvang van dit "werkje".

Morgenavond nog eens naar de dokter met Emma…. is weeral een half jaar geleden tongue.gif
    Maar ze geraakt maar niet van haar hoestbuien af! Tussendoor niks te merken aan het kind en dan ineens begint ze te hoesten dat ze er braakneigingen van krijgt… ik snap er niks meer van. Vooral tijdens haar of vlak na haar slaapjes. De ene dag niet en dan denk ik oké, nu gaat het beteren om dan de dag erna 5 keer hoestend door haar nacht te gaan.
    Ik begon al te denken aan kinkhoest nu maar daar is ze tegen gevaccineerd dus zou in principe toch niet kunnen zou ik dan denken?
    Zullen het morgen dus weer eens bekijken.

Voilà, denk dat het dat wel weer is voor de update van bij ons goofy.gif

Hopelijk met de rest van de dames ook alles OK!
  • @HappyJ amai zo moedig. Jij bent ook een duracell konijn precies wink.gif
    Ik heb totaal geen kracht meer.
    Vrijdag nog gevallen met mijn dochter in mijn armen tussen de zetel en salontafel... puur van geen kracht in mijn benen - ff schrikken maar dochterlief vond het kei grappig bigsmile.gif Hoog tijd dat baby2 er is en dat ik terug kan sporten om terug wat kracht op te doen want ik smelt weg wink.gif

Heb je een vochtmeter in haar kamertje staan ? Zo hoesten dat je bijna moet braken lijkt me van droogte ? Heeft mijn dochter ook als er te droge lucht is in de kamer.
    Hoe oud/jong is je dochter ? Onze dochter heeft ook altijd nog voor bijna een halve liter drinken in haar bed staan en dat is 's morgens vaak op.
  • @BLBL Proficiat! Mooie naam! love.gif
    Hier was de uitgebreide suikertest in orde dus oef! bigsmile.gif
    Ik ben sinds maandag 1/07 thuis. Eerst een weekje samen met mijn man dus dan wat uitstapjes gedaan, deze week de eerste week alleen thuis. Ik voel mij oké dus ik profiteer er van om nog wat dingen te doen in het huishouden die er anders niet van komen.
  • @TieMa oh al thuis. Zalig ! Kijk er ook al naar uit.
    Gisteren tot de constatatie gekomen dat mijn verlof al op is (na volgende week weekje verlof) dus ik moet nu wachten tot eind augustus... Dat lijkt nog zo lang ...
  • @TieMa : Héél goed nieuws ! en Fijn dat je nu thuis bent en nog even wat kan genieten om wat te doen nu het nog al bij al vlot gaat tongue.gif Geniet er ook maar van!!

Ik probeer bewust zoveel mogelijk verlof op te sparen zodat ik het kan overzetten naar volgend jaar; Voorlopig 15 dagen + dag overuren over nog smile.gif Hoop dat het zo kan blijven. Hihi.
  • @TieMa Geniet ervan! Nu kan je nog vanalles maar met die twee groeiende spruitjes zal het snel minder evident worden tongue.gif

@Asil Dochter is nu 2 jaar en 4 maanden. Momenteel is het zeker niet droog in haar kamer, eerder te vochtig. Het hele huis is zowat open en dan met die hitte… ik dacht dat het dan super droog word binnen maar het tegengestelde is blijkbaar waar. Gisteren gekeken en 70% vochtigheid..
    Mijn vrees is vooral dat ze, aangezien we een tijdje in de kelder hebben moeten doorbrengen en ik daar nu schimmel heb teruggevonden, dat ze dus misschien daardoor zo hoest af en toe …. shocked.gif Niet dat we daar dan constant zaten want was eigenlijk alleen om te eten ma toch.
    Ondertussen zitten we daar niet meer en heb ik ALLES terug mogen afwassen wat beneden stond.
  • @HappyJ ah ja dat kan het ook wel zijn.
    Misschien kan je haar bed wat verhogen zodat ze wat rechter ligt, meestal helpt dat ook wel wat tegen het hoesten...
  • @Bruggegirl nervous.gif heb geen idee waar al mijn verlof naartoe is ...
    Proberen volgend jaar wat zuiniger te zijn en anders is het wat verlof zonder wedde...
  • Ik mocht gisteren nog eens op controle en ze is gedraaid! *vreugdedansje*
    Ze groeit ook goed en weegt al 1kg750, perfect op schema volgens de gyn. Ze lag zo mooi met haar duimpje aan haar snoetje, gezellig aan het wachten tot ze eruit mag! Nog even...
    Ik ben naar zo een info sessie geweest over arbeid en bevalling en zo een onderwater bevalling spreekt mij precies wel aan. Al moet alles dan echt goed verlopen...
    Ze heeft mij iets voorgeschreven om de last bij het neerliggen te verhelpen. Ik moet ook soms al zittend slapen of val moeilijk in slaap door de kwaaltjes. Weekje proberen en als het niet helpt, dan hoort het gewoon bij de zwangerschap. Het komt sowieso van mijn maag denk ik.
    Ik kan er weer even tegenaan, oef! Ik had de laatste week toch weer wat zorgen, blij dat die grotendeels weer naar de achtergrond kunnen!
  • @SV8 Hoever ben je nu ?
    Goed dat ze al gedraaid is !!! bigsmile.gif Hopelijk blijft ze liggen nu !
  • @Asil Exact een week minder ver dan jou smile.gif Maar ik ben echt content dat ze goed ligt.
    Daarnet nog telefoon gekregen van gynaecologie dat mijn ijzer ook wat te laag staat. Vandaar de extra vermoeidheid die ik voel de laatste weken, ik moet zelfs mijn ogen open doen met mijn vingers. Ik ben echt doodmoe. Hopelijk helpt het ijzersupplement!
  • @SV8 ik heb ook ijzersupplementen gekregen. Dat helpt wel wink.gif
    Ben je ook aan het aftellen?

Vandaag mijn harde buiken eens tellen. Ik zit al aan 5 op de moment (en ben om half zes opgestaan). Ff zien of ze altijd na x aantal minuten komen.
  • @Asil Enerzijds tel ik wel af maar anderzijds liefst nog even geduld smile.gif
    Ik moet nog beginnen aan de kamer, de lijst nog finetunen, nog enkele dingen kopen, en vooral zelf eerst wat energie opdoen. Ik ben echt een wrak. Nog drie weken werken en dan hopelijk met wat middagdutjes wat bijslapen.
    En 32 weken is ook beetje te vroeg he, ze mag nog een week of 7 blijven zitten wink.gif

Harde buiken heb ik af en toe eens maar nog niet zo frequent. Ik heb niet direct het gevoel dat er al veel in gang schiet, tis ook nog te vroeg. Ze mag nog wat groeien en bijkomen!.
    Maar ik kijk wel enorm uit naar de moment dat ik haar kan vastnemen, bij me leggen, knuffelen, troosten,... als ik hieraan denk verschijnt er spontaan een lach op mijn gezicht smile.gif Ik zou ook willen weten of ze op me lijkt of eerder op de donor.
    En ik ben ook benieuwd naar het resultaat van de cmv test die ze gaan doen. Indien die negatief is heb ik 100% zekerheid. Niet dat dit dagelijks door mijn hoofd speelt maar af en toe eens.
  • @SV8 ja uiteraard het is nog wat te vroeg nu.
    Mentaal kan ik het niet zo aan precies bij het idee dat ik nog 7 weken moet.
    Dus in mijn hoofd tel ik tot 37w dan moet ik maar 4 weken meer doen wink.gif en elke dag erna is gewoon wachten. (Ben dan nog wel altijd aan het werk)
    De baby gaat op jou lijken hoor smile.gif
  • Hey dames! Hier komt de misselijkheid echt naar zijn hoogtepunt. De massale drukte op het werk de afgelopen 2 weken heeft er ook niet goed aan gedaan, ik verlang zo naar het weekend! Nog een paar uurtjes. We hebben al onze plannen afgezegd en gaan gewoon NIETS doen (onze 2jarige entertainen is al uitdaging genoeg tongue.gif )

Volgende week de 12 weken echo! Ik hoop zo hard dat alles goed zit daarbinnen! smile.gif
  • @Princess : begrijp ik, de eerste weken van enorme misselijkheid kon ik ook bijna niets doen, alles was een opdracht. Dus gewoon thuis in de zetel liggen rusten was het beste. Hoe vermoeider je je voelt hoe meer je misselijk bent zei de gynaecoloog ook! dus strak plan zou ik zeggen!
    Bijna verlof ook ?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld