Zwangere vrouwen onder elkaar - ongeacht wanneer je bent uitgerekend

• @Louise2017 ah bedankt ! Ff gaan opzoeken. Veel verschil is er niet alleen de "diepte" van de prik. Epidurale duurt 10 min om te zetten en de spinale is op 5 min geklaard smile.gif
    ben er niet geruster in bigsmile.gif
    azmonica.be/docs/DC1121-1704-a…
  • @Asil Ik beloof je dat het eeecht super meevalt. Een infuus in de arm plaatsen of bloedafname vond ik veel lastiger. denk ook dat de ervaring heel wat anders is als je weeën wegpuft dan als je 'clean en rustig' op de tafel klaarzit. smile.gif
  • Hallo allemaal, hoe is het met jullie? Aan de mama’s die bijna moeten bevallen : succes!

Ondertussen zijn onze jongens 8 weken oud. Ze zijn superlief. Ik geef borstvoeding, maar in combinatie met kunstvoeding.
    Dz nachten zijn ook al wat aan het beteren. Grote broer begint ook er aan gewend te geraken.
  • Ik heb al twee keer een epidurale verdoving gehad voor knie operaties en de prik op zich vond ik meevallen. Het baart me meer zorgen dat die twee keer niet goed werkte en ze mij uiteindelijk in slaap hebben moeten doen. Bij de eerste had ik te veel pijn, bij de tweede begon ik mijn been weg te trekken terwijl de chirurg bezig was. Hij was echt razend op de anesthesist.
    Ik denk dat ik wel voor de prik ga kiezen voor mijn comfort, we zien wel. Wie weet heb ik zelfs geen keuze; als ze niet meer wil draaien. Volgens mij liggen de voetjes nog steeds beneden ☹️
    Dinsdag zal ik het weten, dan mag ik (eindelijk) nog eens op controle.

En die 7 maanden thuis, ik kijk er ook wel naar uit. Even weg met die verplichtingen van en op het werk.
    Eerst enkele weken rust voor mezelf en de laatste voorbereidingen en dan hopelijk 6 maand te tijd om te wennen aan het leven met een baby. En als ze dan naar de opvang gaat is ze al niet meer zo mini en is de eerste winter ook gepasseerd. Klinkt allemaal goed toch smile.gif
    Ok, laatste 3 maanden geen inkomen (wel iets van vergoeding van rva, is maar iets van een 550 euro netto denk ik) maar ik heb het er voor over. Kan wel even van mijn spaarcentjes leven.
  • @Asil die prik gaat in je rug, je ziet die naald niet wink.gif Die prik zelf is amper voelbaar, als je stevige weeën hebt zal het zelfs niks voorstellen... Het hele proces duurt wel 10min, maar dat is ook ontsmetten, de juiste plek aanduiden etc. Die prik zelf duurt gelukkig geen 10 min smile.gif Ze doen het net tussen 2 weeën in, niet tijdens een wee, zodat je goed stil zit.
    Het is niet fijn dat je niet meer kan rondlopen, maar weeën zijn ook niet het leukste in de wereld wink.gif En na de bevalling is dat snel uitgewerkt en kan je zelf uit bed stappen.
    Hopelijk stelt dit je toch wat gerust. Tijdens een bevalling gaan je bloeddruk en hartslag omhoog, dus ik kan wel begrijpen dat ze geen risico willen nemen. Door het verminderen /wegnemen van de pijn zal dit wel wat minder zijn.
  • @Minie @Louise2017 Dank u voor de aanmoediging. I will survive de prik ... i know. Desnoods doe ik het nog eens met veel tranen van de schrik. Alles passeert moet ik maar denken.
    maar dacht wel tijdens een wee zodat de je niets voelt... We zien wel. Misschien wordt het wel weer een KS in the end.

Hoelang hebben jullie bevallingen geduurt ? Mijn gyn zei me dat het bij mij onder de 24uur moet blijven maar vanaf wanneer tellen ze dat effectief ? Vanaf de eerste wee ?

• @SV8 Oei zeg dat is niet leuk. Lag het echt aan de anesthesist of aan het feit dat je mss niet goed tegen bepaalde zaken kan in de verdoving ? Kan me inbeelden dat niet alles even goed werkt bij iedereen.
  • @Glamm-it Amai al 8 weken. Wat gaat de tijd snel ! Hoe gaat grote broer er mee om ? Is hij lief en komt hij helpen? Hoe oud is de grote broer nu?
    Wat zijn de namen van je kindjes ? (ben niet nieuwsgierig hoor bigsmile.gif)
  • @Asil Ze zetten het echt wel tussen je weeën door: de anesthesist kijkt mee op je monitor om te zien wanneer je wee begint weg te pieken. Het gevaar om tijdens een wee te zetten, is dat je zou bewegen van de pijn (van de wee weliswaar!!) Het stelt op moment zelf niets voor smile.gif Kalm zijn, helpt zeker (maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan)
    Onze anesthesist was een 'jonkie' van 27. Ik zie hem nog binnenkomen 'hallo ik ben de anesthesist', waarop ik direct: 'euh neen dat bent u niet' maar uiteindelijk deed ie het goed hoor smile.gif
  • @Louise2017 Ik ben wel kalm (in de zin van niet bewegen en stil blijven zitten) maar wel verstijfd met watervallen van tranen. Echt stom; Zit tussen mijn twee oren he. Net als mijn spinnenangst. Daar kan ik echt nog panisch van geraken en kan ik niet stil blijven zitten bigsmile.gif
  • Iemand ook last van brandende, droog aanvoelende maar toch tranende ogen ?
    Ik dacht dat ik hooikoorts had gekregen door de zwangerschap maar heb niet echt een loopneus.
  • @Asil : ik heb de laatste dagen echt enorm brandende ogen en ze staan zo enorm waterachtig. Maar ik denk dat het eerder komt van vermoeidheid fzo.
    Ik heb enorme last van hooikoorts (beter met de pilletjes die ik maandag heb gekregen wel) maar dat voelt helemaal anders (bij mij toch)

@Glamm-it : amaai idd de tijd gaat super snel! zalig. Kan wel verstaan dat full time borstvoeding geven aan een tweeling niet gemakkelijk is en extra vermoeiend natuurlijk ook.
  • @Bruggegirl dan zal het bij mij ook geen hooikoorts zijn maar idd vermoeidheid mss. Enige hulpmiddeltjes die je kent ? Buiten slapen ? smile.gif
  • Dames droge ogen is een zwangerschapssymptoom.
    Minder besproken dan duizeligheid en misselijkheid maar niet onbekend.
  • @Asil grote broer wordt 3 eind deze maand. Hij vindt de baby’s wel lief, maar is niet zo heel erg geïnteresseerd.
    Broertjes heten Anton en Twan 😃
  • Korte update hier.
    Gisteren is onze lieve Victor geboren met geplande keizersnede. Alles is eigenlijk vrij vlot verlopen. Onze jongen doet het goed, was heel de dag braaf en nog onder de indruk van alles. Vannacht had hij zo wel zijn momentjes wink.gif
    En met 3kg en 48cm heeft hij mooie start gehad.

Epidurale zetten ging hier heel vlot, ik heb eigenlijk niet veel gevoeld van de prik. De anesthesist legde alles heel goed uit.

Hij heeft ons hartje helemaal veroverd love.gif
  • @Asil : haha sorry geen tips behalve slapen en rusten tongue.gif
    gynaecoloog zegt mss in de namiddag en dutje doen ... nja kzou het anders eens voorstellen op m'n werk maar kdenk niet dat dat gaat als je full time werkt haha.

@BLBL : DIKKE PROFICIAT! Na zo'n lange weg eindelijk jullie babytje in armen kunnen nemen, moet héél magisch moment geweest zijn !! Geniet ervan!
  • Kleine update: Ik ben nu 35 weken. Heb 5 daagjes in het ziekenhuis gelegen omwille van een dreigende vroeggeboorte. Ik mocht dit weekend naar huis. Morgen terug aan de monitor.
    Nu ben ik benieuwd wie de volgende gaat zijn nu BLBL bevallen is.
    Fijne zondag voor iedereen wave.gif
  • @BLBL proficiat!! Geniet ervan! En wat een mooie naam. Onze oudste zoon heet ook Viktor 😀
    Wat fijn dat de epidurale geen pijn deed. Bij mij deed het superpijn tijdens de keizersnede 🙈 het lukte niet niet om jet te plaatsen, er is een tweede dokter moeten bijkomen.
  • Gefeliciteerd @BLBL ! Geniet van jullie zoontje!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld