Zwangere vrouwen onder elkaar - ongeacht wanneer je bent uitgerekend

• @TieMa Ik hoor dat echt wel vaak dat mensen de uitgebreide test moeten doen. Zou me nog geen zorgen maken.
    @Bruggegirl Hoe meten ze die baarmoederhals eigenlijk? Ik heb de laatste tijd ook weer vaker harde buiken. Ze zeggen dat die meestal onschadelijk zijn maar echt comfortabel is dat toch ook niet altijd!

Ik heb ook afgezien zondag, ik was niets waard. Zaterdag wel zo goed als niet thuis geweest en dat in die hitte... ik heb het dus mogen bekopen smile.gif
    Ik ben ondertussen ook de 30w gepasseerd. Een goede slaaphouding vind ik niet meer, heb weer vaak last van ademhaling en bovenrug als ik lig, das echt wel vervelend.
    Morgen naar de drukker voor het kaartje (dat klaar is) te bespreken, volgende week doopsuiker en hopelijk de week erna eens aan het kamertje beginnen.
    Soms wou ik ook dat ik al thuis was maar zou me ook wel beetje vervelen denk ik. Het is ook echt wel druk op het werk, beetje te soms.
    Nog 5 weken en dan neem ik mijn verlof op van dit jaar en dan aansluitend mijn zwangerschapsverlof.
    Volgende week nog eens op controle, duurt echt eindeloos iedere keer!
  • @Zeefje Ik hoop ook voor jou dat je beebje nog even blijft zitten.

@HappyJ zo herkenbaar. Totaal geen zin meer om te werken. Ik wil ook thuis zijn en alles voorbereiden. Ik zit natuurlijk niet in verbouwingen enz dus ik kan me voorstellen dat het voor jou nog zwaarder moet zijn om te gaan werken.
  • @TieMa ik duim voor je mee dat de uitgebreide suikertest geen afwijkingen vertoont. Niet leuk he die goedjes drinken en het wachten en het prikken... maar het is voor het goeie doel.
    Ocharme die stampertjes van jou die houden dan wel goed huis bigsmile.gif

@'Princess ' misselijk zijn is niet leuk he ! Nog effe volhouden want dat passeert ook wel weer ! Ik heb geen ervaring met extreme misselijkheid. Bij mij was het veeleer een dag echt kei hard tot overgeven toe en de volgende dagen dan weer niets. Wel moest ik altijd eten eten eten ... en dat hielp. Niet eten maakte me misselijk.
  • @Asil Ja 't is waarschijnlijk vooral omdat, juist door de werken, het huis gewoon zo overhoop staat en ik heb de indruk dat ik al wat nesteldrang begin te vertonen tongue.gif
    Vorige keer niet echt last van gehad maar de grote overhoop stoort me nu wel! Zou zo graag alles eens terug in orde brengen, ook al is het voor de moment op gewoon op de betonnen vloer! Maar dat het er toch een beetje "netjes" bijligt! hihi…

Deze Week wel twee helpers in huis, schoonvader en peter van onze dochter, dus het zal weer even goed vooruit gaan.
    Groot voordeel! Nadeel voor mij dan wel dat ik 's avonds voor twee mondjes extra moet zorgen maar het zijn gelukkig geen moeilijke mensen goofy.gif

Ongelofelijk actieve Jongen hier ook! Vond ik bij Emma super maar nu is het best "ampetant" in de buik soms smile.gif Een tweede zwangerschap lijkt op dat vlak toch een beetje anders precies. Alles is al eens uitgerokken geweest enzo en dus die stampjes voel ik nu precies extra goed.
    Maar ben aan de andere kant ook wel heel blij dat ik hem zo goed voel!
  • @SV8 LUkt dat om aansluitend je verlof te nemen op je zwangerschapsrust? Nemen ze die dan niet af van je zwangerschapsrust als je ondertussen neit meer gaat werken ?
    Ik ken er te weinig van.
  • @Bruggegirl hopelijk cyste idd volgende keer weg ! Duimen omhoog hier !

Ik heb een paar nachten geleden echt serieus pijnlijke steken gehad onderaan in mijn buik. Was maar een moment (een minuut ofzo) maar ik dacht echt auw auw auw (geen weeën). Twee dagen erna had ik wat bruinverlies in mijn inlegkruisje.
    Heb wat opgezocht en zolang het geen helder rood verlies is ,kan het geen kwaad.
    Iemand van jullie dat al meegemaakt ?

En die harde buiken blijven ook maar aanhouden en echt soms pijn in mijn benen. Gyn zei laatst dat ik het rustiger aan moest doen maar niet evident met een dochter van 19 maanden en een man die veel weg is. Maar elke kans die ik nu heb is hup zetel in en benen omhoog !
  • @HappyJ ja die nestdrang dat is iets raar he. Heb ik ook heel erg nu en idd dat is vooral de reden waarom je thuis wil zijn en het op orde wil krijgen.
    FIjn dat jullie hulp in huis hebben deze week!
    Kiezen voor gemakkelijke gerechtjes he wink.gif Spaghetti ofzo (en je koopt lekkere verse saus smile.gif)

Ik voel deze baby precies ook veel beter dan de vorige keer. Echt overal voel ik ze. Ze masseert op die manier wel goed mijn darmen want van constipatie deze zwangerschap amper last gehad !
  • @Bruggegirl wauw de 20w gepasseerd! Wat gaat dat snel. Die bmh is echt prima hoor! Ook die 38 de eerste meting was heel goed. Standaard gaan ze uit van 40mm dacht ik. Pas onder de 25 is het opletten. En je mag gerust een aantal harde buiken op een dag hebben, dus niet te snel zorgen maken en vooral proberen te genieten!
    @TieMa Ik duim mee dat je gewoon even pech had bij de eerste suikertest! Heb je meer risico daarop bij een tweeling of maakt dat niet uit? Het zal wel stilaan druk worden in je buik, ik vind dat die ene hier al zo hard kan trappen smile.gif
    @Asil geen ervaring met bruinverlies, zelfs niet bij slijmprop ofzo. Wel al een aantal vriendinnen gehoord in grote paniek na bloedverlies, maar dat bleek dan telkens vals alarm na een vrijpartij wink.gif Ik zou het toch even bellen naar de gyn of vroedvrouw, wat de oorzaak ook is, ik dacht dat je bloedverlies altijd moest melden
  • @TieMa : Dankjewel wink.gif hoop het ook, weet dat het geen kwaad kan maar toch je hoort liever dat ALLES goed is tongue.gif maar zal me niet druk maken ( nog niet)
    Ai, hopelijk niet veel zo'n misselijke dagen meer, dat ze maar beetje de andere kant op dansen wink.gif hihi!
    Top dat het groeiverschil practisch verdwenen is! Die suikertest heb ik ook al veel gehoord dat de eerste test "niet goed" was en dan dan de uitgebreide wel wink.gif Zou me geen zorgen maken! Wanneer mag je terug? Toi toi !

@SV8 : ze meten dat met die "stok" dat ze gebruiken voor inwendige echo's uiteraard niet helemaal tot binnen maar zo kunnen ze meten hoelang het witte lijntje is die je dan op het scherm ziet. Alles boven de 30mm is goed zeggen ze wink.gif GIsteren 49mm dus zeker heel blij mee.
    Harde buiken zijn inderdaad echt vervelend, ik vind het vooral een beangstigend gevoel ergens, helemaal niet leuk! Zo fijn dat je de 30 weken voorbij bent. Nog 5 weken tanden bijten dan nog wat rusten voor je babytje er is wink.gif hihi!
    Kaartjes en doopsuiker uitzoeken is leuk hé. Ik vind het soms wel moeilijk om alles samen te kunnen zien zo.

@Asil : Dankje wink.gif
    Misschien even bellen om te vragen of het kwaad kan, beter eens gemeld dan niet denk ik dan. Ze nemen je daar wel altijd serieus! Kan misschien zijn dat er een vaatje gewoon gesprongen is door inspanning te doen (wat te overdoen mss?) als het daar bij is gebleven zal het idd wel geen kwaad kunnen.
    Lees dat je baby zo enthousiast is wink.gif hier ook, amaai ze zit geen seconde stil zeg tongue.gif hihi. Alleen wat vervelend als ik wil slapen tongue.gif

@Minie : Ja inderdaad, kan het soms nog niet geloven dat ik nu al over de helft ben van m'n zwangerschap.
    Bedankt voor de geruststelling, zal inderdaad wat meer proberen te genieten en wat minder aan te trekken op m'n werk hihi wink.gif
    Jij bent er bijnaaaa wink.gif supper spannend zeg bigsmile.gif nog enkele weekjes geduld.
  • @Asil Ja het is geen ziekteverlof he maar het verlof waar ik recht op heb smile.gif
    Mocht het ziekte zijn dan zou ik dat inderdaad verliezen na de geboorte maar nu niet.
    Maar ik neem aansluitend op mijn zwangerschapsverlof nog 3 maanden tijdskrediet dus lang genoeg thuis wink.gif zal zo ongeveer 7 maand zijn in totaal.
  • @TieMa succes met de uitgebreide test. Hopelijk is alles gewoon ok, en als het niet zo is, zeker niet panikeren. Ik heb zwangerschap diabetes en zelfs insuline moeten nemen, maar nu op 38w is mijn waarde OK en mocht gewoon stoppen met insuline. Dieet was geen pretje en heb er tranen voor gelaten, maar uiteindelijk doe je alles voor die baby (babies bij jou) in de buik. Maar zoals gezegd, meer kans dat de uitgebreide test normaal is!

• @SV8 amai zalig 7 maanden thuis ! Zou ik ook zo voor tekenen.
    Ik hoop mijn verlof dat ik over heb nog aan mijn zwangerschapsrust te kunnen plakken zodat ik zeker ruim 4 maanden heb.
  • @Bruggegirl @Minie Heb me voorgenomen te bellen als ik het nog eens voor heb. Het is ook niet elke keer maar heel soms. Laatste keer leek weer heel anders dan de eerste keer. Echt zo vuil roze. Slijmprop is het niet. Enfin, ik heb er het raden naar. Maar next time bel ik zeker.
    Denk idd dat het zoiets is van effe een te grote inspanning te doen (pijn gedaan met uit bed te komen , te veel op buikspieren gesteund denk ik ) en sinds die pijn heb ik het al 2 keer voorgehad. Baby beweegt veel dus ik stress niet. smile.gif
  • @Bruggegirl de baarmoederhals meten ze bij mij niet met de stok hoor. Maar gewoon op de echo aan de buitenkant van de buik.
  • Gisteren nog eens op controle geweest bij de cardioloog voor mijn hart (aangeboren afwijking en dat volgen ze goed op als je zwanger bent) - en alles was tip top.
    Alleen moet ik een epidurale nemen sad.gif BAH... het enige horrorverhaal in mijn hoofd. Dan kan je ook niet onmiddellijk uit de voeten (letterlijk smile.gif) Vind die prik echt vreselijk ! Ben al te veel geprikt in mijn leven dat ik er een schrik van heb opgelopen denk ik bigsmile.gif
  • @Asil Is dit je eerste kindje?? Waarschijnlijk heb je dat wel al eens verteld maar excuses… mijn hersenen zijn echt een zeef voor de moment sad.gif
    Zo ja, mag ik je even geruststellen ivm de epidurale? Ik had er ook enorm bang van maar dat valt echt super mee!!! heb er niks van geweten, vond het geweldig om daarna van de weeën verlost te zijn en te kunnen "genieten", zelfs nog even een dutje gedaan!!!
    En na de bevalling duurde het echt niet lang voor ik weer uit de voeten kon hoor. Zowiezo laten ze je na de bevalling even "bekomen" en tegen dan kan je best al terug staan.
    Ik stond er zelfs van versteld hoe snel je terug gevoel krijgt!
    Want zelfs: als ik lag ging het prima maar aangezien ik ingeleid werd en de opening toch niet goed vorderde wilde ze dat ik even op mijn zij ging liggen met één been omhoog enzo en zodra je dat deed voelde je zelfs dat de verdoving gewoon in één kant ging zitten en ik de weeën terug voelde aan de kant die omhoog lag!
    Valt echt reuze mee hoor! hug.gif
  • @HappyJ neen tweede kindje wink.gif No worries dat je dat niet meer wist... die dementie speelt hier ook parten hoor bigsmile.gif
    Ik heb vorige zwagnerschap een KS gehad met epidurale dus ... HORROR - tranen met tuiten - shaken en bibberen
    Moest ik het nu krijgen dan zou het gebeuren tijdens een wee heb ik vernomen en dan voel je het minder ?

ik kan me niet meer herinneren hoelang het duurde vorige keer voor ik terug gevoel had in mijn benen. Een dag ?
  • @Asil Ik breek even in: bij een ks krijg je een spinale verdoving, bij een gewone bevalling een epidurale verdoving. Dat scheelt hem fameus wat.
    Ik had (verplichte) epidurale en ik heb het quasi niet gevoeld. (weeën kwamen om de 2 min, die prik was peanuts bigsmile.gif)
  • @SV8 : zalig 7 maanden thuis smile.gif hihi wordt een zalige periode om te genieten met je kleintje!

Ik hoop te kunnen blijven werken tot de laaste week, zodat ik ze allemaal nadien heb. Eind februari zou ik dan normaal terug moeten gaan werken. Maar aangezien de chreche pas vanaf 20 april kon, neem ik ook nog een maand ouderschapsverlof (die maand valt natuurlijk wel net in de aflsuit van ons boekjaar dus ik ga dan de maandag en vrijdag wel gaan werken tijdens die maand)
    Ik heb nog 16 dagen verlof over van dit jaar en zal die overdragen naar volgend jaar en dan steeds op de vrijdag 1 dag zetten vanaf mei smile.gif om zo dan eventjes soort van 4/5de te kunnen werken

@Asil : hmm ja zal van ziekenhuis tot ziekenhuis afhangen dan wss wink.gif
  • Even in het algemeen : Ons beebje zit nog goed in mijn buikje. Ze ligt wel dwars dus ik hoop nog dat ze gaat draaien. Morgen mag ik normaal gezien nog naar huis. Ik ben dan ook 35 weken. Het is beter dat ze nog wel 2 weekjes blijft zitten.

Allemaal een beetje aan het genieten van het mooie weer? Ik ben al elke dag met de rolstoel naar buiten geweest. We kijken er echt naar uit. Ons eerste kindje van ons tweetjes. Ik ben benieuwd op wie ze gaat lijken.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld