Zwangere vrouwen onder elkaar - ongeacht wanneer je bent uitgerekend

• Even terugkomen op het bedrag van geboortelijst. Sommigen kwamen een veel hoger bedrag uit dan anderen. Komt dit omdat sommigen ook spulletjes op de lijst zetten die je pas over 6+ maanden na de geboorte kunt gebruiken? Bijvoorbeeld: tandenborsteltjes, deurhekjes, baby speeltafel,... ?

Mij lijkt dit eigenlijk best ok? Maar vroeg me af of jullie dit ok vinden of eerder not done?
  • @Asil : ja idd dat is één v/d vele bakkerspraatjes. Maar hier dus echt wel het geval.
    Zo erg dat ik deze middag in m'n middagpauze snel naar huis ben gereden en de doos met snoepjes de vuilbak in heb gegooid tongue.gif dacht bij mezelf: IER nu ga je deze avond geen kunnen eten. moet nu precies wel wat lachen met mezelf, wat een freak. hahah
    Ik wil zeker niet gaan dieeten of percé vermageren. Zou gewoon niet véél willen aankomen gewoon door veel te snoepen fzo. Vind ik zonde en ook gewoon niet gezond.
    Bijna 19 weken en iets van 2 kg aangekomen. Weet niet hoe dat precies is, zit er gewoon ergens mee in dat het meeste gewicht bijkomen natuurlijk nog moet komen hé. Eerste weken ergens logisch dat je niet bijkomt.
    ik ben ook snel buiten adem, doe een gewone trap en denk phoe amaai lastig.
  • Btw : algemene vraag : wie ervaarde wanneer ongeveer eens een harde buik??? smile.gif
  • @'Princess ' wat leuk! Genieten zo van die eerste echo, dan is het opeens meer echt vind ik altijd smile.gif
    @Bruggegirl Ik kom een beetje bij eerste trim, het meeste in 2e trim en in laatste terug wat minder. In 2e trim altijd reuze honger en in laatste trim gewoon niet meer genoeg plek om veel te eten wink.gif sneller vol gevoel, of ongemakkelijk als je toch te veel eet. 2kg op 19w lijkt me heel goed mee te vallen hoor! Je gaat niet opeens een kilo per week beginnen bijkomen ofzo smile.gif

Ik vraag me af of ik weer terug een grote baby ga hebben of dat deze gewoon nog beweeglijke is dan de oudste was... Heb nu al gevoel dat ik propvol zit en toch nog wat weken te gaan. Maar wow mijn ribben zien af, hij lijkt wel te denken als hij maar hard genoeg spartelt en stompt het daar wat ruimer wordt vanbinnen goofy.gif
    Hier deze week eens wat spullen van de zolder halen zoals het park en babybedje zodat alles stilaan klaar staat. Kan mij oudste in de vakantie nog even genieten van alle mama aandacht voor de baby komt.
  • @Minie nog paar weken alle aandacht geven aan de oudste! Jij bent ook beland in die laatste 10 weken.

Gisteren bij gynaecoloog geweest, baby is volgens de schatting op een week toch 250 gr bijgekomen tongue.gif Nog geen datum gekregen voor keizersnede volgende week. We bekijken het afspraak na afspraak, wel weet ik wanneer de uiterste datum is, als er tegen dan niks is gebeurd, heb ik op die datum de keizersnede, maar is dus nog niet volgende week.

Blijven rusten en hopen dat hij toch nog even blijft zitten en nog beetje bijkomt. Moet me alleen bezig houden en dat is de laatste dagen wat moeilijker.
  • @Bruggegirl ik weet het niet meer helemaal zeker, want het is al meer dan 2j geleden, maar ik denk bij mijn zoontje begon dat toch in de 2e helft van de zwangerschap. Als dat soms een keer een is, of ze duren niet te lang, kan het op zich geen kwaad, maar ze mogen elkaar natuurlijk niet te snel opvolgen, is toch een teken dat je het iets rustiger moet aan doen dan! smile.gif

@BLBL goed dat hij toch bijgekomen is! Verzorg jezelf maar goed, en ik hoop dat je wat afleiding kan vinden! De laatste loodjes, hij is bijna bij jullie! love.gif

@Eli05 tuurlijk kan je er ook spulletjes op zetten om maar binnen een halfjaar of zelfs een jaar te gebruiken! Wij zouden nu ook vanalles voor ons zoontje op de lijst zetten van dit kindje, denk ik smile.gif
  • @Minie : bedankt voor je reactie smile.gif nu sinds ik me weer terug helemaal goed voel heb ik inderdaad ook enorme honger, mmm eten bigsmile.gif Kan er ook weer zo van genieten wink.gif dus wil me ook wel niet laten gaan. (of te veel laten gaan)
    Scheelt soms ook van dag tot dag, laatste dagen ook last van constipatie dus is plots veel bij tongue.gif haha

@Princess : Bedankt wink.gif Ja sinds 16 à 17 weken heb ik er nu mss al 2 gehad. Dus echt niet veel. Maar vond het eerst precies wel vroeg en raar gevoel.
    Nu we zullen zien wink.gif idd op tijd en stond rusten.

@BLBL: Zo spannend zeg! het gaat nu echt van week tot week. Je bent er bijna. Kan me wel voorstellen dat het zo wat 'saai' is thuis zitten en rusten maar toch je niet willen vervelen. Volgende week ganse week buiten zitten met dit weer (y) boek lezen.
  • Hoi allemaal,
    Ik meld me hier ook graag aan.

Na 3 jaar zijn we eindelijk zwanger. We zijn dolgelukkig. Eind november vorig jaar hebben we al een pril miskraam gehad, maar deze keer zijn mijn waarden volgens de dokter zeer goed dus hoop dat het ons deze keer gegund is!
    Als alles goed is verwachten wij ons wondertje ergens halverwege februari. Het is ons eerste kindje en het zal ook bij eentje blijven gezien het lange wachten op een zwangerschap en de leeftijd van mijn vriend (hij wordt bijna 40) . Ikzelf ben 32.

Wonder boven wonder is deze zwangerschap er gekomen zonder extra hormonen, zonder follikelmeting. Zonder echt ons best te doen zelfs. Ons verlof naderde en we lieten de boel een beetje de boel en zie nu 😍 het feit dat we het allemaal wat hebben losgelaten zal er wel toe bijgedragen hebben vermoed ik.

Op 15 juli mogen we naar de gynaecoloog voor de eerste echo. We kijken er enorm naar uit. Ik zal dan 9 weken ver zijn. We tellen de dagen al af!
  • @-Sophia- welkom en proficiat! Ik duim dat deze keer alles vlot verloopt!

@Bruggegirl we hebben nog vlug een opzet zwembad gekocht om wat verfrissing te hebben volgende week. Hopelijk geraak ik er nog in en uit met mijn dikke buik ponder.gif
  • @-Sophia- : welkom!! We duimen mee voor een mooie echo met kloppend hartje in juli ! Probeer alvast wat te genieten!!

@BLBL : ja Idd beetje afkoeling zoeken! Lastige week voor alle hoogzwangere dames !!

Wij hebben vandaag het park gekregen van men zus 🙈 zou het graag al uitzetten Hihi!
  • @-Sophia- Welkom en proficiat ! Duimen omhoog hier!
    Dat hoor je toch vaak he dat LOSLATEN the way to go is in het proces om zwanger te geraken.
    Mijn zus heeft het voor haar tweede pas na 6-7jaar kunnen loslaten en voila ... Losgelaten (lees eerder hoop opgegeven) en zwanger...

@Bruggegirl Bij mijn eerste had ik eerste harde buiken rond week 18 denk ik en niet zo vaak. Bij deze zwangerschap heb ik ze al van week 14 denk ik en echt constant. Niet zo reuzefijn maar er zit geen logica in dus het kan geen kwaad.
  • @Eli05 @'Princess ' Ik zet er nu ook spullen op voor de oudste dochter hoor en idd ook spullen voor baby2 die nu nog niet nodig zijn.
    Zeker bij een tweede zet ik er wat meer op voor in de toekomst, kwestie van een volle lijst te hebben wink.gif

Ik kan precies weer niet goed inschatten wat ik zou meenemen voor baby2 om aan te doen als ze geboren wordt. Moet nog een 1ste outfit kopen (eentje ook om te bewaren nadien). Dochter1 is geboren in oktober en toen was het ook uitzonderlijk warm effe (30 graden) en toen droeg ze toch ook een broekske truitje en een body, kousen en muts.
    Dus wat nu met eentje dat in augustus komt ? Ik kan het weer nog niet voorspellen natuurlijk ...

beslissingen nemen is nog zoiets dat moeilijk is als je zwanger bent. Lukt me weer niet meer bigsmile.gif
  • @Bruggegirl 2 kg nog maar bijgekomen? Dat is echt niet veel hoor wink.gif

@Minie Oh hier ook ,ik voel eigenlijk niet meer of ik honger heb of niet. Baby zit nochtans heel laag naar mijn gevoel (volgens gyn niet) dus echt op mijn maag liggen doet ze niet. En gelukkig geraakt ze ook niet aan mijn ribben.
    Als ik ze voel sjotten, dan lijkt het soms dat ze met haar voet of arm in mijn vagina zit. bigsmile.gif Dat had ik bij eerste niet.
    Ze ligt nog niet juist ook niet denk ik... Volgende vrijdag nog eens naar gyn. Zeer benieuwd.
    Als ze niet draait zal het toch weer geplande keizersnede worden.
    Hoe meer ik er over nadenk , hoe minder erg ik het precies zou vinden maar had toch graag eens weeën ervaren ... blush.gif
  • @Bruggegirl en @Asil: dank je wel 😊

Inderdaad, loslaten is vaak essentieel om zwanger te raken, maar is niet simpel he.. Op een bepaald moment kan je gewoon niet anders dan loslaten denk ik.
    Zal blij zijn als we een paar weekjes verder zijn. Nu zitten we nog in de 'gevarenzone' hé. Hoewel ik er wel een goed gevoel bij heb. Nuja, zeker ben je nooit natuurlijk.. Niet te veel bij stilstaan 😉
  • @Asil : Bedankt voor je reactie, en vooral geruststelling. smile.gif Misschien wel omdat het m'n eerste keer is, maar zit natuurlijk met alles in hé.
    Je gaat van niets voelen naar plots die kleine stampjes maar dan plots ook af en toe een harde buik (vanaf 16 weken) en buikpijn krampachtig gevoel soms (zal dan waarschijnlijk wel bandenpijn fzo iets zijn?) maar toch aangezien het geen aangenaam gevoel is maak ik me sneller zorgen.
    Heb een vriendin die vanaf +-26 weken moest platliggen en weeenremmers en longrijping heeft gekregen (en ze had totaal niet door dat ze harde buiken had) denk dan plots daaraan. En wij gaan binnen 5 weken op reis.
    Ps : Soms ben ik echt bang van gewoon bevallen tongue.gif bang dat ik het niet zal kunnen dan denk ik hmm keizersnee lijkt me niet mis tongue.gif

Heb sinds een 5 à 6 tal dagen ook last van echt pijn aan de rechterkant van m'n buik (redelijk hoog en straalt uit naar m'n rug zo. Dacht misschien van m'n darmen die nu wat minder plaats hebben, maar vind het zo raar steeds diezelfde plaats soms moet ik m'n buik echt vasthouden om recht te staan van de pijn sad.gif M'n mama zegt best eens naar de dokter te gaan, gewoon om zeker te zijn.
    Niemand die dit herkent?

@-Sophia- : inderdaad, eens je ook je eerste echo hebt gehad en het hartje hebt horen kloppen ben je meteen een stuk meer gerustgesteld éh wink.gif
    Komt wel goed, probeer je maar te ontspannen.

• @ Bruggegirl: ik had dat bij mijn laatste zwangerschap ook. En tegen 's avonds kon dat ook enorm pijn doen, zo erg soms dat ik moest gaan liggen.
    Was bij mij uiteindelijk een spierscheur in 1 van de buik-rug spieren door een verkeerde beweging/ heffen/... Wie zal het zeggen.
    Bij mij was het ook zo dat wanneer ik bewoog viel het redelijk mee maar wanneer ik gezeten of gelegen had en dan weer in beweging moest komen was het erger.
    Ma mss toch best even langs de huisarts gaan.

• @Elizabeth : Dankje voor je reactie. Hoe hebben ze gezien wat het was? Wat kon je eraan doen?
    Heb snel een afspraak gemaakt deze avond, dan ben ik meteen meer op m'n gemak hé. Moet trouwens ook vragen welke medicatie ik mag nemen tegen de pollen want kan echt niet buiten komen surprised.gif
  • @Asil : Welkom ik het 30 weken + clubje. Je mag ook altijd bij @BLBL @Minie en mij komen meeschrijven in het topic de laatste loodjes. Spannend wie er het eerst gaat bevallen. Normaal zou het blbl moeten zijn.
    Ik zit met een hoge bloeddruk en mag niet over de grens van 16/10 gaan anders kan het wel eens zijn dat ik ingeleid moet worden en ik ben nog maar net 33 weken. Mijn meisje blijft beter nog 4 weekjes zitten. Vanaf 37 weken mag ze komen.

Hoe gaat het met jullie allen en met dit warme weer?
    Zwanger of niet, iedereen heeft het warm.
  • De dokter liet mij bepaalde oefeningen/bewegingen doen. Hij heeft ook behoorlijk op mijn buik zitten duwen aan alle kanten.
    Adh daarvan en de pijnscore die je geeft, of bepaalde bewegingen die je al dan niet kan doen. heeft hij dan bepaald wat het was. Hij zei toen zelf van ja ik ben hier vrij zeker van maar ik ga u toch ook nog sturen voor een echo laten maken van baby en zo.
    Ik heb toen een extra super uitgebreide gedetailleerde echo moeten laten maken van de baby, placenta en baarmoeder om er toch héél zeker van te zijn dat daar niks mis was. De ha heeft toen voor mij een afspraak gemaakt en daardoor kon ik de volgende dag al gaan. Anders is dat hier héél lang wachten.
    Die echo is eigenlijk wel zalig want je ziet echt alles héél gedetailleerd zowel in 2d als 3d.

• @Zeefje idd ja ik mag naar het andere clubje ! Ga ik zeker doen ! smile.gif

Ik ben geen fan van het te warme weer. Geef mij maar een 25 graden in de schaduw dan is het nog 30 graden in de zon en meer dan warm genoeg voor mij, zwanger of niet. Ik maak me ook altijd zorgen dan om de baby's en de oudere mensen en de dieren in zo'n hitte. België en de bewoners zijn daar nog niet naar omgebouwd smile.gif Benieuwd hoelang het weer duurt voor het eerste slachtoffer in het nieuws komt - baby in auto, hond in auto, bejaarden die uitgedroogd geraken ... vreselijke periode. En aan andere kant leuk want het is zwembad weer en bbq weer. Alles heeft een positieve en negatieve kant smile.gif

We gaan nog twee dagen naar festival Werchter. gelukkig is het dan maar 29 graden maar weet niet of ik het ga uithouden. Ik heb zonder zwanger zijn nogal snel een zonnesteek dus ik een paraplu meenemen denk ik om in de schaduw te kunnen zitten of een grote hoed. Laatste keer heb ik halve dag op ehbo gelegen - migraine en overgeven - zonneslag dus smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld