Zwangere vrouwen onder elkaar - ongeacht wanneer je bent uitgerekend

• Ze ligt hier ook al een tijdje zo, en ik voel haar hoofdje echt duidelijk bovenaan. Wel leuk dat ik er af en toe keer kan over aaien ma kzou ze toch graag zien/voelen draaien.
    Het herstel na een keizersnede wil ik liever niet, als alleenstaande lijkt mij dat ook allemaal niet evident.

Enfin, er is nog hoop he, ze heeft nog enkele weken tijd.
  • @Asil : Er is geen indicatie voor een KS, is gewoon angst voor wat als..Ik wil weer gewoon kunnen bevallen, is toch een uniek moment en ook achteraf het herstel..

@SV8 : Sorry, Fris mijn geheugen even op.. Je bent een alleenstaande mama in wording?
  • @SV8 : hier lag het bij de controle op 26weken wel goed en bij de laatste controle (31w) nietmeer... *zucht
    Ze gaan het nog afwachten tot de volgende controle (35w) omdat ze nog steeds kunnen draaien blijkbaar. Moest het dan nog niet gedraaid zijn dan gaan ze een versie inplannen. Ook ik zie een ks niet zitten, de herstelperiode alleen al...
    Duimen dat onze koppige ukjes toch zwichten en doen wat van hen verwacht wordt candle2.gif
  • @SV8 Meestal rond 30w gaan ze in juiste positie maar kan inderdaad nog tot bijna op einde 36w veranderen. Zelfs van goede terug naar foute positie maar dat zijn gelukkig de uitzonderingen smile.gif
    Hier eentje die het niet goed wist, de laatste weken paar keer gedraaid. Nu ligt hij goed dus hoop dat het nu zo blijft. Ik wel een heel beweeglijke baby, maar mss ook gewoon omdat hij kan, heb nogal veel vruchtwater.
    Ik heb ook liever geen ks, na mijn bevalling vrij snel gerecupereerd, bij vriendinnen met ks ging dat toch moeizamer.
    En zoals je zegt, jij staat er dan nog min of meer alleen voor... Je hebt toch al kraamhulp geregeld? Alles voorzien wat kan zou ik zeggen!
    @Zeefje bij SV8 was het een bewuste keuze om alleen aan deze grote stap te beginnen wink.gif
  • @SV8 dochtertje lag tot 34-35 stuit en is dan alsnog gedraaid. Heb er zelf ook niet echt iets van gevoeld.
  • Goh dan blijf ik nog even hoopvol dat ze nog wat ronddraait.
    Het was idd een bewuste keuze om er alleen voor te gaan hier, en nog steeds de juiste keuze. Dat ze er maar snel is die kleine pitou.
    Kraamhulp moet ik inderdaad eens regelen. Is voor na m’n tripje naar Madrid. Nu eerst eventjes gaan ontspannen aldaar!
  • hier ook een heel beweeglijke baby. En ik moet zeggen dat ze meer en meer beweegt sinds ik meer en meer probeer te drinken. Blijkbaar heeft je vochtinname een invloed op harde buiken en de hoeveelheid vruchtwater. Dus ik heb de indruk dat ze nu meer plaats heeft om te bewegen (meer vruchtwater? ) dus ik hoop ook dat ze gedraaid geraakt.
    Ik ga onmiddellijk voor een KS en zou zelfs een versie niet overwegen. Lijkt me horror en naar wat ik hoor ook zeer pijnlijk dus ... neen danku.
    Vorige was ook een KS en na twee dagen liep ik al terug rond. Je krijgt dan ook 5 dagen in het ziekenhuis met veel hulp om je heen dus eigenlijk vond ik het niet zo een ramp. Ik heb ook goed gebruik gemaakt van de pijnpomp in het begin. (Maar hangt blijkbaar af van ziekenhuis want vriendin heeft alleen af en toe een suppo gekregen tegen de pijn ??? - lijkt me middeleeuws nog ! )
    Voor zover ik me herinner was het enige moeilijke na een KS het rechtkomen uit bed en uit de zetel omdat je buikspieren gewoon weg zijn. Maar dat zal je toch ook hebben na een gewone bevalling ?
    @SV8 je mag idd ook niet kweet niet wat heffen als je een KS hebt gehad maar het gewicht van je eigen baby mag zeker. Gewoon geen bakken bier versleuren (of water wink.gif ) Voor die dingen zoals naar de winkel gaan en grote spullen halen en voorzien zou ik idd kraamhulp inschakelen tot een maand na de bevalling.
    Geniet van je tripje !

• God seg! Ik ben een tijdje niet kunnen komen kijken en heb nogal wat moeten bijlezen bigsmile.gif
    Goed gedaan dames! haha… Leuk om even bij te komen.

@liemke1709 Proficiat met je dochter!!!

Aan de nieuwe zwangere dames ook proficiat, aan de bijna bevallende dames succes….
    Zowiezo kan ik me niet meer alles herinneren wie wat gezegd heeft smile.gif

@Asil Ik ben gewoon bevallen en moest de eerste dagen echt rollen uit mijn bed en kon niet gewoon gaan zitten! lag dan misschien niet aan een snede op de buik maar de manier waarop mijn onderkant eruitzag en de aambeien die ik bij de bevalling cadeau kreeg zorgden er echt wel voor dat opstaan uit bed en rondlopen geen lachertje was in het begin! goofy.gif
    Nu lach ik erom ma soit, hoop het deze keer toch wat anders mee te maken.

Ik hoop vooral dat ik deze keer niet ingeleid moet worden! Bij Emma ingeleid op dinsdagochtend om vrijdagavond te bevallen disappointed.gif Op 42+1w. Ze had echt geen zin om eruit te komen en tot de laatste moment bleef ze "hangen" omdat ze te ver naar rechts in mijn buik zat en met haar schouder wat bleef vastzitten. Vroedvrouwen kregen ze niet geduwd en dan hebben ze de klem gebruikt.
    Nou…. als je dat dan ziet denk je echt aan een koe waar de boer aan de ketting hangt te trekken om het kalf eruit te krijgen. Niet normaal hoe die daar dan aan trekken en wringen! Je voelt het niet door de epi gelukkig maar achteraf voel je het wel hoor...
    Ik wil ook graag meemaken dat de weeën spontaan beginnen etc.… maar we zullen zien.

• Help!

Dag iedereen ,

Ik ben voor de eerste keer zwanger en weet het nog maar net. Ik zou ongeveer 5 weken ver zijn.
    Mijn bloed is getest maar ik mag pas morgen bellen.
    Nu heb ik deze middag een smos préparé gegeten... Echt niet bij stilgestaan dat we dit eigenlijk niet mogen eten.
    Nu volop in paniek....
    Kan iemand mij gerust stellen? Of moet ik mij echt op het ergste voorbereiden?
    Pff zo ongerust .....
  • @1ekeer, ik denk dat je niet doodongerust moet zijn of je moet voorbereiden op het ergste. Je moet idd voorzichtig zijn met prepare, om geen toxoplasmose op te lopen. De kans dat nét dat ene broodje besmet was, is heel klein hoor! Sowieso moet je voorzichtig zijn en er op letten, maar ik denk altijd: ik heb de voorbije 29j nog geen toxoplasmose opgelopen, dus wat is de kans dat ik het nu op loop?
    Ik zou het dus gewoon achter je laten en vanaf nu wel op letten en geen prepare meer eten de komende 8 maanden smile.gif

Hier morgen EINDELIJK de eerste echo! Ik ben al zo zenuwachtig! tel zo hard af! iiii! hoop zo hard dat we een kloppend hartje te zien krijgen!
  • @'Princess ' Ooh spannend ! Genieten genieten genieten !!! Hoe voel je je voor de rest ?

@'1ste keer' NO stress. Tot week 6-8 heeft je baby nog geen verbinding met jou. De placenta en dus ook de navelstreng van je baby naar de placenta moet nog gevormd worden dus je kan eigenlijk in het begin nog niet veel doorgeven aan je baby. De natuur heeft dat ook zo voorzien me dunkt omdat vrouwen het vaak niet weten op week 4. Maar dus vanaf nu geen preparé meer eten wink.gif

• @HappyJ Ik begrijp niet dat ze vrouwen zolang overtijd laten gaan ? Ik dacht dat het maximum 10 dagen is dat ze overtijd mogen gaan.
    Echt zo'n toestanden wil ik niet. Dan is er toch niet echt iets natuurlijk meer aan ? Zijn we dan niet beter af met een KS dan met zo'n praktijken ?
    kan toch ook niet goed zijn voor de baby om zo ter wereld te moeten komen? Of heb je daar achteraf niets van gemerkt?
    (Veel mensen geloven toch dat de manier van geboren worden een invloed heeft op het functioneren van je baby - velen gaan naar osteopaat om het trauma bij hun baby zo te laten verwerken).
    Ik hoop ook echt voor jou dat je nu een heel natuurlijke, gemakkelijke korte bevalling hebt !
    thumbup.gif
  • ik hoop ook dat iedereen een mooie bevalling kan hebben!
    mijn zoontje is geboren na 32 weken zwangerschap en ik heb ook geen mooie herinneringen over gehouden aan mijn bevalling. Het was allemaal zo dubbel: weeën hebben en niet willen dat je kindje geboren wordt. Ik heb er echt niet van 'genoten', van zijn geboorte! Je hoort zo vaak dat dat "de mooiste dag van je leven" is, maar hier dus echt niet. Hoop nu zo hard op een mooie aterme bevalling, met een normale kraamperiode, en geen neonatologie. En wordt het wel terug neo, tja, dan zullen we dat ook wel overleven zeker! smile.gif

Hier redelijk ok. 's morgens wel misselijk en soms kokhalzen, en ik moet zien dat ik iedere 2u iets eet, zo wat de typische kwaaltjes dus smile.gif Maar veel minder uitgesproken eigenlijk dan bij m'n zoontje. Soms denk ik dus dat dat niet goed is, maar ik weet ook wel dat dat niet veel wil zeggen wink.gif stomme hormonen! Morgen zullen we hopelijk wat meer zekerheid hebben (voor een dag of 2 en dan terug stressen tot de volgende echo bigsmile.gif )

• @'Princess ' succes met de echo! Ik duim op een mooi hartje!

@Natoke voor jou begint het aftellen ook!

• @HappyJ Ik begrijp niet dat ze vrouwen zolang overtijd laten gaan ? Ik dacht dat het maximum 10 dagen is dat ze overtijd mogen gaan.
    Echt zo'n toestanden wil ik niet. Dan is er toch niet echt iets natuurlijk meer aan ? Zijn we dan niet beter af met een KS dan met zo'n praktijken ?
    kan toch ook niet goed zijn voor de baby om zo ter wereld te moeten komen? Of heb je daar achteraf niets van gemerkt?
    (Veel mensen geloven toch dat de manier van geboren worden een invloed heeft op het functioneren van je baby - velen gaan naar osteopaat om het trauma bij hun baby zo te laten verwerken).
    Ik hoop ook echt voor jou dat je nu een heel natuurlijke, gemakkelijke korte bevalling hebt !
    thumbup.gifAsil @ Gisteren 15:16

Awel @Asil , hier is de gyn ervan overtuigd dat zolang uiteraard alles goed gaat met moeder en kind het absoluut beter is om een KS te vermijden omdat dit voor hen nog traumatischer zou zijn.
    En ik moet zeggen dat ons meisje achteraf echt prima was, we hebben geen enkel nadeel ondervonden! Zijn bij de osteopaat geweest en die stond er zelfs van te kijken. Het lijkt ons zelfs dat ze echt benefiet heeft gedaan aan die extra tijd in de baarmoeder… awe.gif
    Ze was direct heel toniek, hoofdje al goed rechthouden, ogen goed open heel alert. Iedereen op de materniteit stond ervan te kijken. Ze heeft nooit reflux gehad, geen allergieën, sliep door op 6 weken ondanks BV, draaide zich op 2.5 maanden al van rug naar buik, kroop op 6 maanden en stappen was op 9.5 maanden goofy.gif
    We geloven nog steeds dat het daar dus inderdaad goed heeft gedaan.
    MAAR blijft wel dat we vanaf 10 dagen overtijd op de materniteit lagen om de bevalling "rustig" op te wekken en zowel mij als Emma goed in de gaten te houden en in de hoop dat er geen zware middelen aan te pas gingen moeten komen. En die waren op het einde dan toch nog nodig om niet nog langer te wachten. Voor mij was het minder aangenaam maar Emma heeft er heel de tijd niks van gemerkt.

Op die vrijdagochtend zei ik echter wel tegen mijn man dat als gyn durfde om nog langer te wachten en het er die dag niet van zou komen ik hem een klap ging verkopen en ze er zelf wel zou uithalen goofy.gif
  • @Asil ik heb suppo's gekregen na de KS en die werken wel heel goed hoor. goofy.gif
    Ik liep de dag van m'n KS alweer rond 's avonds. De dag erna sonde eruit en klaar....

Vandaag naar de osteopaat geweest en onze dochter en zij is voor minder dingetjes behandeld dan m'n zoontje die wel op natuurlijke wijze geboren is. Dus het zal wel afhangen van baby tot baby.
  • @Princess : hoe was je echo ? wink.gif

Hihi al die bevallingsverhalen, maakt me al beetje nerveus. Hoewel het nog eventjes is ... ben toch al bijna halfweg! surprised.gif
    Ben soms bang dat ik een gewone bevalling niet ga kunnen ...
    Maar goed ze moet er sowieso uit hé.
    Hier in het ziekenhuis hebben ze ook gezegd max 10 dagen overtuigd en dan leiden ze in.
    Morgen plan ik de info sessies in wink.gif "de bevalling" "wat als het anders gaat dan gedacht" "borstvoeding"

ik zit in met m'n gewicht, wil liefst niet te veel bijkomen. Maar ben duidelijk zwanger van een meisje, die drang naar chocolade en snoepjes surprised.gif aargh! haha
  • Hey dames! Mijn echo was goed! Kloppend hartje gezien en heel kort even mogen horen love.gif zo blij! Terug even gerustgesteld! bigsmile.gif
    Nu weer een maandje wachten tot de 12 weken echo! Maar dit is al een stap in de goede richting! love.gif
  • @'Princess ' oh zo blij voor jou !! In het begin gaat de tijd tergend traag en dan ineens vliegt die voorbij.
    Ik zit aan 30 weken dit weekend ... OMG ! Ik moet nog zoveel doen !

Heb ook idee dat de baby om de haverklap van positie verandert. Ik kan echt moeilijk inschatten waar ze soms met haar hoofd en voeten blijft. Ben benieuwd of ze volgende vrijdag bij de echo alweer gedraaid gaat zijn.
    Ik heb ook echt het gevoel dat ik 40w niet ga halen.
    ik zo ongelooflijk veel pijn in mijn benen de laatste dagen. Soms kan ik geen 50m meer stappen... Geen idee van waar het komt, buiten dat ik echt geen spieren meer heb. Dus het zou mij verbazen moest ik een natuurlijke bevalling aankunnen.
    Hormonen lopen ook weer hun eigen gangetje... Huildagen... en geen idee waarom...
    Mss te moe, mss wat schrik, ... Who knows ...
  • @Bruggegirl hahaha is dat zo een weetje dat je veel zin hebt in zoet als je een meisje krijgt ?
    Ik heb idd ook veel gesnoept in het begin maar heb me wel bewust een halt toegeroepen rond week 14 om idd de kilo's wat binnen de perken te houden. Ben nog afgevallen ondertussen (niet bewust want ik eet echt gewoon waar ik zin in heb zoals koffiekoeken en chocolade en dessertjes (iets wat ik niet doe als ik niet zwanger ben) maar ik overdrijf niet).
    Op de moment net geen 30 weken en ik weeg nu 55.3 kg (ik kom van 49.5kg). Bij vorige dochter net geen 10kg dus ik hoop dat het me nu ook lukt. Al is het ook niet erg als het er 12kg zouden worden ofzo bigsmile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld