Zwangere vrouwen onder elkaar - ongeacht wanneer je bent uitgerekend

• @Asil ja, was ook een beetje mijn redenering om niet naar spoed te gaan, zoals sommigen suggereerden. T is gewoon niet echt hoe je je voorstelt dat het zal lopen he. Je verwacht een positieve zwangerschapstest, wat symptomen, maar bloedverlies zat daar bij mij niet echt bij...
  • Hoi hoi,
    Ook ik lees graag jullie avonturen mee.
    Ik ben zwanger van ons eerste kindje. Dus alles is noeuw voor ons. Ik laat het op ons af komen.
    Natuurlijk lees ik me wel in.
    Maar ik heb geen kwaaltjes gehad, dus weinig om me zorgen over te maken.

Proficiat aan alle mama’s extra in spé.

Ik had graag een tweeling gehad, klinkt mss een beetje raar. Maar lijkt mij wel leuk voor de kindjes.
    Het is er bij ons ééntje... geslacht houden we voor bij de geboorte.
    Groeten!
  • @Nananou Goed nieuws dat alles oke is en duimen voor een goede volgende echo!
    @Glamm-it oei, ik ben nu inderdaad ook wel ziek... ik voel mij een vod. Ik heb ziekteverlof gekregen tot het einde van de maand (dan 13 weken), maar als ik het hier zo lees is het niet zeker dat de kwaaltjes dan gaan over zijn 😖 Ik duim alleszins van wel! En ik verlang tot mijn buik begint te groeien. Nu zie je bijna niks en voel je niks (behalve dan de kwaaltjes), en je moet er maar van uit gaan dat alles nog oké is... ik ben ook mega benieuwd om te weten wat de geslachten zullen zijn. Het zijn onze eerste kindjes, wij hebben er nog geen!
  • @Eihpos dat is moedig, een tweeling willen.

Wij vinden eentje al een uitdaging 🙈😅
    Vanaf wanneer kunnen ze eigenlijk een tweeling vaststellen?
  • @TieMa inderdaad even afwachten en de vingers heel hard kruisen. Soms maak ik me wel behoorlijk zorgen, maar dan is mijn vriend er wel heel goed in om me gerust te stellen
  • @Eihpos proficiat !
    Ik had ook stiekem wel gehoopt op een tweeling ! bij het eerste dan ... Nu niet meer smile.gif
    Leek me ook handing. Twee baby's in een klap. Ineens erdoor met alles bigsmile.gif
    Maar eentje heeft ook veel voordelen natuurlijk. meer handen vrij en tijd denk ik bigsmile.gif
  • @Nananou van ons had de gynaecoloog het onmiddellijk bij de eerste echo gezien, ik was toen 6 weken en een paar dagen.
  • @Eihpos ik vind dat niet raar hoor! wij hoopten stiekem ook op een tweeling, zelfs nu er hier al eentje rondloopt bigsmile.gif Maar nu gewoon blij als deze gezond en wel bij ons is in augustus. Misschien, heel misschien dat we dan toch nog voor een derde gaan. Maar een beetje schrik dat het dan wel een tweeling is en dan zitten we ineens met 4 goofy.gif Hier zitten er aan weerszijden tweelingen in de familie dus dat vind ik nogal riskant.
  • @Glamm-it wauw 3 jongens. Je zal inderdaad je mannetje mogen staan.
    Was dit te zien aan je HCG waarde bij de eerste bloedafname?

Bij mijn zoontje, dachten ze eerst ook aan een tweeling omdat mijn HCG waarde zo hoog was.

Bij mijn man zitten ook tweelingen in de familie maar allemaal meisjes tweelingen.

• @Elena86 van mij dacht de huisarts dat ik mogelijk wat langer zwanger was dan ik zelf dacht. Ik wist zelf dat ik niet veel verder kon zijn, omdat ik nog maar net een miskraam had gehad. Ik zei tegen mijn man al lachen ‘Straks is het een tweeling’, tot we bij de gynaecoloog kwamen. Dan was het niet meer om te lachen bigsmile.gif
    Mijn hcg stond aan een kleine 4 weken aan 1200 en dan 5 dagen later aan 5000.
  • @TieMa.. dat zal ook verschieten geweest zijn 😁.
    Wanneer weet je de geslachten? Waar hoop je zelf op?
  • @TieMa ja bij mij is opeens mijn buik beginnen te groeien rond 18 weken. Daarvoor was het een kleine buik. Nu zie ik er hoogzwanger uit 🙈

@Elena86 mijn hcg was 200 een week voor mijn NOD.

Vandaag de 28-weken echo gehad. Onze jongens doen het goed. Het ziet er niet uit dzt ze te vroeg gaan komen, dus dar is goed. Ze lagen ook goed, wat voorlopig betekent dat het een natuurlijke bevalling kan worden
  • @Elena86 ik weet niet wanneer we de geslachten gaan weten. Schijnt dat de NIPT bij 2-eiige tweelingen onbetrouwbaar is. Als we zelf zouden mogen kiezen, zouden we kiezen voor een jongen en een meisje, maar je kunt natuurlijk niet kiezen dus we zien wel 😉
  • Amai, hier wordt veel geschreven. Ik krijg het niet bijgelezen. Misschien zou het handig zijn om een lijstje bij te houden van ons.

Zeefje, 34 jaar, 2de kindje, uitg. 08/08/2019, 18 weken

Jullie mogen ook het geslacht mededelen maar het hoeft niet als jullie het liever geheim houden. Wij verklappen ook nog niets.

Fijn weekend nog voor iedereen wave.gif
  • Ik vul t lijstje aan 😊

Nananou, 30 jaar, 1e kindje, uitg. 01/11/2019, 6 weken
  • Wow hier wordt inderdaad nogal wat geschreven zeg bigsmile.gif

Dinsdag nog eens op controle bij de vroedvrouw. Voorlopig ligt ons baby’tje nog in stuit, ik hoop heel hard dat ze nog draait...
    Begin april op 35w nog eens langs de gyn, ik denk dat als ze dan nog stuit ligt dat er een keizersnede gepland zal worden. Ze heeft dus nog zo’n 3 weekjes om te draaien.

Ik vul het lijstje ook even aan:

Dreamy - 2e kindje - uitgerekend 08/05/2019 - 31w4d
  • Ik vul het lijstje ook even aan:

Glamm_it 31 jaar, 2e en 3e kindje -uitgerekend 31/5 , 2 jongetjes ( eeneiige tweeling)
  • Mijn HCG waarde was maandag 4/3 - 35285
    Volgens de dokter ben ik 6weken, pas vrijdag 22/3 de eerste echo.
    Ik ben heel zenuwachtig omdat ik denk dat het een tweeling gaat zijn..
    Het maakt me ergens ook bang, omdat het de eerste keer is.
  • Ik vul het lijstje aan (en zet ook even chronologisch)

Glamm_it 31 jaar, 2e en 3e kindje -uitgerekend 31/5 , 2 jongetjes ( eeneiige tweeling)
    BLB - 36 jaar - 1ste kindje - uitgerekend 11/07/2019 - jongetje

@Ditske welkom! Waarom het vermoeden dat het een tweeling is?

• Ik vul ook het lijstje aan:

BLB - 36 jaar - 1ste kindje - uitgerekend 11/07/2019 - jongetje
    Tiema, 28 jaar, 1e en 2e kindje, uitg. 8/10/2019, 9w5d (2-eiige tweeling)
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld