Zwangere vrouwen onder elkaar - ongeacht wanneer je bent uitgerekend

• @Minie een playlist voor tijdens de bevalling ? Nog niet bij stilgestaan. Ik denk dat ik vooral stilte wil als ik pijn heb.

Ik ga waarschijnlijk ook nu weer geen borstvoeding geven dus hopelijk dan ook minder last van die naweeën.

@Zeefje ik ga mijn man eens moeten overtuigen om mij een goeie rugmassage te geven.

Ik ben nu meer aan het drinken op aanraden van gyn en ik denk dat baby2 er heel blij om is. Niet normaal hoeveel ze beweegt. Volgens mij slaapt ze amper smile.gif Hopelijk is ze dan moe als ze geboren wordt en gaat ze dan al die slaap inhalen bigsmile.gif
  • @Mammie84 wij zijn even ver. Laatste echo was onze dochter 36.5cm en woog ze 1.229kg.
  • @asil ik had ook een Playlist met liedjes.
    Gewoon op de smartphone een lijst gemaakt maar uiteindelijk niet gebruikt.
    Toen ik in bad ging om te bevallen, vroeg de vroedman of er wat muziek op mocht.
    Lichten werden gedimd, sterretjes plafond werd ingeschakeld en de vroedman zette een cd'tje op met zeer rustgevende muziek.
    Onze zoon is geboren op een liedje van Céline Dion. Iets wat ik doorgaans nogal een gejank vind, vond ik toen prachtig.
    Bij de middelste speelde op de achtergrond : no sound but the wind.
  • @Asil : Dank je voor de lieve woorden. Ik mag me gelukkig prijzen en ik weet geen betere pluspapa voor mijn zoontje. Afgelopen zondag met vaderdag had mijn zoontje iets geknutseld in school. Zo lief he love.gif
    @Neuzeke : Jij weet dat nog goed welke muziek er speelde. Ik weet niet of er muziek was bij mij ik weer dat ik aan niks anders kon denken dan aan de pijn. Ik heb wel nog iemand horen schreeuwen, ook iemand die aan het bevallen was.

• Zijn jullie schreeuwende pijnlijders of stille innerlijke schreeuwers ?
    Ik denk (gok) dat ik een stille innerlijke schreeuwer ben smile.gif
  • Ik heb mijn 2de en 3de bevalling eigenlijk wel heel bewust en intens ervaren.
    Bij de 1ste was ik veel onrustiger ook. Ik werd ingeleid omdat babyboy het niet zo bijzonder goed meer deed, wist dat ik 24u kreeg, ik had nog nooit een wee gehad en plots zat ik met weeën tot op de bovenste curve. Ik ben toen door de zenuwen ook heel nerveus geworden en heb eigenlijk nooit echt mijn rust gevonden. Uiteindelijl dan toch een épi genomen en die werkte dan amper en khad toen super snel 10cm.
    Allé wat chaos in mijn hoofd toen.
    En dan gaat de focus automatisch naar de pijn en de tijd.

@asil. Ik heb bij nr 1 veel gevraagd of het nog lang ging duren maar bij nr 2 en 3 heb ik niets gezegd.
    Kei makkelijk voor mijn man wss 😂.
    Bij de middelste herinner ik mij nog dat de vroedvrouw zei dat ze aan mijn ogen zag als ik een wee had.

Schreeuwen hoorde ik ook, de kamer naast mij.
    Maar toen we samen op de neo afdeling zaten, heeft ze gezegd dat het onderaan een ravage was.
    Dus mss daarmee.
    Sowieso is schreeuwen energie verspilling.

• @Asil : Ik ben ook geen schreeuwer. Ik weet wel dat ik op het laatste wel nog heb zitten vloeken. Ik kon niets verdragen. Ik heb me wat afgereageerd op de vroedvrouw.
  • @Asil bij ons tweede heb ik op het laatst kei hard gegild. Ik ging van 4 cm naar 10 cm in nog geen half uur. Die weeën waren zo intens dat ik moest overgeven van de pijn.

Bij de eerste viel het volgens mij best mee en bij de laatste was spoedkeizersnede. Toen heb ik 1 keer heel hard moord en brand geschreeuwd toen de gyn met twee handen na binnen ging om haar terug hoger naar binnen te duwen. Maar voor ik het wist was ik onder volledige narcose dus dat telt eigenlijk niet echt.
  • @BLBL :hopelijk komt jullie baby dan nog wat bij, maar als hij nu komt kan het helemaal geen kwaad he.
    Succes alvast!

@Asil: ik heb precies een reusje in de maak.. We zien wel binnen een paar weken of hij nog zo veel is bijgekomen.
    Binnen 2 weken nog eens langs de gyne. En tussendoor naar de vroedvrouw.

• @Asil ja voor tijdens de bevalling, toch tijdens de ontsluiting, tijdens het persen dan let ik er niet meer op.
    Ik wil zeker opnieuw rust, maar niet perse stilte de hele tijd. Ik ben 's nachts naar het ZH gereden, mijn man lag wat in te dommelen (tsss voor die mannen zetten ze een comfy stoel in verloskwartier) en ik zat daar heel gerust. Maar ondanks dat het bij mij heel vlot ging, duurde het toch een paar uur voor ik kon persen. Iets om je af en toe af te leiden was wel welkom vond ik smile.gif Naar het einde toe wordt het toch wel heftig en was dat voor mij een manier om er mee om te gaan. Ik heb trouwens zowel heel rustige muziek als wat stevige nummers voor als ik wat extra energie nodig heb bigsmile.gif Ik wil gewoon niet de muziek van het ZH, want bij ons zijn dat zo van die natuurgeluiden cd's, en daar word ik nu eens echt niet rustig van. En dan nog die kabbelende beekjes waardoor ik helemaal naar de wc moet spurten, nee dank u goofy.gif

Vandaag wat vreemd voor gehad, ging zitten en plots hevige pijnscheut in mijn heup. Echt zot, ik raakte nog amper terug recht. Voel me nu opeens een oude bomma die een nieuwe heup nodig heeft shocked.gif Kreeg niets opgeraapt wat op de grond was gevallen, vind geen goede houding meer en kan niet stappen zonder te manken. Pfff Hoop dat het morgen even plots weg is als dat het gekomen is, maar dat zal wel weer niet
  • @Minie ik voel mij ook vaak bomma hoor. Ook van die pijnen in mijn heupen dat ik van zitten naar rechtkomen nog effe krom moet lopen voor precies alles terug zijn plaats heeft gevonden.
    En zoals ik hier nog gelezen had voel je het idd terug opnieuw als je savonds in bed kruipt.

@Lynne Waaaatttt ??? Twee handen naar binnen ??? OMG !! Lijkt me mega horror !!!

Ik zal dan ook maar wat voorzien om me bezig te houden en af te leiden moest het toch een natuurlijke bevalling worden.

• @Zeefje hahaha dat heb ik al wel meer gehoord dat de vroedvrouw het hard te verduren krijgt smile.gif
    ben zeer benieuwd naar hoe ik me ga gedragen in pijn.

@Mammie84 wij mogen 28/06 terug naar gyn dus we zitten echt wel bijna gelijk smile.gif
    Dat reusje nu kan nog wel terug veranderen. Nu groeien ze minder snel zei gyn maar zou het gewicht sneller toenemen. Ik gok dat baby2 hier zal eindigen op een 3.5kg.
  • Asil als je een épi hebt kan het wel eens wachten zijn e.
    Zonder épi heb je geen boek kaarten of kruiswoordraadsel nodig 🤣.
    Maar alles wat kan helpen om een beetje rustig te blijven.

En Ivm met de handen enzo naar binnen.
    Ik heb dya bij de oudste ook gehad, om de placenta te verwijderen.
    Twas dat of weg bij men kind en naar de operatie zaal.
    Die horror valt meestal allemaal wel mee ze.
    Doet het pijn? Tuurlijk.
    Maar niet iedere bevalling is traumatisch.
  • @Neuzeke ah ja mijn euro valt net dat ik inderdaad een epi MOET krijgen sad.gif Misschien ga ik er wel blij mee zijn maar ik had het graag eens volledig willen ervaren met de keuze van wel of geen épi maar het zal er niet inzitten voor mij.
  • Iemand een idee tot hoeveel weken de baby nog kan draaien? Ze ligt nu in stuit (28w) en heb de indruk dat ze niet echt veel meer in zijn geheel beweegt. Krijg alweer horror in mijn hoofd smile.gif
  • Ik heb gelezen dat ze vanaf 25w-26w hun vaste positie kunnen innemen.
    Bij mij lag ze toen in stuit en op 28w was ze toch al terug een kwart gedraaid.
    Verder zijn er ook baby's die de laatste weken nog draaien ... dus echt een lijn kan je er niet in trekken denk ik.
  • @SV8 : Ik heb gehoord dat ze zich nog tot het laatste kunnen draaien. Als ze in stuit liggen kunnen ze zich nog draaien. Andersom weet ik eigenlijk niet. Maar de uitzondering bevestigd de regel zeker? Ik ben hier best wel bang voor een KS. Mijn meisje ligt op dit moment wel nog in de juiste positie. Fingers crossed. Hoeveel weken ben jij ook alweer?
    @Asil : Wil je schreeuwen, wil je vloeken, het maakt niet uit als je je zo kunt afreageren. Ik vrees dat mijn vriend er ook aan zal moeten geloven. Je komt op een bepaald punt dat je niets meer kan verdragen maar dan weet je ook dat je heel snel je baby'tje in je armen zal kunnen nemen en dan vergeet je alle pijn.
  • @Zeefje heb je een reden waarom ze eventueel KS zouden doen ? (tenzij uit noodzaak mss - maar dan denk ik dat je blij gaat zijn op die moment)

Vloeken zal ik wel doen denk ik smile.gif
  • Dan zal ik maar hopen dat ze bij de volgende controle gedraaid is zeker. Nog drie weken geduld!
    Maar misschien voel ik het wel als ze nog eens draait.
  • @SV8 mijn gyn zei dat ze wel kunnen draaien tot 36 weken, en heb ook al verhalen gehoord dat het zelfs later kan.
    Hier ligt hij in stuit, al van 24 weken en geen zin om te draaien. Er is ook te weinig vruchtwater om versie te proberen, dus wordt zeker keizersnede, maar heb me er snel bij neergelegd. Hoop nu gewoon dat het herstel wat meevalt.

Ze heeft dus nog wel wat tijd om te draaien, ik duim!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld