Zwangere vrouwen onder elkaar - ongeacht wanneer je bent uitgerekend

• @blbl hier ook niet heel veel, gisterenavond begon het even wat meer te worden, toen was ik echt wel even ongerust, intussen heb ik de indruk dat t weer wat geminderd is...

Gewoon even straks afwachten...
  • @Nananou Hopelijk was alles in orde! Is altijd schrikken, bloed wil je niet zien als je zwanger bent hé.

@Glamm-it Kan geloven dat de zwangerschap zwaar is! Ik vind het van eentje al best zwaar met een peuter in huis, het is toch helemaal anders dan een eerste zwangerschap he. Kan me dus wel inbeelden dat dat met een tweelingzwangerschap nog lastiger is!

Aan alle andere mama’s hier ook nog een proficiat!
  • @Dreamy Ik moest net hetzelfde denken!!! Ik ontdekte dat ik zwanger was EXACT 1 maand voor haar tweede verjaardag komt. Op 10/02 deed ik een positieve test en ons meisje is van 10/03 goofy.gif

Aan alle dames hier een dikke proficiat! Al even of nog maar net zwanger, het blijft even spannend.
    En aan de tweelingmama's toi toi hoor! Ik denk dat het toch wel pittig is zowel de zwangerschap als de zorg achteraf nervous.gif

@Nananou Hopelijk toch alles OK?

Hier nu 8 weken ver en ik heb precies al een heel buikje astonished.gif Bij Emma was dit totaal niet het geval! Aangezien hier meerdere mama's met meerdere kindjes zijn: hadden jullie dit ook?
    Ik schaam me precies een beetje dat ik al een buikje heb, alsof ik nu al teveel aan het eten ben ofzo en ik let echter toch wat op surprised.gif
  • @Nananou Hopelijk alles oké?
    @Glamm-it Leuk, nog iemand met een tweeling! Van mij zegt de gynaecoloog nu ook al dat ik ga moeten stoppen met werken aan 25 weken. Ik ben nog maar 9 weken, dus nog even afwachten of alles verder goed blijft gaan, maar ook al was het aanvankelijk een verrassing, het zou echt een opdoffer zijn mocht er iets niet goed gaan met één van de twee.
    Ik ben ook heel benieuwd voor de NIP-test (en het geslacht), omdat ik al gelezen heb dat die met een twee-eiige tweeling niet betrouwbaar is.
  • @Nananou ja 2 jongetjes ♥️. We hebben al een zoontje dus ik ga mijn mannetje mogen staan hihi.
    Proficiat trouwens. Bloedverlies komt vaak voor. Ik duim dat alles goed mag gaan!
  • @TieMa dankje! Ook voor jou een dikke proficiat! Spannend he. Ik vind sowieso dat het een erg spannende zwangerschap is.
    Van de nipt test voor een tweeeiige tweeling weet ik niet juist of ze dat goed kunnen zien. Bij een eeneiige is dat gemakkelijker natuurlijk, Wsnt ze hebben hetzelfde geslacht. Bij ons wisten we het op 12 weken al, nog voor de nipt. Het was al duidelijk 🤪
    Ja ik ben dus vanaf 22 weken thuis en het is echt nodig. Je gaat het nog merken, maar zo 2 kindjes dragen is echt wel zwaar. Heb je nog
    Andere kindjes of is het jullie eerste/tweede?

Ja die eerste echo. Dat was schrikken. Al had ik een voorgevoel. Ik had een week voor mijn nod al een knalpositieve test en hoog hcg. En ik was zo doodziek ( 20 weken geweest trouwens)
  • @Dreamy idd. Ik draag enkel op m’n buik, dus ik ben dus enkel daar “dik”. Dus ik loop ( waggel) alsof ik bijna 40 weken ben 🙈
    Nu sowieso een tweede zwangerschap zal altijd zwaar zijn, of het er nu een of meerdere kindjes zijn.
    Maar alles voor de wondertje(s) he ♥️
  • Hier is al veel geschreven dat ik niet alles gelezen heb.

@Nananou : Hopelijk alles ok? Dat kan ook nog innestellingsbloed geweest zijn?

@Asil : Ja, mijn vriend is de ideale pluspapa voor mijn zoontje. Toch is het nu wel speciaal dat wij samen ook nog een kindje krijgen en dat wij als koppel de zwangerschap kunnen beleven. Dat was bij mijn zoontje toen niet het geval want mijn vriend had me toen laten zitten. Mijn zoontje staat dus op mijn naam maar mijn vriend wil hem adopteren 😍
  • @HappyJ ik had op 8w ook al een redelijke buik (zw broek nodig) maar toch niet bijgekomen ofzo. Was echt niet van te veel eten maar echt flink opgezette darmen. Ik vreesde toen ook het ergste en een gigantische buik wink.gif , maar die werd dan niet meer dikker tot 14w. Pas nu begin ik elke week een beetje verschil te zien. Op bijna 18w nu een heel normaal buikje tegen verwachtingen in smile.gif Iets meer dan bij m'n eerste zwangerschap, maar niet opvallend.
    @Nananou hopelijk vals alarm, heb je daarnet controle gehad?
    @TieMa wel super zo een tweeling. En zeker onverwacht na 2mk, nu ineens 2 plakkertjes!
    Tis wel leuk zo ongeacht de uitgerekende datum, ik zie opeens terug heel wat bekende namen uit recente en NOD groepjes van lang geleden smile.gif
  • Ik sluit me hier ook graag aan!
    Zwanger van mijn tweede kindje. Geen misselijkheid deze keer, wel veel bandenpijn.
  • Me too!

Hier zwanger van 4de kindje. Al sinds het begin extreem veel last van bandenpijn (denk ik)
    Nooit gehad bij de andere zwangerschappen. Ale ja, ni zo extreem vroeg.
    Baart mij met momenten toch wel wat zorgen.
    Pas 29 maart eerste echo, dus tis nog ff wachten.
  • Hey allemaal, inderdaad daarnet controle gehad. Alles ziet eruit zoals je een echo op deze termijn mag verwachten en de gyn zei dat dat geruststellend is. Tegelijk is de term “risico op mk” gevallen en werd er voor de komende week rust voorgeschreven. Volgende week de initieel geplande echo, dan is er wellicht een hartslag te zien en weten we meer...
  • @Nananou fingers crossed dat volgende week alles ok is op de echo, erin geloven! En nu vooral goed rusten dan!

Hier een serieuze verkoudheid te pakken, net in de drukste weken op het werk. We moeten erdoor!

• Ik breek even in:
    Voor de dames met een tweeling: er is een leuke groep op FB voor tweelingen smile.gif 'Tweelingen en meerlingen in België'
    Hier ook overgegeven tot week 16 (bij tweelingen dure, de eerste kwaaltjes wat langer gezien hoge hormonen)
  • @Glamm-it Ik moest stiekem een beetje lachen met je vermelding dat je zoontje toch liever geen baby's in huis heeft wink.gif zo schattig en toch wel wat grappig. eens ze er zijn en de jaloersheid is wat geweken zal hij ze niet meer kunnen missen
  • @Zeefje wat een leuk nieuws dat je man je zoontje gaat adopteren ! fantastisch !!!
  • @Nananou dat is goed nieuws! Ik blijf duimen!

@Louise2017 oh proficiat 😀 ik ken het groepje, ben er al lid van. Is inderdaad een superleuke pagina he. Zeker om met je vragen terecht te kunnen. Want het is allemaal toch erg spannend vind ik 🙈

@Asil jaaaa ik hou mijn hart vast 🤪 hij kan nog niet zo goed delen hihi.
  • @Nananou Oh oef toch een beetje goed nieuws ! Fingers crossed tot volgende week; Goed rusten !
    Ik heb ook wel wat bloedverlies gehad in het begin maar was eerder naar de bruin rode kant . De schrik zat er toen ook wel in maar bleek dan oud bloed te zijn. Was het echt rood bij jou ?

@HappyJ Ik heb echt dagen dat ik 5 maanden zwanger lijk, dat broeken niet meer passen en dat zwangerschapskledij echt nodig is. Maar hier ook meer opgezette darmen buik dan effectief baby buik. Vanmorgen kon ik weer gemakkelijk in mijn gewone jeans. (baart me ook wel wat zorgen dat het zo kan schommelen) maar mijn darmenbuik is nog wel wat aanwezig. Zeer vreemd gegeven. Kan me ook niet herinneren dat ik bij de eerste baby mijn gewone broek nog dichtkreeg op 14w. vreemd hoe die herinneringen toch allemaal snel vervagen ?? ponder.gif
  • @Asil eerder bruin, gyn dacht ook dat het mss oud innestelingsbloed was
  • @Nananou dat is goed nieuws he! Wij zijn niet naar gyn geweest toen. Dr. google heeft ons wat gerustgesteld. En ik beredeneer ook alles hard weg. "als het moet fout gaan, gaat het fout of ik nu wel of niet naar gyn ben geweest, ik moet er dan toch door" ... Mensen zeggen dat ik fatalistisch ben maar ik vind mezelf eerder een realist wink.gif

Zijn er onder jullie ook vrouwen die heel erg vroeg last hebben van vocht vasthouden ?
    Ik heb nu bij het minste dat ik aanheb, randen in mijn benen staan (zoals ik ook had op het einde van mijn vorige zwangerschap - vocht) (en neen mijn kousen spannen niet te hard wink.gif ) Heb ook de indruk dat mijn benen dikker zijn geworden (ik voel dat in mijn broeken) In gewicht ben ik nu 1kg max bijgekomen. Dus daar kan het toch neit aan liggen.
    ik had in het begin wel een heel erge drang naar suiker. Nu nog wel soms maar heb eens een echte hyper aanval gehad waarna ik ben geminderd met snoepen want het leek de verkeerde kant op te gaan. Ik wil ook geen mastodont van een baby en ik wil geen zwangerschapsdiabetes ontwikkelen. (Al weet ik niet of dat dat te maken heeft met veel snoepen of niet )
    Iemand ervaringen ?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld