Zwangere vrouwen onder elkaar - ongeacht wanneer je bent uitgerekend

• @Neuzeke Als je dat zo stelt twijfel ik toch of ik dat nu zo ga ervaren. Ik heb nu toch nog het gevoel dat ik onze jongensnaam nog niet wil verklappen want STEL dat er toch een derde komt en ‘t is een jongen dan wordt het die naam enz.
    Al hoop ik dat ik het als het zo ver is, toch zo duidelijk ervaar want voor mijn vriend is het wel duidelijk dat het bij 2 blijft.
    Maar ben op zich altijd graag zwanger geweest dus hopelijk komt die wens om dat nog eens mee te maken binnen 2 jaar niet plots terug de kop opsteken 😂

Al kan ik me ook vinden in dat gevoel, nog 1 keer alles door en daarna wordt het alleen maar makkelijker, krijgen we meer tijd terug,... daar kijk ik anderzijds dan inderdaad ook wel naar uit.

Vanavond nog eens op controle bij de vroedvrouw. Benieuwd of er al iets te zeggen valt smile.gif
  • @Dreamy oh spannend! Echt aftellen nu voor jou!

Hier laatste dag werken en dan 10 dagen vakantie! Nu wordt het hier stralend weer, dus goed dat we nog niets geboekt hebben!

Gisteren afspraak gehad bij de diëtiste ivm mijn zwangerschapsdiabetes. Op zich valt het "dieet" wel mee, geen snoep, koeken, chocolade, chips natuurlijk. Gezond eten met veel groenten en fruit, melkproducten en bewegen. Hopelijk kan ik het daarmee onder controle houden en moet ik geen insuline spuiten. Het is wel wat meer administratie en opvolging: elke dag 4x prikken, eetdagboek bijhouden, wandelen na elke maaltijd; meer controles bij diabeteskliniek. Ik had me mijn laatste 3 maanden wat rustiger voorgesteld, maar ja wink.gif Vooral op het werk is het wat moeilijker met mijn zittend beroep.

Vrijdag nog eens babydate bij de gyn, ik hoop dat alles goed is met ons spookje en hij niet te groot is door die zwangerschapsdiabetes.
  • @blbl lijkt me met al die hormonen en goestingskes idd niet makkelijk. Veel moed toegewenst!

Hier weer eventjes spannend, na een paar weken opeens weer wat bloeding 😔 moet morgen weer ff op tussentijdse controle bij de gyn...
  • @Nananou Oh jee niet leuk dat je weer een bloeding hebt. goed dat ze je zo goed opvolgen.
    Er zijn nog wel mensen die hun "regels" blijven hebben tijdens een zwangerschap. Kan allemaal heel onschuldig zijn en daar duimen we voor he ! Je hebt er geen krampen bij ?

@HappyJ amai wou ! Jij bent ook zowat een duracell konijn precies ? Ik totaal niet. Ben wel jaloers op mensen met zo een peper in hun g*t. bigsmile.gif Verbouwen en bouwen zijn echt niet mijn ding. Gelukkig heb ik echt ook een handige harry in huis die graag altijd bezig is en ook altijd alles heel netjes achter laat dus op dat vlak mag ik niet klagen. Ik MOET niet veel helpen. OEF !

@Dreamy ja dat gevoel van de namen niet verklappen had ik ook tijdens de eerste zwangerschap. Nu totaal niet meer. Dus wanneer ik bevallen ben zwier ik graag hier ergens al onze namen in een topic smile.gif
  • Gisteren was het ff spannend, weeen waren plots begonnen maar ze zijn terug afgenomen. Straks extra controle in het ziekenhuis omdat mijn baarmoederhals stuk was ingekort hierdoor. Maar ik hoop toch dat we nog minstens 2 weekjes kunnen volhouden
  • @BLBL inderdaad, ben echt aan het aftellen nu, heb het stilaan een beetje gehad smile.gif
    Wat vervelend die zw diabetes, hopelijk idd goed onder controle te houden met dieet. Niet leuk om zo te moeten opletten op alles maar ‘t is voor een goede zaak hé. Veel moed!!

@Nananou oh schrikken terug waarschijnlijk. Gelukkig kan je morgen al langs bij de gyn. Duimen omhoog dat alles gewoon nog steeds goed loopt!

@Glamm-it wow spannend! Was je naar ‘t ziekenhuis gegaan dan? Ik duim dat ze baby’tjes nog eventjes in de buik willen blijven!

Gisteren controle gehad. Bloeddruk is al zo’n 2 weken kantje boordje, nu ook spoortje eiwit en houd veel vocht op, dus dat moet effe extra in de gaten gehouden worden, volgende week nog es extra opvolging. Met baby’tje alles ok, hoofdje zit ingedaald in bekken, baarmoederhals nog steeds lang en gesloten.
    Begin me serieus opgeblazen te voelen, het vocht speelt me parten (+3 kg in amper 2 weekjes), er is niks gemak meer aan en nu is zoontje ook nog eens op de sukkel. Ik hoop dat die wat beter wordt vooraleer ik moet bevallen.
  • @Dreamy ik had een afspraak bii de gyn opstaan toevallig, dus ik heb het dan ff weggepuft want ka bij m’n zoontje had ik ook heel fel last van voorweeen en ik dacht dat het mss iets gelijkaardig was.
    Maar omdat dan die bmh een cm verkort was om enkele dagen tijd. En ik moet zeggen dat m’n buik nog steeds onrustig is. Ik heb momenteel weer wat pijnlijke harde buiken. Om half 2 mag ik gaan, hopelijk is er nog
    Niks aan het beginnen
  • @Nananou hoe was het bij de gynaecoloog?

@Glamm-it oh even schrikken, hopelijk blijven ze nog even zitten in je buik!

• Hoi allemaal, blijkbaar lag de placenta dit keer nog niet volledig goed, waardoor die een beetje was beginnen bloeden. Opnieuw geen reden tot grote bezorgdheid, zou zichzelf in de komende weken moeten oplossen...
  • @Nananou wat een opluchting zeg! Super!

Gelukkig is het hier stilgevallen. Bmh is hetzelfde gebleven tov gisteren. Hooelijk blijven ze nog 2 weken zittenn🤞🏻🤞🏻
  • @Glamm-it wat een goed nieuws ! Idd nog beter effe groeien in je buik !!

@Nananou ik had toch al beetje gedacht dat het placenta gerelateerd was ! Hopelijk gaat die goed liggen wink.gif
  • Idd een hele opluchting, maar moet toegeven dat t me een pak meer rust zou geven als die bloedingen wat achterwege zouden blijven 😅
  • @Nananou ja dat begrijp ik wel.
    bij mij lag mijn placenta vorige zwanger heel de tijd verkeerd.
    Ik had een placenta preavia , die ligt voor de baarmoedermond waardoor je dus niet natuurlijk kan bevallen.
    Niet veel inspanningen, geen intiem contact (NIETS !), elke bloeding naar ziekenhuis om op te volgen, ...
    Zolang je weet vanwaar het komt, hielp het me wel...
    hopelijk verschuift je placenta nog en stopt het bloeden vanaf nu ! thumbup.gif
  • @Asil ja hoop ik ook 😊
  • Hey dames,
    Hier ondertussen al over de helft.
    Het begint nu toch wel te kriebelen om het kamertje klaar te maken...
    Dat zal ergens voor begin juni zijn. Daarna ook beginnen denken aan de kaartjes en het geboortesuiker 😊

Ik voel onze jongen super veel. Dat maakt mij gerust.
    Soms doet hij mij ook wat pijn.. De vroedvrouw zegt dat dat nog niet kan maar ik voel het toch wel zeker.
    Hij duwt dan precies zijn beentjes helemaal naar beneden. Ook heb ik soms al last van druk onder mijn ribben en dat is echt niet aangenaam
    Oohhh ik kijk zo naar de dag uit dat de bevalling zal starten. Van mij mogen de volgende maanden snel vooruit gaan!

Op intiem vlak gaat het voor mij toch niet meer goed. Het voelt gewoon niet aangenaam. Die buik zit echt al in de weg.
    Ohja mijn placenta ligt gelukkig niet meer in de weg. Dus normaal toch een gewone bevalling.

Geniet allemaal nog van het mooi weer!
    wave.gif Aangepast door Mammie84 op 21/04/2019 17:54
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld