Zwangere vrouwen onder elkaar - ongeacht wanneer je bent uitgerekend

• Zwangere vrouwen onder elkaar - ongeacht wanneer je bent uitgerekend

Hoi iedereen

het leek me leuk om misschien met ons allen , zwangere vrouwen, wat ervaringen en verhalen te delen los van de uitgerekende datum .
    beetje egoïsme van mezelf misschien maar in ons groepje (augustus) is er niet veel activiteit (buiten @mammie84) . Denk dat onze dames allemaal in een facebookgroepje zitten en ik heb geen facebook dus daar kan ik niet terecht.

Bij mijn eerste zwangerschap (2017) was er ook zo een algemeen groepje en dat vond ik wel fijn. Leer je ook meer mensen kennen.

Dus bij deze. Ik ben zwanger van een tweede MEISJE (net resultaat van NIPtest gekregen) en daar ben ik blij om. Kunnen we alle spullen terug gebruiken. Eerste dochter zal 1j10m zijn als de zus geboren wordt.
    Net echt ook wel wat steken beginnen krijgen links ter hoogte van mijn lies. Op het pijnlijke af. Kan me niet herinneren dat bandenpijn echt pijn deed...
  • @Asil : Leuk idee. Ik meld me ook aan. Ik zal me even voorstellen. Ik ben nu 17 weken zwanger van mijn 2de kindje. Maar het 1ste kindje met mijn huidige vriend. Mijn zoontje, Lars is pas 3 jaar geworden. De papa van Lars is niet echt meer in beeld en daardoor zoet hij mijn vriend als zijn papa en hij noemt hem dus ook papa. Dat is zo ontroerend. In het begin heb ik veel last gehad van mijn zwangerschap: misselijk, braken, hoofdpijn, vermoeidheid, etc.. Nu begin ik echt stilaan te genieten. We weten het geslacht maar we houden het geheim.
  • @Zeefje
    leuk dat je er bij bent !
    Fijn dat je zoontje het zo goed kan vinden met zijn "pluspapa" die eigenlijk nu wel beetje zijn papa is smile.gif

ik zit nog altijd in de fase van heel veel hoofdpijn met heel af toe misselijkheid en braken tot gevolg. Ik hoop dat het snel over gaat want soms is het niet te doen.
  • Leuk idee Asil! Leuk zeg, zo twee meisjes.
    Ik ben zwanger van het 2de kindje.
    Heb al een jongen en zeer groot vermoeden dat dit weer een jongen is.
    Een meisje hebben is nog tans altijd een droom geweest van mij maar ja we moeten tevreden zijn met wat de natuur ons geeft.

Ik heb ook heel veel hoofdpijn en zo moe..
  • @Elena86
    hoeveel weken ben je al zwanger nu ?
    Ik had bij eerste idee dat het een jongen ging zijn en nu ook weer.
    Twee keer een meisje bigsmile.gif mijn buikgevoel klopt dus echt niet !
  • Nog maar 5 weken hoor smile.gif. Kan dus nog vanalles mislopen.
    Ik was overtuigd dat het eerste een meisje ging zijn. Ik ben zelf echt zo een meisje meisje en heb niks met jongens dingen.
    Ik ben natuurlijk heel blij met mijn zoontje. Het is een lief en braaf jongetje maar kleine meisjes zien wringt soms nog wel een beetje.
    Ben al blij dat het 2 keer zo vlot is gegaan en een gezond kindje is natuurlijk het belangrijkste!
    2 broers lijkt mij ook wel leuk.
  • @Elena86 Proficiat !

Ik had ook veel nog veel stress bij het tweede dat het zou mislopen (toch al twee maal miskraam en bbzw gehad) maar mijn man hamerde er maar op dat de kans dat het bij een tweede misloopt veel kleiner is. Hij heeft me vaak moeten sussen !
    Ik Hoop van harte voor jou dat alles goed blijft gaan ! thumbup.gif

ja ik begrijp wel dat het zo wat kan wringen maar idd zoals je zegt. Gezondheid boven alles zeker ? happy.gif
  • Goed idee! Ik sluit me mee aan. Wij weten sinds een ruime week dat we zwanger zijn van ons eerste kindje. Volgende week dinsdag, 12 maart, gaan we naar de gyn voor een eerste echo. Ik vind het allemaal behoorlijk spannend en heb tegelijk het gevoel dat mijn vriend en ik het niet helemaal vatten wat er ons te wachten staat 😊

• Ik wil hier ook wel af en toe mee kletsen smile.gif
    Tijdens zwangerschap van mijn zoontje was ik hier vrij actief en zat in oktober groepje.
    Daarna wat stilgevallen en vanaf wens voor 2e kindje ben ik terug wat vaker komen piepen. Ik lees regelmatig mee maar ben niet meer zo actief in reageren, meestal omdat het al bestaande ‘groepjes’ zijn.

Inmiddels de 30 weken voorbij ☺️
  • Leuk idee!

Ik ben ondertussen al bijna 22 weken zwanger van een jongen! Het wordt ons eerste kindje, na al wat pech hebben gehad de voorbije 2 jaar. Maar nu loopt alles wel goed dus we zijn positief!
    Ik had de hele tijd het idee dat het een meisje ging zijn, dus toen de uitslag van de NIPT binnen kwam, moest ik er toch even aan wennen. Maar kan nu niet wachten tot hij er is!
    We zijn bezig met de babykamer in te richten, de lijst is ook al gelegd (deel toch) - enkel de naam daar zijn we nog niet aan uit tongue.gif

• Ik kom er ook gezellig bij tongue.gif
    Is altijd wel leuk om wat te kunnen kletsen af en toe.

Ik ben dus zwanger van ons tweede kindje, nu bijna 8weken ver en stiekem hoop ik terug op een meisje blush.gif
    Over het algemeen niet teveel last, 's avonds wat misselijk als het laat word om te eten maar een zakje zoute chips brengt dan meestal soelaas! haha
    En momenteel wel enorm verkouden… al bijna twee weken aan het hoesten, neus die toezit en de voorbije twee dagen constant hoofdpijn ook al nam ik Dafalgan in dus vandaag gaan we even terug naar de dokter om toch te controleren dat het niet iets erger is geworden dan een goeie verkoudheid.

@Dreamy Ik herken je nog van de NOD groepjes waar we samen in hebben gezeten toen we beide voor ons eerste gingen bigsmile.gif
    Super om te zien dat ook andere de stap naar die tweede zetten happy.gif
  • @HappyJ Ja ik herken je ook nog! Wij hebben lang getwijfeld want ons zoontje was alles behalve een makkelijke baby met de nodige medische probleempjes enz. We hebben, vooral het eerste jaar, ferm ons deel gehad. Maar naarmate hij richting de 2j ging begon het toch echt wel weer te kriebelen bij mij, en een maand voor zijn 2e verjaardag was ik zwanger bigsmile.gif Proficiat trouwens hé!

Hier wordt het nu een meisje! Ik moest ook even wennen toen ik het hoorde. Iedereen verwachtte een tweede jongen. En ik kan het nog steeds moeilijk vatten soms, niet dat het ons iets uitmaakt maar na een zoontje zag ik mezelf wel als jongensmama en kan me mezelf nog niet echt met een dochter voorstellen. Dat zeggen alleen al, dat we een dochter krijgen, vind ik heel gek tongue.gif

Hier moet nog veel gebeuren, geboortekaartjes, suiker, de kamer,... en de tijd begint wel stilaan te dringen. Maar bij een 2e is dat precies allemaal minder dringend en belangrijk, en de tijd gaat zoveel sneller blush.gif
    De naam ligt wel al even vast en de geboortelijst is klaar.
  • Hallo!
    Ik meld mij ook graag aan. Ik ben momenteel juist 9 weken zwanger van een twee-eiige tweeling, na 2 MK's. Het was een verrassing, maar we zijn heel blij natuurlijk. Ik ben uitgerekend voor 8 oktober, maar een tweeling wordt sowieso 2 weken vroeger ingeleid, dus dat wordt ergens tweede helft van september (als ik tegen dan nog niet vanzelf bevallen ben). Tweelingen zitten bij ons niet in de familie, wij worden aan beide zijden van de familie de allereersten met een tweeling!
    Ik ben natuurlijk superbenieuwd wat het gaat worden (jongen-meisje, jongen-jongen, meisje-meisje), maar het kan nog even duren voor we dat zeker weten. De NIP-test is niet conclusief bij tweelingen, en om het op het zicht te zien moeten ze natuurlijk al alletwee goed liggen.
    Momenteel ben ik elke dag kotsmisselijk (met alles erop en eraan, overgeven e.d.), hoofdpijn, slecht slapen,... dus ik verlang al tot die eerste 12 weken voorbij zijn. De gynaecoloog zei dat het bijna niet anders kan dat dat ik last heb van kwaaltjes, met het dubbele aan hormonen dat door mijn lichaam raast... Ik ben dan ook momenteel thuis in ziekteverlof.
    Ik hoop dat alles verder goed gaat, maar de kwaaltjes zie ik als een goed teken thumbup.gif
    Ik duim voor iedereen, voor een goed verder verloop en een wolk van een baby!
  • Hey mama's,
    Ik kom er ook graag bij.
    Het is inderdaad heel erg rustig in het groepje uitgerekend in augustus.
    De meeste zitten in een fb groepje. Maar ik praat hier ook graag mee.
    Wij verwachten onze jongen 31 augustus. Hopelijk komt hij toch enkele dagen vroeger..
    Anders grote problemen om mijn kinderen op school te krijgen.
  • @HappyJ Jouw kindjes gaan 2j7m schelen zie ik, hier ook exact zo! Grappig bigsmile.gif

@TieMa dat kan ik geloven dat dat een verrassing is! Proficiat! Ik was 3 jaar geleden ook uitgerekend voor 8/10 van mijn zoontje, is dan uiteindelijk 14/10 geworden smile.gif Beterschap, hopelijk zijn de kwaaltjes snel minder!
  • Hoi
    Ik wil hier ook wel mee schrijven. Zwanger (Eindelijk! Na hobbelig parcours van 3j) van een tweede jongen. Zoals mijn buurvrouw zo fijntjes opmerkte toen ik het gisteren aankondigde , wel een groter leeftijdsverschil, maar daar kunnen we dus niet echt aan doen... Zeg dan gewoon proficiat ofzo tongue.gif Ach ja, gewoon laten doen.
    Ondertussen kan ik er ook van genieten! In begin toch vooral zenuwen, maar nu wil ik van elk moment genieten, want ik denk niet dat er nog eentje zal komen. Uitgerekend voor begin augustus, een echt zomerkindje deze keer.
    Gisteren een toepasselijk eerste outfitje gekocht 'You are My sunshine', dat klopte gewoon helemaal happy.gif
    Een dikke proficiat aan alle mama's hier!
  • Ooh dat is een leuk topic! Ik meld me ook aan! Ik ben bijna 28 weken zwanger van een eeneiige tweeling. Ik heb een zoontje van 2,5 jaar.
    Deze zwangerschap is superzwaar en ben sinds eind januari thuisgezet.
    Ik ga ten laatste op 37 weken bevallen. Omdat er risico is op vroeggeboorte hoop ik zo lang mogelijk rond te waggelen 😀
    Ik ben wel een beetje zenuwachtig hoe het gaat zijn, zo 2 baby’tjes in 1x. Zeker met
    Ons zoontje die eigenlijk geen zin heeft in baby’tjes in huis 🙈🙈🙈
  • @Glamm-it wauw respect! Weet je al welk geslacht de tweeling zal hebben?
  • Hier een beetje bang afwachten, zoals jullie zien ben ik nog geen 6 weken ver. Gisteren ben ik bloedingen beginnen krijgen. Straks hebben we een afspraak bij een vervanger van mijn gyn (zij is met vakantie).

Vingers kruisen dat het een onschuldige bloeding is..

Mijn vriend dacht dat het misschien te maken had met onze hond die af en toe nogal onstuimig kan zijn (pup van 5 maanden, dus zeker niet abnormaal) en af en toe een poot op mijn buik zet. Denken jullie dat dat er iets mee te maken kan hebben?
  • @Nananou hoop dat alles ok is, hou ons op de hoogte! Ik had op 6w ook beetje bloedverlies, heel weinig. Maar was van utrogestan te steken denk ik.

Hier deze nacht echt krampen gehad in mijn kuit, heel pijnlijk en vervelend. Zal eens kijken voor magnesium supplementen.
    Ondertussen voel ik ons spookje toch bijna elke dag, vooral als ik aan mijn bureau zit op het werk.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld