Wie kletst er mee?

• Bij muj is na de zwangerschap 2 een bultje achter gebleven en dan ben ik vrij intensief beginnen sporten en had ik een platte buik. Dus ik kan niet meer zeggen dat het van mijn zwangerschappen komt 😂😃. Alhoewel ik dat toch durf zeggen ze smile.gif. Sowieso ga ik na deze bevalling terug sporten en werken aan de buik en billen. Maar nu laat ik het wat zo. Verdikken doe je toch smile.gif.
  • Mrse hoe snel had jij uw nipt resultaten ?
  • Dat vind ik dus ook smile.gif Ik doe nu af en toe wat oefeningen zoals squats of lunges, zijn wel goede oefeningen, zoek maar eens op smile.gif En met de fiets naar het werk en dan goed doortrappen. Maar verder niks. Na de bevalling neem ik opnieuw de draad weer op, gezond eten en sporten smile.gif

@Neuzeke mijn bloed werd opgestuurd naar het UZ Leuven. Mijn man heeft twee weken na de bloedafname naar hen gebeld en toen konden ze het resultaat al zeggen smile.gif In ons ziekenhuis zeiden ze dat de resultaten er meestal zijn na drie weken
  • Ik ben niet sportief aangelegd maar na de bevalling ga ik toch sporten om dat buikje weg te krijgen. Ik zal wel moeten want ik moet terug in mijn uniform geraken bigsmile.gif.

@Neuzeke : ivm die nipt. Op 8/03 liet ik bloed trekken en op 21/03 kreeg ik al de brief thuis met de resultaten. Heel snel. Ik had die brief pas een weekje later verwacht.
  • @mrse jij fietst nog dus dat is sportief e smile.gif.
    @lily ah jij kreeg de uitslag via de post.
    Dat vroeg ik mij dus af of ik telefoon moet verwachteb of een brief.
    Mujn bloed is genomen de 10de dus nog effe geduld dus
  • Wij doen volgende week de NIPT test. Moet nog beslissen of ik het geslacht wil weten of niet.
  • @asil twijfel je nog of je het geslacht wil weten ?
    Moet wel leuk zijn maar zelf zou ik het niet kunnen 😂😄
  • @Neuzeke ja ben bang dat ik niet "Blij" ga zijn. Ik droom en denk dat het een jongen is, mijn man is overtuigd van een meisje. Mijn "droomscenario" zou een dochter zijn en ik voel me nu al schuldig dat ik het mss een tikkeltje sneu zou vinden als het een jongen zou zijn. Hoewel ik nu denk dat het een jongen is ... Erg he ...

Ben net naar toilet geweest en heb de indruk dat mjin baarmoeder hoger zit. Vanaf nu zou je ze kunnen voelen als je plat ligt en met je hand voelt net boven je schaambeen maar ik moet niet meer platliggen. Ik voel ze zo zitten smile.gif En links heb ik al een deukje in mijn lies , als je snapt wat ik bedoel. Beginnende ronding van een buikje ? happy.gif
  • @Neuzeke Ja, maar ik ben telkens wel compleet buiten adem van tien minuten fietsen haha bigsmile.gif Hier werden de resultaten van de NIPT ook per post verstuurd hoor, maar wij hadden na twee weekjes nog niets ontvangen en waren te nieuwsgierig tongue.gif de dag dat wij ze belden hadden ze ook net de resultaten per post verstuurd...

@Asil Die reactie van wat betreft het geslacht begrijp ik hoor, maar dat is maar even smile.gif Ik was zelf ook wat geschrokken over het feit dat wij een tweede jongetje krijgen, maar was daar snel overheen en ben nu nog steeds supertrots hoor smile.gif Wij willen waarschijnlijk ook drie kindjes (hangt er een beetje van af hoe alles loopt eens er twee zijn bigsmile.gif ) en dan is er nog altijd een kleine kans dat het een meisje is smile.gif En als dat niet is, tja dan is dat ook maar zo smile.gif Wil al van kleins af aan drie kindjes dus als alles goed gaat met ons viertjes komt er sowieso nog een derde kindje bij smile.gif
  • Is er hier trouwens nog iemand die er aan denkt om na de moederschapsrust ouderschapsverlof op te nemen? Ik heb dat bij mijn eerste niet gedaan, maar nu met een tweede kindje onderweg zou ik wel graag wat minder willen werken. Ik zou graag het ouderschapsverlof opnemen in 4/5de. Woensdag thuis blijven is helaas geen optie hier op kantoor (er zijn er al twee thuis op woensdag) maar ik hoop dat ze mij de vrijdag zou willen toestaan smile.gif Mijn oudste zoontje gaat dan al naar school en op vrijdag is de school om 15u al gedaan en zou ik hem zelf kunnen gaan halen, lijkt me wel leuk smile.gif

Ik ben aan het rondneuzen op de website van RVA maar het is me nog niet volledig duidelijk, zou je daar zo kunnen binnen gaan om meer informatie te vragen? Is toch weer een hele papierwinkel die er bij komt pff smile.gif Ik zou graag rond mei - juni mijn bazin er eens over willen spreken, ik ga in zwangerschapsverlof in augustus en wil toch rond mei - juni alles geregeld hebben smile.gif
  • Ik ga na mijn bevallings verlof nog een een kleine 5 maand voltijds thuis blijven met tijdskrediet.
    Ik werk sinds de kinderen er zijn niet meer voltijds en ga vanaf dat nr3 er is over naar halftijds en thuis op woensdag en vrijdag.
    Zo kunnen de jongens hun hobby blijven doen en heb ik nog een echt dagje met de baby alleen .
    Mijn ouderschapsverlof hou ik voor tijdens de zomervakantie.
    Ik neem dan 1 maand voltijds ouderschapsverlof zodat de kinderen niet echt veel naar de opvang moeten. Voor ons werkt dit goed zo .
    In 2018 zal ik wss geen ouderschapsverlof opnemen omdat ik de krokus en paasvakantie al kan overslaan zonder verlof op te nemen en dus voldoende heb voor tijdens de zomervakantie. Ik heb nog 1 maand over van onze 2de en dan van de 3de spruit 4 . Dus wss zal onze jongste ook al 6 zijn voor we volledige vakanties moeten overbruggen en tegen dan zijn mijn ouders in pensioen 😂😃.

Vind je op de site van de rva geen correcte info ?
    Je kan normaal uw uitkering enzo daar terug vinden (als de site meewil)
    Aangepast door Neuzeke op 21/04/2017 15:37
  • @Neuzeke Ja vind wel info, maar ik ben echt een leek daarin dus is me niet allemaal even duidelijk smile.gif Is er een reden waarom je eerst het tijdskrediet opneemt en daarna pas het ouderschapsverlof, is dat voordeliger om het op die manier te doen?

Ah, tijdskrediet kan tot 8 jaar en ouderschapsverlof tot 12 jaar zeker, was het zoiets niet? Want qua uitkering is dit hetzelfde denk ik he?
  • @MrsE Ouderschapsverlof is idd tot 12 jaar en tijdskrediet tot 8 jaar. Heb wel nog gehoord dat je moet opletten met pensioenregeling enzo als je tijdskrediet opneemt. Ikzelf ga 4/5 werken met ouderschapsverlof.
  • @Wishful Ja als ik het goed begrepen heb, loopt je pensioenregeling wel door onder de vorm van het ouderschapsverlof maar niet als je tijdskrediet neemt, klopt dat? Wij hebben hier nu wel op het werk een verzekering die dit sowieso beschermt denk ik...
  • Bij tijdskrediet met motief is pensioen gelijkgesteld.
    Maar aan pensioen ga ik op mij 30 nog niet denken hoor smile.gif.
    De reden van 1st tijdskrediet is omdat ik daar nu recht op heb .
    Stel dat ik verander van job moet ik terug 1st 5 jaar aan het werk zij om recht te hebben op tijdskrediet met uitkering . Ouderschapsverlof heb je veel sneller terug recht op en de leeftijd natuurlijk ook. Zr zij sneller 8 dan verwacht smile.gif.
  • @MrsE Welja heb dat eens ergens horen waaien, maar weet het fijne er niet van tongue.gif Zou er toch wel zeker rekening mee houden, zou wel eens een aanzienlijk verschil kunnen zijn op het einde van de rit.
  • @Neuzeke Da's ook waar, ouderschapsverlof heb je al recht op na twee jaar dienst dacht ik smile.gif Ik werk hier nog maar twee jaar nu dus kan nog geen tijdskrediet nemen tongue.gif

@Wishful Ja het fijne weet ik er ook allemaal niet van, vind het wel spannend bigsmile.gif ga binnenkort op een rustig moment op kantoor eens haar bureau binnen wandelen en vragen of ze even tijd heeft dit met mij te bespreken smile.gif Hopelijk krijg ik die vrijdag smile.gif (Ga nog wel even polsen naar woensdag, maar dat ga ik niet klaar krijgen denk ik tongue.gif )
  • Ik zal ook mijn ouderschapsverlof opnemen, ik heb het nog staan ook van mijn eerste zoontje. Ik zal nu alles opnemen, halftijds. Anders wordt het veel te druk zo in het begin met twee kindjes. En met al die verlofstelsels die afgeschaft worden, wil ik er graag nu nog van profiteren. Wij gaan maar voor twee kindjes, dus het is nu het moment om het op te nemen.

Zijn er onder jullie van wie de man ook ouderschapsverlof neemt?

@MrsE Hoe gaat het nu op je werk? Nog iets gehoord ivm die nieuwe die ze zouden aanwerven?

Hier nog veel last van draaierigheid, misschien een tekort aan ijzer? Deze week echo, dus zal het dan maar eens melden. Maar ik haat bloed laten nemen tough.gif

Ik heb af en toe een kramperig gevoel aan mijn buik, 's ochtends bij het wakker worden en 's avonds. Hopelijk is alles nog oké, begin een beetje ongerust te worden. Gisteren hele drukke dag gehad op het werk en toen ik een tijdje neerzat, voelde ik weer dat kramperig gevoel. En opeens iets wat voelde als een keiharde stamp, rechtsboven in mijn buik. Heel raar ponder.gif
  • @marie mijn man heeft eens een maand ouderschapsverlof genomen maar dat zal wss niet snel terug gebeuren.
    Staat uw bloeddruk in orde als je nog zo vaak draaierig bent ?
    Ik moet meer zout gebruiken van de dokters. Wij geruiken niet echt zout thuis dus meer is eigenlijk zout gebruiken in mijn geval.
    Ik heb om de 2 weken bloedafname voor mijn schildklier dus ben het prikken al goed gewoon 😃😄.
    Wat je zegt ivl dat stamp gevoel. Ik heb dat dus ook en heb geen idee wat het is.Aangepast door Neuzeke op 22/04/2017 14:57
  • Ik heb mijn bloeddrukmeter nu net even uitgeleend, dus geen idee wat mijn bloeddruk is. Tijdens de zwangerschap heb ik meestal last van een verhoogde bloeddruk, dus daar kan de draaierigheid dan niet aan liggen want dat is een symptoom van te lage bloeddruk.

Misschien inderdaad wat meer zout eten.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld