Wie kletst er mee?

• Kort hier echt op voor sommige! Spannend!! En goed dat jullie bijna op rust kunnen, beetje bekomen tegen dat je je boeleke in je armen hebt!

Hier opnieuw niet lekker, weer keelpijn en hoofdpijn. Hoop niet dat ik een keelontsteking krijg... wat ben ik al ziek geweest deze zwangerschap!
  • @Jesske zeker niet te lang wachter om bij de ha langs te gaan. Volgens mij zijn die zieke mensen weer gratis te verkrijgen. Gisteren avond kwam mijn vriend ook niet al te lekker naar huis. ikzelf had ook al een hele dag keelpijn. Hopelijk blijft het daarbij en wordt alles niet erger. Mijn vriend is bv nooit ziek, maar als hij het te pakken heeft, dan is het 'buiten dienst' voor een dikke week.
  • @Jesske zeker niet te lang wachten om bij de dokter langs te gaan, maak je het vaak enkel erger mee.
    @Lieke91 ik denk dat het einde van mijn werkperiode snel daar zal zijn gezien ik op vrijdag al maar een halve dag werk en we volgende week donderdag ook in de namiddag op controle moeten gaan. Lekker spannend.

Hier ook weer wat keelpijn de afgelopen dagen hopelijk dat het snel beter gaat.
  • Bedankt dames! Mijn dokter schrijft normaal niet snel, behalve als ik zwanger ben. Als ik ga gaat hij mij wsl thuis schrijven, er is vorige week pas een nieuwe collega begonnen. Ik probeer haar wegwijs te maken, alles uitleggen wat voor jezelf automatisme zijn is echt moeilijk! Wil haar jaer zeker niet verloren laten lopen...

Anderzijds besef ik ook wel dat luisteren naar mijn lichaam belangrijk is. Ga vandaag nog aanzien. Als ik dafalgan genomen heb gaat het enkele uren beter. Leef dus een beetje daarop voor de moment!

@kellyds het begint voor jou echt op te korten hé! Over eennpaar weken je baby in je armen! Maar snel wat genieten van rust! En eerst nog van de baby dates!

@Lieke91 er zijn idd veel zieken en lijk echt super vatbaar deze zwangerschap, ik hebbie nog niet veel echt lekker gevoeld! Het hoort er bij he maar is soms wel frustrerend! Maar daar zal deze keer een schoolgaande kleuter wel voor iets tussen zitten die vanalles mee naar huis brengt! Dat was vorige zwangerschap nog niet...
  • @Jesske uw babytje is veel belangrijker dan uw werk hoor.
    Als je ziek word , moeten ze anders ook hun plan trekken.
    Niemand is onmisbaar (al doen ze ons dat wel graag geloven).

Ookal mag dafalgan, als je het kan oplossen met een paar dageb thuis, is dat toch beter e ? Niet ?
  • @neuzeke niet zwanger zou ik er niet eens aan denken om mss thuis te blijven zo. En niemand is onmisbaar zeker niet maar boor de nieuwe collega zelf helemaal niet leuk. Mss helpt een paar dagen echt vroeg naar bed, anders zal ik zeker de huisarts passeren!
  • Heeft iemand nog iets gehoord van @Bondje ? Hopelijk is er niets gebeurt.....
  • Hallo,

Hier onverwachts zwanger, tijdens mijn pil gebruik.
    Mijn partner wilt het niet geen discussie mogelijk sad.gif
    Ik ben ten einde raad!
    Ik heb twee kindjes en hij ook twee. Wij zijn 4 jaar samen.
    Hij heeft een enmorm sterk karakter. Hij vindt dat de neen voorrang heeft op de ja!
    Ik vraag gewoon jullie steun en even een babbel. Hoe gekraak ik hier uit??
  • Wat is het hier stilletjes...

Ik vraag me idd ook af of alles goedbis met @Bondje ! Hopelijk wel!
    Hoe gaat het hier met iedereen? Volgt hier eigenlijk nog iemand dit topic?
  • @Jesske ik volg nog smile.gif alles ok bij jou? Volgende woensdag afspraak gyn! Wanneer heb jij weer scan? Laten jullie een 3d maken? X
  • Hy @Duss wat leuk dat je er nog bent! Hier gisteren 24 weken echo gehad! Alles was prima in orde! Ferm baby'tje, qua grootte een week voor op schema! Ze heeft gisteren even 3d gekeken maar kreeg geen goed beeld. Jammer!

Volgende week voor de suikerfeest naar de huisarts. Hopelijk is dat ook allemaal in orde!

Hoe gaat het met jou? Alles in orde en niet te veel kwaaltjes? Ik kan me voorstellen dat er voor jou een moeilijke periode zit aan te komen!
  • @Jesske haha suikerFEEST ga ik ook volgende week of week nadien doen. Ook bij de huisarts. Ik hoop ook dat da in orde is 🤞🏼 Bij 22 weken echo was ik voor een dikke week. Hebben ze bij jou babys gewicht geschat?

Ja het is echt vreemd om 24 weken te zijn met goed nieuws. Scan volgende week zal hoe dan ook weer stresse zijn. En als we de zwangerschapsduur van Lily voorbij zijn is alles nieuw. Ben de laatste tijd wel emotioneler als anders. Voelt allemaal heel dubbel.

In leuven kijken ze steeds 3d is echt zo speciaal 😍😍
  • @Duss hahaha 😂 die autocorrect! Een feest is dat jammer genoeg niet hé, een smerig goedje drinken en een prik!

Hopelijk is volgende week bij jou alles in orde en kan je weer even gerust zijn. Al begrijp ik dat dit best een heftige periode moet zijn...
    Ik hoop volgende keer ook eens een mooi 3d beeld te hebben, gyn doet dat echter alleen als baby goed ligt en het dus een 'mooie foto' kan worden.

Hier werd het gewicht op 733gr geschat al!
  • @Jesske haha voor ons geen feest maar voor baby mss wel 🤣
    Op 22weken geschat op 520 gram, benieuwd volgende week. Ja de 3d echo is enkel om controle van eventuele afwijkingen. Ook kijkt hij nog via andere soort filter waar je de schedel enzo heel anders ziet. Heel indrukwekkend allemaal. Mijn eigen gyn doet of kan geen 3d maken.

Voor de rest mag ik niet klagen. Af en toe slapeloze nacht of last van bandenpijn. Heb ook een blaasontsteking gehad en had zo veel pijn dat ik naar ziekenhuis ben langs geweest om zeker te zijn wat het was. Gelukkig eens daar wel gerust gesteld. Ik zag mij plots al bevallen en heel de nachtmerrie opnieuw beleven. Gelukkig was het niets ernstig.

Nog iets speciaals gepland voor je datum? Reisje, uitstapje? Hoe gaan de voorbereidingen?
  • Idd voor de baby wel! 😂
    Wauw wel bijzonder denk ik die echo's!

Ik heb deze zwangerschap echt een verschrikkelijk slechte weerstand. Ik ben, wsl ook mede door de kleuter in huis, al veel ziek geweest. Sinussen, de griep samen met een keelontsteking, sinds een paar dagen nu weer last van mijn keel 🙄. Wel heel vervelend en wil me eigenlijk nog eens gewoon lekker voelen! Verder ook wel bandenpijn en toch ook zeker meer last van mijn rug als bij mijn eerste.

Ai een blaasontsteking kan ook zo vreselijk pijnlijk zijn! Ik heb dat meestal in periodes, een paar keer na mekaar en dan weer een hele tijd niet. Gelukkig is het nu al een tijdje geleden! Verschrikkelijk is dat. Ik drink ook wel regelmatig cranberry sap, in de hoop dat het iets uithaalt 😄.

Veel voorbereidingen zijn hier nog niet gedaan! Moet dringend in actie schieten! Wat heb jij al gedaan?
    Hier zijn we nog niet uit de naam! Heb al wel wat rond gekeken voor geboortekaartjes maar verder helemaal nog niets concreet in orde!

Reisjes zitten er bij ons al een tijdje niet meer in. We hebben gebouwd en hebben nog wel wat afwerking voor de boeg! We proberen regelmatig wat uitstappen te doen, Efteling en dierentuin vindt ons meisje super leuk! Maar evengoed op eens mooie dag naar de speeltuin met een picknick mand! We gaan nu een aantal jaren van dergelijke dingen genieten en als de kinderen wat groter zijn komt reizen er hopelijk terug bij!

Jullie nog veel gepland?
  • @Jesske Ja het is altijd heel spannend maar ik kan alle opgeslagen echo fotos achteraf terug zien via het online dossier van uzleuven. ik beschouw het als een voordeel.
    Wij hadden vorig jaar de kamer bijna af voor Lily. Gordijnen ontbreken nog. Voor de rest hebben we de grote dinge ook, ben nu bezig met de lijst, kleertjes voor eerste maanden, idee doopsuiker. Mijn nicht zal het geboortekaartje maken. Zij is grafisch ontwerper en toekomstige meter. Ze kijkt er echt naar uit om iets in elkaar te steken. De naam lag al vast, was enkel wachten op het geslacht. Sindsdien noemen we baby bij naam. Moet wel heeeeel goed opletten als ik over baby praat want voor jehet weet is het er uit. 😃

De komende maanden niets speciaals gepland. De living word momenteel geverfd en hebben net de toilet beneden gerenoveerd. Hier en daar cinema, bbq bij familie, famili feestjes in mei en In juni een dagje festival voor mijn vriend zijn verjaardag, hij weet nog van niets. We zijn aan het zien om in oktober reisje te planne voor mijn 30ste verjaardag. Mijn tante heeft een huis in spanje waar we elke zomer naar toe gaan. Natuurlijk gaat dat nu niet maar we gaan dan onder ons drietjes. Kijk er naar uit! Die dag uitstapjes doen ook deugd e! Ff weg zijn van huis is nodig.

Oh vreselijk zo ziek! Ik mag niet klagen buiten de blaasontsteking enkel de gewone kwaaltjes. Ben zo benieuwd als ik verder ben in de zwangerschap, hoe mijn lichaam zal reageren...

Had jij het geslacht gedeeld hier?
  • Hy @Duss wij krijgen een jongen. Ik denk niet dat ik het hier al gedeeld had 😍!

Wat leuk dat je alle echo's en zo online kan blijven bekijken!

Je bent dan wel toch al redelijk gerust met alle voorbereidingen! Wat leuk ook dat je een eigen ontwerp hebt van geboortekaartje door de meter! Zo mooi!

Hier houden we dat altijd heel gewoon, net als de doopsuiker trouwens.

Ook nog wel leuke dingen op het programma hé? Ik kan erg genieten van dergelijke dingen!

Ik hoop idd snel weer beter te zijn! Die kriebelhoest is verschrikkelijk! Vanmorgen na een telefoontje op het werk in mijn vuilbak overgegeven van het hoesten! Nog even en het is weer weekend!

Geniet ervan!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld