Wie kletst er mee?

• @Ellemie1978 op hoeveel weken ga je stoppen/ben je gestopt. Bij mij is mijn laatste dag normaal 29 maart. Afhankelijk of ik van de gynaecoloog tot dan mag doorwerken.
  • Ik stop sowieso op 1 mei, dan ben ik net geen 34 weken. En als er al eerder tekenen zijn dat het opnieuw de slechte kant uitgaat, zal mijn gyn me wel thuiszetten. Maar dan is het ziekteverlof natuurlijk.
  • Voel je vooral niet verplicht om langer door te werken. Hier ging ik tot de week voordien werken, maar uiteindelijk gestopt op 6 weken voordien. Ben dus nu bijna 3 weken thuis en dit doet echt deugd. Alle kwaaltjes waar ik het zo moeilijk mee had, zijn op slag minder erg als je niet meer moet werken.
    Ik ben er ook van overtuigd dat ik uitgerust aan de bevalling en verzorging van de baby moet beginnen. Met al 2 rondlopende kinderen zal dit geen overbodige luxe zijn.
    Je hebt er recht op dus waarom niet. Inderdaad, je hebt dan minder weken nadien, maar die kunnen opgevangen worden met ouderschapsverlof en gewoon verlof. Daardoor ben ik toch tot half september thuis en zal ik hopelijk ten volle kunnen genieten van mijn laatste spruit.
  • Ik ga het in ieder geval niet tot het uiterste drijven. Als ik van de gynaecoloog mag blijven werken zal mijn laatste werkdag 29 maart. Dat wil zeggen dat ik een 5 tal weken voor de bevalling thuis zal zijn. Ikzelf zit momenteel nog een beetje in een zeepbel die doorprikt moet worden. Ik merk dat alles veel moeilijker gaat maar ergens wil ik nog niet opgeven. Anderzijds heeft mijn vriend wel al een keer aangegeven dat het misschien geen slecht idee is om het vroeger stoppen met werken te bespreken met de gynaecoloog. Terwijl ik eerder de mama ben die dit zeker niet zelf zou vragen. Als ik heel eerlijk ben met mezelf kan ik hem wel begrijpen. Zit momenteel in een heel hectische situatie op het werk. Gelukkig is daar het einde nu wel in zicht. Opstaan is een hele opgave, alsof mijn lichaam steeds meer en meer slaap nodig heeft. Trappen doen is enorm pijnlijk. Later op de dag uit zich dat in de trap naar boven gaan op handen en voeten. Mijn huishoudelijke taken geraken niet bijgebeend omdat ik er gewoon geen fut / energie voor heb. Daarboven op heb ik wel last van nestdrang, waardoor ik net wil dat alles picco belle is.. Waardoor ik eigenlijk wel vrij gepikeerd rondloop annoyed.gif EN als laatste moet ik nog alles voorzien voor suikerbonen en moet de babykamer nog een ander kleurtje krijgen.. Ik weet dus wat te doen tijdens die laatste 10 weken smile.gif

Nu is het vooral afwachten op onze volgende babydate! 8 weken tussen 2 echo's is toch wat lang. We zullen dan wel zien of er medische indicaties zijn waardoor ik het rustiger aan moet doen.
  • En neem je al iets van medicatie tegen de hoge bloeddruk @Lieke91 ? Vorige keer heb ik asaflow en trandate moeten nemen. Nu preventief asaflow sinds ik weet dat ik zwanger ben en trandate pas als mijn bloeddruk effectief omhoog gaat. Hopelijk is dat niet nodig natuurlijk, maar daar heb ik het vorige keer toch mee kunnen rekken tot 38 weken...
  • @Ellemie1978 nee ik neem niets. Volgens de verloskundige is de eerste stap stoppen met werken. En dan wordt er indien nodig medicatie opgestart. Bij mij eerste zwangerschap was stoppen met werken gelukkig voldoende. Afwachten dat het nu zal geven. Begint wel te voelen dat ik dit tempo geen werken meer ga volhouden. Anderzijds zijn het dan wel enkele weken die ik erna kwijt speel. Gelukkig zal ik sowieso tot september thuis zijn (verlof + ouderschapsverlof)
  • @Lieke91 je zult zien wat ze je binnenkort aanraden ivm het werk.
    Hier heel het weekend last gehad van steken in de onderbuik, ik ga dit donderdag zeker eens bij de vroedvrouw vermelden. Waarschijnlijk ga ik stoppen op 19/03/2018 met werken 2 weken ipv 1 week voor mijn uitgerekende datum, ik voel ook dat het hier elke week zwaarder wordt.
    En al mijn vervangster is vorige week niet meer komen opdagen dus moeten ze opnieuw op zoek gaan naar iemand, weet niet of dit gaat goed komen.
  • Oei @Kellyds dat is niet leuk! Ik zou zeggen probeer het je niet aan te trekken maar dat gaat niet hé? Hier een gelijkaardige stressperiode omwille van het werk. Een collega ging harige week op pensioen. Een vervanging voor hem vinden loopt niet van een leien dakje. Ik ga dan ook nog in de zomer uitvallen omwille van mijn zwangerschap, indien ik lang kan doorgaan half juli. Er staat al een maand een vacature open zonder ook maar 1 kandidatuurstelling. Ik ben echt in paniek. Mijn dienst gaat van 4 naar 2 en net nu natuurlijk veel projecten die groen licht krijgen! Maak me er ontzettend veel zorgen over! Als er niemand komt gaan we al een achterstand hebben voor ik uitval...

Paniek!
  • @kellyds & @Jesske die stress op het werk ken ik! De dag dat ik mijn zwangerschap aangekondigd heb op het werk, was er 4 weken op rij een collega van mijn dienst die ontslag nam. Ik kwam dus héél snel alleen te staan. Van 5 naar alleen. En zijn allemaal deskundige functies die niet zomaar kunnen ingevuld worden. Wonder boven wonder hebben we intussen toch 2 nieuwe werkkrachten gevonden. Maar gezien ze nog maar in hun 2de week zitten, komt er nog heel veel werk bij mij terecht. Mijn week ziet er momenteel uit als: mijzelf smorgens uit bed sleuren, op het werk zorgen dat ik niet in slaap val, naar huis gaan, eten en tegen 19u val ik in slaap in de zetel smile.gif Morgen gelukkig een half dagje gezien er in de namiddag een afspraak bij de gynaecoloog gepland staat smile.gif
  • Hallo dames ik hoop dat alles goed is met jullie. Hier lang ziek geweest, nu begint het stilletjes te beteren. Ik braak nog enkel s'morgens en soms als ik een boertje moet laten. Voor de rest kan ik beebjes hartslag al horen met men angelsound. De 27ste moet ik voor de eerste keer naar de gyne. Ik ben dan 12 weken en 2 dagen. Ben eens benieuwd. Groetjes
  • @Jesske ik snap heel goed wat je bedoeld langs ene kant wens je van het u niet teveel aan te trekken, maar dan denk je toch van oei alles valt op de schouders van mijn collega's. Waar ik ook mee zit van pakt dat ze niemand vinden en mijn collega's alles moeten opvolgen zullen er zaken blijven liggen en als je dan terug begint is het meteen met heel veel achterstand. Hopelijk dat er bij jou toch ook vervanging gevonden wordt want zo'n stress kun je altijd missen. Ik hoop dat ze nog iemand vinden al is het als ik reeds afwezig ben, veel kunnen we er niet aan veranderen e. Ik plan van 19/03/2018 tot begin augustus afwezig te zijn. Mijn man en ik hebben veel moeten doen om dit wondertje te krijgen dus wil ik zeker ten volste van haar genieten, want normaal gezien zal dit ons enige kindje worden.

@Lieke91 gelukkig dat er 2 nieuwe mensen zijn gevonden dat neemt de druk toch iets weg ook al weten ze nog niet alles. Hier een gelijkaardig schema niet goed slapen in de nacht eruit om 6u echt in zombiemodus eenmaal aan het werk valt het mee maar eens ik thuis kom krijg ik mijn klop en kan ik niet later dan 20u - 20u30 gaan slapen want ben tegen dan gewoon kapot. Maar ik probeer het rustiger aan te doen op het werk aangezien ik soms toch wat steken begin te krijgen. Probleem is hier veel trappen en nu tegen het einde begin ik dit wel meer te voelen.

@bibiboets hier valt het nog mee van het weekend wat last gehad maar is nu precies minder geworden, wat leuk dat je binnenkort een echo hebt is altijd zeer spannend zo de eerste malen smile.gif.
  • @kellyds trappen doen is zwaar é? Ik ken het. Zit zelf op het 2de verdiep. Maar het de grote printmachine staat op gelijkvloers. Dus moet zeer regelmatig naar beneden voor documenten af te drukken / scannen (1a2 x per half uur zeker). Op die manier is er wel wat extra lichaamsbeweging, maar moordend voor het bekken..
  • @Kelly, heb je al eens aan een bekkenband gedacht? Misschien dat dat helpt?

Ben eens benieuwd of we al gaan kunnen zien wat het is. Misschien dat er al zo een nub'ke te zien is.
  • momenteel heb ik enkel zo'n steunband aan maar zal dit eens bekijken.
    Als je een nipt laat uitvoeren kunnen ze het geslacht al in het DNA zien, maar dat is wachten tot 14 weken zeker?
  • Geen idee Kelly, ik heb een bekkenband moeten dragen bij mijn vorige zwangerschap. Ik heb hem nog steeds. Kan misschien nog van pas komen. Nog 3 weken en dan ben ik 14 weken, dus dan is de NIP test? Normaal moet ik de 27ste terug gaan werken maar ik weet niet of ik al kan. Welke job doen jullie?
  • wij hebben rond 14 weken de nipt test laten doen. Adm bediende boekhouding dus veel zittend werk, maar moet wel vaak de trappen doen voor allerlei dossiers te gaan halen etc
  • Nee hoor ik heb over een dikke week mijn 2de echo op 12 weken en 1 dag. Dan gaan ze ook ineens de nipt test doen smile.gif .
    De niptest kan je laten doen vaanf 10 weken , maar ze raden 12 aan ivm betalingen en zekerheid.

Bijmij begint de misselijkheid nu ook te beteren na veel ziek zijn en braken. Ik mocht sinds vorige week primperan nemen. maar ik ga deze middag nog eens zonder proberen.

Ik ben drie weken thuis geweest vanwege zwangerschapsmisselijkheid + verkoudheid + buikgriep, was wat teveel ineens.
    Ik doe een zittende job dus dat is wel fijn, maar ik moet wel elke dag naar Brussel voor men werk en soms slaagt dat dan wel eens dik tegen tongue.gif
  • @Kellyds hier ook een voornamelijk zittend beroep (printer, scanner en koffie op een ander verdiep 😄). Maar op het einde vond ik lange tijd zitten ook zeker geen pretje!

De nipt was hier ook op 12 weken!

• Ik kom hier ook terug wat meepraten smile.gif na even een drukke tijd gehad te hebben

Weet iemand of je na zo een inwendig onderzoek last kunt hebben van menstruatieachtige pijn?
    Normaal moest ik pas de 27ste terug op controle maar ik had al 3d zoveel last van mijn buik dat ik het toch even wou laten nakijken daar ik op 32w een bbm hals van 2,6 had en nu enorm veel harde buiken had.
    Nu aan de monitor was het niet normaal, weeën om de 3-5 min met pieken tot +150 kwam op mijn scherm te staan, de gyn van dienst zei als ik moet afgaan op dit papier dan moet ik u hier houden... Maar we gaan in inwendig onderzoek doen omdat je over de 34w bent om te zien wat het allemaal doet met u lichaam. En het doet dus helemaal niks! Nog steeds een lange baarmoederhals, geen ingedaalde baby en geen opening dus ik mocht terug na huis want het kon natuurlijk omslaan maar omdat ik al van 20w harde buiken heb zou het gewoon bij mijn zwangerschap horen dan.

Nu dat onderzoek... ik was helemaal vergeten hoe pijnlijk dat ook alweer was blush.gif verdikke en zeker omdat mijn bbm dus nog ver na boven zat
    Toen ik thuiskwam had ik wel 1x een beetje bloed in het slijm zitten, en daarna niks meer en deze morgen was het bruin slijm.
    Maar ik vond de harde buiken gisteren erna wel anders aanvoelen, en vandaag toch wel een zeurende pijn zoals met menstruatie maar geen pijnlijke harde buiken meer

Heeft nog iemand last van zwangerschapsjeuk? ik kan niet meer slapen al een week, het lijkt erop alsof ik met 100 beestjes in bed lig, en als dat eindelijk stopt na een paar uur dan beginnen mijn spieren te trekken, geen kramp ma zo vervelend trekken
    Ben toch wel stiekem blij dat het de laatste keer is, ofwel is het door de leeftijd maar alles is enorm zwaar...
  • @veer persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee als je zo'n zeurende pijn hebt misschien beter om eens naar de materniteit te bellen?
    Hier ook wel meer jeuk als anders maar wel niet constant, een collega van mij had dit ook steeds jeuk en rode plekken krijgen zij had iets voor en moest meteen opgenomen worden want dit had met haar lever te maken.

Ik moet zeggen ben nu bijna 35 weken en het begint hier ook zwaar door te wegen, moeilijk kunnen slapen ook steken hier en daar denk niet dat het meteen aan de ouderdom zal liggen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld