Wie kletst er mee?

• @Mereltje intussen al iets van medicatie geprobeerd?
  • antimetal ( ofzoiets) is het enige dat ik mag nemen, inderdaad postafene enzo kunnen ze aanraden , maar volgens zowel mijn arts als gyneacoloog worden die uit het assortiment gehaald. Maarja ik weet ook niet natuurlijk hoe dat precies zit... dus maja ik luister er maar gewoon naar dan. Ondertussen is de misselijkheid wel veel minder bij mij. soms met vlagen maar eerder op de achtergrond.. s' avonds is het erger maar ik geraak gelukkig opdenduur wel in slaap.
  • 2x postament genomen maar heb er toch niet zoveel vertrouwen in dus gewoon mee gestopt.
    Geef nu wel al een dikke week zowat alles wat ik eet terug over, maar zonder misselijk te zijn disappointed.gif Raar... nog iemand die dat heeft?
  • Lieve dames, gisteren werden om 13.09 en 13.14 onze lieve meisjes geboren.
    Na een goede nacht, zijn ze in goede conditie na een zwangerschap van 34w3d.
    Het ging allemaal heel vlug, ze hadden er duidelijk genoeg van in de buik.
    Wakker geworden van gebroken vliezen om 5u snachts: direct weeën om de 5 min. Na ritje naar ziekenhuis al rond de 3 min.
    Even vertraging op verloskwartier door 2 spoedkeizersnedes. Meepersen vanaf 12u... onze 1e bleek zich alsnog te bedenken en deed er 50 min over waarop de prof even tussenkwam met de verlostang. Volgende wee bleek de goede en onze kleine meid werd geboren. 5 min later was zus daar...

@Bondje Ik tag je even, zo zie je de relaas smile.gif
  • @Louise2017 gefeliciteerd met je lieve dochters. Ik zou zeggen geniet er met volle teugen van.
  • @Louise201 dikke proficiat met de geboorte van je dochtertjes. Geniet!
  • @Louise2017 een hele dikke proficiat meid.
    Eindelijk heb je uw lang verwachte boelekes in uw armen
  • @Louise2017 hele dikke proficiat!!! Je hebt er nogal een parcours voor moeten doorstaan!
    Hopelijk doen je dames het goed! Geniet ervan!!!
  • Ja bij mij komt het er aventoe ook uit , verschietachtig dat dit pas vorige week begonnen is dat ik zo moet overgeven , je zou denken dat het nu mindert, bj mij is het zo dat ik veeeeel minder misselijk ben op een dag ...MAAR als ik misselijk ben is het echt wel zot disappointed.gif

• @Louise2017 : Hele dikke proficiat met je meisjes. Na een lang en zwaar traject dan eindelijk 2 kleine wondertjes in je armen. Geniet ervan.
  • @Louise2017: proficiat met deze langverwachte schatjes!
  • Een hele dikke proficiat @Louise2017 geniet maar dubbel en dik van je schatjes!
  • @Louise2017 daar breek ik even voor in... Een hele dikke proficiat!! Geniet van jullie gezinnetje hug.gif
  • In klaagmodus! Wat een nacht. Rond 1u opgestaan om naar het toilet te gaan. Rood helder bloed bij het afvegen. Opnieuw een gesprongen aambei. Intussen weet ik dat dit volkomen veilig is. Toch lichtelijk in paniek. Gezien het bloeden niet meteen stopte een half uur op de wc gezeten. Nadien terug in bed. Normaal kan ik mij niet neerleggen zonder dat er leven in mijn buik komt. Dan maar is een beweging uitlokken. Geen reactie.. Enkel een aanhoudend raar gevoel in mijn buik. Misschien door het voorval? geen idee.. Intussen toch terug enkele zachte bewegingen gevoeld maar toch.. Byebye zelfvertrouwen. Van morgen zag ik het eventjes nietmeer zitten en had ik meer zin om langs de huisarts te gaan. Maar de plicht roept. Had om 7.30 reeds een afspraak op het werk.

Klaagmodus uit.
  • Oooh @Lieke91 wat vervelend! Na zo een rotnachtbook nog zo vroege verplichtingen! Ik hoop dat je ondertussen weer wat geruststellende saampjes gevoeld hebt! En hopelijk straks een betere nacht! 🍀🍀🍀
  • @Jesske eigenlijk is het nog altijd vrij rustig. Afwachten wat de rest van de dag brengt. Sinds dien staat mijn bloeddruk wel aan de hoge kant. Ik schreeuwde echt altijd van de daken dat ik zolang mogelijk wou werken. Zelf met bekkeninstabiliteit en reeds verhoogde bloeddruk. Maar momenteel denk ik er toch wel anders over. Achja, we zullen wel zien wat de gynaecoloog volgende week zegt.
  • @Lieke91 als je er niet zeker bij voelt zeker de huisarts of materniteit contacteren beter een keer te veel langs gaan dan te weinig.
    Zeker als de bewegingen minder lijken dan ze anders zijn zou ik toch eens contact opnemen.
    Hier hetzelfde probleem met aambeien, heb al eentje dat ik 3 weken heb en maar niet wilt verdwijnen in het begin ook echt rood bloedverlies had ook even schrik.
  • @Lieke91 Van dat zo lang mogelijk blijven werken ben ik toch al afgestapt... Vorige keer ook met een verhoogde bloeddruk blijven doorwerken tot 38 weken. Ik zag het probleem ook niet want ik voelde me goed en met de medicatie was mijn bloeddruk wel min of meer onder controle. Maar dan plots 's avonds na mijn laatste werkdag met hevige maagpijn op de spoed terechtgekomen en die nacht is onze dochter geboren met een spoedkeizersnede. Ik bleek er zelf heel erg aan toe te zijn (acuut HELLP-syndroom met inwendige bloedingen waarvoor ik nog 4 dagen op intensieve heb gelegen) maar had dat totaal niet zo aangevoeld en/of zien aankomen.

Deze keer ben ik dus van plan om sowieso 6 weken voor mijn uitgerekende datum te stoppen met werken en mezelf goed te verzorgen. Misschien al vroeger als mijn bloeddruk al eerder de hoogte in gaat want ik wil zo weinig mogelijk risico's nemen. Ik spaar mijn verlofdagen zoveel mogelijk op zodat ik toch achteraf nog wat extra verlof kan opnemen. De meeste mama's zijn achteraf natuurlijk graag zo lang mogelijk thuis met hun baby'tje en hebben het er dan voor over om op voorhand zo lang mogelijk te blijven werken. Maar de gynaecoloog van een vriendin van mij heeft ooit gezegd: de zorg voor je baby'tje achteraf kan je desnoods overlaten aan anderen. Maar je kindje dragen als het nog in de buik zit en bevallen moet je zelf doen dus het is belangrijk dat je je zo goed mogelijk verzorgt en dat je goed uitgerust bent tegen de bevalling. En dat is eigenlijk waar... Doordat het bij mij heel erg fout is gelopen vorige keer zie ik dat nu wel in en heb ik me dus voorgenomen om deze keer wel goed op tijd te stoppen met werken happy.gif
  • @Ellemie1978 als de gynaecoloog mij opnieuw zegt dat ik moet stoppen dat zal ik dat ook doen. Bij mijn vorige zwangerschap had ik plotseling ook een te hoge bloeddruk en moest ik halsoverkop stoppen met werken. Momenteel neem ik enkele keren per dag mijn bloeddruk en deze resultaten neem ik mee bij mijn volgende controle. Momenteel zit ik rond de 13/9. Dus we zullen wel zien wat de gynaecoloog zegt. Helemaal tot op het einde werken zal er waarschijnlijk wel niet in zitten.
  • @Lieke91 Ja natuurlijk hangt het er van af wat je gynaecoloog zegt. Mijn gynaecoloog heeft me nu ook al gezegd dat ze me sneller gaat thuis zetten als mijn bloeddruk omhoog zal gaan. Vorige keer leek het allemaal wel onder controle en is het dan plots hyperacuut geworden. Het blijft toch iets raar he. Ik heb nu ook gewoon voor mezelf uitgemaakt dat ik zelfs als mijn bloeddruk ok blijft, het rustig aan wil doen en me niet wil forceren om zo lang mogelijk te blijven werken. Met al een kindje in huis vind ik het ook veel minder erg om al vroeger te moeten thuis zitten. Vorige keer leek het wel een straf als ik al zo vroeg thuis moest blijven terwijl ik me nog goed voelde... Nu zie ik het wel zitten om op mijn gemak nog wat dingen in orde te brengen en elke dag om half 4 aan de schoolpoort te staan smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld