Wie kletst er mee?

• @merel Mijn gynaecoloog vraagt om de bloedresultaten mee te brengen bij het eerste gynbezoek. Dus in dat geval moest ik wel al een test laten doen.
  • @merel
    Sowieso je bloed laten testen...
    Als je immuun bent voor toxo moet je al stuk minder opletten
    Cmv kan ook serieuze gevolgen hebben
    Best ook nog eens ‘officieel’ je bloedgroep laten bepalen
    Wat ook handig is: immuniteit testen van rubella en mazelen.
  • Bedankt Louise!

Toxo was ik niet immuun voor tijdens mijn vorige twee zwangerschappen, ik vrees ervoor dat dat nu ook het geval niet zal zijn.
    Bloedgroep is al verschillende keren bepaald, moest ook na vorige bevallingen telkens een spuit krijgen want ik ben - en mijn man is + smile.gif
    CMV is mijn grootste schrik, ik heb namelijk twee kleuters rondlopen die niet anders doen dan snotteren bigsmile.gif Meteen eens afspraak maken bij de dokter dus...
  • Ik zou toch ook een bloedtest laten doen op voorhand. Dan heb je idd een idee in verband met die CMV en al de rest. Bij mij hebben ze echt alles nagekeken, zelfs HIV. Dit is allemaal een geruststelling en moest er iets aan het licht komen, weet je dit toch tenminste.

Hier alles ondertussen nog altijd ok. Buiten de kwaaltjes die de kop op steken op het einde van een zwangerschap mag ik niet klagen.
    Zeker niet nu ik beslist heb thuis te blijven. Alle druk is van mijn schouders gevallen en heb op slag minder pijn, ook al zat ik mijn eerste week met een zieke dochter. Als je niet werkt, loopt het precies allemaal wat vlotter. Ben blij dat ik die beslissing heb genomen.
  • @Lotje het is idd ons eerste kindje niet veel last gehad buiten moe zijn en nu het einde in zicht komt wordt het wel wat zwaarder
  • @niempje een eerste goede echo is al een goed begin! Positief denken! Ik duim mee!

@Merel proficiat!!! Om de reeds aangehaalde redenen zou ik ook reeds een bloedtest laten uitvoeren.

@edl wat goed dat je wat tot rust bent gekomen door te stoppen op het werk! Dan heb je zeker de juiste beslissing genomen! Hopelijk vallen de laatste loodjes verder mee! Ooh nog even en je hebt je baby in je armen!

Hier loopt alles nog zijn gangetje. Buiten veel hoofdpijn mag ik eigenlijk niet klagen. De hoofdpijn zal wel hormonaal zijn dus ook weinig aan te doen. Dit weekend mijn zwangerschapsbroeken gezocht, is toch een verademing! Wat zit dat lekker in vgl met mijn gewone broeken! 🙈
  • Ik had mijn cmv nog niet laten testen (vorige zwangerschap negatief).
    Maar de gynaecoloog zei dat ze dit niet meer laten testen...

Ik zit ook in de medische sector en het is een feit dat, ook al heb je antistoffen, dit virus altijd kan reactiveren. Maar bon. Als je eerst negatief was, en nu positief, dan weet je wel waar je staat; dus ik denk dat ik, samen met de bloedname voor de NIPT, dit toch ook ga laten bepalen.

Nog een dikke 4 weken te gaan tot de 12 weken echo smile.gif Ik tel vol goede moed af!
  • Bij mij was CMV iets heel nieuws. In het begin van mijn zwangerschap werden er 2 bloedafnames gedaan. De 2de was een aanvraag van mijn eigen huisarts, die steeds een grote screening doet. En daaruit bleek dat ik opeens CMV positief was. Ineens heel veel ??? Uiteindelijk heeft het nog een 2 weken geduurd voor ik eindelijk wist dat het om een oude besmetting ging..

Hier hobbelen we intussen rustig verder. Het tellertje staat intussen al op 27 weken. Wat gaat de tijd snel surprised.gif
  • CMV kan je inderdaad altijd opnieuw krijgen, maar bij een secundaire besmetting is de kans dat je het aan je kindje doorgeeft echt miniem (ik dacht minder dan 0,5%). Ik was dus toch wel blij om ondertussen antistoffen te hebben. Je kan er wel op letten om goed je handen te wassen en zo, maar ik maak me nu toch niet te veel zorgen als ik de snottepieten van mijn dochter afveeg smile.gif
  • Ik heb blijkbaar ook vroeger eens CMV opgelopen, hadden ze gezien bij een bloedafname toen ik pas zwanger was.
    Ook kreeg ik de opmerking van op te passen met kleine kinderen omdat je dit inderdaad opnieuw kunt krijgen.
    Maar ik zou zeker oppassen als je het nog niet hebt gehad.
  • Hoihoi! Hier de eerste echo gehad op 8 weken gisteren! Gezond vruchtje met een sterk kloppend hartje!
    Nooit gedacht dat ik zo moest wenen met het beluisteren van het hartje!
    Ik zit nu voor de tweede week thuis ben sinds 6 weken erg misselijk en toen ook nog zen verkoudheid erbovenop gehad...
    Ze geven nu ook niks meer tegen de misselijkheid blijkbaar zowel volgznds huisarts als gyneacoloog is alles uit het assortiment gehaald. Dus maar een beetje rustig aan doen dan smile.gif

Wat is CMV eigenlijk? Grtjs
  • echt een wonder he, dat hartje kunnen horen!!! Genieten is dat!
    CMV is een virus dat vooral overgedragen wordt door kleine kinderen. Dit lijkt op een verkoudheid, maar kan grote gevolgen hebben voor je baby.

Ik net terug van controle. Een flinke jongen van 2 kilo 690!
    Zo onwerkelijk dat we binnen een aantal weken met een ukje meer zijn. Ik kan het echt nog niet vatten en kan het mij al helemaal niet voorstellen.
    Heb er wel een beetje schrik voor. Gaan we dit wel aankunnen? Waarschijnlijk wel...
  • @Lizmie wat leuk dat alles goed was op de echo en dat je een hartje hebt gehoord.
    @edl snap volledig wat je bedoeld hier is het wel ons eerste kindje, maar toch begint het besef nu te komen van binnen zoveel weken zijn we niet meer met 2 maar 3 voelt precies nog zo onwerkelijk aan omdat ze we zo'n lange weg hebben afgelegd om haar te krijgen.
    Hier ook op controle geweest gisteren is een flinke meid van 1750 gram, en volgens de echo gaat ze een smal hoofdje hebben.
    Nu begin ik wel benieuwd te worden om haar in real life te kunnen zien.
  • Hier terug een zwaardere periode. Door enkele extra ziektebeestjes super moe sad.gif . Maar is net niet ziek genoeg om naar de dokter te stappen. Deze nacht een wakker moment toen ineens mijn buik hard werd en ik ineens een maandstondenpijn-golf had. Heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Na een minuutje was de pijn gelukkig terug weg. En kon ik proberen verder te slapen.

Ik kijk intussen toch uit naar de volgende controle bij de gynaecoloog. 2 maand tussen 2 echo's is toch wel wat lang.
  • Ik begin zenuwen te krijgen voor volgende echo. Nog 2 weken. Kan mij niet voorstellen dat er iets gaat zijn, en toch denk ik de hele tijd het kan het kan het kan.... ondertussen zijn borsten al serieus gegroeid en de buik begin je ook goed te zien bij strakke kleding. Mijn familie gaat ff in shock zijn als ik straks vertel al 17 weken te zijn.
  • @Duss is normaal als je al eens iets hebt meegemaakt dat je daarna steeds met de schrik zit. Positief denken kan ik enkel aanraden.
    @Lieke91 dat moet wel schrikken geweest zijn zo ineens die golf van pijn, hopelijk blijft dit nog lang uit.
  • De misselijkheid is hier echt heel erg (5w1d). De huisarts zei me postafene te nemen, doet zij ook, ze is ook zwanger. Nu lees ik hierboven dat er eigenlijks niets voor gegeven wordt. Hoe zit dat dan eigenlijk?
  • @Mereltje ik kreeg van de gynaecoloog Primperan in siroop of in pilletjes. Dat is ook het medicijn dat ze bij ons in het ziekenhuis geven wanneer je opgenomen wordt door te erge misselijkheid.
  • @mereltje tuurlujk mag je iets nemen tegen de misselijkeheid.
    Antimetil, postafene, primperan,....
  • @Mereltje Ik heb toch ook iets gekregen voor erge misselijkheid hoor. In het begin geprobeerd met Antimetil (zonder voorschrift verkrijgbaar, is op basis van gember). Dit hielp onvoldoende en dan heb ik, op voorschrift, primperansiroop genomen. Wekenlang niets kunnen binnenhouden is schadelijker dan medicatie nemen denk ik.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld