Wie kletst er mee?

• @Lotje proficiat met je zwangerschap. Mijn ervaring leert mij dat iedere echo toch spannend afwachten is smile.gif Daarnaast is het natuurlijk altijd leuk om je kindje nog eens te zien. 12 weken is idd een mijlpaal met de NIPT enzo. Hopelijk kan je nadien idd beginnen genieten. Die knop krijg is precies maar niet omgedraaid. Ik weet en voel wel dat ik zwanger ben. Maar het is zo een verschil met de eerste keer.. Moet echt heel dringend in actie schieten.
  • @Lotje. Ooh wat leuk dat je komt mee kletsen! Ik duim voor morgen voor je!
    Hopelijk een hoede echo en kan je een beetje beginnen genieten!!!
  • Ik wil hier ook wel komen meekletsen smile.gif Ik heb hier een tijdje geleden al wat meegelezen, maar toen zaten er precies alleen maar mama's die al bijna moesten bevallen of al bevallen waren... Wij hadden ook een slecht resultaat van de NIPT-test waardoor alles even "on hold" heeft gestaan. Op 16 weken een vruchtwaterpunctie laten doen en alles bleek toch prima te zijn, dus wellicht zit de trisomie enkel in de placenta. Maar door die weken in onzekerheid hebben wij het totaal nog niet gehad over namen, meter/peter... Ach ja, we hebben nog wat tijd he bigsmile.gif
  • Bedankt iedereen smile.gif

@Ellemie1978 Wow, dat lijkt me ongelooflijk heftig! Hoe ben je die weken doorgekomen? surprised.gif Zo stom dat ze tot 16w moeten wachten voor een vruchtwaterpunctie shocked.gif Ik heb eens gelezen dat de NIPT (relatief) vaak negatieve resultaten geeft die uiteindelijk niet zo blijken te zijn.
    Gelukkig heb je toch goed nieuws gekregen! Ik zou niet goed weten wat te doen mocht dat niet zo zijn... Brr, niet te veel aan denken.

Hier binnen enkele uurtje een echo wink.gif
  • Wow @Ellemie1978 heftig! Gelukkig is alles goed afgelopen! Hopelijk lukt het om nu wat te genieten!

@Lotje. Hoe was de echo?
  • @Ellemie1978 welkom hier moeten heftige weken geweest zijn, gelukkig heb je goed nieuws ontvangen.
  • Vorige vrijdag hadden we controle bij de vroedvrouw. Van vooraf aan had ik wel mijn bedenkingen of deze al dan niet een echo zou maken. Maar dat was uiteindelijk niet het geval. Het enige dat er gecontroleerd werd was mijn bloeddruk en harttonen. Mijn bloeddruk was weliswaar aan de hoge kant. Dus die moet ik zelf in het oog zien te houden. Momenteel mag ik doorwerken tot volgende consultatie (deze keer EINDELIJK nog eens bij eigen gyn) tenzij ik merk dat mijn bloeddruk echt verhoogd blijft. Volgens de vroedvrouw moet ik er wel stil aan rekening mee houden dat het mijn laatste weken werken zijn.

Nog iemand die reeds gestopt is met werken? Om welke reden?
  • @Lieke91 ik ben op 25 weken moeten stoppen omdat ik voorweeen had, verweekte baarmoederhals en 1cm openingen. Paar dagen ziekenhuis aan baxters en erna pilletjes moeten blijven nemen tot 9januari en hij zit nog altijd lekker dicht bij mama love.gif
    Maar ik werk in de zorg en moest zowiezo stoppen op 26 weken dus ik was er bijna.
  • @Lieke91 hier ook het advies van de vroedvrouw gekregen om mijn bloeddruk in het ook te houden omdat hij redelijk hoog stond.
    Maar mag nu wel nog gewoon gaan werken, mocht het teveel stijgen moet ik meteen aan de monitoring gaan.
  • Ik ben momenteel wel niet zo hard te spreken van de opvolging van deze zwangerschap. Mijn eigen gynaecoloog heb ik al van oktober niet meer gezien. Heb soms gedurende 2 maanden geen opvolging gehad. Gezien ik bij mijn vorige zwangerschap ook last had van een te hoge bloeddruk heb ik mezelf na de bevalling laten controleren om zeker te zijn dat ik zelf niet leed aan een te hoge bloeddruk. Maar werd perfect gezond verklaard en mocht zonder problemen voor een brusje gaan. Volgens de vroedvrouw zit ik nu op de grens van "net niet TE hoog".

Hoe 'hoog' staat je bloeddruk?
  • @Jesske de echo was super! Hij/zij was al mooi aan het bewegen (wat blijkbaar echt goed is op net geen 9 weken). Op 11 weken mogen we al teruggaan voor de termijnecho en NIPT test. Ik kan het bijna niet geloven dat alles (tot nog toe) zo goed verloopt! Hoe verloopt alles bij jou? Niet te veel last van kwaaltjes?

@Lieke91 Da's inderdaad wel een tijdje geleden dat je je gyn hebt gezien. Hoe komt dat eigenlijk? Hier ga ik altijd bij dezelfde gyn langs (tenzij ze op vakantie is). Het enige waar ik me wel soms erg aan stoor is dat het uur van afspraak altijd erg uitloopt (ik moet min. een uur langer wachten met 2,5u als langste). Ik begrijp wel dat gyn soms onverwachts wordt opgeroepen, maar ELKE KEER? Enfin, ik ga zeker niet klagen want ik ben wel erg tevreden van gyn!
  • @Lotje mijn vorige afspraak bij een andere gynaecoloog had ik eerst afspraak om 15uur. Om 14uur telefoon om te melden dat ze weg was voor spoedbevalling en dat mijn afspraak naar 19u verzet werd. Uiteindelijk zijn we om 22u20 de consultatie binnen gegaan!! Meer dan 3u in de wachtkamer gezeten met een kleuter van 3 jaar..
  • @Lieke91 bij mij was het 14.5/8.5 hoog bij de check up. Mocht zeker niet hoger gaan dan 14.9/9.
    Ik kan niet klangen van de afspraken bij de gynaecoloog altijd mooi op tijd geweest en max 1 of 1,5 maand tussen.
    @Lotje. wat leuk van de echo dat alles goed is
  • @Lieke91 amai das wel echt super lang wachten en zo laat nog, heb dit nog niet eerder gehoord. astonished.gif
  • @Lieke91 @kellyds Ik volg ook thuis mijn bloeddruk op omdat ik vorige keer HELLP-syndroom heb gehad (haha ik moet altijd een beetje speciaal doen wink.gif ) Toen ging mijn bloeddruk vanaf ongeveer 25 weken de hoogte in (14-15/9) en moest ik bloedverdunners beginnen nemen. Even later kwamen daar ook nog betablokkers bij en zo heb ik het toch nog getrokken tot 38 weken. Toen is het volledig misgelopen en ben ik met een bloeddruk van 20/10 en hevige maagpijn op het bevallingskwartier terechtgekomen en bleek ik dus HELLP te hebben. Gelukkig was ik al 38 weken ver en heb ik dus een blakend gezonde dochter ter wereld kunnen zetten maar zelf ben ik toen wel nog op intensieve beland.

Enfin, eind goed al goed, en we hebben het geriskeerd om er nog een 2de keer voor te gaan smile.gif Ik neem nu al vanaf het begin van mijn zwangerschap bloedverdunners en voorlopig is mijn bloeddruk perfect. Van zodra dat mijn bloeddruk omhoog gaat, ga ik waarschijnlijk thuis moeten blijven, maar dat is dan maar zo. Ik heb gezien waar het vorige keer toe geleid heeft... Hou het dus allemaal goed in het oog, want een hoge bloeddruk is een indicatie dat je lichaam het op een of andere manier moeilijk heeft. Er zijn wel meer vrouwen die naar het einde van hun zwangerschap last van hebben, dus geen reden tot paniek, maar zeker een signaal dat je niet mag verwaarlozen!
  • Van de vroedvrouw moet ik aan de alarmbel trekken vanaf het moment dat mijn bloeddruk meerdere malen 14/9 staat. Vorige keer was stoppen met werken genoeg om mijn bloeddruk stabiel te krijgen. Er werd wel aangegeven dat er volgende consultatie de kans bestaat dat er ingegrepen wordt wat betreft het werken. Dus afwachten smile.gif
  • Jeeej, bekkeninstabiliteit is killing me! Sinds gisteren namiddag/avond enorme last. Kan niet meer normaal op een stoel zitten. Laat staan stappen. Over het algemeen heb ik er savonds wel meer last van, maar verminderd dit tegen de ochtend. Maar zo erg als nu? Nog nooit gehad! Bij de afspraak bij de vroedvrouw vorige week had ik het reeds aangehaald. En wanneer het erger werd moest in contact opnemen met gynaecoloog. Natuurlijk is die deze week met verlof. Ga afwachten wat de rest van de dag brengt en anders eens contact opnemen met huisarts en kinĂ©.
  • @Lieke91 als het idd erger wordt of niet mindert beter contact opnemen met de vroedvrouw, materniteit of huisarts misschien zetten ze je dan thuis voor te rusten.
  • @kellyds geen idee hoe groot de factor 'rust' is bij bekkeninstabbiliteit. Wat is het eerste? Rust? Met bijkomstig kinĂ©? Ik dacht eventueel contact op te nemen met huisarts. Maar weet niet echt wat ik hiervan kan verwachten.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld