Wie kletst er mee?

• Ons klein ventje vannacht besloten om overuren te doen, dus mama ook surprised.gif
    Wakker van 3u, het was net alsof hij langs m’n buik uit wilde komen , m’n buik ging echt alle kanten op, ik verschoot ervan hoeveel kracht die kleintjes al hebben. happy.gif
  • @edl Pfoe, je bezorgt me stress! Wij hebben nog niets voor doopsuiker. Schoonbroer ontwerpt het geboortekaartje en pas eens we dat hebben ga ik voor doopsuiker kijken want dat moet toch wat bij elkaar passen vind ik. Hij heeft tot kerst gekregen van ons, maar had stiekem gehoopt dat hij al vroeger iets zou klaarhebben wink.gif Ik heb wel al een serieus gevuld pinterestbord vol ideeën bigsmile.gif

@Jen. Mijn buik had gisteren ook rare bulten. Geen idee wat ze aan het uitspoken was maar ze vond precies haar draai niet. Langs de ene kant een grote bult en dan zo'n beetje een put. Het zag er raar uit! Gelukkig wel net voor ik ging slapen. Heb ze dan wat proberen van houding veranderen zodat het iets comfortabeler werd. Ik was echt al helemaal vergeten dat die kleine patatjes toch al zo hard kunnen porren.

Aangepast door Bondje op 13/12/2017 10:14
  • Haha, grappig he! Wacht maar tot je bijna 36 weken bent goofy.gif ik zie soms complete ellebogen of knietjes uitsteken. Comfortabel is het niet nee, maar ben wel blij dat ze het daar binnen goed maakt love.gif ik heb soms ook snachts dat ze compleet door draaid. Dan ga ik even uit bed en loop wat op en neer zodat ik haar in slaap wieg. Soms duurd het 10 min, soms een half uur. Maar ik loop liever haar inslaap dan dat ik wakker lig te draaien in bed een half uur.

Ik heb wilde volgende week een rustige week in lassen voor kerst. Maar helaas zit dat er niet in. Ik moet de 20e met Nienke naar het ziekenhuis. Dan de 21ste heeft nienke kerstdiner op school waar ik hapjes voor moet voorzien. En dan de 22ste heb ik zelf afspraak in het ziekenhuis. En ja dan is het alweer kerst. Wat is het jaar toch ook weer snel gegaan..
  • Ja het was precies een halve wilde in m’n buik haha smile.gif
    Mss moet ik dat ook een proberen om dan eventjes rond te lopen.

Hier nog iemand die hun geboortelijst bij dreambaby legt? Zag nu met het nieuwe jaar dat er dingen uit het gamma gaan en er nieuwe in de plaats komen, zoals de doudou dat ik gekozen had enzo.. niet zo aangenaam shocked.gif
  • @Lynne wat goed dat je ongeveer een richtdatum hebt.
    Hier nog geen rare bulten enz.
    Wij gaan binnenkort onze kaartjes bestellen voor doopsuiker twijfelen tussen gevulde doosjes met smarties of gebreide schoentjes, we zijn er nog niet over uit.
    Onze lijst ligt ook bij dreambaby als je graag iets hebt dat uit het gamma gaat kun je deze aan de toonbank afgeven en leggen ze deze meteen voor je opzij dat je deze zeker hebt.
  • Wij hebben ook onze lijst bij dreambaby. Ik ga hem in januari eens helemaal nakijken en er dan eventueel ook nog wat dingen uit de nieuwe collectie (o.a. kleertjes) bijzetten.
  • Zwanger, wat nu te doen?!?

Hallo dames,

Ik ben erachter gekomen dat ik zwanger ben. Ik woon sinds een tijdje in België, voorheen NL. Waar moet ik nu een afspraak maken? Huisarts? Ziekenhuis? Gynaecoloog? Ik kom via google verschillende antwoorden tegen...Kan iemand mij uitleggen hoe het hier in zijn werking gaat?

Liefs, Amelle
  • In België gaan we meestal eerst naar de huisarts voor een bloedafname die dan bevestigt dat je zwanger bent. Dan heb je meteen ook een indicatie van hoever je al bent. Dan afspraak maken met de gynaecoloog, de eerste keer is meestal rond de 8 weken - of 12 weken in andere ziekenhuizen. Je kan ook al een vroedvrouw bellen voor de andere afspraken (sommige gyns doen alle afspraken zelf, bij anderen is het afwisselend gyn - huisarts of vv).
  • @Lynne goed dat ze je eindelijk een idee gegeven hebben wanneer je meisje ter wereld gaat komen. Ben ook van mening dat gynaecologen en flink naast kunnen zitten. smile.gif

Hier is het geboortekaartjes en suikerbonen verhaal precies nog een ver van mijn bed show. Heb de indruk dat ik met deze zwangerschap achter loop met al deze dingen.. Shame on me.. De kamer moet nog geverfd worden. Lijst voor de kaartjes moet nog gemaakt worden, dan langs de drukker voor het kaartje te bespreken, suikerbonen..

Dacht dat de vermoeidheid na de 3 maanden beter werd. Het was jammer genoeg van korte duur. Ik sta smorgens nog moe-er op dan dat ik savonds gaan slapen ben. Frustrerend als je hoofd zegt "Je moet nog zoveel doen!". Volgende dinsdag eindelijk nog een controle bij de gynaecoloog. Laatste echo is geleden van 24 oktober surprised.gif
  • @Lieke91 ik was ook veel trager in alles bij deze zwangerschap. Is denk ik normaal als je al kindjes rond hebt lopen. Oooh en die vermoeidheid is vreselijk he. Ik ben ook zo moe. Vannacht veel harde buiken en krampen gehad. Heb geen oog dicht gedaan.. Zo moe... En dan Emily die besloot om 5:30 dat ze wakker was en wakker bleef. Man als ik nu zou gaan liggen ben ik meteen vertrokken. Maarja helaas gaat dat niet met de kindjes hier.
  • @lynne het komt echt dichtbij e nu.
    Als het zover is veel succes en ik duim voor alles wat onderzoeken betreft ivm uw dochtertje.
    De oudste zal ook wel beginnen uitkijken zeker .
  • @Lynne zoals je zegt, met kindjes gaat dat idd niet zo makkelijk. Hier is extra rust momenteel ook uitgesloten. Zou graag tot het einde doorwerken. Indien deze zwangerschap het toelaat natuurlijk. Ook al moet ik eerlijk gezegd wel toegeven dat ik het allemaal wat onderschat had. Deze keer lijkt alles zoveel zwaarder! Misschien heeft momenteel het weer er ook wat mee te maken. Ik heb vitamientjes D nodig! Nu!!
  • @Neuzeke ja nienke kijkt er enorm na uit. Die zit op hete kolen. Op school vragen de andere moeders elke keer aan Nienke wanneer de baby komt. En nienke zegt dan "bijnaaaaa, eerst moet mijn mama na het ziekenhuis en dan komt mijn zusje". Zo schattig love.gif

Het komt nu echt dichtbij. Morgen 36 weken precies. En ik zie overal tegen op. Ik zie op tegen de weeen en het persen. Zelfs het moment dat ze geboren word. Denk dat ze haar niet op mijn buik leggen maar meteen meenemen. Ik zie op tegen het herstellen van de bevalling, de onderzoeken van ons meisje. Echt gewoon alles is in mijn ogen een negatieve beerput. Maat denk dat het slaapgebrek en alle emoties daar ook oorzaak van zijn.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld