Wie kletst er mee?

• @-Lily- toen iemand me dat zei toen ik 40w was geloofde ik er niks van, maar al snel na de geboorte miste ik die bewegingen enzo in mijn buik (ook al waren die laatste maanden ongemakkelijk want grote baby). Eerste dagen na bevalling voelde ik zelfs nog beweging maa rdat kon niet want de bang was geboren. Gek gek smug.gif en nog iets raar, maar toen ik zwanger was voelde ik me 'mooi', nu vind dat minder. Haar begint uit te vallen, dat buikje, enkele striemen...

@Lynne heel veel succes morgen!
    @Bondje 20 weken alweer. De helft! Zo snel dat het gaat zeg!
  • @Amoxiclav.

Grappig dat je dat zegt, iedereen zegt ook dat ik die buik nog ga missen (38 weken).
    Maar ik ben er echt klaar mee, ik kan dat nu niet geloven. Ik heb dag en nacht pijn van bekkeninstabiliteit. Ik word 's nachts wakker van de heuppijn en slaap amper. Ik zou ook graag eens mijn kousen en broek aandoen zonder een hoop pijn en gepuf. Zie ook elke week weer een paar nieuwe striemen, en altijd dat maagzuur, noem maar op.
    Nee, ik ben hoogzwanger zijn beu. Laat die kleine er maar uit komen en wat op mijn schoot bewegen, zal nog leuker zijn denk ik dan haha.
    Maar ik hoor het regelmatig dat vrouwen hun buik missen.
    Wij willen graag nog kindjes, en ik vind andere zwangere vrouwen heel mooi.
    Maar zelf zwanger zijn vind ik eerlijk gezegd niet zo fantastisch, toch geen 9 maand.
  • @elaria, herkenbaar! De meeste kwalen had ik ook, rustelozen benen, bekkeninstabiliteit... voelde me echt een walvis 🐳
    Wij willen ook nog een 2e baby. Ik wil nu zeker 1 vol jaar terug werken en dan zien we wel...
    Succes met de laatste loodjes! Spannend!!
  • Dames, mag ik even inbreken? Wie van jullie heeft kraamhulp en wat betalen jullie ervoor? Ik zoek me gek naar de berekening van de prijs per uur... het kan ook aan mij liggen smile.gif merci!
  • @Amoxiclav: bedankt!

*Ivm kraamhulp: wij hebben landelijke thuiszorg gekozen. Je betaalt 9€/uur. Maar we krijgen 4€/uur terug van het ziekenfonds (CM). Het volledige bedrag word berekend volgen je inkomen, ik werk 24u en echtgenoot voltijds en wij zitten aan het maximale bedrag. Is normaal gelijkaardig berekend bij andere organisaties. Ivm de vergoeding moet je eens navragen bij je eigen ziekenfonds, dat verschilt.
  • @Louise2017 dit word berekend op uw inkomsten vandaar dat je geen bedragen zal vinden 😄.
    Max is wel bepaald.
    Ik ga met de korting van cm en werkkorting (werk zelf in de thuiszorg en vaak als kraamhulp) nog 1,50 betalen.Aangepast door Neuzeke op 23/10/2017 12:18
  • @Louise2017 : Ik heb kraam zorg. Ik ben daar heel tevreden van. Per uur betaal ik 6,36€ (waarvan ik 4€ terugkrijg). Ik weet niet of je op internet een berekening zal vinden...

@Elise290 : Hoe oud is jouw baby? Ik moet eerlijk zeggen dat ik pas sinds kort kan genieten van de borstvoeding. Dus toch een kleine maand afgezien (kloven, pijn bij het aanhappen). De vroedvrouw daarnet zei ook dat borstvoeding geven voor de meeste vrouwen geen pretje is. Nog even volhouden dus. En hier af en toe je beklag eens komen doen wink.gif

@Amoxiclav : Ik vind mijzelf ook niet meer zo mooi. Ik ben gespaard gebleven van striemen. En mijn buik is weg. Ik mis mijn buik shocked.gif
  • @Neuzeke Welja ik had het ook gevonden maar ik vind nergens een berekeningstool (had gedacht aan iets zoals met tarieven kinderopvang, heb je zo'n module voor...)
  • Ik mis het zwanger zijn trouwens alles behalve 😄😃.
    Hele dagen mottig en misselijk zijn nee bedankt niet voor herhaling vatbaar (wat ook niet meer zal gebeuren 😄😃😂).

Ik vind van mijzelf en hoor het toch vaak zeggen ook dat ik er heel goed uitzie ( uitgezonderd de voorbije 3 dagen 😄😃).
    Mijn buik is echt goed weg getrokken ook.
    Kheb nu nog zo een zwembandje maar dat ziet er niet meer uit als een zwangerschapsbuik.
  • Hey dames, sorry dat ik zolang niet meer gereageerd heb. Ben een paar dagen vroeger bevallen dan verwacht en de laatste weken zijn suuuuper druk en hectisch geweest. Ik heb een stukje geplaatst in het 'laatste 10 weken' topic over mijn bevalling smile.gif Hoe gaat het met jullie? x
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld