Wie kletst er mee?

• @Neuzeke
    Ik val even binnen als het mag happy.gif
    Hier word aangeraden de borst volledig te laten leegdrinken en dus af te wisselen bij elke voeding.
    Ik gaf dus elke voeding slechts één borst zodat ze inderdaad de goeie vette achtermelk ook meekrijgen. Voor mijn meisje was één borst per keer genoeg en je lichaam past zich zowiezo aan aan hetgeen ze vragen zoals je wel al weet thumbup.gif Alleen de "laatste" voeding 's avonds voor ze in bed ging vroeg ze onverbiddelijk ook de tweede borst! Alsof ze wist dat ze een goeie voorraad moest aanleggen! Ze sliep dan ook al door vanaf 2.5 maand oud....
    Hier dan ook een beebje dat bovenaan de curve ligt want daar worden ze lekker mollig van love.gif Maar wel het voordeel dat ze slechts om de 3uur at behalve op regeldagen! Dus ik denk dat die vette achtermelk er wel wat mee te maken zal hebben....

Op 6 maanden ben ik gestopt met Kolven en overgeschakeld op poedermelk, behalve dan de ochtendvoeding... die is nog steeds lekker aan de borst bij mij in bed voor ze naar de opvang moet love.gif love.gif

Twijfel zeker niet als er iemand vragen heeft over borstvoeding! Ik geloof er nu toch wel wat van te weten tongue.gif Maar ben ook niet iemand die vind dat je dat MOET doen.... het is niet evident om borstvoeding te geven en helemaaaaaal niet vanzelfsprekend!!! Gemakkelijk gezegd: geef maar borstvoeding want dat is het beste en heb je altijd bij en is altijd op temperatuur Enzo.... Doe het maar hoor, dan blijkt het toch niet allemaal zo evident vond ik.... de opstart kan moeilijk zijn, je vraagt je regelmatig af of ze wel genoeg drinken, twijfelt soms aan jezelf, ....

@TG2 : Ik wou je even trouwens melden dat als de stuwing niet stopt en je toch terug pijn en koorst krijgt zeker je vroedvrouw terug eventjes te contacteren! Een borstontsteking kan vreselijk pijn doen en komt soms ook voor als er geen borstvoeding gegeven word. Aangezien je geen borstvoeding geeft mag je ook een ontstekingsremmer nemen om die pijn tegen te gaan (tenzij jij deze niet mag nemen natuurlijk smile.gif) en om een grotere ontsteking te vermijden. Ik heb zelf een borstontsteking gehad en man wat doet dat pijn!!!! Niet mee blijven rondlopen dus wink.gif

Succes aan iedereen !!!!
  • Ik ben net terug van de materniteit. Alles is in orde met mijn meisje. Natuurlijk op het moment dat ik daar lag begon ze goed te bewegen. Die buik ging weer alle kanten uit. Typisch....
    Ik zit wel nog op 4 cm maar mijn baarmoederhals is nu ook al voor de helft verstreken. Die vroedvrouw denkt dat ik een vlotte bevalling zal hebben. We zullen zien.

Ik hoop dat de borstvoeding hier zal lukken. Bij 1 vriendin was dat een fluitje van een cent, maar een andere vriendin is ermee gestopt omdat ze veel problemen had.
    Ik heb er eigenlijk nog geen moment bij stilgestaan dat het bij mij ook te moeilijk kan zijn waardoor ik flesjes zou moeten geven. Ik kan mij dat echt niet voorstellen.
  • @happyj bedankt voor de info. Kheb zelf al 2 keer de borst gegeven maar dat is al 8 en 7 jaar geleden dus ik wiu wat opfrissen en zag nu info ivl volledig de borst laten leegdrinken. Daarmee dat ik het liever al eens vooraf hoor van mensen die nu of onlangs info kregen 😄😃.

@lily
    Beter dat ze daar plots beweegt dan dat je u verder zorgen moet maken e.
    Het spannende is nu zo wat lastig aan het worden zeker.
    Met de cm's die jij hebt enzo zou je denken dat het al lang gebeurd zou zijn.

Ivm de borstvoeding.
    Dat is allemaal wachten.
    Bij onze oudste had ik stuwing tot en met, kloven, hij begon goed en door mijn te grote toeschoetreflex was het alsof hij onder de douche zat, loslaten en overal melk. Na een paar weken was ik er goed mee weg en hadden we gevonden dat de rugby houding voor hem beter was en ikzelf best 1st wat kon laten wegstromen. Bij de 2 de liep het heel vlot maar doordat hij ziek werd en aan het infuus gelegd werd werd het chaos en door de emoties en door de extreme vermoeidheid , liep dat dus nogal snel op zijn einde.
    Nu kan je wel al op veel meer plekken terecht ook. Van dit ziekenhuis uit komen ze sowieso aan huis en ik heb al een lijst met lacatie deskundigen hun gegevens oik. Dat was nog niet bij de oudste.
  • @TG2 Ja, ik heb de eerste maal ook geen borstvoeding gegeven en geen medicatie gekregen. Wist ik veel dat ik dat moest krijgen... Nu goed, ik was 2 dagen thuis toen ik toch merkte dat mijn borsten erg gespannen stonden. Er werd me door de vroedvrouw (ff gebeld) aangeraden om een strakke bh te dragen. Twee dagen later wakker geworden met GIGA-borsten, gloeiend heet, vol knobbels... melk spoot eruit. Direct naar huisarts geweest en 2 weken aan de medicatie. Volgens huisarts was dat erg gevaarlijk en zat ik al met een ontsteking.

Niet om je schrik aan te jagen, maar neem het toch maar serieus! Tweede bevalling heb ik direct naar de medicatie gevraagd. Zoiets pijnlijk wou ik niet meer meemaken.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld