Wie kletst er mee?

• Geboortebord ?
    Is dat voor buiten voor het huis of om je suikerbonen op te etaleren ?
  • @Asil jij bent ook goed voorbereid smile.gif En al bijna dertig weken, dat gaat ook snel he smile.gif Ja ik bedoel een geboortebord voor in de voortuin. We maken zo'n paal met wat pijlen aan die in verschillende richtingen wijzen. En dan staat er iets op van 'Hoera!' 'Een zoon' of 'Een jongen', de naam, ik wou ook een pijl maken met sterren omdat dat terug komt in zijn doopsuiker. De geboortedatum gaan we niet doen omdat we dat anders achteraf nog moeten gaan bij maken, dus gewoon simpel houden smile.gif
  • @MrsE ah leuk idee !
    Mijn man wil niets in de tuin dus wij doen dat niet ..

ja voorbereidingen gaan hier goed en vlot. Vooral met het idee dat ze vroeger kan geboren worden smile.gif
    Moet alleen nog iets voorzien om de suikerbonen op te zetten in het ziekenhuis en thuis.

Groeien je borsten nog hard de laatste weken ?
  • @asil in het ziekenhuis waar ik nu ga is het 3d standaard rond deze tijd 😄😃.
    Als het goed lukt kan dat mooie beelden opleveren en kheb gehoord dat ze bij kindjes met veel haartjes dit al kunnen zien nu. De vorige 2 hadden veel haar dus kben echt benieuwd en als het een spoken foto is dan ga ik daar niet van wakker liggen ze 😄😃.

Hier nog geen koffers klaargestoken maar alles ligt wel klaar dus het kan opgenomen worden en in de koffer gestoken worden als het nodig is.
    Als ik nu beval is ons kind nog niks met een 50 😄😃. En 42-44 koop ik niet vooraf.
    De kleertjes liggen wel al allemaal samen in setjes, per maat en per dikte 😄😃.
    Mutsje, broekje, tshirt met lange mouwen, body en daar dan de gepaste kleur kousen en krabwantjes bij.
    Zijn berenpak ligt klaar.
    Voldoende bodykes.
    Mini bavetjes.
    Spuugdoekjes.
    Badcape en een mini badjasje (kei schattig 😄).
    Inbaker doek. Die inbakerdoek heeft effe onder mijn hoofdkussen gelegen en ga ik binnenkort nog eens wat in mij tshirt steken voor mama's geur.
    Mss nog een tutje en knuffeldoekje klaarleggen ook.
    Kwil voornamelijk dat mijn man niks moet klaarsteken of nemen 😄😃. Nu is alles duidelijk voor hem.

Een geboortebord ofzo doen wij niet.
    Maar kvind dat wel mooi als mensen zoiets met pijlen ofzo zetten
    Sorry voor de mensen die ooievaars en opgeblazen baby's geweldig vinden maar dat vind ik maar niks 😄😃.

@asil daarnet liep de kat in huis en ik moest aan u denken 😄😃. Ze liep zo langs het park en was heel erg aan het kijken en ik stuurde een foto naar mijn man. Die antwoorde het volgende 'de kat denkt ai neen dat spel staat hier nog eens ' 😄😃😆.

Ivm de borsten. Mijn borsten hun grote spurt is tot rond de 25 weken en dan gewoon tot aan de bevalling. Dan krijg ik joekels en dan na een paar weken als de borstvoeding goed loopt, terug zoals rond de 25 weken en eens ik stop met de borst is het terug gewoon.

Aangepast door Neuzeke op 21/08/2017 11:00
  • Mijn borsten zijn een klein beetje groter geworden, maar zie niet zo erg veel verschil. Bij mijn eerste zwangerschap trouwens ook niet...

@Neuzeke hier ook al alles netjes gesorteerd in de koffer van kleertjes, dat vond ik nog het leukste hihi, die koffer maken met die kleine kleertjes en dat combineren tongue.gif Ben zo benieuwd om hem er in te zien smile.gif
  • Oh mijn borsten gaan altijd 2 maten vooruit tijdens een zwangerschap en bortvoeding.
    De enige momenten van mijn leven dat ik een stevig en groot paar heb 😄😃😂.
    Maar kvind ze niet bepaald mooi ze nu 😄.
    Ze lijken ook niet echt op mijn eigen borsten.
    Groot, donker bruin en groot tepelhof, bomvol aders.
    Maar tegelijk vind ik het prachtig dat een lichaam dit vanzelf doet.

Ja die kleertjes e.
    Kheb enorm veel setjes tot en met maat 62 liggen.
    Maat mijn gekke kantje wil daar dan de juiste kleur sokjes bij en een mutske die er bijpast enzo.
    Tmag altijd zen geheel zijn . Khad en kheb dat bij de 1ste 2 ook ze 😄😃.
    Mijn man vind dat kei praktisch ook. Als ik zeg neem eens iets, dan ist stapelke nemen en ze zijn gekleed 😄😃
  • @MrsE en @Neuzeke Ooh, ik kijk er al super hard naar uit om ook wat te kunnen kopen. Tot nu toe nog niets gekocht, ik heb me ingehouden. Maar eens ik het geslacht weet ga ik toch al wat nieuwe dingetjes halen. bigsmile.gif. Mijn man laat me daarin doen, hem interesseert dat niet echt. Ik ga misschien ook wel met die setjes beginnen werken want als ik hem laat doen komen er soms maar rare combinaties uit tongue.gif

Mijn borsten zijn vorige zwangerschap niet echt gegroeid in cupmaat, enkel voller geworden. Bij begin van de borstvoeding even zo'n op-springen-gevoel maar cupmaat bleef toch hetzelfde.
  • Mijn borsten zijn ook niet zoveel gegroeid. Ik pas nog altijd in mijn gewone bh's. heel af en toe verschuift die wel eens naar ongemakkelijk maar om daar voor de laatste tien weken nog nieuwe bh's voor te kopen ga ik niet doen.
    Ik had voor zwanger zijn ook een verschil tussen de twee kanten en had gehoopt dat dat nu mooi uitgevuld zou worden maar helaas pindakaas... nog altijd het zelfde verschil. Vreselijk lelijk vind ik het !

Ik heb het idee dat we niet genoeg kleertjes hebben. Ik ga mijn man of mijn zus of mams wel sturen naar Hema om last minute nog wat extra body's te gaan halen ofzo als we niet toekomen.

@Neuzeke spuugdoekjes en knuffel mag ik ook niet vergeten ! goed dat je het zegt. Slabbetjes en tutjes houder liggen wel klaar. Neem ik ook best al een tutje mee naar ziekenhuis ?
    Haha die poezen ! Onze poezen kijken er niet eens naar om ! Ik heb wel met hen de toer in de babykamer eens gemaakt zodat ze weten wat er staat en wat er aan de hand is.
  • @bondje nog effe en je kan gaan shoppen 😄😃.
    Hier was het de echo van de nekplooi al duidelijk wat het werd. Nub was duidelijk en nu nog is het heel duidelijk 😄😃.
    Voor dat ik de resultaten van de nipt had, had ik al terug een controle dus wij wisten eigenlijk al zeker wat het werd nog voor die resultaten er waren 😄😃😂.

Mijn man is daar ook niet mee bezig.
    Als ik nu zeg. Deze schuif is maatje 50 en deze is 56 en deze is 62 dan kijkt hij eens maar wat maakt hem het uit.
    Dus nu ligt er een briefje in de schuiven .
    Voor de 2 grote is het voor mijn man heel moeilijk . Ze hebben alle 2 dezelfde maat en hij weet totaal niet wat van wie is 😄. Aangezien alles op 1 plek ligt van kledij is dat voor hem chaos 😄😃😂.
    De jongste is de meest mode bewuste dus die neemt vaak zelf. Die zal geen felle kleuren bij elkaar flansen of kousen in sandalen aandoen. De oudste tja die heeft voorkeuren op vlak van naden en ritsen en printen die hem kunnen storen maar kiest dus gewoon wat goed zit en niet direct iets wat een beetje samenpast. Als er dan niks klaar ligt, dan weet ik zo al wat die gaat aanhebben 😄😃.

Hier gaat het tutje mee naar het ziekenhuis.
    Ist niet nodig, ook goed e 😄😃

@asil ivm de kleertjes.
    Ik heb in maatje 50 nog steeds niet reuze veel van kledij.
    Bodykes en kousjes wel maar zo echt pyjama en kleertjes niet .
    Maat 56 en 62 heb ik meer als voldoende.
    Als er moet bijgehaald worden, zet ik via de computer snel bij op de lijst en dan kan iemand die gaan ophalen. Zo heb ik wat ik wil van kleertjes e 😄😃2 keer aangepast. Laatste keer door Neuzeke op 21/08/2017 12:42
  • Waar ligt jullie lijst?

Ik twijfel een beetje. vorige keer hadden we dreambaby. Ik was er heel content van. We hadden ook echt alles nodig van praktische dingen dus heel handig. Ook die bonnen zijn nog goed van pas gekomen. Maar nu hebben we quasi alles al van praktische dingen, ik zou enkel nieuwe spenen, een babyfoon en 2 verzorgingskussens nodig hebben omdat die versleten zijn. Voor de rest misschien nog wat dekentjes of handdoeken ofzo maar echt niet veel want grote broer gebruikt die maat niet meer maar is wel nog in goede staat. Dan denk ik dat Dreambaby misschien niet zo veel heeft en zou ik misschien beter bij de gele flamingo of een andere webshop wat leuke decospulletjes voor beide kinderkamers/kleertjes erop zetten. Of kom je toch nog aan veel spulletjes eens je begint?
  • Ik had bij de eerste geen lijst en nu voor de tweede een lijst bij dreambaby. Heb er een andere babyfoon op staan met camera nu, en een extra camera zodat ik de twee kindjes op 1 scherm kan zien. Wat nog: papflesjes, wat nieuwe slabbetjes, verzorgingskussen, navullingen voor de luieremmer, buggyboard, toiletverkleiner, nieuwe verzorgingstas, schommeltje (zo'n relax die schommelt met muziek), wat nieuwe handdoekjes en washandjes in tetra, tutje, wat speelgoed, een paar kleertjes, extra autostoel, fietsstoeltje, fietshelmpjes,... Eigenlijk alles waarvan ik een tweede exemplaar nodig had of anders dingen die ik niet meer kon gebruiken van de eerste. Ook wel wat dingen die nu meer voor de eerste zoon zijn (zoals de buggyboard of toiletverkleiner) en dan nog wat dingen die ik gewoon leuk vond smile.gif
  • @Neuzeke ok ik zal nog niet beginnen stressen over de kleertjes dan smile.gif

@Bondje wij hebben twee lijsten. eentje bij een echte babywinkel voor de grootste spullen.
    Kledij en gadgets op een andere lijst.
    www.verlanglijst.eu
    Hier kan je zelf een lijst samenstellen door te linken naar webshops.
    Mensen kunnen dan via de link die je wordt meegegeven op jouw lijst en ze kunnen afvinken wat ze hebben gekocht.
    Die kan je aanpassen naar gelieve en last minute updaten enzo.
    Ding is wel dat je die op de moment dat ze geboren is nog even helemaal moet checken want de link naar jbc bijvoorbeeld bleek niet te werken of een artikel was uitverkocht ...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld