Wie kletst er mee?

• Wij gebruiken herbruikbare poepdoekjes en gezichtsdoekjes.
  • Hier Pamper sensitive doekjes of gewone tissues met lotion, wanneer ons zoontje last had van luieruitslag. Nogal een gevoelig huidje! Zeker het eerste jaar. En die luierdoekjes kunnen dan wel al eens irriteren.

Pampers van Kruidvat werden hier niet verdragen, alhoewel dat vele kennissen er echt tevreden van zijn. We hebben het dus ook geprobeerd, maar onze zoon zijn billetjes leken telkens nog vrij nat met irritatie tot gevolg. Bij pampers hadden we dat niet. Vreemd genoeg deden de gewone pampers beter hun werk dan de zogezegde "baby dry"...

Ik denk dat het bij ieder kind anders is/kan zijn. Nooit teveel tegelijk kopen in het begin!
  • @Neuzeke
    van die wasbare tetradoekjes?

Ik heb eindelijk een verzorgingstafel gevonden in wit die iets of wat naar mijn zin is smile.gif Wat een opgave !
  • @asil cheeky wipes zijn het dat wij gaan gebruiken.

Welke tafel heb je gekozen ?

Ik ga deze namiddag eens naar dreambaby, nog wat kleertjes gaan bijhalen.
    De jongens gaan op.knutsel namiddag dus heb ik effe tijd daarvoor.
    Sokjes en pyjama in maat 50 heb ik nog nodig en dan ben ik klaar met de kledij.
    De bestelling van laredoute zal ook wel gaan aankomen denk ik.

Verder heb ik gisteren alles in winkelmandjes gezet voor het doopsuiker en gaan we deze avond eens overlopen en bestellen.
    Ik heb voornamelijk problemen met de aantallen nu, de snoepen, doosjes, extras zijn beslist voor de volwassenen πŸ˜„πŸ˜ƒ.
    Voor de kinderen uit de klas van de jongens word het of een lolly met extra kleine snoepjes of een jojo en snoep . Ze zijn al 100 keer veranderd van gedacht( just hun moeder πŸ˜„πŸ˜ƒ).
  • Hier terug van reis en duidelijk heel wat gemist!
    Ik kan het bijna niet geloven dat ik ondertussen al in de laatste 10 weken zit! Wat gaat het opeens vlug en nog zoveel te regelen!

Om even te reageren op de laatste puntjes:
    Wij hebben twee verzorgingsplaatsen: in de babykamer boven: verzorgingskussen op de commode en beneden in de living een volwaardige verzorgingstafel met badje. Enkel een verzorgingstafel boven zou ik persoonlijk niet doen, ook inderdaad omdat ik een kleine kleuter heb rondlopen en los daarvan weet je ook niet hoe je je zal voelen de eerste weken na de bevalling (afhankelijk van hoe de bevalling verlopen is) en als je dan constant naar boven moet lopen.
    Qua natte doekjes gebruiken wij ook Pampers Sensitive of gewone tissuedoekjes met lotion van Mustela.

Ik krijg ondertussen weer meer last van misselijkheid na het eten en het slapen 's nachts verloopt ook niet meer zo goed... Ik loop rond met een buik waarvan mensen denken dat het 'voor ieder moment kan zijn'.
  • @Neuzeke Let maar op met dat in winkelmandjes plaatsen: Dat heb ik ook gedaan en tegen de avond was alles verdwenen! Ik heb het zo een paar keer opnieuw gedaan goofy.gif Ik heb gisteren dan uiteindelijk alles besteld. En nu vrees ik dat ik net zoals bij mijn eerste weer veel te veel zal hebben...
    Wij hebben 5 verschillende dingen (ahum ik zou mij beperken tot 3...) en de aantallen variΓ«ren dan van 30 tot 50 telkens... Daarbij gerekend wel de kindjes van de klas en de kindjes van vrienden en familie. Ik zou per gezin ook meer dan een iets meegeven; gewone doopsuiker en dan iets voor de kindjes. We hebben ook nog kleine flesjes drank voorzien, maar dat bewaren we eventueel voor de babyborrel.
  • @Neuzeke
    www.ikea.com/be/nl/catalog/pro…
    of
    www.ikea.com/be/nl/catalog/pro…

nog eens overleggen met mijn hubbie. Beide ook tweedehands gevonden voor minder geld.

Ik ga toch ook beneden een verzorgingskussen leggen om idd niet altijd naar boven te moeten. We hebben in de wasplaats nog wel plaats als ik plaats maak smile.gif

Ik ben heel tevreden van mijn LA Redoute kleedjes ! Ik denk dat ik trouwe klant ga worden ! heel mooi allemaal !

Oei die doopsuiker vergeet ik altijd ! Verdorie. Hoog tijd dat we daar ook aan beginnen denk ik.
  • @marie tzit er nog allemaal in, eens vlug gekeken.
    Tzijn 4 winkels dus de massa is niet zo groot per winkel dus tzou rap terug geklikt zijn.
    Marie jij ging ook voor wolkjes e ? Kheb enkel witte gevonden πŸ˜„πŸ˜ƒ.
    Wij hebben 3 soorten en 1 voor de kinderen.
    En dan als extra hebben we een luxe swirl lolly maar dat is voor de kindjes die meekomen op bezoek. Die hebben sjans en krijgen 2 dingen πŸ˜„πŸ˜ƒ.
    Voor de kinderen gaan we er voldoende nemen. Sowieso voor de klassen en dan mss voor hun hobby plek want die kindjes zien ze wekelijks 3 tot 4 keer en zijn vaak ook echt vriendjes.
    Voor de volwassenen dacht ik aan een 30 van elk te vullen.
    Dan heb ik 90 stuks

@asil die 2de had ik gisteren ook gezien op de ikea website. Zou wel eens kunnen dat het bij ons die word ipv die goedkopere.
    Aangepast door Neuzeke op 26/07/2017 11:59
  • zal straks met mijn hubbie eens overleggen welke het wordt.

Wij gaan voor de kids die mee op bezoek komen smarties doen denk ik en een lolly. Niet te veel.
    En op babyborrel wat snoeppotten zetten enzo en ze krijgen een "party" voor de kinderen daar dus genoeg verwend denk ik smile.gif Ze kunnen de suikerbonen van hun ouders ook nog opeten smile.gif
  • Zonet xeer koopjes gedaan.
    Laatste stuks z8 kledij aan -50%.
    Kheb 1 setje 50 meegebracht ook en 4 paar kousjes en nog een mutsje in solden van een setje die ik eerder kocht πŸ˜„πŸ˜ƒ.
    Ik denk dat ik rond ben op vlak van kledi en doeken en toestandenj voor de 1ste weken.
    Kheb mutsen, bodykes, krabwantjes, pyjama's , makkelijke setjes, dikker truitje met knopen, handdoekjes met een kapje, berenpakje, wikkeldoeken.
    En een kei schattige kamerjas met beren oortjes in maat 50 πŸ˜„πŸ˜ƒπŸ˜‚.
  • Even heel ander vraagje voor de mamas die al wat grotere kinderen hebben. Ik zit de laatste tijd met mn handen in het haar met Nienke tijdens het avond eten. Het is nooit een grote eter geweest, maar nu al tijdens et koken roept ze al dat het niet lekker is. Vooral groenten is een probleem. Ze lust graag macaroni en frietten. Voor de rest is alles een nee. Elke avond weer is het een gevecht. Ik heb een belonings systeem geprobeerd. Negeren of juist positief interactie. Straffen werkt al helemaal niet "als je niet eet krijg je geen toetje" dat doet niks meer bij haar. Daarbij moet eten iets leuks zijn en geen straf.

Iemand tips?
  • Wij hebben heel goede eters maar hebben toch ook een periode gehad dat ze het in hun hoofd kregen dat alles wat groen was, kei vies was en dan show zitten verkopen (tzou mij niet verbazen dat dit ook rond de leeftijd van 4 jaar was).
    Hoe je dit aanpakt is heel persoonlijk.
    Ik maakte daar weinig rond.
    Niet eten ? OkΓ© niks anders.
    Hun bord konden ze altijd terug krijgen maar geen dessert, fruit, yoghurt,...
    Enkel.een glas water konden ze krijgen.
    Het kon hen niks schelen πŸ˜„πŸ˜ƒ, net zoals uw dochter.
    En ik deed ook alsof het mij niet kon schelen (terwijl ik mij toen wel anders voelde) en het is vanzelf over gegaan.
    Een strijd maken van het eten, dat zou ik nooit doen, de kans dat ze er beter.door eten, lijkt mij klein.
  • handdoekjes met kapje heb ik nog niet.
    Krabwantjes ook niet. Kan ook sokjes gebruiken he die wat groter zijn?
    Ik heb drie mutskes denk ik.

@Lynne ik heb geen grote kinderen maar aan wat ik hoor uit mijn omgeving is dat idd een fase die overgaat. Mijn neefje is nu ook vier en alles is Neen wat eten betreft.
  • Sokjes ga ik niet gebruiken voor aan de handen. Voor zoveel die krabwantjes maar kosten πŸ˜„πŸ˜ƒπŸ˜‚.
    Ja die mutsjes πŸ˜„. Kheb er nogal veel die passen bij een setje kleren.
    Tis uiteindelijk oktober ook als ik beval en de baby zal wel vaker mee buiten moeten dus kan dat wel gebruiken.
    En kheb al 2 dikkere mutsjes ook gekocht in de solden. Das dan voor als het echt heel koud is.
    Aangepast door Neuzeke op 27/07/2017 08:56
  • Heb werden krabwandjes of sokjes over de handjes afgeraden bij nienke. Reden was dat de natuurlijke behoefte om de handjes in de mond te doen en er op zuigen werd belemmerd. Bij Emily heb ik het dan ook niet gebruikt. Ik hield de nageltjes gewoon kort met een nagelvijltje.
  • Wij hadden een duimer dus die droeg ze amper maar als je foto's ziet smile.gif, tschaap zijn hoofd staat vol krabben.
    De oudste droeg ze wel int begin.
    Eens ze wat stevigere nagels hebben dan hield ik die ook gewoon netjes kort en was het niet meer nodig.
    Dus tegen dat ze beginnen sabbelen als ontdekking werden die al niet meer gedragen hier.
    Knippen was volgens mij niet voor de 6 weken om infectie en scheuren tegen te houden maar khad ook zo een mini vijltje2 keer aangepast. Laatste keer door Neuzeke op 27/07/2017 09:15
  • amai deze week weer supermoe ! Ik zou overal en altijd kunnen slapen.

baby is nu ook gedraaid denk ik want ik voel ze wel maar veel minder aan de oppervlakte.
    12 augustus pas naar gyn dus nog even tanden bijten !

De kogel is door de kerk. Het wordt deze verzorgtafel ! www.ikea.com/be/nl/catalog/pro…
    deze kan jaren dienst doen ook als bureautje waar ze kan aan kleuren als ze wil (als ze groter is uiteraard)
  • Asil.goede keuze als je het achterzf nog wil en kan gebruiken.

Hier ligt babyboy duidelijk nog altijd omgekeerd.
    Constant getrappel op mijn blaas en druk van het hoofdje aan mijn maag.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld