Wie kletst er mee?

• @Asil dan heb je toch goed nieuws gehad eigenlijk, als je terug mag werken.
    die menstruatie pijn had ik ook vaak zo rond 20-24 weken. Waarschijnlijk groot de baarmoeder dan gewoon het hardst? Want nu heb ik dat zo ni meer. Het was ook rond die periode dat mijn buik ineens echt buiten proportionele vormen begon aan te nemen content.gif
  • @TG2 haha dat heb ik ook nu. Mijn buik groeit precies elke dag kei hard ! Niet normaal.
    gewicht gaat ook omhoog. Durf niet meer op de weegschaal te gaan staan smile.gif
    Ben blij dat we richting de 25w gaan !
  • Dat gewicht ken ik! Bij mij ging het plots snel, om dan weer een viertal weken stabile te blijven. Dus dat komt er voor jou ook nog aan wink.gif
    Ik sta er nu wel elke ochtend om op te checken dat ik niet ineens vocht begin vast te houden.... thumbdown.gif ik let wel nog steeds op wat ik eet maar het wordt moeilijker en moeilijker.....die baby wil constant ijs, terwijl ik dat niet eens lust en eigenlijk niet mag eten bigsmile.gif goofy.gif
  • Vanaf wanneer werden jullie minder moe? Ik dut helemaal in elke middag rond uur of 1. Serieus moeite om mijn ogen open te houden..
  • @TG2 en @Asil de vroedvrouw zei me net hetzelfde vandaag als bij jullie. Waarschijnlijk is het bandenpijn, moest ik het meer krijgen moet ik het toch even opnieuw melden voor verdere controle. Ze vroeg om het goed in de gaten te houden. Vrijdag heb ik nog een afspraak voor een echo bij de gyn, moest ik het nu de komende dagen nog vaak hebben, zeg ik het hem ook nog wel even smile.gif

@Lynne ik ben nog steeds regelmatig moe tongue.gif

Suikertest ziet er op het eerste zicht oké uit. Omdat ik al zo fel reageerde op de eerste test, raadde ze mij wel aan om geen frisdranken en geen fruitsappen meer te drinken. Als er 1 waarde van de 4 bloednames niet goed zou zijn, dan mag ik ook geen snoep, choco, confituur, ... ander zoet meer eten. Als er meerdere waarden niet goed zijn, dan moet ik op het volledige dieet en moet ik mee opgevolgd worden door zo'n arts (en ook bloed prikken bij jezelf enzo)... Was zo'n uitleg daarstraks dat ik er maar de helft van kon onthouden tongue.gif Maar drie van de 4 waardes zagen er oké uit, straks nog even terug bellen voor de laatste. Dus voorlopig gewoon geen frisdrank en fruitsap meer... Niet dat ik zo'n grote frisdrank drinker ben, maar in de zomer kan dat toch wel eens smaken vind ik smile.gif Maar beter zo he...
  • Ik was deze middag voor te ontploffen (hormonen).
    Voor ik vertrok naar school hangde ik te kotsen, kreeg ik door de druk een bloedneus en verloor ik urine. Ik wou toen echt niet horen dat uk er goed uitzag want ik leek een lijk die effe opgestaan was om dan zo snel mogelijk terug onder de steen te kruipen en dan weer over die buik en amai al goed bijgekomen zeker. Nee ook niet.
    Tis ondertussen over maar khad het wel effe gehad.

• @Neuzeke Gelukkig ben je beter nu. Ja die opmerkingen over die buik altijd he. Kan daar soms ook niet goed meer tegen. En als ze dan vragen hoeveel je bent bijgekomen (en ik antwoord dan eerlijk tongue.gif) dan krijg je zo'n gezicht van shocked.gif terwijl het best nog wel mee valt nu denk ik (nu exact 10 kilo erbij op bijna 30 weken, bij mijn eerste zwangerschap op 40 weken +20 dus dan valt het nog wel mee nu tongue.gif) en mijn buik vind ik zelf ook niet zo overdreven dik, maar voor een niet-zwangere ben ik precies een walvis ofzo... Ach ja smile.gif
  • @Lynne Bij mij was de vermoeidheid beter rond de 24weken. Ben wel enorm misselijk geweest tot 17 weken en dan weer zwaar ziek, dus pas echt terug onder de levenden rond 20weken!

Ondertussen weer terug naar af... 's Avonds in de zetel durf ik nogal makkelijk in slaap vallen, net als in het weekend tijdens de middag (ons zoontje doet nog steeds een dutje). Als ik me durf neerleggen om ff wat te relaxen/tv-kijken, val ik gegarandeerd in slaap!

's Nacht begin ik wel steeds slechter te slapen. Combinatie van groeiende buik, overactieve baby en rugpijn. Zal de vermoeidheid wel verklaren! Aangepast door Sara21 op 28/06/2017 18:49
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld