Wie kletst er mee?

• Wie praat mee?

Hey allemaal,

ik miste in deze categorie ook zo'n algemeen plekje om te praten over onze (prille) zwangerschap, dus vandaar de aanmaak van deze nieuwe topic smile.gif

Ik stel mezelf even kort voor: ik ben 26j en nu ongeveer 5weken en 4 dagen zwanger van ons 1e kindje. Ik heb in de afgelopen 6 maanden 2 miskramen gehad dus dit is mijn 3de zwangerschap. Het zijn angstige en spannende tijden dus en hoop echt dat het 3de keer goede keer mag zijn!
    Volgende week donderdag mag ik voor een 1e echo bij de gynae. Zit al op hete kolen! Het wachten duurt een eeuwigheid tongue.gif
    4 dagen voor mijn NOD had ik een positieve test en op mijn NOD heb ik bloed laten prikken en HCG was 1500. Vorige keren maar rond de 3 à 400. Hopelijk wijst dit op een goede start! Probeer mij echter niet blind te staren op dit getal want de vorige keer mocht ik op 8w voor een 1e echo gaan en toen werd een leeg vruchtzakje vastgesteld en mijn HCG bleef mooi stijgen... shocked.gif

Groetjes,
    Birdy
  • Hoi Birdy,

Leuk, ik kom er graag bij! Ik ben 25 en ook zwanger van ons eerste kindje. Zo'n 7,5 week nu. Mag binnen een dikke week naar m'n echo. Vind het ook heel spannend en de echo een beetje eng.. Jammer, van je twee miskramen, ik duim heel erg dat dit jullie plakkertje wordt smile.gif

Lieve groetjes!
  • @Stiene Dankjewel! smile.gif Proficiat met je zwangerschap! smile.gif En veel last van kwaaltjes?
  • Jij ook een dikke proficiat! Soms wat steken, licht misselijk gevoel, 1 keer echt moeten overgeven na het douchen, slecht geworden met die warme dampen wink.gif jij al kwaaltjes?
  • @Stiene Hihi zo grappig,had vorige week hetzelfde voor na het douchen. Ik weet het idd ook aan de warmte maar is wel toevallig dat jij dit ook voor hebt gehad. Naast vermoeidheid en wat gespannen borsten niet echt eigenlijk. Weet ook nie goed of dat bijwerkingen zijn van de utrogestan die ik moet nemen of echt van de zwangerschap voortkomt. Veel succes nog en hopelijk een super 1e echo! smile.gif
  • Daar hoop ik ook op. Gespannen borsten heb ik ook, alé vooral gevoelige tepels en vooral ook 's ochtends! En ook gek dromen als is dit de laatste week gelukkig wat minder wink.gif
  • Mss kan je de titel een beetje aanpassen. Er bestaat al een groepje met deze titel. Om verwarring en verkeerd posten te vermijden mss.
    veel succes dames !!!
  • Dag dames, ik kom me hier ook aansluiten smile.gif Leuk om hier al wat bekenden tegen te komen. Heb ook 4 dagen voor NOD getest met een early en een gewone, beide waren positief smile.gif Ik ga nu morgen nog eens testen, dan is het mijn NOD, en dan vrijdag of begin volgende week een bloedafname smile.gif

Vind het ook erg spannend, heb twee maanden geleden een miskraam gehad dus toch wel bang dat het weer verkeerd gaat.

Proficiat nog allemaal! smile.gif
  • @MrsE oooh ben zo blij te lezen dat je terug zwanger bent! Ik duim voor een goeie zwangerschap!
  • Gefeliciteerd @MrsE ! Hoop dat dit een plakkertje blijft voor jou! smile.gif
    Ook gefeliciteerd aan alle nieuwe zwangeren trouwens hug.gif
  • @MrsE : wat een schitterend nieuws om het jaar mee te starten, dikke proficiat! Ook fijn dat je er al een veel beter gevoel bij hebt dan vorige keer. Let maar op, voor je het weet hang je net als ik kokhalzend boven de wc, gezellig is anders maar het is voor het goede doel zeker..
  • De misselijkheid nemen we er inderdaad graag bij @Stiene. Al hoop ik bij een volgende zwangerschap toch niet zo extreem misselijk te zijn bigsmile.gif
  • @Amoxiclav : ik vind dat misselijk zijn vooral moeilijk te combineren met het werk, zeker daar we het nog een maand stil wilden houden.. Hoe heb jij dat aangepakt?
  • @Stiene ik heb in het ziekenhuis gelegen met hyperemesis gravidarum ofwel constant braken eigenlijk. Nadien heb ik tips gekregen en mocht ik antimetil, postafene en primperan innemen. Na 2 weken lukte het om terug te gaan werken en sinds 14w is het zo goed als over happy.gif
  • @Amoxiclav : oei dat is nog een statie erger dan hier.. Ik heb me vandaag twee keer op het toilet opgesloten voor een tiental minuten, zit op een landschapsbureau, ben bang dat er vragen gaan komen..
  • @Stiene is het gewoon misselijk of moet je ook braken? Anders zou ik zeker antimetil en postafene aanraden. Kan je halen in de apotheek zonder voorschrift. Ik moest smorgens voor ik opstond 1co postafene nemen en savonds ook. En tussendoor nog 3co antemetil smile.gif
  • @Stiene bedankt smile.gif

Ik ga het volgende week al moeten vertellen tegen mijn werkgever... Zij gaat een radioactieve behandeling laten doen (iets met haar schildklier...) en ze mag dan 10 dagen (geloof ik) niet in de buurt komen van jonge mensen en zwangere vrouwen omdat ze straling af geeft dan. Ze komt een week niet werken, maar dat zijn maar 7 dagen natuurlijk... Daarna moet ze op een afstand van 2 meter van mij blijven, dacht ik. Dus dien het haar wel te zeggen. Misschien neem ik best enkele dagen verlof begin die week, zodat er zeker niets fout kan gaan. Ik ga het maandag ook wel even aan de huisarts vragen.
  • @MrsE ik zou inderdaad geen risico's nemen. Ik werk in het ziekenhuis en mocht ook niet meer mee om patiënten te vervoeren naar de scanner/rx ivm stralingen. Beter voorkomen hé!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld