Voel me ineens weer veel beter (8w+4)

• Voel me ineens weer veel beter (8w+4)

Dag dames!

Ik heb eind vorig jaar een MK gehad, op 5,5 weken. Nu ben ik opnieuw zwanger, en ik ben zo blij dat ik al de 8w gehaald heb! Zoals bij mijn eerste zwangerschap, voelde ik me voorbije weken doodmoe en voelde me met momenten heel miserabel, opgeblazen en geconstipeerd. Dinsdagavond ben ik om 20u, samen met de dochter, gaan slapen. En sinds gisteren voel ik me weer kiplekker, behalve het opgeblazen gevoel is alles verdwenen. Vannacht nochtans heel onrustig geslapen. Door het MK voel ik me heel onzeker.

Bij de zwangerschap van mijn dochter was ik op dit moment aan het kapotgaan van vermoeidheid, ik was zelfs soms te moe om mijn telefoon op te nemen op het werk... Of dat is toch wat ik er mij nog van kan herinneren (is al 4j geleden)..

Hebben jullie dat ook? Of moet ik me toch beginnen zorgen maken?
  • Moeilijk te beoordelen. Bij mijn 1ste zwangerschap voelde ik me 4-5 maanden miserabel, vooral erg misselijk en moe. Bij mijn tweede zwangerschap (missed abortion) bleef ik zwangerschapssymptomen hebben, ondanks dat het vruchtje al 1 week dood was. Aangezien je al een miskraam hebt gehad zou ik in jouw geval contact opnemen met de gyn en vragen of je eens extra mag langskomen voor een echo.
  • Ik heb ook dagen dat het super goed gaat. Naast extreme vermoeidheid ben ik ook kotsmisselijk met vaak ook overgeven. Als ik dan een dagje niet misselijk ben maak ik me meteen zorgen. Maar vaak heb ik het dan te hard geroepen en komt het de volgende dag weer kei hard terug.

Als je je zorgen maakt kan je altijd even je gyne of verloskundige bellen.
  • Wanneer heb je je eerste echo? Ik ben van week 6 tot ongeveer week 14 misselijk geweest, maar heb tussendoor ook dagen gehad dat ik eens niet misselijk was en dan maakte ik me ook ongerust tot ik enkele dagen daarna weer aan het overgeven was. Het is natuurlijk moeilijk te voorspellen hoe jouw zwangerschap verloopt. Als je ongerust bent kan je altijd eens bellen naar je gynaecoloog of vroedvrouw.
  • Bedankt dames voor de reacties.

Ik heb op 6wk+4 een echo gehad en een klein kloppend hartje gezien. Wat een goed teken was, dacht ik. Ik voelde me ook ineens veel geruster.

Maar nu las ik overal dat het verdwijnen van de symptomen een voorteken van een miskraam kan zijn. En dan begin ik weer te flippen natuurlijk.
    In de namiddag vandaag was ik wel weer wat meer moe, en ineens zo humeurig! Misschien moet ik maar niet te snel panikeren..

Mn gyn zei vorige keer dat ze in verlof ging, en ik dus pas rond de 10wk opnieuw een afspraak moest maken.

Gek eigenlijk...ik voelde me miserabel en ik kon er moeilijk mee omgaan, of het toelaten. Ik heb al een dochtertje die soms heel wat energie en tijd vraagt. Nu dat ik me weer beter voel, wil ik me terug zo miserabel voelen wink.gif ik vergelijk misschien teveel met de vorige zwangerschap (toen was ik doodop, echt extreem) en mn vriend zegt dat ik moet beseffen dat alle zwangerschappen anders zijn...
  • Herkenbaar hoor smile.gif Ik vond het ergens ook een geruststelling om zwangerschapskwaaltjes te hebben, zo voelde ik me tenminste zwanger. Verder voel je gewoon nog niet veel die eerste weken. Als ik dan een beter dag heb, voelde ik me ook plots heel onzeker. Niet te hard op panikeren wink.gif Komt vast goed!
  • ik heb ook MK gehad en die weken van zwanger zijn voelde ik me ook net als jij .. opgeblazen, geconstipeerd, zwaar verkouden, ... Op 8w6d is het misgelopen.

Deze zwangerschap heb ik amper kwaaltjes gehad om niet te zeggen geen ... Alleen hoofdpijn en dat had ik ook heel erg voor de MK. Dus buiten de hoofdpijn had ik geen andere kwaaltjes die overeenkwamen met de vorige keer !

Ik ken het gevoel van "oh neen misschien is het weer misgelopen " ...
    Hang in there !

Ik ben op 10w voor eerste echo geweest en toen was alles ok. Op 12w nog eens smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld