Uitgerekend - november 2019

• Bedankt meiden bigsmile.gif

hier is de eerste echo gepland op 16 april. En als dat goed zit wordt zijn ouders enzo verwittigd nervous.gif Ik ben benieuwd.

Ik moet wel zeggen ik heel weinig last heb momenteel, gewoon gezwollen buik maar niet misselijk ook niet zo moe het valt echt nog mee, hopelijk blijft het zo wink.gif bij jullie?
  • @'Karolien 85' wauw, wist niet dat een vroedvrouw zoveel kon betekenen. Hier is er om de 4 weken een echo bij de gynaecoloog, maar die bezoekjes kosten telkens 70+euro. Is dit bij een vroedvrouw ook zo? Ik zou wel graag ergens terecht kunnen tussen de 8 en 12 weken voor meer zekerheid, al was het maar voor het hartje te luisteren, desnoods ga ik wel bij de huisarts, zij is heel meelevend.

Vandaag voor de eerste keer ziekgemeld op het werk door de misselijkheid. Durf geen primperan te nemen, en antimetil werkt ook enkel maar als ik aan het rusten ben. Ik krijg ook last van mijn rug, denk dat dat al een voorbode voor mijn bekken is.
  • Wat is het verschil tussen een zelfstandige vroedvrouw en een gynaecoloog?
  • Dag dames! Een goeie week geleden ontdekt dat ik 6 à 7 weken zwanger ben. Eerste echo staat gepland op 1 april. Uitgerekende datum zou 10 november zijn. We verwachten samen ons eerste kindje dus best wel spannend!

Sinds deze week voel ik me vanaf de namiddag ook wat misselijk. Primperan helpt wel maar ik word er enorm groggy en moe van waardoor ik me totaal niet meer kan focussen op het werk. Bij jullie ook zo?

Groetjes Geertrui
  • @Roetje een vroedvrouw is gratis. Ik heb alleen een eenmalige dossierkost van 25 euro en kmvergoeding als ze na de bevalling aan huis kwamen moeten betalen.

@Lydia een vroedvrouw mag een zwangerschap begeleiden tenzij er medische problemen zijn. Zij meet bloeddruk, gewicht, urine, harttonen baby of echo, suikertest,... Bij de gynaecoloog ga je voor de echo's bv. de belangrijke 20 w echo.

@Trui proficiat!!
  • @Trui proficiat! Spannende tijden

Ik heb een afspraak met de vroedvrouw gemaakt ergens midden april. Ik hoop vooral op wat voorbereiding op de bevalling. Ik ben geen held met pijn en hoop door een goede voorbereiding toch wat rustig te kunnen blijven
  • Uitgerekend november?

Hoi allemaal, ik ben voor de 2de keer zwanger. Redelijk onverwachts. nervous.gif Ons eerste kindje kwam er via IVF na 3 jaar proberen en nu ben ik van 1 keer onoplettenheid zwanger?? Kan het nog altijd niet goed geloven... ons eerste kindje is zelfs nog geen jaar.. Anywaaay, ik denk dat ik uitgerekend ben voor november 2019. Is er al een besloten facebookgroepje opgericht waar ik me aan kan toevoegen? Groetjes
  • @Trui @Caro : Dikke proficiat met jullie zwangerschap!!! smile.gif

• Dankjewel! Jullie ook!
  • @Trui @caro Dikke proficiat! 😘

Nog 1 week en dan een echo... Ik kan niet wachten!! Kmaak me de laatste dagen ongerust. Voelde me al steeds zwanger maar de afgelopen 3 dagen voel ik bijna niks meer ponder.gif Kan dat?
  • @lydia : ik begrijp je bezorgdheid: ik ben 4 dagen misselijk geweest en dan 3 dagen heeeel ziek. Sinds gisteren middag plots misselijkheid voor 75% verminderd. Deze morgen ook niet moeten overgeven ... ook beetje paniek hier. Heb al veel opgezocht maar eigenlijk enkel geruststellende zaken gelezen.
    Wij hebben deze middag echo, ben heel benieuwd!
  • Hoi Caro, eerst en vooral een dikke proficiat!!! als je me een private message stuurt voeg ik je toe
  • @Bruggegirl succes met de echo!!! Hier deze namiddag outlet voor zwangerschapskledij. Over een week of drie zal t bij mij al zover zijn 🙈
  • @caro proficiat!! Leuk dat het ineens zo gekomen is.

@Lydia en @Bruggegirl da's normaal, symptomen komen en gaan.
  • Tweede echo achter de rug wink.gif
    Precies op schema, en uitgerekende datum klopt zoals ik dacht (natuurlijk ook niet super moeilijk met IUI)
    18 november blijft dus.
    Hartje gezien en eventjes gehoord ! ZALIG!
    12 April echo 3
    30 april NIPTEST
  • Bedankt voor de geruststellende reacties!

@Bruggegirl Zalig zeg! Ik mag volgende week vrijdag... Nog een weekje...
  • dankjewel smile.gif @Nananou ik heb geprobeerd een privé bericht te sturen, maar dat gaat niet door. surprised.gif Keiraar. Kan iemand mij anders een privé bericht sturen, waar ik zou kunnen op antwoorden ofzo? of moet ik daarvoor aangemeld zijn. Want ik had hier wel een account, maar ben mijn paswoord vergeten en nu heb ik een nieuw paswoord aangevraagd, maar ik krijg maar geen mail binnen astonished.gif
  • @ caro Ik denk inderdaad dat het komt doordat je niet bent aangemeld.
  • Ik zou me toch ook al graag bij het fb groepje voegen. Maar ik vind ook niet hoe ik een mail kan versturen. De vorige keer had ik er een ontvangen... Kan iemand me helpen?
  • @Lydia normaal gezien op het envelopje onder @Nananou haar naam klikken
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld